هیوندای

جزئیات استراتژی الکتریکی هیوندای در اروپا

پیشرانه‌های درون‌سوز به آخر خط رسیده‌اند زیرا هرروز بر تعداد خودروسازانی که استفاده از قوای محرکه الکتریکی را ترجیح می‌دهند افزوده می‌شود. هیوندای جدیدترین خودروسازی است که استراتژی الکتریکی سازی و کربن خنثی خود را اعلام کرده اما همه‌چیز این برند به خودروهای الکتریکی محدود نمی‌شود زیرا هیوندای تعهد خود به محصولات هیدروژنی را نیز اعلام کرده است.

اروپا اولین منطقه‌ای است که هیوندای عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی خود در آن را متوقف خواهد نمود و این اتفاق در سال ۲۰۳۵ رخ خواهد داد. این تصمیم شگفتی چندانی در بر ندارد زیرا کمیسیون اروپا قبلاً پیشنهادی در این رابطه را مطرح کرده و اگر تصویب شود تا اواسط دهه آینده میلادی فروش خودروهای درون‌سوز در قاره اروپا ممنوع خواهد شد.

هیوندای این استراتژی را در نمایشگاه خودروی مونیخ منتشر کرده و گفته که در سال ۲۰۴۰ به شرکتی الکتریکی در اکثر بازارهای جهانی تبدیل خواهد شد. این کمپانی می‌گوید تا آن زمان خودروهای الکتریکی و سلول سوختی سهم ۸۰ درصدی از کل فروش سالانه‌اش را تشکیل خواهند داد. سهم این خودروها از فروش هیوندای تا پایان دهه جاری میلادی قرار است به ۳۰ درصد برسد. همچنین قرار است کل کارخانه‌های جهانی هیوندای تا سال ۲۰۴۵ با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر کار کنند.

شایان ذکر است نسل جدید نکسو هم برای تولید در سال ۲۰۲۳ تائید شده و در چند سال آینده نیز یک شاسی‌بلند بزرگ و هیدروژنی هم تولید خواهد شد.

همچنین قرار است نسخه تولیدی کانسپت پروفسی حاضر در نمایشگاه مونیخ هم به فرم آیونیک ۶ سدان تولید شود. کراس اوور الکتریکی آیونیک ۵ نیز به عنوان روبو تاکسی در مونیخ حضور داشته و از سیستم خودران سطح ۴ استفاده می‌کند. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۳ و به عنوان تاکسی کاملاً خودران عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    سهم الکتریکی شدن دنیا رو دارن مردم افغانستان میدن با ذخایر لیتیوم که براشون بدبختی اورده

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اول از همه بعد اینکه از این مرزوبوم جدا شد بدبخت شدن دومین عامل بدبختیشون شوروی بود که باعث شد تا الان همش درگیر دعواهای سیاسی باشن…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    مدریت زمانو سخت کوشیو تلاش به وقفه راز موفقیت ژاپنیا و کره اییا

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      بی وقفه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا