هیوندای

افشای تصاویری از کراس‌اوور جنسیس GV80

هرچند برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس کار خود را با سدان‌ها آغاز کرد اما هرگز بخش بشدت داغ شاسی‌بلندها را فراموش نکرده است و قصد دارد به‌زودی با مدل GV80 برای اولین بار به این بخش فوق‌العاده رقابتی وارد شود. GV80 یکی از مهم‌ترین محصولات جنسیس محسوب می‌شود و حالا تصاویری از آن افشا شده است که نمای نسبتاً کامل از بیرون و داخل آن‌را نشان می‌دهند. این تصاویر بدون پوشش در جریان تصویربرداری‌های تجاری از این خودرو در کرهٔ جنوبی گرفته شده و به بیرون درز کرده است.

 

 

به لطف این تصاویر، هم‌اکنون ایدهٔ کاملی در مورد طراحی اولین شاسی‌بلند جنسیس هم در داخل و هم در خارج در اختیار داریم. با توجه به این تصاویر، همان‌طور که انتظار می‌رفت GV80 در جلو از جلوپنجرهٔ پنج‌ضلعی بزرگی برخوردار است که توسط بسیاری به سپر سوپرمن با اندازه‌ای بسیار بزرگ تشبیه شده است. این خودرو در داخل اما لوکس‌تر از سدان‌های کنونی جنسیس به نظر می‌رسد زیرا در اینجا از متریال پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده شده و فضایی فراهم شده که کاملاً برای یک کراس‌اوور لوکس مناسب است. تصاویری که از داخل GV80 منتشر شده متعلق به دو نمونهٔ مختلف هستند که رنگ داخلی یکی خاکستری و دیگری کرمی است.

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو پرهٔ منحصربه‌فرد قرار گرفته که با چرم پوشیده شده و از تریم فلزی برخوردار است. پشت این غربیلک فرمان نیز در نمونهٔ خاکستری‌رنگ، صفحه آمپری با سرعت‌سنج بزرگ آنالوگ به چشم می‌خورد که شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد زیرا امروزه بسیاری از کراس‌اوورهای لوکس به صفحه آمپرهای دیجیتالی مجهز هستند اما به گفتهٔ منابع کره‌ای، فقط تیپ پایه و احتمالاً صرفاً نسخه‌های داخلی GV80 با صفحه آمپر آنالوگ عرضه خواهند شد و تیپ‌های میانی و بالایی و همین‌طور نسخه‌های صادراتی به صفحه آمپر دیجیتالی مجهز خواهند بود.

این در حالی است که در این تصاویر در نمونهٔ کرم‌رنگ صفحه آمپر دیجیتالی دیده می‌شود که طبق این گزارش‌ها احتمالاً در آمریکای شمالی به‌صورت استاندارد ارائه خواهد شد. از صفحه آمپر که بگذریم، در کابین GV80 یک داشبورد شیک با صفحه‌نمایشی در بالای آن جلب‌توجه می‌کند. در زیر این قسمت دریچه‌های باریک تهویه با تریم فلزی جای گرفته‌اند که این تریم تا سمت شاگرد ادامه یافته است. در زیر دریچه‌های تهویه هم نمایشگر دومی قرار گرفته که با کنترلرهای دوار بزرگ و مجموعه‌ای از دکمه‌ها احاطه شده است. به نظر می‌رسد این دکمه‌ها دسترسی سریع به تنظیمات تهویه و منوهای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را فراهم می‌کنند.

کنسول میانی GV80 نیز از سبک معمول جنسیس فاصله گرفته است زیرا در آن یک شیفتر دندهٔ دوار جدید با دکمهٔ ترمز پارک در مرکز آن به چشم می‌خورد. طرح دایره‌ای در انتخاب‌گر حالات مختلف رانندگی که با دکمه‌های نقره‌ای احاطه شده نیز اعمال گشته است. این کنسول همچنین از تریم چوبی و کاور نگه‌دارنده‌های لیوان هم برخوردار است.

هرچند هنوز اطلاعاتی رسمی در مورد پیشرانه‌های GV80 منتشر نشده اما بااین‌حال می‌توانیم گزینه‌های موجود در لیست پیشرانه‌های آن‌را برشماریم. موتور پایهٔ این خودرو یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود اما خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند سراغ موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور بروند. در بازارهای خارج از ایالات‌متحده نیز یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی با ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد تا GV80 بتواند بهتر با ب‌ام‌و X5 و مرسدس بنز GLE رقابت کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    تصاویر واضح نیست ولی رنگ سفید بیشتر بهش میاد
    گرچه X۵ و GLE رقبای خیلی بزرگ و سرسختی هستن
    ولی این ماشین هم طرفداران خاص خودشو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (514 ديدگاه)

      قطعا مچ رقبای ژاپنی رو می خوابونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      ظاهرا این دفعه به فمر اسکی رفتن از محصولات اسکی رفتن افتادن
      این دفعه هدف محصولات لندروور و هدف قرار داده، سیستم تعویض دنده و نوع و طراحی سیستم تهویه مطبوع !!!

      اینجور میخوان خودشون و مطرح کنن ؟ چینی ها هم کم کم دارن دست از کپی کاری برمیدارن اما اینا می خوان با شبیه به بزرگا کردن خودشون و مطرح کنن !!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    جلو پنجره ها هم داره داستانی میشه تو خودروها.
    من زیاد خوشم نیومد.داخل خودرو هم شبیه رنج رور شده…نتونست یک زبان طراحی و کاراکتر جدید و زیبا خلق کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Joker

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (530 ديدگاه)

    عالی از آب در اومده،عکسای با کیفیت تری هم ازش لو رفته که به دست پدال نرسیده! هیوندای سه تا موتور جدید تولید کرده که قراره تو هر دو مدل جدیدG80 و Gv80 ازش استفاده کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    به طراحیش ایرادی وارد نیست.
    بنظرم طراحی خارجیش از لکسوس و آکورا و اینفینیتی زیباتره البته بجز لکسوس LX570

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهاد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    شانس موفقیت این هم به اندازه مدل سدان خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    طراحی جنسیس های جدید خصوصا جلوپنجره ،گنگ و سر در گمه…تولید کلاس های بسیار نزدیک به هم،برای هیوندا،زیاده روی حساب میشه چون برگ برنده اون نسبت به برندهای مطرح،قیمت کمتر برای کلاس بالاتر بوده که با این روند زیر سوال میره و از طرفی کیفیت روزافزون و طراحی با ظرافت بالا،اگر با کنترل قیمت همراه نباشه،جنسیس و هیوندایی باید جمع کنن برن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Car lover

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    خب شوخی بسه مدل اصلیش چ شکلیه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    به نظرم جنسیس اگر برای نامگذاری خودروهاش به جای کد ،اسم بگذاره لوکس تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MjM

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (721 ديدگاه)

    طراحی های بیخود هیوندای تو این چند ساله برند جنسیس رو هم بی نصیب نذاشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرهاد کرمستجی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جلو پنجرش شمارو یاد محصولات کادیلاک نمیندازه؟ کنسول میانی هم به شدت محصولات رنج روور

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا