هیوندای

تست و بررسی هیوندای سانتافه اسپورت 2017

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ یک بازبینی کامل را تجربه نموده است. آنچه که پیش از این خوب بوده، خوب‌تر شده است. کره‌ای‌ها بهترین‌های خود را برای به چالش کشیدن رقبای ژاپنی به بازار می‌فرستند و در این میان سانتافه مثالی خوب برای این کار است. ما چند ساعتی را با مدل فول ۲.0T Ultimate AWD سپری کرده‌ایم که در ادامه تجربیات خود را تقدیمتان می‌کنیم.

2017-hyundai-tucson-CUVAwarness-Module_r1
برای سال ۲۰۱۷، سانتافه اسپورت نزدیک ۳۵۰ قطعه‌ی ارتقا یافته را دریافت کرده که حدود ۲۵ درصد کل قطعات را در برمی‌گیرد. بهبودهای این خودرو عبارت‌اند از طراحی خارجی تازه شده، چراغ‌های LED، سیستم اطلاعات سرگرمی اضافی، تکنولوژی‌های ایمنی و راحتی و سیستم انتخاب حالت رانندگی شامل تنظیمات اسپورت، اکو و نرمال.
همچنین رنگ بدنه‌ی زیبای آبی شبانگاه نیز قابل سفارش است.

2017 Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۷ Hyundai Santa Fe Sport
2017 Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۷ Hyundai Santa Fe Sport
این خودرو با برچسب قیمتی ۳۸۲۵۰ دلاری خود از تجهیزات استاندارد زیادی بهره می‌برد که عبارت‌اند از دوربین چند نمایی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، ورود بدون کلید با آلارم، آینه‌های برقی با دوربین نقاط کور راننده، چراغ‌های LED، چراغ‌های روز روشن، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان و بلوتوث.

2017 Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۷ Hyundai Santa Fe Sport
سانتافه اسپورت همچنین از صفحه لمسی ۸ اینچی به همراه سیستم ناوبری، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، مه شکن‌های جلو، صندلی‌های چرمی و صندلی‌های جلوی سرد و گرم شونده بهره می‌برد. پکیج تکنولوژی Ultimate با قیمت ۱۵۵۰ دلاری به‌عنوان آپشن سفارش داده شده بود که دربردارنده‌ی بسته‌ی کاملی از تجهیزات ایمنی پیشرفته است.
کل قیمت خودرو با هزینه‌ی تحویل به ۴۰۸۲۰ دلار می‌رسد.

2017 Hyundai Santa Fe Sport

2017 Hyundai Santa Fe Sport
اولین نکته‌ای که با ورود به داخل کابین جلب توجه می‌کند، کنسول مرکزی بازطراحی شده است. در این بخش دسته‌دنده‌ی جدید و فضای ذخیره‌ای به چشم می‌خورد. در این نسخه صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان گرم شونده وجود دارد و تریم نقره‌ای جذاب به همراه تزئینات چوبی فضایی دل‌چسب را به وجود می‌آورند.

2017 Hyundai Santa Fe Sport
داخل کابین پر است از مواد با سطوح نرم که حس خوبی دارند و از طرفی سقف پانورامیک را نیز نباید از یاد برد.

2017 Hyundai Santa Fe Sport

2017 Hyundai Santa Fe Sport
در کابین از مواد با کیفیت بالا استفاده شده است. در ردیف دوم نیز صندلی‌های تا شونده قرار دارند. فضای عقب جادار بوده و فضای زیادی برای پاها وجود دارد.

برای راحتی بیشتر در ردیف دوم دریچه‌های سیستم تهویه تعبیه‌شده‌اند. فضای بار پشت صندلی‌ها، مکان مناسبی برای قرار دادن ۳ چمدان بزرگ و دو دست وسایل گلف است. صندلی‌های عقب به‌صورت ۴۰/۲۰/۴۰ تا می‌شوند و حتی فضای بیشتری را ایجاد می‌کنند.

قلب تپنده‌ی سانتافه اسپورت ۲۰۱۷ پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و ۲ لیتری با ۲۴۰ اسب بخار قدرت است. برای سال ۲۰۱۷، ویژگی انتخاب حالت رانندگی با تنظیمات اسپورت، اکو و نرمال وجود دارد. این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک با ویژگی شیفت ترونیک متصل شده است.

2017 Hyundai Santa Fe Sport
تخمین مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی EPA برای سانتافه اسپورت ۱۲.۳/۹.۸/۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

قدرت سانتافه اسپورت برای رقابت با برخی کراس اوورهای اسپورت کوچک‌تر کفایت می‌کند. تنها چیزی که قدری مسئله‌ساز است به لگ و تأخیر توربو در هنگام تحت‌فشار قرار گرفتن خودرو مربوط می‌شود. در رانندگی عادی، پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو قدرت بیش از حد نیاز برای هر موقعیتی دارد.
میزان دید برای چنین خودرویی بسیار خوب است. سانتافه اسپورت از ترمز اضطراری خودکار به همراه سیستم تشخیص عابران پیاده سود می‌برد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در هنگام خستگی یا حواس‌پرتی ایمنی بیشتری را داشته باشید.

2017 Hyundai Santa Fe Sport
حتی با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی، در سرعت‌های بالا کابین ساکت است و خودرو سواری نرمی دارد. توازن خوبی بین راحتی سواری برای خانواده‌ها و سفتی سیستم تعلیق برای رانندگان جوان وجود دارد.

در مجموع سانتافه اسپورت ۲۰۱۷ یک کراس اوور خانوادگی خوب برای کسانی است که خواهان هیجان رانندگی و راحتی بیشتری هستند. این خودرو رفتاری اسپورت دارد اما هنوز هم خصلت‌های یک کراس اوور لوکس را بروز می‌دهد. ما فکر می‌کنیم که هیوندای برگ برنده‌ای در دست دارد و خانواده‌های کوچک نگاه ویژه‌ای به این محصول هیوندای خواهند داشت.

امتیاز کلی: ۴.۳ از ۵ (خوب)
نقاط قوت: استایل، هندلینگ، کابین لوکس
نقاط ضعف: تاخیر توربو، مصرف سوخت نسبتاً زیاد

[دانلود ویدئو] منبع: automoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. بهرام

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته دوستان بدونید که یکی از چیپستهای گوشیهای اپل هم شرکت سامسونگ تولید میکنه .شرکت سامسونگ از قدیمیترین تولید کنندگاه چیپ های الکترونیک هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. P.D

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام واقعا هیوندای باید همچین کاری می کرد چون از نظر کم بودن استهلاک ماشین حالا حالا ها حرفی برای گفتن نداره چیزی که من می گم از روی تعصب نیست از روی تجربه است و ما ایرانی ها از روی قیافه ماشین رو انتخاب می کنیم چون فکر بیشتر ایرانی ها اینجوریه که به بعد از گرفتن ماشین اصلا دیگه به این فکر نمی کنند که استهلاکش چقدره و فقط فقط به این فکر می کنن که ما پزشو جلو در و همسایه می دیم دیگه
    به بقیش چیکار داریم بخشید یکم طولانی شد ولی لازم بود اینو بگم تا افرادی که دنبال خرید ماشین هستن گول ظاهر این ماشین رو نخورند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. نوروزي

    ۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام . بنده سانتافه فول ٢٠١٧ سفارش اروپا دارم مشکلی که دیدم در سفر یکبار رادار جانبی از کار افتاد که خودبه خود درست شد و امروز اتوهلد و دکمه از شیب پایین رفتن از کار افتاد که با یکبار روشن و خاموش کردن ماشین درست شد .
    بعد از یکسال این اولین باره که دیدم این موضوع اگر امکانش هست راهنمایی کنید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا