هیوندای

اولین تصاویر از هیوندای النترای فیس‌لیفت 2019

به نظر می‌رسد هیوندای به‌زودی از نسخه فیس‌لیفت سدان کامپکت رده C خود یعنی النترا یا آوانته رونمایی کند. تصاویر درز یافته از این خودرو توسط یک وب‌سایت کره‌ای نشان می‌دهد که این نسخه تفاوت‌های ظاهری زیادی با مدل‌های فعلی النترا خواهد داشت و به‌آسانی می‌تواند با نسل جدید اشتباه گرفته شود.


النترای به‌روز شده، فراتر از یک فیس‌لیفت ملایم بوده و به‌طورکلی چهره آن دگرگون می‌شود. نمای تجدیدنظر شده در جلو، با چراغ‌های مثلثی شکل کارتونی و پروژکتورهای دوبل LED و DRL تغییر یافته است. هرچند در نسخه‌های پایه می‌توان انتظار چراغ‌های هالوژن به‌جای LED را داشت. نوک چراغ‌ها تا درون جلوپنجره و هواکش بزرگ و جدید سپر نفوذ کرده است. حتی چراغ‌های مه شکن نیز به شکل مثلثی درآمده‌اند.


در قسمت پشت خودرو هم شاهد چراغ‌های بازطراحی شده‌ای هستیم که از دو نوار LED با فرمی شکسته بهره می‌برند. نام خودرو البته نام نسخه کره‌ای آن یعنی آوانته نیز همانند سوناتای جدید به‌صورت حروف جدا از هم روی درب صندوق و زیر آرم هیوندای به چشم می‌خورد. برخلاف مدل‌های جاری، در نسخه جدید جای پلاک هم از درب صندوق به قسمت پایین‌تر و روی سپر منتقل شده است.


در مجموع طراحی فیس‌لیفت النترا با رویکردی جسورانه و تأکید بر المان‌های اسپرتی بوده و کاملاً دگرگون شده است.

در داخل کابین شاید تغییراتی گسترده صورت نگیرد. گفته می‌شود ویژگی شارژ بی‌سیم گوشی همراه به کنسول النترا افزوده می‌شود. اما ممکن است داشبورد فعلی هم همانند بدنه با تغییراتی وسیع همراه شود و مخصوصاً جای نمایشگر آن به سبک تبلت مانند هیوندای آیونیک شبیه شود.


در مورد قوای محرکه هنوز نمی‌توان اظهار نظری کرد اما به نظر می‌رسد موتور ۲ لیتری MPi فعلی و موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر GDI حفظ شوند و شایعاتی از اضافه شدن یک نسخه هیبریدی خفیف برای اولین بار نیز به این خودرو شنیده می‌شود. این نسخه هیبریدی با سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی احتمالاً در توسان فیس‌لیفت نیز عرضه خواهد شد.

به روز رسانی: تصاویر جدیدی از النترای ۲۰۱۹ نیز منتشر شده‌اند. به نظر شما طراحی النترای فیس‌لیفت می‌تواند در برابر رقبایی چون نسل آینده تویوتا کرولا رقابت نماید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    فیسلیفت? ، به این زودی آخه!
    داره به سوناتا نزدیک میشه .
    خدایی نسل قبلش هنوزم زیباست و انگاری از نمای جلو داره میخنده ، اما نسل جدیدش بی روح ولی شیک شده .
    دوران طلایی هیوندای سال ۲۰۱۱ شروع شد ، اما از ۲۰۱۵ تا الان ، مدام داره اُفت میکنه .
    اما خبر از سونوتای نسل بعدی میاد که میخواد بترکونه و اتفاقاً رِندرهاش بسیار شبهه همین الانترای فیس لیفت اما اسپورتر و کشیده تر شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      داداش نگرشت و دوس دارم واقعا.
      فک کنم رویه که هیوندای پیش گرفته حتی برخلاف کیا این هست که روزی یه ماشین تولید کنه و حتما هم با مدل فبلیش از نظر ظاهر فرق داشته باشه.
      اینکه اصالتی نصف و نیمه در طراحیش باشه براش معنی نداره
      یعنی من اینطور فک میکنم به این نتیجه رسیده که باید مدلای جدید کاملا متفاوت از مدل قبلی باشن
      مثه سوناتا و سانتافه جدید ، مخصوصا سانتافه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      چقدر زیباتر شده . الانترا همیشه دوست داشتنی بوده . امیدوارم داخل بهتر شده باشه نسبت به قبل. من که لذت بردم . هیوندایی و کیا یکی از بهترینها تو طراحی خودروهای پرفروش هستن .

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امین

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (84 ديدگاه)

      خوب انگار نداره دیگه واقعا داره میخنده بهمون که پول نداریم بخریم و فقط باید نگاش کنیم مثل دختری که نمیتونی بگیریش و فقط باید نگاش کنی و حسرت بخوری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. amir

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    face lift or face drop!!!!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اصالت؟!!!
    واژه ای که الان نقل قول سایتای خودرویی و کاربراش شده
    تعریفش از نظر کاربرا :خودرویی که کمترین تغییرات ظاهری ممکن رو داشته باشه البته همره با بروز رسانی های کوچک
    اگه اینطور باشه پراید و 405 و سمند و ….. اصیل ترین ماشین های 3 دهه اخیرن
    اصالت بیشتر به بطن و ذات یه چیز یا نفر مربوط میشه تا به ظاهرش
    منتها در اینکه مردم امروز هم ظاهربین شدن تو این قضیه بی تاثیر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      معمولا اصالت به معنای حفظ زبان طراحی در چندین سال متمادی معنی میشه
      مثل چلنجر که کاملا بر اصل طراحی خودش پایبند بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      تعریف خودت از اصالت رو به بقیه نسبت نده لطفا.
      اینکه شما معنی اصالت رو خوب متوجه نشدی تقصیر ما نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      حداقل باید جوری باشه که اگه ماشین آرم نداشت یه فرد عادی هم بتونه بفهمه مال کدوم برنده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MjM

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (718 ديدگاه)

    این نوع طراحی سپر و هواکشهای کناری سپر جلو رو کی مد کرد خدایی؟! همه دارن اینجوری میزنن از موستانگ گرفته تا لکسوس و… زشته خداوکیلی دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    به عنوان یکی از تحسین کننده های هیوندای باس بگم بسی زیبا نیست این ماشین متاسفانه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مزدک

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تو همه عکسا پشت درب صندوق نوشته آوانته نه الانتراطراحیچ عقبگش خوبه ولی جلوش پسگ فته شبیه پیو ۴۰۵ اس ال ایکس یا نهایتا پژو ۳۰۱ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کارشناس طراحی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    مثل نقاشی یه بچه از یه ماشینه
    کج و کوله
    افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali a

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    همین نسل اخرش که ایرانم اومد خیلی طراحی خوبی داره…ولی با این طراحی خیلی حال نکردم…بعدش چه زود فیس لیفت میخواد بده بیرون هیوندایی !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پرهام

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هیوندای حوصلش سر میره یه فیس لیفت میده !!!! چهره قبلی جذابتر بود البته دیدن ماشین از نزدیک خیلی فرق میکنه شایدم زیبا باشه !!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    فکر کنم الان دیگه میشه گفت دنای خودمون از این جذابتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Amir

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    خیلی زشت بیشتر شبیه کانسپت تا خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سام

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    به تمام معنا زشت و بد ترکیب! ….از هیوندای واقعا بعید بود که چنین فیس لیفتی را بیرون بدهد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (113 ديدگاه)

    نسل الانش طوری شاهکار طراحی که بنز و بی ام و شبیه ش زدند بی ام و سری 8 جدید چراغ جلو و جلوپنجره شباهت زیادی به النترا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      آره شما درس میگی!…فقط یادت رفت که اسم فراری و لامبورگینی و رولزرویس رو توی لیست خودت بیاری!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. اشکان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چراغای جلو رو دوس ندارم هم قبلی بهتر بود هم شبیه ماشینای قدیمی پژو شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Amir

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیوندای بی هویت . تنها چیزی که میتونم بگم . زیادی تغییر کرده.
    این سیاست برد -باخت هست که ممکن یکسری مشتری ها به سمت خودش جلب بکنه و یکسری ها را از خودش دور میکنه . چون هر بار طراحی هاش کلی عوض میکنه به خصوص تو سوناتاهای 2020 که طراحی اش به کل تغییر کرده
    کیا طراحی های شبیه هم دارد و بدون آرم برندش هم میشه فهمید این ماشین کیا هست ولی هیوندای خیلی به این شکل نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا