هیوندای

استقبال بی‌نظیر از هیوندای آیونیک 5 در اروپا

طبق اعلام هیوندای، کراس‌اوور الکتریکی جدید آیونیک ۵ این شرکت که به‌تازگی معرفی شده، هم‌اکنون نظر ۲۳۶ هزار خریدار در اروپا را به خود جلب کرده که این بالاترین استقبال از یک محصول جدید هیوندای در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. علاوه بر این، برای ۳ هزار دستگاه از نسخهٔ ویژهٔ Project 45 این خودرو نیز ظرف ۲۴ ساعت پس از آغاز ثبت سفارش، ۳ برابر بیشتر تقاضا وجود داشته است.

معاون ارشد هیوندای موتور اروپا «آندریاس کریستف هافمن» دراین‌باره می‌گوید:

استقبال فوق‌العاده از آیونیک ۵ نشان‌دهندهٔ قدرت هیوندای در زمینهٔ حمل‌ونقل با آلایندگی صفر است. با قابلیت شارژ فوق‌سریع، بُرد زیاد و فضای داخلی قابل سفارشی‌سازی، آیونیک ۵ یک تغییردهندهٔ بازی است که معیار جدیدی را در کلاس خود تعیین می‌کند و بلافاصله اثبات شد که این خصوصیات برجسته برای تعداد قابل‌توجهی از خریداران اروپایی جذاب است

آیونیک ۵ اولین محصول هیوندای محسوب می‌شود که بر اساس معماری جدید اختصاصی خودروهای الکتریکی ساخته شده و همچنین اولین مدل از زیربرند آیونیک به‌حساب می‌آید. این کراس‌اوور کره‌ای در دو نسخهٔ تک موتوره و دو موتوره و با دو پکیج باطری ۵۸ و ۷۲.۶ کیلووات ساعتی به بازار عرضه می‌شود. نسخهٔ قوی‌تر دو موتورهٔ این ماشین ۳۰۲ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما کسانی که خواهان بیشترین بُرد هستند باید نسخهٔ تک موتوره با باطری ۷۲.۶ کیلووات ساعتی را انتخاب کنند که تخمین زده می‌شود طبق معیارهای WLTP بتواند با هر بار شارژ بین ۴۷۰ تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند.

نسخهٔ پایهٔ آیونیک ۵ اما از یک موتور الکتریکی با باطری ۵۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی است. با این قابلیت، هنگامی‌که خودرو به یک شارژر ۳۵۰ کیلوواتی متصل شود، از ۵ تا ۸۰ درصد از باطری‌های آن ظرف تنها ۱۸ دقیقه شارژ می‌شود. همچنین در این صورت، تنها پنج دقیقه شارژ صد کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌کند. اولین نسخه‌ای که از آیونیک ۵ روی خط تولید می‌رود نسخهٔ ویژهٔ Project 45 است. این نسخه که اواسط امسال به خریداران اروپایی تحویل داده می‌شود، تقریباً به همهٔ تجهیزات موردنیاز مثل سقف خورشیدی و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی مجهز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Avan

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    به نظرم حُسن عمده آیونیک ۵ نسبت به بقیه محصولات هیوندای طراحی ساده تر اون هست.در محصولات جدید هیوندای قدری زیاده روی در طراحی وجود داره

    موافقم 38
    مخالفم 8
    1. مهزیار

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (442 ديدگاه)

      این انقدر خوبه که باید آرم ولکس واگن میخورد اشتباهی هیوندای زدن

      موافقم 44
      مخالفم 10
      1. محمد

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        ?گروه هیوندای در حال حاضر از نظر قابلیت اطمینان.وایمنی بهترین خودرو ساز جهانه.چرانتونه ماشین به این خوبی تولید کنه
        آخه فولکس واگن چرا .?

        موافقم 30
        مخالفم 30
  2. R@m!n

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ترکیب یه ظاهر مدرن و رترو چیزه خوبی در اومده. کابینشو زنده تر بود نمی شد بهش نقصی گرفت.

    موافقم 19
    مخالفم 9
  3. Abbas.Lambo

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    این ماشین از روزی که معرفی شد قشنگ معلوم بود اومده بترکونه،حتی منم که به ماشینای برقی علاقه ای ندارم عاشقش شدم

    موافقم 25
    مخالفم 8
  4. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی طراحی خوبو اینده نگرانه ای داره

    موافقم 19
    مخالفم 8
  5. Abbas.Lambo

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    این پست چرا تو بخش میتسوبیشی ثبت شده؟

    موافقم 8
    مخالفم 6
  6. Amir

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سال ٢٠٢٠ گروه هیوندا که بدون ایونیک تونستن با یک پله صعود به رتبه ۴ پرفروش ترین گروه جهان برسه و از امسال به بعد هم برند آیونیک این رشد رو سرعت میبخشه در کنار کیا و جنسیس و هیوندا
    واقعا ٢٣۵ هزارتا اونم تو اروپا با این سرعت خیلی هست
    فوق العاده هست این ماشین

    موافقم 16
    مخالفم 7
  7. Sina10

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    چقدر سفارش داشته!!
    واقعا راست میگفتن که مردم دیوانه وار به سمت ماشین های برقی میرن
    این ماشین که چیز خیلی خاصی نداره چرا اینقدر سفارش داشته؟؟؟
    اره برد خوب و شارژ سریع و طراحی ساده و زیبا داره ولی فقط همین
    این همه سفارش خیلی زیاده!!

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. amirmohammad

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (212 ديدگاه)

      مشتری هم دقیقا همین طراحی و برد و زمان شارژ عالی رو میخواد دیگه.انتظار که نداره ماشین بره نون بخره براش

      موافقم 23
      مخالفم 4
    2. ماشین حساب

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اروپا نفت گاز نداره
      district heating رو جستجو کنین.
      اروپا ۲۰۰ میلیارد دلار بودجه گذاشته خونه و ساختموناشون با district heating گرم بشه.
      اینطوری گاز و نفت کمتر وارد میکنن. برق بیشتری تولید میکنن. اونم پاک. اصلا برنامه دارن کل تولید برقشون هسته ایی یا پاک باشه. حمل و نقل هم خود به خود برقی میشه دیگه.

      موافقم 14
      مخالفم 1
    3. مانی

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      خیلی‌ هم آلمانی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    حیف که کراس اووره،جلوش شیب دار می‌ره رو‌به صندوق عقب‌وکاش کابینشم بهتر بود.

    موافقم 4
    مخالفم 6
  9. ATa

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این همون پلتفورمی بود که Volkswagen نتونست ارایه ش کنه… به قدری زیر برندهاش زیاد شده که توان تغییر و هماهنگی با تحول الکتریکی ها رو نداشت. زمان طلایی و از دست داده به نظر گرفتار تکرار شد.

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. Porsche

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      یه حرفایی میزنید ??
      اتفاقا هرچی زیر مجموعه داشته باشه پلت فرم و غیره را هم بیشتر داره

      موافقم 4
      مخالفم 4
  10. amirmohammad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    طراحی بسیار عالی در کنار مشخصات خیلی خوب این برند و در راسش این مدل آینده خیلی درخشانی داره که پر قدرت شروع کرده با این تعداد اعلام شده

    موافقم 9
    مخالفم 6
  11. زیزیگولو

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    کلاً کره ایها تو اروپا وضعیت خوبی دارن

    موافقم 11
    مخالفم 4
  12. امیرحسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    نمای جانبیش بخصوص رینگاش و اون خطوط عالیه ولی قسمت سرنشینان عقبش از نظر من افتضاحه ولی در عوضش اون قسمت داشبورد،کنسول وسط و بخ۱وص قسمت راننده و چیزایی که مربوط به راننده میشه واقعا عالیه،طراحیشومیگم
    و طراحی عقبش قسمت چراغاش و و بینشون عالیه ولی چراغای جلوش و جبوپنجرش و سپرش از نظر من خوب نیست(میگم این نظر منه و با بقیه فرق میکنه به کسی بر نخوره)

    موافقم 1
    مخالفم 4
  13. Ali

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    بایدم استقبال بشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  14. فرهاد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    با اینکه طراحیش بشدت متاثر از اروپایی ها مخصوصا از گروه فولکس هستش باید به هیوندای تبریک گفت.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. پدرام

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بی نظیره
    من دوستش دارم . مطمئنم کیا ، هیوندای ، جنسیس و‌ آیونیک میتونن به سلطنت فولکس واگن تو اروپا و سلطنت تویوتا تو آمریکا پایان بدن

    موافقم 4
    مخالفم 13
  16. ارش

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چقدر خوب میشه طراحی های ساده و زیبا دوباره برگرده متاسفانه طراحی جدید اکثر مدل ها پیچیده شده همین پیچیدگی هم هارمونی و هماهنگی اجزا طراحی رو به هم زده و مثل سابق دوست داشتنی نیستن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. مهدی ۲۰۰۰

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یزیدتو بابا هیوندای.ولی هنوز خیلی برند ها مونده تا کامل وارد این عرصه بشن.به نظر من خیلی برند های مرده رو هم احیا میکنن الکتریکی ها.و کلی برند جدید.چون کلن قضیه برقی با بنزینی فرق میکنه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    به شرطی که مثل کونا آتیش نگیره

    موافقم 3
    مخالفم 6
  19. Mf1

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    واقعا درست میگن بعضی دوستان اگر آرم هیچ خودرویی روی ماشین نبود فکر میکردم فولکس این خودرو تولید کرده

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا