اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018
اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

آیا برندی گسترده‌تر از هیوندای در حال حاضر وجود دارد؟ این غول کره‌ای تقریباً در تمامی کلاس‌های مطرح خودرویی حضور داشته و در بحث تکنولوژی‌های سلول سوختی و الکتریکی نیز دستی بر آتش دارد.


بخش تازه تأسیس N این کمپانی تلاش دارد محصولات پرفورمنس بیشتری ارائه کند و قدم گذاشتن به کلاس لوکس‌ها و ارائه تصویری سطح بالاتر از سوی هیوندای نیز یک راز نیست.


اما به جدیدترین پرچم‌دار این برند یعنی سانتافه جدید برسیم. این چهارمین نسل از شاسی‌بلند هفت‌نفره و پرچم‌دار کره‌ای‌ها بوده و از ماه سپتامبر که وارد بازار می‌شود باعث نگرانی خودروهایی همچون اشکودا کودیاک خواهد شد و شاید هم برخی از مشتریان لندروور دیسکاوری اسپورت را به خود جذب نماید.


به همین خاطر سانتافه موقعیت بسیار مهمی در سبد محصولات هیوندای داشته و این برند تأکید خاصی روی اشرافیت سانتافه دارد بنابراین از جدیدترین زبان طراحی کره‌ای‌ها سود می‌برد. ما قبلاً مشخصات فنی سانتافه را در زمان رونمایی شرح داده‌ایم اما باید گفت در کشور بریتانیا پیشرانه 2 لیتری دیزلی عرضه نخواهد شد. مدلی که در تست حاضر بوده اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد و از پیشرانه 2.2 لیتری CRDi دیزلی بکار رفته در نسل قبلی استفاده می‌کند.


این پیشرانه فعلاً تنها قلب تپنده در دسترس برای مشتریان بریتانیایی بوده اما تولید نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه جدید تأیید شده است. به‌روزرسانی‌های صورت گرفته روی این پیشرانه بیشتر روی کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن تمرکز داشته‌اند بنابراین سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی، فیلتر ذرات جدید و سیستم به دام انداختن NOx به پیشرانه اضافه شده‌اند.


البته با تمامی این تفاسیر پرفورمنس سانتافه جدید تغییری نکرده است. پیشرانه این خودرو منعطف بوده و با گشتاور 440 نیوتون متری که در دورهای پایین در دسترس است باعث می‌شود سانتافه احساس کند و لش بودن را نداشته باشد.


گیربکس 8 سرعته جدید می‌توانست کمی پاسخگوتر باشد و در معکوس‌ها نیز کمی کند است اما پدال‌های پشت فرمان در زمان رانندگی پرسرعت به کار می‌آیند. چهار حالت رانندگی وجود دارد که شامل اسپورت، اکو، کامفورت و اسمارت می‌باشد. البته سانتافه بسته به استایل رانندگی این حالت‌ها را به‌صورت خودکار نیز تعویض می‌کند. اما در واقعیت جای کار زیادی با این حالت‌ها وجود ندارد.


میزان صدای کابین نسبتاً کم بوده اما همچون نسل قبلی با افزایش دور پیشرانه می‌توان صدای خشن آن را شنید. البته صدای جاده و باد نیز اکثراً در سرعت‌های بالا به گوش می‌رسد. فرمان نسل جدید سانتافه کمی کند بوده و زمانی که آن را بچرخانید نوعی حس تناقض خواهید داشت. البته کنترل حرکات بدنه خوب بوده و در کل سواری خودرو خوب ارزیابی می‌شود.

هیوندای سانتافه 2018
با باز کردن درب شاهد فضایی جادار و کابینی خوش‌ساخت خواهید بود که پر از پلاستیک‌های ترم و سطح بالا در داشبورد و درب‌ها است. سانتافه از جدیدترین زبان طراحی هیوندای در کابین سود برده و دارای کنسول مرکزی جدیدی با صفحه لمسی شناور می‌باشد. این فضای داخلی عملکردی بوده اما فاقد فاکتور جذابیت آنی کابین پژو 5008 می‌باشد.


همچون همیشه استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی سانتافه راحت و سرراست بوده اما باید اذعان کرد ظاهر و رزولوشن آن کمی از مد افتاده است. مدل‌های فولی همچون نسخه پریمیوم SE حاضر در تست از پشت آمپرهای دیجیتالی 7 اینچی استفاده می‌کنند.


نسل جدید هیوندای سانتافه 4770 میلی‌متر طول داشته و فاصله بین محوری آن نیز 65 ملی متر بیشتر از قبل است؛ بنابراین فضای سرنشینان در صندلی عقب واقعاً خوب بوده و صندلی‌های ردیف سوم نیز اوضاع خوبی دارد. کودکان در این بخش کاملاً راحت خواهند بود و البته به لطف فضای مناسب زیر صندلی‌های جلویی، سرنشینان قدبلند نیز وضعیت خیلی بدی نخواهند داشت. سرنشینان ردیف‌های عقب کنترل‌های سیستم تهویه را نیز دارند.


با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم فضای محفظه بار به میزان رقابتی 547 لیتر می‌رسد و البته تنظیم صندلی‌ها نیز به لطف دکمه‌های لمسی کاملاً آسان است. با خواباندن تمامی صندلی‌ها فضایی 1625 لیتری ایجاد می‌شود. در کل سانتافه جدید از نظر کاربردی بودن و فضای کابین و بار ما را تحت تأثیر قرار داده است.


هیوندای با قیمت‌گذاری نسل جدید این شاسی‌بلند جنجال زیادی به پا کرده است. ارزان‌ترین مدل سانتافه قیمتی کمتر از 30 هزار پوند نداشته و مدل‌های فول قیمت پایه 43595 پوندی دارند که بیشتر از قیمت مدل‌های فول اشکودا کودیاک و پژو 5008 می‌باشد. در واقع با این پول می‌توانید یک لندروور دیسکاوری اسپورت بخرید.


نسل جدید سانتافه از نظر تریم های لوکس و تجهیزات ایمنی و رفاهی کاملاً پر و پیمان بوده و تمامی مدل‌ها دارای غربیلک فرمان و صندلی‌های چرمی می‌باشند. کروز کنترل تطبیقی و دوربین دید عقب نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند. سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو در تمامی نسخه‌ها عرضه شده اما مدل پریمیوم SE دارای تجهیزات کامل ایمنی و کمک‌راننده به همراه پوشش چرم کابین، ناوبری، چراغ‌های جلوی LED، درب پشتی برقی و… می‌باشد.


هیوندای سانتافه جدید یک خودروی جدی و قدرتمند در کلاس خود است. این خودرو از نظر کیفیت، فضای کابین و بار و تکنولوژی قوی عمل کرده و باید آن را در بین گزینه‌های خرید شاسی بلندهای هفت‌نفره قرار داد. تنها انتقاد ما به این خودرو قیمت آن است که بیشتر از رقبا می‌باشد. پیشنهادهای مالی جذاب به همراه گارانتی 5 ساله با کیلومتر نامحدود می‌تواند در این بخش تفاوت قابل‌توجهی ایجاد کند.

مشخصات هیوندای سانتافه پریمیوم SE 2.2 CRDi 4WD

  • قیمت: 43595 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/400 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 204 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

34 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    طراحی مدل قبلی خیلی مناسبتر و منطقی تر بود((( من شخصا بیشتر میپسندم))) . سانتافه یکی در میون از زیبایی طراحی برخورداره . باید منتظر نصل بعدی بود. این مدل هیچ تناسبی بین عقب و جلو و حتی داشبورد نداره . ولی در کل هیوندا داره خوب کار میکنه،البته این نکترو هم بگم منظورم این نیست مدل جدید بده ها ولی پیشرفت آنچنانی با مدل قبلی نمیبینیم و حتی ی جورایی مدل قبلی نسبت به زمان خودش ی شگفتی بود.
    با تچکر

    پاسخ
  2. s ๏ я ๏ u s h
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    به نظر من خریدن یه دیسکاوری اسپورت عاقلانه تر از خرید نسخه فول این ماشینه
    با این که این نسخه سانتافه خیلی پیشرفت کرده اما باز به لندروور ترجیهش نمیدم

    پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1778 دیدگاه) ,

    نمای جلو ناهماهنگ ، نمای بغل زیبا ، نمای پشت قابل تحمل
    کابین ساده ولی کاربردی و فضای مناسب برای یک خانواده
    در مجموع نسل قبلشو بیشتر دوست دارم و این سلیقه هست نه چیز دیگری ؛ با تشکر

    پاسخ
  4. معین م
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    کاش قیمتشو نبره بالا و یکم ارزونتر کنه
    هر چقدر هم برای خودش شاخ باشه فک نکنم در کسی بین این و دیسکاوری قرار بگیره و اینو انتخاب کنه

    پاسخ
  5. power active
    سوابق: (167 دیدگاه) ,

    گشتاورش خوب شده . مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ که اصلا راه نمیرن واقعا خیلی خسته راه میرن

    پاسخ
    1. net
      سوابق: (1013 دیدگاه) ,

      ولی مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سانتافه اسپرت خیلی زیباست و طراحی بیرونی و داخلی زیبایی داره و زیباترین کراس اور جهان هست.این مدل سانتافه ۲۰۱۹ خیلی زشته

      پاسخ
  6. علی
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    Peugeot 5008 با موتور 1.6 لیتری شتاب بهتری نسبت به این داره !!!!(8.4.چهار چرخ متحرک هم داره)
    از نظر طراحی و کیفیتشم مطمئن باشید پژو سر تره
    حتی تو مقایسه توسان و 3008 مجددا پژو بهتره
    تو مقایسه هاج یک ها هم باز هم همینطور
    تو سدان ها هم 508 از هر نظر از سوناتا بهتره !!!

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (585 دیدگاه) ,

      نسل جدید خودروهای پژو اصلا یچیزی شدنااااا
      بگن ۵۰۸ به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شده تعجب نمیکنم

      پاسخ
    2. محمد رضا
      سوابق: (383 دیدگاه) ,

      ۵۰۸ و ۵۰۰۸ اگه ماشین بودن تو امریکا یه دونه میفروختن بعد از پیکاپ ها اینا پر فروش ترین کلاس خودرویی تو امریکان

      پاسخ
    3. امیرمحمد
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      علی جان باشه شما درست میگی حق با شماست عموجان😊😊😊

      پاسخ
    4. آرمان
      سوابق: (277 دیدگاه) ,

      علی جان تو خود فرانسه بری بگی پژو از هیوندا بهتره بهت میخندن :))))

      پاسخ
  7. Sina
    سوابق: (447 دیدگاه) ,

    آیا برندی گسترده‌تر از هیوندای در حال حاضر وجود دارد؟
    نههه اصلاااا
    بنز و فولکس و تویوتا که از تراک و پیکاپ و اتوبوس و سوپر اسپورت و شاسی بلندهای آفرود قوی میسازن در حد هیوندا هم نیستن بابا

    ماشین خوبیه ابعادش فضا قیافش انتظار یه بررسی خوب داشتم ولی از همون تیتر اولش فهمیدم‌بررسی نیست و یه چیزی تو مایه های اینه ” برند کیا از پورشه جذاب تر است”
    قیمتشم زیاده چطور ب این نتیجه رسیدی از رنجروری دیسکاوری اسپورت بهتره و براش خطر محسوب میشه
    شما تست دیسکاوری اسپورت توی سوئد وقتی از رودخونه رد میشه رو ببین بعد ببینم بازم سانتافه رو سر تر میدونی
    http://car2.upload.ir/News/810-Land-Rover-Discovery-Sport-2015-Review/1.jpg

    پاسخ
  8. KING918
    سوابق: (2456 دیدگاه) ,

    طراحی کابینش اصلا جالب نی
    مخصوصا قرار گرفتن سیستم ناوبری و سرگرمی اون بالا اصلا تو ذوق میزنه خیلی نا هماهنگه

    پاسخ
  9. ADAK
    سوابق: (709 دیدگاه) ,

    آیا برندی گسترده‌تر از هیوندای در حال حاضر وجود دارد؟ این غول کره‌ای تقریباً در تمامی کلاس‌های مطرح خودرویی حضور داشته و در بحث تکنولوژی‌های سلول سوختی و الکتریکی نیز دستی بر آتش دارد ؟!!!!!

    جان ؟!!!!
    تمامی کلاسها ؟!!
    لااله الاالله …

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (693 دیدگاه) ,

    آپشن ها و تکنولوژی های بسیار خوبی داره اما اگر کسی رانندگی و سواری براش مهم تر باشه اشکودا کودیاک انتخاب بهتریه

    پاسخ
  11. MAHDI
    سوابق: (3376 دیدگاه) ,

    کیفیت متریال نسل قبل زیاد جالب نبود.که درهرنسل هیوندا تاحدودی بهترش میکنه.دسته دنده اش هم جذاب ترشده نسبت به قبلی

    پاسخ
  12. mehdi
    سوابق: (727 دیدگاه) ,

    اخه کی لنرور دیسکاوری اسپورتو ول میکنه اینو میخره نمیدونم جدی اینا با این رقبایی که تو امریکا و اون کشورا دارند چجوری میفروشند،اخه لندرور سانتافه!!!

    پاسخ
  13. محمد رضا
    سوابق: (383 دیدگاه) ,

    اشتباه حساب کردی
    همونطور که میدونی مردم فقط مدل فول اپشن خودرو های وارداتیو میخرن که اگر ۵۰هزار پند باشه
    با یورو فعلی میشه ۷۰۰ میلیون به تعرفه ۹۵ % فعلی میشه حدود۱میلیاردو۳۰۰میلون به علاوه حق آمبولانس و مالیات و اسقات و.. میشه حدود ۱۶۰۰ میلون
    بله اینطوریاس

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (639 دیدگاه) ,

    عموما کسایی که سانتافه رو بهتر از 5008 میدونن چیز خاصی از ماشین سردر نمیارن

    پاسخ
    1. آرمان
      سوابق: (277 دیدگاه) ,

      قطعا کسایی که ۵٠٠٨ رو از سانتافه بهتر میدونن هیچی از ماشین نمیدونن! پژو کجا هیوندا کجا!

      پاسخ
  15. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    با شما کاملا موافقم علی جان.به نظر ماشین های جدید پژو از لحاظ کیفیت سواری،شتاب و لذت رانندگی به مراتب بهتر از اغلب ساخته های شرکت هیوندای و کیا هستند.برخی از دوستان، خودروهای پژو را بر اساس محصولات قدیمی آن که در شرکت ایران خودرو تولید می شود قضاوت می کنند که البته چندان صحیح نیست.پژو محصولات بسیار با کیفیت،راحت و سریع و به صرفه ای می سازد که اگر چنانچه محصولات به روز آن در ایران تولید می شد خودروهای آسیایی وارداتی چندان جایی در بازار نداشتند.به نظر بنده هیچ شرکتی در جهان به اندازه ایران خودرو به تصویر پژو لطمه وارد و این خودروساز اروپایی را در نزد ایرانیان بدنام نکرده است.البته در این میان پژو هم چندان بی تقصیر نبوده و به سبب طمع ورزی صرف و نیز به بهانه قدیمی بودن محصولات مونتاژی خود در ایران،به تصویر مخدوش برند خود در نزد مشتریان وطنی تا حد زیادی بی توجه مانده است،

    پاسخ
  16. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (2095 دیدگاه) ,

    در ایران سانتافه بورس بازاره اما در یک کلام ، سانتافه یعنی لَش ، یعنی کیفیت رانندگی بی هویت.

    خداوکیلی کسی که پشت این خودرو نشسته و پشت فرمون رقباش هم نشسته نظر بده و نه کسی که از روی مجله وسایت مطالعه میکنه و بدون تجربه رانندگی کامنت میزاره .

    پاسخ
    1. net
      سوابق: (1013 دیدگاه) ,

      کسی که سانتافه اسپرت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میخره عاشق طراحی داخلی و بیرونی این ماشین زیبا میشه و کیفیت رانندگی براش مهم نیست

      پاسخ
    2. امیرمحمد
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      نوید دوسال سانتافه ی 2016 زیر پام بوده و با هر کدوم از رقیباش که مقایسه کردم بیشتر مطمیین شدم که بهترین انتخابو کردم سانتافه هرچی که باشه همین که فوق العاده راحت و نرم و جاداره و اپشن های رفاهی و ایمنی فوق العاده بالایی داره برای من کافیه و به هزارتا امثال راو۴ و ایکس تریل نمیدمش از جانب خودت فقط نظر بده که متعصبی نه کسی که هم سانتافه هم تقریبا تمام رقبای به اصطلاح قدرشو تست کرده داداش

      پاسخ
  17. net
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    این هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ هست،اخرین مدل از سانتافه اسپرت سری قبل مدل سال ۲۰۱۸ هست .چراغ زیر چراغ جلو که در سپر بکار رفته و چراغ عقب و صندلیها و داشبورد و ال سی دی روی داشبورد و سه ردیف صندلی خیلی خیلی زشته برای این مدل سانتافه۲۰۱۹

    پاسخ
  18. داود
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    با این قیمت آدم x3یا x4 حتی لکسوس rx میخره
    وقتی ال لگن با چهار تا سرنشین سانتافه را جا میذاره دیگه من حرفی ندارم البته باب میل پیرمردها هست به درد جوون اصلا نمیخوره.

    پاسخ
  19. omid622
    سوابق: (651 دیدگاه) ,

    ۴۳هزار پوند خیلی گرونه
    با ۴۲ هزار دلار نسخه ۶سیلندر مورانو پلاتینیوم رو میشه خرید یا ماشین های با کیفیت قیمت مایه لکسوس یا برندهای آلمانی(بنز/بی ام و/آئودی)

    پاسخ
  20. احمد
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    خودرو یه کالای مصرفی اگر قراره قیمتش بر بالا فروشش هم میاد پایین کل ارزش سانتافه بنظر من نهایت 25 هزار دلاره این کره ای ها انگار راه کار خودروسازان ایران یاد گرفتندولی در دنیا که رقابت فراوانه این قیمتا فروش میاره پایین ایرانم که جز دنیا محسوب نمیشه و جز هر کس زور میگوید به هر کس میرسد زورش

    پاسخ
  21. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    پدال یه مدته تعداد اکانتا و پیامهای بی ربط و بی ارزش تو سایت زیاد شده
    اگه بتونی یه کنترل دقیقتری رو این موضوع بکنید جو سایت بهتر میشه

    پاسخ
  22. رامین
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    یعنی واقعن کسی پیدا می شه اونور آب 43000 پوند بده هیوندای ؟؟؟؟؟؟؟
    طرف قطعا باید عبداله باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.