هیوندای

پشت فرمان هیوندای کنا الکتریک 2020 جدید

تقریباً همه‌روزه شاهد معرفی خودروهای تمام الکتریکی جدید هستیم و به راحتی می‌توان برخی از نمونه‌های نه چندان جالب چند سال پیش را فراموش کرد. برای مثال هیوندای کنا الکتریک را در نظر بگیرید. این یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت است که در سال ۲۰۱۸ جوایز زیادی از مجلات کسب کرد و البته به زودی پسرعموی آن یعنی کیا نیرو الکتریکی با برد بهتر و کابین بزرگ‌تر وارد میدان شد.

هیوندای کنا الکتریک

هم‌اکنون کنا الکتریک به‌روزرسانی شده و شاید این فیس لیفت میانه عمر بتواند بچه شاسی‌بلند هیوندای را در میان خیل عظیمی از خودروهای الکتریکی سربلند کند.

هیوندای کنا الکتریک

البته برای تشخیص تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به قبل باید طرفدار سرسخت هیوندای باشید. چراغ‌های جلوی بسیار نازک و پوشش‌های پلاستیکی اطراف خودرو تغییر نکرده‌اند اما در چراغ‌های پایین‌تر بخش جلو و چراغ‌های عقب کمی بهبود صورت گرفته تا آئرودینامیک خودرو ارتقا یابد.

داخل کابین هم یک صفحه‌نمایش جدید ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی قرار گرفته که در همه نسخه به جز مدل SE پایه به‌صورت استاندارد وجود دارد. اگرچه استفاده از اینترفیس این خودرو کمی زمان می‌برد اما ترکیبی از دکمه‌های روی صفحه با توانایی انتقال بین صفحات بوده و به زودی می‌توانید به راحتی با عملکردهای خودرو آشنایی پیدا کنید. این صفحه‌نمایش عملکرد سریعی داشته و گرافیک خوبی دارد.

هیوندای کنا الکتریک

تریم کابین هم کمی بهبود یافته اما در کل کابین خودرو بیش از آنکه لوکس باشد عملکردی و هوشمند است. همچون گذشته، صندلی‌های عقب برای کودکان مناسب‌تر هستند و ظرفیت محفظه بار نیز همان ۳۳۲ لیتر باقی مانده است. کنا نقاط قوت زیادی دارد اما نمی‌تواند خود را به عنوان یک خودروی خانوادگی کامل معرفی کند.

هیوندای کنا الکتریک هیوندای کنا الکتریک

زیر پوست این خودرو هم چندان تغییر نکرده اما این موضوع بدی نیست. کنا الکتریک از باتری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ۳۸۶ کیلومتری را در دنیای واقعی ثبت می‌کند. هم‌اکنون شارژر سه فاز سریع‌تر در دسترس خریداران بوده و باعث می‌شود زمان شارژ ۸۰ درصدی باتری با کاهش قابل‌توجه به ۷۵ دقیقه برسد.

هیوندای کنا الکتریک

کنا در جاده هم کاملاً مشابه قبل حس می‌شود. پیشرانه الکتریکی خودرو قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۵ نیوتون متری داشته اما شاسی باعث محدودیت واضح آن می‌شود به گونه‌ای که فشار ناگهانی روی پدال گاز باعث می‌شود در برخی اوقات با هرزگردی لاستیک‌های نازک خودرو مواجه شوید.

هیوندای کنا الکتریک

بهترین تاکتیک برای این خودرو انتخاب حالت اکو و لذت بردن از ماهیت بی حاشیه این خودرو است. همین حالت اکو در اکثر شرایط پاسخگو بوده و کاراترین وضعیت را ایجاد می‌کند.

هیوندای کنا الکتریک

سواری خودرو کمی بیش از حد نیاز سفت بوده و بنابراین اگرچه کنا در سر پیچ‌ها کاملاً تخت باقی می‌ماند اما در هنگام عبور از روی دست‌اندازها نیز شاهد لرزش‌هایی خواهید بود.

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهای کنا در واقع اصلاً در داخل خودرو رخ نداده است. این ارتقا در گوشی هوشمند دیده می‌شود جایی که برنامه‌ای جدید طراحی شده و شما می‌توانید با استفاده از آن شارژ و برخی عملکردهای دیگر را تنظیم و کنترل کنید.

البته گفته می‌شود برخی بهبودهای دیگر در کنا رخ خواهند داد. برای سفارش این خودرو باید تا تابستان سال جاری میلادی صبر کرد و آنجاست که برخی بازنگری‌ها در شاسی رخ خواهد داد.

هیوندای کنا الکتریک از نظر لذت رانندگی بهترین خودروی کلاس خود نیست اما به‌روزرسانی صورت گرفته باعث شده این خودرو کمی بهتر شود. نکته مهم درباره کنا این است که بهبودهایی در باتری و شعاع حرکتی آن طی چند ماه دیگر رخ خواهد داد و بهتر است تا آن زمان صبر کرد.

مشخصات هیوندای کنا الکتریک پریمیوم SE 64KWh

  • قیمت: ۳۷۹۵۰ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک‌واحد الکتریکی، باتری ۶۴ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۳۹۵ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۷ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۴۴۹ کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    اصلا طراحی دلچسبی نداره. ولی مشخصاتش به قیمتش میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Hamidreza

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      دقیقا
      خواستم ببینم دید بقیه چیه که آیا خوبع طراحیش یا نه !
      واقعا طراحی داخلیش یکم قدیمیه نسبت به بقیه محصولات هیوندای
      اومدم پایین تر دیدم دوستان دارند عجب بحث بیخودی میکنند! ( با احترام به همه اما واقعا هر ماشین الکتریکی که تولید میشه برای رقابت با آمریکا و تسلا نیست! ؛ خسته شدیم اینقدر جنگ بین آلمانی باز ها و ژاپنی باز ها و آمریکایی باز ها رو دیدیم ؛ یکم منطقی به موضوع نگاه کنید ، تعصب فایده ای نداره ! اصلا کره قدرت اول جهان یا همینطور آمریکا ! چه فرقی میکنه؟! از دیدن پست لذت ببرید + حسرت بخورید چون نمی تونیم حتی یه ماشین معمولی بخریم!!!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظرم ماشین خوب و چشم نوازی هستش. مخصوصا رنگ سفید و زرد این خودرو. فقط تنها ایرادش پلاستیک های قسمت گلگیر عقب هستش که تا سپر پشت هم کشیده شده است که یک مقدار تو ذوق میزنه . اگر هیوندا قسمت های پلاستیک کاری شده را با بدنه ماشین یک تیکه در نظر می گرفت ماشین کامل و بی نقصی می شدش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    طرف باید چیزی مصرف کرده باشه با این قیمت تسلارو رها کنه بیاد سراغ این ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رزیتا

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      مهدی جان !!!! کره جنوبی جزو کشورهای خاور دور به حساب میاد یعنی شرقی،این دیگه چیز عجیبی نیست و جزو اطلاعات عمومیه که هر کسی باید بدونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    ماشین زیبا با مشخصات عالی و قیمت مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان جر و بحث نکنید بالاخره هرکی عقیده خودشو داره،،،،،به هر حال به نظر من تو صنعت خودرو ژاپن حرف اول و میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فری

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    گیربکس تک سرعته اتوماتیک وای چه خفن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا