نسخه اسپورت هیوندای کنا N در راه است؟!

بخش پرفورمنس هیوندای N به شدت در حال کار برای گسترش سبد محصولات خود بوده و شاید جدیدترین عضو این خانواده کنا N باشد و عنوان اولین کراس اوور اسپورت تاریخ هیوندای را نیز به خود اختصاص دهد. در واقع پروتوتایپ چنین خودرویی علیرغم اینکه چراغ سبز تولید را دریافت نکرده قبلاً در حال توسعه بوده است.


اطلاعات مربوط به این موضوع در مصاحبه اخیر آلبرت بیرمن با اتو اکسپرس به بیرون درز پیدا کرده است. همان‌گونه که می‌دانید بیرمن مدیر بخش N هیوندای می‌باشد. او تأیید کرده مهندسان شرکت قبلاً روی نسخه پیش‌تولیدی این خودرو کار کرده‌اند.

بیرمن به اتو اکسپرس گفته است:

من به مهندسان شرکت گفتم فعلاً نمونه پروتوتایپ را تا ببینیم بعداً چه پیش می‌آید. این خودرو قوای محرکه i30 N را باید داشته باشد. البته ما می‌توانیم کنا N را با تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق و فرمان تولید کنیم هرچند برخی قطعات مشترک را نیز می‌توان به کار گرفت زیرا کنا همانند i30 N دیفرانسیل جلوست؛ اما قبلاً می‌دانستیم که کنا حتماً باید پیشرانه و گیربکس i30 N را داشته باشد.


بیرمن اشاره‌های زیادی به قوای محرکه کنا N داشته و ظاهراً که قلب آهنین این کراس اوور با i30 N مشترک خواهد بود. زیر کاپوت این هاچبک اسپورت کره ای پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 275 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتون متر قرار دارد. این پیشرانه به یک گیربکس 6 سرعته دستی متصل است اما به زودی گیربکس دوکلاچه اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد.


اگر کنا N چراغ سبز تولید دریافت کند احتمالاً قدرت کمتری در حدود 250 اسب بخار خواهد داشت. بدین ترتیب کنای اسپورت قدرت بسیار بیشتری نسبت به پیشرانه 175 اسب بخاری استاندارد کنونی خواهد داشت.


هیوندای N پیش از تصمیم نهایی برای آینده کنا دومین و سومین محصول خود یعنی ولوستر N و i30 N فست بک را عرضه خواهد کرد. این کوپه اسپورت تنها در بازارهای آمریکایی و کره جنوبی عرضه خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. محمدرضا
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    خیلی این کار هیوندای رو دوست دارم که سمت گیربکس دوکلاچه رفته.برای رفتن از نقطه ی A به B شاید گیربکس CVT جواب بده ولی کوچکترین لذتی از رانندگی باقی نمیذاره

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (1352 دیدگاه) ,

      اتفاقا گیربکس دوکلاجه جذابیت نداره و استهلاک بالایی داره و از سال 2019 در هیچ خودروی فولکس واگن استفاده نخواهد شد. یعنی تمام گیربکسهای معروف 7دنده دوآل فولکس مرخص شد و بجاش 8 دنده اتومات معمولی قرار گرفت.

      پاسخ
      1. محمدرضا
        سوابق: (80 دیدگاه) ,

        من حرفی از استهلاک نزدم.از لحاظ سرعت جدای از موارد خاص مثل PDK پورشه،دوکلاچه بهترین و سریع ترین انتخابه.اتوماتیک سرعت شیفت کردنش به اندازه ی دوکلاچه سریع نیست.از لحاظ استهلاک هم نمیشه قطعی نظر داد.مثلا تویوتا CVT میزنه ماشینا فوق العاده قابل اعتمادن(هرچند کسل کننده ان) اما نیسان هم CVT میزنه که چندسالیه خیلی افت کرده و ماشیناش زیاد مشکل پیدا می کنن خصوصا از لحاظ گیربکس.
        به هر حال اگه من باشم لذت رانندگی برام اولویته و بعد گیربکس دستی،دوکلاچه رو ترجیح میدم

        پاسخ
        1. کیان
          سوابق: (264 دیدگاه) ,

          اول که گیربکس CVT نوآوری و یا تولیدش از همین نیسان شروع شده.
          تینا مورانو و … محصولای قدیمی نیسان از اولین نسل CVT استفاده میکنن و بالطبع با گذشت زمان رضایتمندی پایین اومده.
          ولی محصولات آخر نیسان و سایر خودروسازیها که CVT دارن اصلا این طور که شما میگین مثه گذشته نیستن مخصوصا در زمینه لذت رانندگی و یکنواخت بودن.
          کاملا مثه گیربکس عادی شبیه سازی شدن و تغییر دور موتور دارن.
          در کل ماشین اسپرت در مجموع باید قضاوت بشه و تنها با یه گیربکس و … نمیشه بهش امیدوار شد یا ازش قطع امید کرد.

  2. حامد
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    بجای این کارا بیاد سوناتا n یا النترا n بزنه جذاب تره تا این کراس اور زشت

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (461 دیدگاه) ,

      کنا قطعات پلاستیکی زیادی داره که ارزون قیمت بنظر میرسه
      اما کنا N طراحی هماهنگ و همرنگ بدنه داره و گرافیک چراغ‌ها و سایر تغییرات نسبت به نسخه عادی چهره تهاجمی‌تری بهش داده
      درسته که سلیقه‌ایه
      اما اتفاقا خود کنا زیاد مورد علاقه من نیست درحالی که این مدل رو پسندیدم

      پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (831 دیدگاه) ,

    اگه تا محدوده ۲۲۰ میلیون و همقیمت النترا بیاد ایران ، بازار خیلی از خودروها همچون النترا، سراتو ، جوک ، chr ، asx ، را تحت تاثیر زیاد قرار میده .
    ظاهر جذابی داره بخصوص رنگ مشکی خیلی مخوفش میکنه .

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1352 دیدگاه) ,

    در مابقی محصولات هیوندا به نوعی مفهوم n وجود داره، یعنی النترا نسخه اسپرت داره که 1.6 توربو 200 اسبی هست. یا سوناتا 2لیتری توربو 250 اسبی هست که اینها هیچگاه به ایران نمیان! بنظرم بجای کونا، توسان n فوق العاده خواهد بود. کونا ابعادش بنظرم جالب نیست! دقیقا و دقیقا هم اندازه پژو2008 که بهتره گفت هاچبک قدبلند یا کراس اور ساب-کامپکت.

    پاسخ
  5. net
    سوابق: (453 دیدگاه) ,

    کنا و سانتافه ۲۰۱۹ طراحی داخلی زشت و چراغ جلو و چراغ عقب زشت و جلو پنجره زشت و سپر جلو زشت و چراغ داخل سپر جلو که زیر چراغ جلو قرار گرفته خیلی زشته.این دو ماشین هیوندای واقعا طراحی داخلی و بیرونی مسخره ای داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.