هیوندای

نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

برای سال ۲۰۱۹، کراس اوور سایز متوسط هیوندای با دو ردیف صندلی از سانتافه اسپرت به سانتافه تغییر نام خواهد داد. همچنین مدل سه ردیفه این خودرو نیز که پیش از این در بازار ایالات متحده به سانتافه و در برخی بازارها به سانتافه گرند شهرت داشت، از این به بعد سانتافه XL نامیده می‌شود؛ قبول داریم که کمی گیج‌کننده است اما منطقی به نظر می‌رسد.

هیوندای سانتافه 2019
سانتافه کوچکتر مورد بازطراحی واقع شده و مدل بزرگتر نیز سال آینده وارد بازار خواهد شد. سانتافه دو ردیفه به دو نوع پیشرانه مجهز خواهد شد؛ اولی یک موتور ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر بوده و دومی از نوع ۲ لیتری توربوشارژ است. البته احتمالاً یک پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل نیز به این مهمانی دعوت خواهد شد.

مزایا: سواری ساکت و دلنشین، تجهیزات و آپشن‌های فراوان، کابین جادار

معایب: مصرف سوخت در حد متوسط، کابین نه چندان لوکس، عدم ارائه پیشرانه توربو برای مدل‌های پایه

هیوندای سانتافه 2019
ابعاد مدل دوردیفه به واسطه درب کاپوت بزرگتر، شیشه جلوی عمودی‌تر و اندازه دماغه تغییر یافته، نسبت به قبل بیشتر به یک شاسی بلند واقعی شباهت دارد.

هیوندای سانتافه 2019
در نمای روبرو با چراغ‌هایی طرف هستیم که چپ چپ به دیگران خیره شده‌اند و یک جلو پنجره که انگار طرح آن از روی شانه تخم‌مرغ الگو برداری شده است، در آن مشاهده می‌شود. از نظر ابعادی فاصله محوری سانتافه جدید در حدود ۲.۶ اینچ و طول کلی آن به میزان ۲.۸ اینچ افزایش یافته است. با این ابعاد سانتافه در کنار مدل هایی همچون سوبارو اوتبک و فورد اج جای می‌گیرد.

هیوندای سانتافه 2019
در داخل کابین سانتافه جای کافی برای ۵ نفر وجود دارد، صندلی های عقب نیز قابل خواباندن هستند که این امر جای بیشتری را برای وسایل فراهم می‌نماید. دهانه بزرگ درب صندوق عقب نیز دسترسی به این بخش را آسانتر نموده است.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه 2019
در ردیف جلو فضای زیادی برای آرنج و بازوها وجود دارد و همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفته است؛ ستون‌های A نسبتا نازک‌تر به همراه آینه‌های جانبی تعبیه شده بر روی درب‌ها نیز میزان دید را گسترش می‌دهند.

همچنین مجموعه‌ای از دکمه‌ها و کلیدها و یک صفحه نمایشگر لمسی در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده که کار با آنها ساده و آسان به نظر می‌رسد. یک صفحه نمایشگر ثانویه نیز در قسمت پنل کیلومتر شمار حضور دارد. به طور کلی اگر چه در داخل کابین سانتافه ۲۰۱۹ با یک فضای کاربردی روبرو هستیم، اما کیفیت متریال و نوع طراحی چیزی نیست که لرزه بر تن محصولات مشابه آئودی بیاندازد.

پیشرانه استاندارد مورد استفاده در هیوندای سانتافه ۲۰۱۹، موتور ۲.۴ لیتری به قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر است. این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو بوده و سفارش سامانه چهار چرخ محرک در حدود ۱۷۰۰ دلار بیشتر هزینه دارد.

هیوندای سانتافه 2019
پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ نیز ۱۶۰۰ دلار بیشتر هزینه می‌طلبد. قدرت این موتور معادل ۲۳۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز معادل ۳۵۲ نیوتن متر است. هر دو پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (به جای نمونه شش سرعته) همراه خواهند بود.پ

هیوندای سانتافه 2019
ما در اینجا با سانتافه ۲ لیتری توربوشارژ در جاده‌های مرتفع رانندگی کردیم. قدرت توربو به دلیل ارتفاع جاده از سطح دریا دچار نقصان شده بود و شتاب اولیه سانتافه نسبتا سست و بی‌حال به نظر می‌رسد.

هیوندای سانتافه 2019
در حین حرکت اوضاع بهتر شد و جعبه دنده به موقع و به نرمی وظیفه خود را انجام می‌داد. کابین سانتافه بسیار ساکت بود و استواری خوبی از خود بر روی جاده‌های ناهموار نشان می‌داد.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید کراس اوورها، لیست تجهیزات آنهاست. سانتافه به تجهیزاتی نظیر هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابر پیاده، ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف حرکت و نور بالای خودکار به صورت استاندارد مجهز شده است.

به طور کلی سانتافه ۲۰۱۹ یک کراس اوور با تجهیزات فراوان و کابین جادار است که اگرچه چندان لوکس و درجه یک نیست اما به هر حال کاربردی و منطقی خواهد بود. بهای نسخه پایه هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ دوردیفه برابر ۳۱,۸۳۰ دلار است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    فکر کن بجای یک آلمانی یک آمریکایی این ماشین را طراحی می کرد یک وانت با زباله بازیافتی از آب در می آمد که فقط بدرد حروم کردن بنزین می خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      المانی ها که طراحی نمیکنن یه طرح میزنن بعد کاربن میزارن هی سری ۳ و ۴ و۵ و نون کلاس ایکس کلاس میدن بیرون ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۱۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        نه که امریکایی ها طراحی میکنن واس همین هر سال کل جوایز رد دات رو درو میکنن :))
        فعلا فورد ادج رو از رو سانتافه کپی نکنن طراحی قشنگ پیشکش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مانی

        ۱۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        از آمریکا ای‌ها بهترن که نمی‌تونن یه ایده از خودشون بدن
        همش از کیا و هیوندای کپی‌ می‌کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Omid

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      محمد کارت خیلی اشتباه بود
      اول پست یه کل کل راه انداختی و رفتی
      این عادت بچگانه رو کنار بزارید در ضمن اگه این امریکایی بود الان به جای این همه اپشن به درد نخور یه موتور حجیم و پر قدرت روش بود و دیفرانسیل عقب بود به جای جلو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۱۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        عزیز من قبل من یکی اون بالا یه چیزی گفت من اومدم جواب دادم تازه من بیشتر لایک خوردم اون دیسلایک کار المانی هایی که با اکانت جدید میان هزار تا چیز میگن بدتر از منه که

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فرید

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (76 ديدگاه)

      کابین که تاحدودی کپی از مدل های مزداهستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Arman

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    کابینش میتونست خیلی بهتر باشه طراحیش
    اما در کل با توجه به اینکه کاندید شده امسال باید سواری خیلی متفاوتی نسب به نسل قبل داشته بأشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    نسل قبلیش به مراتب طراحی زیباتر و هماهنگ تری داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    سانتافه ۲۰۱۹ طراحی داخلی و بیرونی خیلییییی زشتی داره،سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ که تو ایران هم هست طراحی داخلی وبیرونی فوق العاده زیبایی داره و هیوندای نباید این سانتافه ۲۰۱۹ زشت رو تولید میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      net درست میگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Muty

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1845 ديدگاه)

      حَیفی سانتافه اسپرت 2018 بود
      حَیف …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. EVO III

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    انگاری نیرویی فرا زمینی شرکت هیوندای رو مجبور کرده که هر سال یه مدل جدید که از بیخ با مدل قبلیش فرق کنه رو تولید کنه
    والا آدمو گیج می کنن تمامی محصولات جدیدش انقد عوض می شن که دیگه تو خاطرمون نمیمونن باس از رو پشتشون که نوشته مدلشون رو بدونیم چی هست یا اصلا هیوندای هست یا نه
    به شخصه با این بی هویتی در زبان طراحی هیوندای مخالفم و دوستش ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      منتظر این باش که یه سریا بیان جوایز طراحی که کره ای ها درو کردن رو بکوبن تو سر همه :/
      بدون اینکه توجه کنن چی گفتی و فکر میکنن گفتی ماشین کره ای بده و به شدت بهشون بر میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      طراحش المانیه واسه اونه ?? داداشمون بالا گفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. EVO III

        ۱۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (22 ديدگاه)

        طراحش هر کی باشه اون زبان طراحی شرکت مهمه که بایت جهتگیری خاصی داشته باشه مثل بی ام و و کادیلاک و …
        خو بی ام و که زبان خودشو داره نشون نمیده که طراحش کلا یک نفره و یا کل طراحاش آلمانی بودن مثلا نادرفقیه زاده یک ایرونیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. EVO III

        ۱۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (22 ديدگاه)

        با این حسابی که شما کردین باس طراحی های نادرفقیه زاده که ایرونیه شبیه پراید و پریاید وانت و پیکان و تیبا باشه تا سری شش های معروف بی ام و

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Saied

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    با دلار ۲۰ تومانی یعنی ۸۰۰ میلیون. ???
    یعنی پاش برسه ایران قیمتش میشه ۱۶۰۰ الا ۲ میلیارد.
    وطنم. پاره تنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Trx (taimaz)

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (316 ديدگاه)

      دلار مگه ۴۲۰۰ نیست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Amir

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظرم کیا به مراتب طراحی شناسنامه دار تر و منطقی تری نسبت به هیوندای داره حقیقتا من زیاد این طراحی سانتافه جدید برام جذاب نیست اما به هر حال طرفدار ها و خریداران خودش رو در جهان خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    زیبا شده به نظر هیوندا تو اروپا خوب بفروشه امریکا هم بازارش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    اگه از روی عکسهاش نظر بدیم زیاد جالب نشده ولی باید از نزدیک دیدش تا نظر قطعی داد.

    نمیدونم چرا سایت پدال انقدر بچه بازی شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پر شده از کل کل بچه گانه تمومی هم نداره. چرا میای کامنت اول شروع میکنی بحث آمریکایی آلمانی راه میندازی آخه برادر من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا وکیلی بگید چند سالتونه ؟
    ما میگفتیم بچه های پدال همه ماشین باز خفن و با مرام هستن چون توی سایتهای دیگه دیدم خیلیها سطح سواد خودرویی و برخورد اجتماعی پایینی دارن ولی متاسفانه چند وقته پدال از همه جا بدتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا