هیوندای نکسو، اولین خودروی سلول سوختی تست شده توسط IIHS

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا که به اختصار IIHS نامیده می‌شود برای اولین بار یک خودروی سلول سوختی با نام هیوندای نکسو را تست کرده است. این خودرو که به درخواست هیوندای تست شده تنها در کالیفرنیا عرضه می‌شود و البته توانسته امتیاز بالای Top Safety Pick+ را کسب کند.


یک خودروی برای کسب بالاترین امتیاز باید در 6 تست تصادف امتیازات خوب را به دست آورد. این تست‌ها عبارت‌اند از اورلپ کوچک جلو سمت راست و چپ، اورلپ جلوی متوسط، مقاومت جانبی و سقف و تست محدودیت حرکت سر و صندلی‌ها. همچنین خودروی یاد شده باید در پیشگیری از برخورد جلو امتیاز عالی و در تست چراغ‌های جلو نیز امتیاز خوب را کسب کند. به این ترتیب هیوندای نکسو توانسته در تمامی این بخش‌ها سربلند بیرون بیاید.


IIHS گفته است:

سیستم پیشگیری از تصادف جلوی این خودرو رتبه‌بندی عالی را کسب کرده است. این خودرو در تست‌های سرعت 19 و 40 کیلومتر از سیستم هشدار برخوردی استفاده می‌کند که با استانداردهای NHTSA هماهنگ است.


نکسو 2019 قیمت پایه‌ی 58300 دلاری پیش از اعمال مشوق‌ها را دارد. مدل پایه به‌صورت استاندارد از تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های 17 اینچی، چرم مصنوعی، صندلی‌های گرم شونده و برقی و طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی برخوردار است.


باک هیدروژنی این خودرو در عرض 5 دقیقه پر شده و باعث ایجاد برد 612 کیلومتری در نسخه‌ی بلو و برد 570 کیلومتری در نسخه‌ی لیمیتد با قیمت 61800 دلاری می‌شود. این دو خودرو قدرت 161 اسب بخاری و گشتاور 394 نیوتون متری داشته و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن‌ها برابر با 9.5 ثانیه است.


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. m4
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلول سوختی ؟
    یعنی یچیزی مثل سوخت ناو ابراهام لینکل ؟!

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1429 دیدگاه) ,

      منم علاقه مندم راجع به سیستم سوختی این خودرو بیشتر بدونم
      چون برخلاف الکتریکیها، به ۵ دقیقه زمان سوختگیری احتیاج داره
      .
      و اینکه هیوندا برای ترغیب خریداران، به این نتیجه از تست ایمنی خودرو احتیاج داشت
      که ازش سربلند هم بیرون اومده
      .
      نکته دیگه هم اینکه دنیا داره سیستم پیشگیری از تصادف رو همه گیر میکنه
      ما هم داریم ترمز دیسکی عقب ماشینانون رو حذف میکنیم بجاش ترمز کاسه ای میزاریم

      پاسخ
    2. Sajjad
      سوابق: (1586 دیدگاه) ,

      سلول سوختی یه مبدل انرژی شیمیایی به الکتریکیه
      سوختش گاز هیدروژنه و آلایندگی ایجاد نمیکنه
      از طرفی بازده بسیار بالایی داره و البته هزینه خیلی زیاد
      امیدوارم این راه ادامه پیدا کنه چون با این سلول سوختی میزان تولید گاز گلخانه ای صفر میشه

      پاسخ
  2. Mercede kaviani
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    سلول سوختی اینده ای در دنیای اتوموبیل ندارد قیمت ان دو برابر تویوتا پریوس هیبرید
    وهمچنین دو برابر بی ام و ای ۳ است که در مطلب 10 دلیل برای خرید اتوموبیل برقی بدان اشاره فرمودید
    نسل بعدی باتریهای گرافنی تیر خلاص به اتوموبیل های سلول سوختی است

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.