بهترین گزینه‌ها در خرید هیوندای النترا

این روزها قیمت هیوندای النترا در ایران تبدیل به یک موضوع عجیب شده است. این خودروی کامپکت اقتصادی خانوادگی که در نسخه‌های مختلف آن مابین 13 تا 20 هزار دلار در خارج از ایران به فروش می‌رسد، تبدیل به خودرویی گران‌قیمت و البته با قیمت‌هایی متفاوت در بازار ایران شده است.

النترا

جدول مقایسه قیمت نسخه‌های وارداتی

  آسان موتور کرمان موتور قیمت بازار قیمت منطقه آزاد
قیمت هیوندای النترا 2018 161.3 198 179 74

قیمت‌ها به میلیون تومان است. تحویل خودروی آسان موتور سه ماهه و کرمان موتور 4 ماهه می‌باشد.
 

قیمت نسخه مونتاژی
کرمان موتور، قرار است این سدان محبوب را از سال آینده در تأسیسات خود در داخل کشور مونتاژ نماید. این موضوع در ابتدا با توجه به کاهش شدید عوارض وارداتی برای یک خودروی تولیدی داخلی می‌توانست نویدبخش یک قیمت‌گذاری مناسب باشد. گفته شده که این مدل نسبت به نسخه وارداتی تا 50 میلیون تومان ارزان‌تر خواهد بود. مبلغی که مشتریان را بیشتر برای ثبت‌نام و پیش‌خرید نسخه مونتاژ داخل وسوسه می‌نماید.

هزینه‌های واردات
برای واردات یک النترای 2000 سی‌سی فول علاوه بر هزینه خرید خودرو باید هزینه‌های مختلفی را نیز پرداخت نمود. جمع کل هزینه‌های گمرکی شامل پروانه گمرکی، استاندارد و بازرسی و کرایه حمل از مبدأ تا تهران برای این خودرو 66 میلیون تومان خواهد بود. 12 میلیون نیز باید بابت تبصره 13 و اسقاط خودروی فرسوده درنظر گرفت. برای شماره‌گذاری خودرو نیز در مجموع حدود 11.6 میلیون تومان باید پرداخت نمود. بنابراین در مجموع علاوه بر قیمت 20 هزار دلاری خودرو باید نزدیک 90 میلیون تومان دیگر پرداخت کرد.


نکته بسیار مهم این است که بسیاری از عرضه‌کنندگان بزرگ خودرو، پیش از بسته شدن ثبت سفارش و سپس افزایش شدید تعرفه‌ها، تعداد زیادی خودرو را وارد و در انبارهای خود دپو نموده بودند که اکنون با نرخ جدید به فروش می‌رسانند. روندی که موجب شده صدها میلیارد تومان سود به جیب این شرکت‌ها سرازیر شود.

النترا
کرمان موتور، پیش‌فروش النترای مونتاژی را با زمان تحویل تابستان سال آینده و با قیمت 147 میلیون تومان آغاز نموده است. زمان طولانی برای تحویل، عدم ثبات اقتصادی و مالی و حتی تصمیم‌گیری در امور صنعت و تجارت کشور باعث می‌شود تا ورود مردم به این پیش‌خرید با تردیدهایی بزرگ همراه گردد.

مدل 2017 یا 2018
نسخه‌های فیس‌لیفت النترا در سال 2017 معرفی شده و در سال 2018 بدون تغییری در ظاهر، قوای محرکه و تجهیزات خواهد بود. بنابراین تفاوت خاصی بین این دو مدل مگر سال تولید یا عرضه آن وجود ندارد. با توجه به فاصله معنی‌دار قیمتی مدل 2017 با 2018 که یک شکاف غیر قابل توجیه است، به نظر می‌رسد انتخاب و خرید مدل 2017 در شرایط فعلی بسیار معقولانه‌تر باشد.

گزینه‌های دیگر
هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی از گزینه‌های مونتاژی رقیب النترا سخن گفت. با این وجود ممکن است ماموت خودرو تا سال آینده مونتاژ فولکس‌واگن جتای نسل جدید را قطعی کند که در این صورت بزرگترین رقیب و چالش برای النترا ایجاد خواهد شد. حتی نسخه‌های وارداتی جتا با موتور 1.4 لیتری توربو می‌توانند به علت تعرفه وارداتی پایین‌تر خود، النترای 200 میلیونی را از دور خارج نمایند.


پژو 508 نیز با اینکه در یک کلاس بالاتر قرار می‌گیرد اما با قیمتی نزدیک به النترا می‌تواند باعث وسوسه خریداران شود. رقیب دیگر نیز می‌تواند ام‌جی 6 نسل جدید باشد که البته مونتاژ آن بعید به نظر می‌رسد. اما اگر روند کار در تأسیسات ام‌جی پارس سرعت بگیرد شاید بتوان به چنین موضوعی هم امیدوار بود.

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

    1. الهی
      سوابق: (521 دیدگاه) ,

      این خبر را حتی الامکان انتشار بدین… تا مردم متوجه کلاه گشادی که سرشون رفته بشن.

      پایگاه تحلیلی پایش گفته 9 نفر از تغییر تعرفه خودرو 109 هزار میلیارد سود کردن!

      بودجه عمومی سال آینده 429 هزار میلیارده، یعنی سود این 9 نفر از تغییر یک تعرفه 1/4کل بودجه عمومی دولت است!

      پاسخ
      1. سردبیر
        سوابق: (474 دیدگاه) ,

        سلام. دوست گرامی یا عددی که شما نوشتید اشتباه سهوی هست یا اینکه اون برنامه اشتباه محاسبه کرده. اگر حتی واردکننده ها از این افزایش 109 میلیون روی هر ماشین به طور متوسط سود کرده باشن، باید یک میلیون خودرو رو قبلا وارد و دپو کرده باشن و الان بفروشن. البته تصمیم گیری های اینچنینی همیشه جیب عده ای رو پر پول کرده اما بهتره مستند در این باره صحبت بشه.
        ممنون

        پاسخ
  1. sunmartin
    سوابق: (1859 دیدگاه) ,

    النترا خودروی خوبیه طراحی خوبی داره زیباست و با قیمت 147 گزینه ای مناسبی برای خریده چرا وقتی مزدا 3 سال 2009 با اون طراحی دمده و سطح متوسط کیفیت و مشکل ارتفاع و خشکی بیش از حد تا 135 ملیون قیمت خورده توسط بهمن خودرو مقاله ای منتشر نشد ؟؟
    در ضمن فولوکس که سال آینده توسط ماموت عرضه میشه زیر 200 ملیون قیمت نمیخوره و هیچ ارتباطی قیمتش با النترا نداره امجی هم که یک خودروی صد درصد چینیه و رقیبی بحساب نمیاد و کسی بابت چینی حاضر نیست روی 100 ملیون پول بده چون فروش دست دومش تقریبا با 50 درصد افت همراهه تازه اگه بخرن
    پژو 508 هم قیمت نجومی و طراحی خشک و ساده ای داره و برند پژو و رنو در ذهن مردم تداعی کننده دروغ و نیرنگه رقیب اصلی النترا کیا سراتو 2018 و 2017 که باید در داخل مونتاژ میشد که خبری نیست و اونم قیمت 155 ملیونی داره پس بنظرم بصرفه ترین خودرو همین النترا 147 ملیونی کرمان خودرو که مطمئنم قیمت بازارش در زمان عرضه بیشتر میشه
    و در آخر پژو 2008 که برمبنای پژو 208 تکوین یافته و الان روی دست دلال ها باد کرده

    پاسخ
    1. لویی ویتون
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      باهات موافقم کیا و هیوندا انصافا هم طراحی های عالی ددرن هم کیفیت قابل دفاعی فقط اگه کیا سراتو 2017 با اون موتور 167 اسبی قیمتش مناسب بود جایی برای هیچ بحثی باقی نمیزاشت

      پاسخ
    2. جواد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      با توجه به سابقهی کرمانخودرو توی افزایش قیمت بدون هیچ دلیل و در بازهای کوتاه مدت تا تابستون سال بعد ما النترای 147 تومنی نداریم و موقع تحویل صد درصد قیمتش میره بالا و برای تحویل خودرو پول بیشتری میگیرن.

      پاسخ
  2. sunmartin
    سوابق: (1859 دیدگاه) ,

    النترا خودروی خوبیه طراحی خوبی داره زیباست و با قیمت 147 گزینه ای مناسبی برای خریده چرا وقتی مزدا 3 سال 2009 با اون طراحی دمده و سطح متوسط کیفیت و مشکل ارتفاع و خسکی بیش از حد تا 135 ملیون قیمت خورده توسط بهمن خودرو مقاله ای منتشر نشد ؟؟
    در ضمن فولوکس که سال آینده توسط ماموت عرضه میشه زیر 200 ملیون قیمت نمیخوره و هیچ ارتباطی قیمتش با النترا نداره امجی هم که یک خودروی صد درصد چینیه و رقیبی بحساب نمیاد و کسی بابت چینی حاضر نیست روی 100 ملیون پول بده چون فروش دست دومش تقریبا با 50 درصد افت همراهه تازه اگه بخرن
    پژو 508 هم قیمت نجومی و طراحی خشک و ساده ای داره و برند پژو و رنو در ذهن مردم تداعی کننده دروغ و نیرنگه رقیب اصلی النترا کیا سراتو 2018 و 2017 که باید در داخل مونتاژ میشد که خبری نیست و اونم قیمت 155 ملیونی داره پس بنظرم بصرفه ترین خودرو همین النترا 147 ملیونی کرمان خودرو که مطمئنم قیمت بازارش در زمان عرضه بیشتر میشه
    و در آخر پژو 2008 که برمبنای پژو 208 تکوین یافته و الان روی دست دلال ها باد کرده

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (143 دیدگاه) ,

      مزدا3 که الان منتاژ میشه ماله 2013 هستش نه 2009.
      از لحاظ کیفیت و فنی هم الان میتونه راحت با خودروهای روز رقابت کنه.
      (مقایسه مزدا 3 منتاژ با النترا و سراتو 2017 تو سایت ها هست برو ببین.حتی تو درگ راحت از پس اپتیما و سوناتا برمیاد.)
      منظورت از مشکل ارتفاع چیه؟زیرش که به هیجا گیر نمیکنه اگر هم گیر کنه مشکلی پیدا نمیکنه.
      درباره خشکی هم مزدا3 سواری اسپرت داره و همه خودروهایی که سواری اسپرت دارن کمی خشک هستن.

      پاسخ
    2. Road
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      سان مارتین لطفا جواب بده،
      به عنوان کسیکه هر سه تای این ماشینارو داشتم و یا ماههای زیادی سوار شدم ،النترا پیش مزدا و خصوصا ام جی۶ هیچی نیست واقعا، نه تو قیمت بین المللی نه فنی
      النترا با محور و تعلیق مشابه ال ۹۰ و ریو و پراید و… محور ساده داره نه رو سواری نه هندلینگ و نه لذت رانندگی چیزی برا‌گفتن نداره درحالیکه مزدا لذت هندلینگش فوق العاده هست، ام جی ۶ با بالانس بی نظیر ۵۰/۵۰ دارای رتبه اول هندلینگ در انگلیس …

      شما که میگی ام جی چینی هست کل دنیا سپاسگذار میشه اگه تشریف ببرین با یک و فقط یک مدرک معتبر از دنیای بی کران وب ،ویکی پدیا را تغییر بدین از خودروساز بریتانیایی به خودرو ساز چینی تغییر بدین
      ۱/۱۰۰۰ این وقتی که شما تو وب هستین لازمه برای اگاه سازی دنیا
      منتظر پاسخ هستیم البته اگه میتونستی تا الان انجام داده بودی

      درضمن چین اینقدر پیشرفت کرده ک بیشتر از کره نباشه کمتر هم نیست خودروسازایی مثل چری و byd، جیلی و حتی جک

      پاسخ
  3. سورنا
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    فکر کن النترا ٢٠٠ میلیون 🙂

    هرجا ببری اینو نشون بدی بهت پناهندگی میدن

    *** دیگه ازش هیچی نمونده جز یه اسم … 🙁

    پاسخ
  4. پرسپولیس
    سوابق: (257 دیدگاه) ,

    نودمیلیون دیگر … .این قسمت راداشته باشید شرکت هیوندای پدرش درمیادمیسازه اینجا نودمیلیون دیگر میگیرند

    پاسخ
  5. رامتین
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    دقیقا من چند روز پیش که در مورد جتا صحبت کردم در این مقاله هم اومد. شکی نیست جتا با موتور پیشرفته 1.4TSI که در تمام محصولات فولکس مشترکه و توان 150 اسب، گزینه ای برتر از النتراست. جتا با موتور مذکور حدود 20000 دلاره. در حالیکه نسخه های فول النترا که در ایران هست حدود 18 تا19هزار دلاره. تعرفه پایینتر فولکس، موجب میشه قیمت نهاییش پایینتر بیاد. البته النترا یه نسخه اسپرت هم داره که 23000دلاره و موتور 1.6 توربو 200 اسبی داره. اون هم ارزش لازم را نداره. چراکه باز در طبقه 1500 تا 2000 سی سی قرار میگیره. بهتره در این طبقه خودروهایی گرفت که 2 لیتری توربو هستند (معمولا همه 1950 تا 1999 سی سی هستند)

    پاسخ
  6. مجتبی
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    این اسباب بازی چی 200 ملیون باشه آخه!!!!!!
    مثلا این خودروی اقتصادی هستش.
    تو منطقه ازاد با این پول میشه C class یا حتی سری 5 خرید.
    اون vw هم تو منطقه از حدود 80 تومن شروع میشه امکان نداره زیر 200 ملیون قیمت بخوره تو گمرک میگن چون آلمانی هستش قیافشم شبیه خودروهای لوکس هستش قیمت بالای 200 میزارن روش.
    این هم تازه اولشه تا 1400 معلوم نیست چه بلایی سرمون بیاد.

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    دلار که واس خودش همین جوری داره جوانان میده
    منتظر افزایش قیمت با دلار تا پنج هزار تومن باز هم باشید
    از دلار هفت تومنی رسیدیم به چهر هزارو هفتصد تومن
    تف تو این زندگی

    پاسخ
  8. فرزام
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    لامصب ما تلیسمان رو سری اول برامون١٨٣تومن تموم شد الان این شده ٢٠٠تلیسمان شده٢۵٠ ینی هرکی الان ماشین بخره واقعا ضرر کرده بهتره به همون ماشین خودش بچسبه تازه یادم رفت تیوولی رو هم ٨۵تومن خریدیم که باعث تاسفه که مسئولان ما اندازه پشکل هم به هیچ چیز بها نمیدن

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    با این وضع سال 1400
    سانتافه_000 000 260 1
    رنو کولئوس_000 000 350 1
    جک اس 5 _000 000 500
    پراید قرن گذشته _ثبت نام با 100000000 قیمت قطعی موقع تحویل و شرایط روز بازار.سان روف دارد
    توجه.. ارقام به تومان می باشد

    پاسخ
  10. ستار
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    وای وضع افتضاحه افتضاح
    کاش میشد فرار کرد از اینجا
    خیلی از هم کلاسی هام که بهترین موقعیت ها رو در خارج کشور خواهند داشت دارن کاراشونو میکنن میرن
    هر کی میتونه باس بره که اینا مردم به قهقرا میفرستن
    اقا نمیشه از روی …مملکت اداره کرد

    پاسخ
  11. سروش
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    خداییش من اعصابم خورد میشه وقتی ی کارخانه با اون همه دفتر و دستک و هزینه ماشین رو تولید میکنه و شرکتهای وارد کننده تو ایران اب تو دلشون تکون نمیخوره و اندازه کارخانه سازنده سود میبرن . خیلی وقته به این نتیجه رسیدم که بدنیا اوردن بچه ی ظلم بزرگه چون سی سال دیگه نه نفت و گاز داریم نه اب و نه هوای سالم. بخاطر سه جهار دهه قد علم کردن جلو ابر قدرتها (البته به قول بعضیها) کل ایران رو نابود کردیم و نسلهای اینده تا قیامت باید کاسه گدایی دستشون بگیرند و محتاج کشور های دیگه باشند .وقتی به کشتی رافائل فکر میکنم اعصابم خورد میشه . وقتی به میزبانی بازی های اسیایی فکر میکنم داغوون میشم . وقتی فکر میکنم که قرار بود میزبان المپیک باشیم دیگه نمیدونم چی بگم . دبی پا تو راهی گذاشت که ما چهل سال پیش نیمه کاره رهاش کردیم …
    افسوس

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (342 دیدگاه) ,

      اشتباه نکن مسئولین ما نور رو منفجر کردن، چیزی که انیشتین هم توش مونده!!!
      حالا حالا ها مونده تا مردم سایزشو احساس کنن.
      خیلی وقته از همه چی قطع امید کردم، قیمت بنزین دلار بیکاری و هزار جور … دیگه.
      ولی بازم ما در انتظار خودروی هیبریدی واقعی هستیم???

      پاسخ
  12. جنوب
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    قیمت قطعی هستش. ۱۴۷/۹۰۰
    باور کنید موقع تحویل همینم تو بازار گرونتر فروش میره.
    بنظر من با همه قیمت غیر منطقی حداقل از قیمتای دیگه کمتره. شما مطمئن باشید امکان نداره کمتر از این قیمت عرضه بشه.

    پاسخ
  13. Hashemi
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    توی روز اول ثبت نام، ظرفیت ثبت نام النترا مونتاژ کرمان موتور، تکمیل شد و رفت
    حالا ما نشستیم سر گرون و ارزونی بحث می کنیم.
    البته قمیت قطعی 147900 بود با سود 18 درصد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.