هیوندای

پشت فرمان هیوندای کنا 2021 جدید

هیوندای به زودی در تمامی کلاس‌های شاسی بلندها حضور خواهد یافت. این برند کره‌ای به زودی کراس‌اوور کوچک بایون را معرفی خواهد کرد و دیگر عضو خانواده نیز کنا فیس‌لیفت است که روانه بازار می‌شود.

هیوندای کنا

ما توانسته‌ایم پشت فرمان نسخه بهبود یافته کنا ۲۰۲۱ بنشینیم. البته چیزی بیشتر از یک فیس لیفت ساده را مشاهده می‌کنیم. این خودرو دارای کاپوت و نمای جلوی جدیدی است که باعث شده طول کلی خودرو ۴۰ میلی‌متر بیشتر از قبل شود. این خودرو همچنین از قوای محرکه الکتریکی شده جدیدی سود می‌برد که شامل نسخه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی می‌باشد.

هیوندای کنا

اولین پیشرانه در دسترس از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی است که ما هم همین نسخه را تست کرده‌ایم. این پیشرانه هیبریدی ملایم قدرت ۱۱۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متری داشته و همان مجموعه‌ای است که احتمالاً در نسخه‌های فول سوپرمینی i20 نیز بکار خواهد رفت.

هیوندای کنا

سیستم هیبریدی بکار رفته در کنا از استارتر/ژنراتور یکپارچه و باتری لیتیوم-یونی سود می‌برد تا کمک‌حال پیشرانه اصلی در زمان کنده شدن از زمین باشد. این خودرو همچنین به گیربکس دستی هوشمند هیوندای مجهز است. این گیربکس ۶ سرعته دستی فاقد ارتباط فیزیکی بین پدال کلاچ و خود کلاچ می‌باشد. این راه‌حل مبتنی بر حسگرهای الکترونیکی باعث شده پیشرانه را در سفرهای طولانی خاموش کرد و به لطف تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی آن را دوباره روشن کرد.

هیوندای کنا

این مهندسی پیچیده‌ای است اما در عمل به خوبی کار می‌کند. شما در زمان شروع به حرکت قدرت زیادی را حس نخواهید کرد اما زمانی که خودرو راه افتاد شاهد بالا رفتن سریع دورشمار خواهید بود. انتقال قدرت در کنا به‌طور باورنکردنی‌ای نرم بوده و این موضوع را به ویژه در سرعت‌های حدود ۱۱۰ کیلومتر در ساعت مشاهده خواهید کرد.

هیوندای کنا

پیشرانه قدرت کافی را برای هماهنگی با ابعاد خودرو داشته اما پرفورمنس آن واقعاً در حد عالی نیست. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر کنا در ۱۱.۹ ثانیه ثبت می‌شود و بنابراین نسخه الکتریکی شده این خودرو کندتر از مدل غیرهیبریدی مجهز به گیربکس دستی یا خودکار است. البته این مدل کم‌مصرف‌تر بوده و هیوندای ادعای مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد که با توجه به تجربه ما می‌توان گفت دست‌یافتنی است.

کنا همچنین در بخش شاسی و سیستم تعلیق نیز بهبود یافته و اگرچه حجم تغییرات برای جلب نظر رانندگان حرفه‌ای کافی نیست اما نسبت به قبل دینامیک بهتری دارد. این خودرو بهتر از قبل می‌تواند دست‌اندازها را جذب کند و در واقع کنا ابزاری مناسب برای عبور از مسیرهای ناهموار است. این در حالی است که مدل تست شده به رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز بوده و از این نظر احساس‌برانگیز عمل کرده است.

هیوندای کنا

کنترل تکان های بدنه نیز بهتر از قبل صورت می‌گیرد و بنابراین اگرچه فرمان خودرو ارتفاع بیشتر از سطح زمین باعث شده‌اند لذت زیادی در مسیرهای پر پیچ و خم وجود نداشته باشد اما پکیج کلی خودرو پایدارتر از قبل حس می‌شود. به همین خاطر ما دوست داریم فکر کنیم تغییرات این خودرو توسط آلبرت بیرمن رئیس اسبق ب ام و M اعمال شده‌اند.

هیوندای کنا

بزرگ‌ترین تغییر در کابین به بحث تکنولوژی مربوط می‌شود جایی که پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی مشترک با i20 جدید دیده می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی کنا نیز یکی از بهترین‌های کلاس بوده و از گرافیک شفاف، اینترفیس عالی و پاسخ‌های سریع سود می‌برد.

هیوندای کنا

باقی کابین نیز دارای برخی متریال جدید بوده اما در کل فضای کلی مشابه قبل است. در کابین شاهد استفاده زیاد از پلاستیک‌های مشکی و خاکستری هستیم و تنها در برخی بخش‌ها تریم کروم بکار رفته است.

هیوندای کنا

البته فیس لیفت انجام‌ شده تأثیری روی نقطه‌ضعف این خودرو یعنی فضای بخش عقب کابین نشده است. در این بخش دو فرد بالغ می‌توانند به راحتی بنشینند اما راحتی زیادی در سفرهای طولانی وجود نخواهد داشت.

هیوندای کنا

فضای بار هم خیلی جادار نبوده و ارتفاع بالای کف صندوق باعث شده از حجم آن کاسته شود. فضای بار ۳۷۴ لیتری این خودرو نمی‌تواند چالشی برای رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸ یا فورد پوما باشد.

به‌روزرسانی‌های هیوندای کنا تجربه کلی استفاده از این خودرو را بهبود بخشیده‌اند و هم‌اکنون شاهد قوای محرکه هیبریدی ملایم، سواری راحت‌تر و پایدارت و تکنولوژی به‌روزتر هستیم؛ اما واقعیت این است که کنا هنوز سواری خوبی به اندازه رقبا نداشته و از نظر فضای بار و کابین نیز پشت سر رنو کپچر و فورد پوما قرار می‌گیرد.

مشخصات هیوندای کنا اولتیمیت ۱.۰ T-GDi 120PS 48V MHEV

  • قیمت: ۲۵۹۶۰ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۱۱۸ اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    پدال خبر مک‌لارن را بزار دیگه!

    موافقم 10
    مخالفم 5
  2. STAN

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    اگه مثل باقی محصولات کره ای منفجر نشه،به نظر ماشین خوب و مناسبیه.طراحیش جالب نیست نسبت به بقیه رقباش مخصوصا پشتش که چراغای راهنما و دنده عقب رو از چراغ خطر اصلی جدا کرده…اما به عنوان یه ماشین 25 هزار پوندی،انتخاب عاقلانه ایه.

    موافقم 16
    مخالفم 20
    1. Amir

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      باشه نوید?

      موافقم 1
      مخالفم 2
  3. Benz

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    از کره ای ها ، بدک نیست خوبه تو رده قیمتی خودش

    موافقم 8
    مخالفم 6
  4. T.C.B.K

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    3 سیلندر 1 لیتری توربو هیبریدی ملایم.

    یعنی چی ؟؟؟ ملایم ؟ یعنی آرومه ؟ مگه نسخه غیر ملایم هم داریم ؟

    .

    ولی از حق نگذریم طراحیش خوبه. قیمتشم خوبه. البته از بین تمامی محصولات هیوندای فقط سوناتا N line رو دوست دارم و veneo . خیلی خوبن. البته این کنا هم بدک نیست خوبه.

    اما دوستان میگید اگه آتش نگیره خوبه. وگرنه فلانه بهمانه. هیچ ماشینی بی عیب نیست. اصلا هیچ چیز بی عیب نیست از همین هیوندای تا حتی بوگاتی و رولز رویس و بنز و تسلا و …. همه یه ایرادی دارن.

    تنها چیزی که تو جهان بی ایراده خدا هست.

    هیچ چیز تو جهان بی عیب نیست. فقط بعضی مواقع عیب های بزرگ رو کوچیک میکنن عیب های کوچیک رو بزرگ ( بعضی مواقع هم نمیکنن ) ولی اینکه بگیم خودرویی ایرادی نداره داریم خودمونو گول میزنیم. درسته کنا ایراد داره. اما میشه بگید چه چیزی ایراد نداره ؟؟ همه یه ایرادی دارن.

    موافقم 10
    مخالفم 9
  5. ارسلان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    25 هزار پوند ؟؟؟ با توجه به اینکه پوند از یورو هم گرونتره باید بالای 30 هزار دلار قیمت داشته باشه خیلییییی گرونه موتورش هم با اینکه هم توربو هست هم 16 سوپاپ اندازه موتور 8 سوپاپ توربوی سایپا شاهین قدرت داره :)
    میدونید با 30 هزار تا چه ماشینایی میشه خرید ؟؟
    اگر بخوای روی هیبرید پافشاری کنی Toyota Corolla Icon Tech 1.8 VVT-i Hybrid CVT خیلی گزینه بهتری هست با 22 هزار یورو هم ارزانتر هست هم متریالش خیلی با کیفیت تر هست هم طراحی بهتری داره هم موتور بهتری داره خودتون ملاحظه بفرمایید در پایین

    https://www.carwow.co.uk/toyota/corolla

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. میثم

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحی جلو عقب افتضاحه

    موافقم 18
    مخالفم 4
  7. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اولش فکر کردم اوروس برقی

    موافقم 5
    مخالفم 6
  8. Sina

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ماشین افتضاح که میگن همینه
    قیافه اش که از قبلش خیلی زشت تر شده ، قبلش خیلی بهتر بود. با اون سپر های پلاستیکی مثل ماشینای زیر ۱۵ هزار دلار شده
    درحالی که این ۲۵ هزار پونده!!! با دلار هم ۲۵ هزار خیلی زیاده چه برسه به موند که ارزشش بیشتره!!
    میشه تقریبا ۳۰ هزار دلار
    که خیلی پوله واسه ماشینی که کمتر از ۱۲۰ اسب بخار قدرت داره
    با اینکه طراحی داخلش خوبه اما همونطور که کفته متریال بکار رفته پلاستیکه!!! با ۲۵ هزار پوند و ۱۲۰ اسب بخار ، حتی کیفیت هم نداره
    تازه این هم آخرین مشکلش نیست ، همونطور که تو متن گفته فضای بارش از رقباش کمتره
    سریع هم اصلا نیست
    مصرفش هم با ابنکه هیبریده اونقدر ها پایین نیست

    واقعا حیفه که بازار سدان های باحال با این کراس اوور های بدرد نخور خراب شده

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. نوید جهرمی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      اینجا فروشش از اکسنت خیلی بیشتر بوده. بیشتر مشتری کونا، ماشین اولی هستن و به ویژه بیشتر خانم ها میخرنش.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. افشار

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (705 ديدگاه)

    هر وقت اسم هیوندای کنا می آد یادم می افته به کنا و سرنتی پیتی کارتون دوران بچگیمون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چراغهای جلو و عقب باعث سرگیجه شده روی اعصاب است

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. بردیا

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    خوشگلش میکردن میمردن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا