هیوندای

بررسی هیوندای کنا 2018

بالاخره فرصتی فراهم شد تا به طور کامل و با در اختیار داشتن زمان کافی، کراس اوور جدید هیوندای کنا را در فضایی به غیر از نمایشگاه بین المللی خودرو، مورد بررسی قرار دهیم. نمونه مورد آزمایش در این مقاله نسخه ‘ کنا اکتیو’ بوده و با قیمت ۲۴,۵۰۰ دلار استرالیا عرضه می‌شود. البته خودروی ما به پکیج ایمنی با بهای ۱۵۰۰ دلار و رنگ آبی لاگون متالیک به قیمت ۵۹۵ دلار، مزین شده است که ارزش آن را به ۲۶,۵۹۵ دلار افزایش داده است.

هیوندای کنا 2018
بهتر است ببینیم در ازای پرداخت این مبلغ چه چیزی عایدمان می‌شود؟ کیت استاندارد شامل اجزای ذیل است:
دیلایت LED، چراغ‌های جلو هالوژن خودکار، رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، ریل سقفی، دوربین دید عقب، غربیلک فرمان چرمی و صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه اپل کارپلی و اندرویداتو.

هیوندای کنا 2018
پکیج انتخابی ایمنی نیز مواردی نظیر: نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار برخورد از جلو، سامانه حرکت بین خطوط و سیستم هشدار کاهش سطح هوشیاری راننده را در بر می‌گیرد.

هیوندای کنا 2018
اگرچه تجهیزات مذکور کافی به نظر می‌رسند اما فقدان مسیریاب ماهواره‌ای و کروز کنترل تطبیق پذیر در تمامی نسخه‌های کنا، چندان خوشایند نیست. این امکانات در مقایسه با رقیبانی همچون مزدا CX-3 و تویوتا CH-R ، در سطح مناسبی به نظر می‌رسند به ویژه که تویوتا در نسخه پایه، تقریبا ۳۰۰۰ دلار گرانتر بوده و فاقد شاخصه آینه‌ای صفحه نمایشگر تلفن همراه است.

هیوندای کنا 2018
چیزی که کنا را در بین خیل عظیم حریفان متمایز نموده، ظاهر آن است. برخی آن را زشت می‌پندارند و بعضی دیگر نظر مطلوبی نسبت به آن دارند. به هرحال این خودرو به گونه‌ای خاص در نظرها پدیدار شده است.

هیوندای کنا 2018
با وجود ابعاد یکسان نسبت به مزدا CX-3، سپرهای بزرگ و گلگیرهای برآمده، هیوندای کنا را بزرگتر از آنچه که واقعا هست، نشان می‌دهند. استفاده از پلاستیک میشکی رنگ در گلگیرها، سپرها و اطراف چراغ‌های جلو، ظاهری بااراده از این خودرو به نمایش گذاشته است.
بسیاری هنوز با چراغ‌های دو ردیفه جلو مشکل دارند اما به نظر ما این بخش در مقایسه با چهره بی نمک برخی رقبا همچون هوندا CR-V، هیجان انگیزتر جلوه می‌کند.

هیوندای کنا 2018
برخلاف هیوندایi30 که در داخل کابین از سطوح نرم زیادی بهره می‌برد، کنا حتی فاقد یک استراحتگاه نرم برای آرنج بر روی پنل درب‌های خود است که موجب می‌شود تا حس ارزانی از برخی نقاط کابین ساطع شود.

با توجه به تعداد دکمه‌ها و نمای داشبورد، به طور کلی با ظاهری نسبتا مدرن در این بخش مواجه هستیم اما کیفیت آن از داشبورد تویوتا CH-R کمتر است. ارتفاع محل جاگیری صفحه نمایشگر لمسی بسیار مناسب بوده و در غیاب ناوبری ماهواره‌ای، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق اپل کارپلی و اندرویداتو بسیار خوشایند جلوه می‌کند.

فضای پا و سر در ردیف جلو بسیار مناسب است و از صندلی‌های راحتی نیز برخوردار شده است. اوضاع در ردیف عقب به خوبی بخش جلویی نیست و سرنشینان دارای قدی بیش از میزان متوسط، احتمالا با مشکل مواجه خواهند شد. نکته آزار دهنده دیگر آنکه تنها یک مورد عملکرد یکبار-لمس برای شیشه سمت راننده تعریف شده و آن نیز تنها محدود به پایین آوردن شیشه شده است.

فضای بار محدود شده به پشت صندلی‌های عقب برابر ۳۶۱ لیتر بوده که نسبت به سایر همکلاسی ها در سطحی متوسط ارزیابی می‌شود. با خواباندن صندلی‌ها، حجم فضای بار تا ۱۱۴۳ لیتر قابل افزایش است.


هیوندای کنا از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی همراه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این پیشرانه از چرخه اتکینسون برای افزایش بهره وری سود می‌برد. توان خروجی آن برابر ۱۴۷.۵ اسب بخار بوده و گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن-متر تولید می‌کند که چندان چشمگیر نیست اما بهتر از برخی رقباست. همچنین برای آنهایی که تمایل دارند تا قدرت بیشتری را در اختیار داشته باشند، پیشرانه ۱.۶ لیتری T-GDi توربوشارژ با توان ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن-متر به همراه سامانه چهارچرخ محرک قابل گزینش است.

عملکرد پیشرانه دو لیتری در شهر مناسب است و گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز به نرمی و با دقت کافی دنده‌ها را تعویض می‌نماید. اما حین حرکت در بزرگراه با سرعت‌های بالا، پیشرانه شروع به نق زدن نموده و محدودیت های نسبی خود را نمایان می‌سازد. شاید اگر از پیشرانه دو لیتری GDi با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۳ نیوتن-متر در این خودرو استفاده می‌شد، اوضاع بهتر از این بود اما با توجه به هدف اصلی از طراحی و ساخت هیوندای کنا که همان مصارف شهریست، موتور ۲ لیتری MPi اتکینسون، راضی کننده به نظر می‌رسد.

ضمنا کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو حتی با وجود تعلیق میله-پیچشی در عقب، همسنگ پرچمداران این سگمنت است. سفتی فرمان مناسب است و عملکرد دقیقی دارد. کنترل بدنه هم با توجه به ارتفاع و موقعیت سواری بالاتر آن، خوب به نظر می‌رسد. برنامه شرکت هیوندای به منظور تقویت سیستم تعلیق به صورت محلی، آنرا مناسب حرکت در هر جاده‌ای نموده است، با این وجود، ذره ای سفت بودن بیش از اندازه موجب احساس ضرباتی در داخل کابین می‌شود. مورد نامطلوب دیگر شنیده شدن صدای تماس تایرها با زمین و برخورد باد با شیشه جلو و آینه‌های جانبی است. بر عکس، صدای پیشرانه حتی در سرعت‌های بالا هم آنچنان به گوش نمی‌رسد.

میزان مصرف سوخت کنا به آن درخشانی که ادعا می‌شد نیست و ما به صورت ترکیبی توانستیم به رقم ۹.۳ لیتر بر صد کیلومتر دست پیدا کنیم. رقم ادعایی هیوندای در باب مصرف سوخت این خودرو معادل ۷.۲ لیتر بر صد کیلومتر است.


به عنوان نتیجه، اگر به بازار آمده‌اید تا یک کراس اوور کوچک را خریداری نمایید، هیوندای کنا یکی از بهترینهاست. پرفورمنس مناسب به ویژه با پیشرانه توربوشارژ به همراه هندلینگ خوب و سواری راحت و ظاهری که خاص رخ می‌نماید، همه و همه شما را به سمت خرید این خودرو سوق خواهد داد. در کشور ما، ایران نیز خبرهایی از سوی کرمان موتور مبنی بر ارائه هیوندای کنا در بازار کشورمان به گوش می‌رسد که در صورت تحقق این موضوع و البته با قیمت گذاری مناسب، می‌تواند به جایگاهی درخور در کشورمان دست یابد.

[دانلود ویدئو]

منبع: caradvice

همچنین بخوانید: بررسی کامل جدیدترین محصول هیوندای: کنا ۲۰۱۸

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    به این ماشین فقط رنگ سیاه میاد تا پلاستیکای سیاه های زیادی که اطراف بدنش استفاده شده تو ذوق نزنه
    اصلا این سبک جدید طراحی هیوندای رو درو نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Landscape

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    هیوندا واقعا چه فکری کرده که تمام قسمت های چراغ ماشین از هم جدا کرده
    باز قسمت عقبش طراحی بهتری داره ولی طراحی جلوش واقعا حال بهمزنه
    پلاستیک کاری دورتادور ماشین که بدترشم کرده ولی طراحی داخلی خوبی داره
    توان فنیش باید بعدا نظر داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      تا وقتی شاسی بلندهای مزدا وارد نمیشن میتونه عالی بفروشه و مافیای کرمان خودرو هم حالشو میبره متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ali

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چرا اینقدر مصرف سوخت واقعی هیوندای با اعلامی کارخونه فاصله داره. 7.2 اعلام شده اما تو عمل 9.3. یعنی 30 درصد بیشتر. درسته اکثر ماشینا مصرف سوخت واقعیشون دقیقا اعلامی کارخونه نیست، اما هیوندای دیگه خیلی فاصله داره. حالا اینکه تو خارج تست شده به 9.3 دست پیدا کرده. اگه بیاد ایران و با کیفیت بنزین این جا، مصرفش بیشتر از اینم میشه. واسه یه ماشین 2 لیتری تنفس طبیعی خیلی زیاده. هیونداهایی هم که الان تو کشور هست مصرفشون تو عمل نجومیه. به خصوص تو شهر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    به نظر من بزرگترین ایراد طراحیش پلاستیک های اغراق شده اطراف گلگیراشه در غیر این صورت طراحیه جسورانه و قابل احترامی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر رضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    چراغ های باریک جلو و دور تا دور ماشین رو با قاب و حفاظ مشکی رنگ پوشوندن،یکم شبیه محصولات سیتروئن نشونش میده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهراد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    شخصیت ماشین مبهمه ، ماشین باید یه چراغ کامل داشته باشه مثل اس کلاس، همچی تو یه واحد جمع شده ، با اون سه تا چراغ تو هر طرف و جای پلاکش اصلا دوستش ندارم مث جوک که اونم اونقد کج و کوله شده که اصلا مورد پسند نیس، اما chr خوبه طراحیش مهندسی شدست ولی کم کم همه ی تولید کننده ها از حیله ی چراغ های بزرررگ دارن استفاده می کنن، چه اشکالی داره ماشین شخصیتش ساده باشه و هر چقدر دقیق تر نگاهش کنی بیشتر به راز درونش پی ببری. این ماشین شخصیتش مثل کفش ورزشی و کوله ی کوهنوردیه، بیشتر مخصوص جوون هاست تا افراد مسن یا افراد با شخصیت سنگین و با وقار، خوبه یه نظر سنجی در موردش انجام میشد بعد طراحی میشد چشم های ماشین باید بالا ی سپر باشن و هر طرف فقط یدونه شیک و واحد، طوری که از دور جلب توجه کنه”من به این ماشین میگم سدان دو طبقه”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      پیتر شرایر طی نامه ای شخصا از شما دعوت به عمل آوردند تا این باید هایی که عنوان کردید انجام بشه
      پ ن:شوخی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        من با این ماشین مخالف نیستم
        اما خواستن یه چیز جدید بسازن و طراحی فضایی بهش بدن که خیلی هم موفق نبودن ، مردم ما هم از قبل فقط با ماشین های ساده مث پیکان پژو یا سمند اخت شدن و کمتر کسی از طراحی های جدید استقبال می کنه، اما طراحی های مهندسی شده همیشه مورد پسند بوده مث سانتافه یا اوپتیما، بیشتر ساده پسند هستیم تا شلوغ وپیچیده?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    از این که دیدم تهویه اش دستیه واقعا خندم گرفت ! شاید تو مدل پایه اینجوریه ولی بازم نباید باشه !
    طراحیشم خیلی مالی نی خواسته شبیه سیتروئن c3 باشه یه جورایی بماند که همین بیاد تو ایران حکم یه خودروی فوق لوکس پیدا میکنه با این تعرفه هاشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عبدالله

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سایتتون خیلی خوبه متاسفانه من با گوشی میام نمیتونم زوم کنم رو عکس مگر اینکه توی صفحه جدا باز کنم که خیلیییی اذیت میشم یه فکری کنین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هیوندا رفته یه شمایلی از سیتروئن با سبک خودش کپی کرده حیف از هیوندا که خودش صاحب سبک انگار سانتافه تو همین مایه هاست در کل سیر قهقهرایی داره طی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سورنا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    فک کنم بیاد ایران هم قیمت لکسوس میشه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا