هیوندای

بررسی هیوندای النترا GT اسپرت مجهز به گیربکس دستی

پسوند GT در هیوندای النترا نشان از هاچبک بودن این خودرو دارد و نه عملکرد سطح بالای آن. اضافه نمودن کلمه اسپرت به این پسوند نیز می‌تواند باور جدیدی را به آن بیفزاید. اصلی ترین به روزرسانی‌ النترا GT اسپرت در مقایسه با نسخه معمولی، به درون اتاقک پیشرانه بازمی‌گردد. آنجا مکانیست که پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر خطی به قدرت ۱۶۱ اسب بخار، جای خود را به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان خروجی ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر، واگذار نموده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری عاشق یک گیربکس شش سرعته دستی شده و ترجیح داده تا زندگی مشترکش را با این گیربکس ادامه دهد. البته جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته مجهز به کلاچ دوبل نیز به طور کامل پایش را از زندگی این پیشرانه خارج ننموده و همچنان در کنار آن قابل گزینش است. قوای محرکه مدل سدان نیز مشابه نسخه هاچبک است.

هیوندای النترا GT اسپرت
به روزرسانی‌های جامع شاسی نیز شامل تعویض محور میله‌ای-پیچشی با تعلیق چند اتصاله در عقب و همچنین استفاده از ترمزهای بزرگتر، تقویت فنرها، کمک فنرها و سیستم فرمان می‌شود. باوجود تلاش فراوان شرکت هیوندای برای ایجاد یک هاچبک داغ، اما همچنان برای تکیه زدن بر جای بزرگان این سگمنت، ره درازی در پیش خواهد داشت.

هیوندای النترا GT اسپرت

هیوندای النترا GT اسپرت
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت نسخه اسپرت مجهز به گیربکس دستی در مقایسه با النتراGT معمولی، با ۱.۴ ثانیه زمان کمتر، برابر ۶.۶ ثانیه است. در تست یک چهارم مایل هم نسخه اسپرت بهتر عمل کرده و در مدت زمان ۱۵ ثانیه و با حداکثر سرعت ۱۵۱.۳ کیلومتر بر ساعت، مسیر را به پایان رسانده است. رکورد النترا GT معمولی در تست مذکور برابر ۱۶.۲ ثانیه با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

هیوندای النترا GT اسپرت
مشخصات پیشرانه ۱.۶ لیتری بسیار نزدیک به قلب تپنده هوندا سیویک si با توان ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن-متر است که در واقع تنها ۰.۱ ثانیه اختلاف در رکورد ۰تا۹۶ کیلومتربرساعت این دو مشاهده می‌شود و در یک چهارم مایل، هر دو رکوردهای یکسانی از خود به جا گذاشته‌اند. البته در این حیطه، النترا Gt اسپرت توانسته سیویک اسپرت هاچبک و مزدا ۳ مجهز به موتور ۲.۵ لیتری ۱۸۴ اسب بخار را پشت سر بگذارد. رکوردهای شتابگیری این دو به ترتیب برابر است با ۷ و ۷.۴ ثانیه. فولکس واگن GTI نیز توانسته با ثبت زمان ۵.۴ ثانیه در تست شتاب ۰-۹۶، النترای ما را مغلوب نماید.

ماکزیمم گشتاور این خودرو از دور موتور ۱۵۰۰rpm در اختیار شماست اما صدای پیشرانه مخصوصا در بالای ۴۰۰۰ دور، چندان گوش نواز نیست و به بیشتر به یک طنین عاری از هیجان شباهت دارد تا یک نوای هیجان انگیز. اهرم تعویض دنده به راحتی دنده‌ها را تعویض می‌نماید و عملکرد کلاچ نیز مناسب است.

النترا اندکی نسبت به فولکس گلف طولانی‌تر و عریض‌تر است و طراحی کابین نیز از خودنمایی کمتری برخوردار شده است. رگه‌هایی به رنگ قرمز در گوشه و کنار کابین مشاهده می‌شود و از نظر کاربردپذیری، به ویژه با وجود صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی با ساختاری منطقی در منو، در سطح مناسبی قرار دارد. صندلی‌های جلو کاملا راحت بوده و از حمایت جانبی کافی برخوردار هستند. حجم محفظه بار نیز با حدود ۷۰۸ لیتر فضا در پشت صندلی‌های عقب، در حد اعلای این سگمنت قرار دارد.

النترا اسپرت GT به نسبت قیمت ۲۴,۱۳۵ دلاری‌اش، از امکانات خوبی بهره‌مند شده است. اپل کارپلی، اندرویداتو، صندلی‌های مجهز به گرمکن، روکش‌های چرمی، کلید مجاورت، استارت دکمه‌ای، نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر و چراغ‌های جلو وعقب از نوع LED، از جمله امکانات این خودرو به شمار می‌روند.


قیمت گلف GTI S معادل ۲۷,۲۶۵ است اما برای بهره بردن از امکانات مشابه النترا، بایستی علاوه بر مبلغ ۶۹۵ دلار بابت روکش چرمی، ۳۱,۳۲۰ دلار دیگر نیز بپردازید. تریم گلف GTI Autobahn نیز به همراه روکش چرمی و سامانه های کمکی راننده با مبلغ ۳۵,۹۲۰ دلار قابل تملک می‌شود. در هیوندای النترا GT اسپرت اتوماتیک، با خرید پکیج فناوری به مبلغ ۳۸۵۰ دلار می‌توانید از امکاناتی نظیر: کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، تشخیص عابر پیاده و سیستم کمکی حرکت بین خطوط، لذت ببرید.

هیوندای النترا GT اسپرت مجهز به گیربکس دستی، خودرویی جذاب با قیمتی بسیار مناسب است. اگرچه قابلیت های دینامیکی این خودرو در سطحی درخور و شایسته نسبت به سایر محصولات هیوندای قرار دارد اما با این وجود، هنوز با شاخصه‌های یک هاچبک داغ فاصله دارد. شاید بهتر باشد اگر قصد خرید یک هاچبک با پرفورمنس بالا از محصولات هیوندای را دارید، کمی منتظر مانده و ولوستر N با ۲۷۵ اسب بخار قدرت را امتحان کنید.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    ” مجهر به گیربکس دستی”
    مگه چیه پراید هم این آپشن رو به صورت استاندارد داره :( :( :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    دوستان کسی اطلاع نداره نسخه اسپرت النترا وارد میشه بالاخره به کشور یا نه؟ النترا اسپرت موتور 1600توربو 200 اسبی داره که سیستم تعلیق و ظاهر کمی متفاوت از النترای معمولی داره. قیمتش هم 22500 دلاره که حدود 200 در میاد. میتونه از نظر فنی رقیب تالیسمان باشه که حتی بالاتر از تالیسمان قرار میگیره گرچه از نظر سگمنت، النترا سدان کامپکت است و تالی سدان میان سایز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      مدلای توربو هیوندای کیا رو اصلا وارد نمیکنن وگرنه توسان هم یه نسخه توربو داره که فک کنم شتابش ۷ ثانیه باشه در صورتی که این توسان هایی واردشده شتاب ۱۱ ثانیه ای داره?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (539 ديدگاه)

    ماشین خوبیه هاچبک مناسبیه
    اخ امروز یه چیزی تو سایت باما دیدم کمرم شیکست
    البته دیگه عادی شده
    فولکس واگن تیگوان که می گفتن قیمت ۲۸۰ می زارن تو با قیمتش رو ۴۰۰ میلیونه???
    پاساتم همین طور بالا ۳۵۰ میزارن اخه چرا??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      چون اینجا ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین باباپور

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    البته درستش مجهزه :)) اشتباه از بنده بود، سردبیر محترم لطفا اصلاح کنید. با عرض پوزش از همه عزیزان.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا