هیوندای

سانتافه 2019 با تغییرات سنگین در طراحی

سانتافه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات هیوندای برای مدل ۲۰۱۹ دچار تغییرات فراوانی مخصوصاً در نمای جلو و عقب خواهد شد که آن را از نسل فعلی کاملاً متمایز می‌سازد.


تصاویر جاسوسی این بار با استتار کمتر، نمایی بهتر از جلوپنجره و چراغ‌ها را به ما می‌دهند. جلوپنجره به سبک نسل جدید سوناتا درآمده است. چراغ‌های LED بسیار باریک نیز در بالا و یک جفت چراغ عادی در زیر آن‌ها به‌صورت مجزا قرار گرفته که همان الگویی است که در هیوندای کُنا و کانسپت سانتاکروز دیده‌ایم.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
به عبارت دیگر سانتافه بیشتر به برادر کوچکترش کُنا شباهت یافته تا خودرویی مثل کیا سورنتو و یا رقیبی چون نیسان ایکس تریل و این موضوع حاکی از آن است که هیوندای به دنبال تصویری اسپرت‌تر و جوانانه از سانتافه است تا یک خودروی محافظه‌کار و موقر!


گزارش‌های قبلی نشان از این دارد که سانتافه جدید نیز در دو نسخه ۵ نفره و هفت نفره تولید خواهد شد. تمامی نسخه‌ها نیز در مدل پایه به‌صورت دیفرانسیل جلو و با امکان سفارش انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا AWD ارائه می‌شوند.


در مورد نیروگاه این خودرو نیز علاوه بر موتورهای دیزلی و بنزینی ارتقا یافته احتمال ارائه یک نسخه پلاگین هیبریدی هم برای آن بالاست. در نسخه پلاگین علاوه بر بهبود مشخصات فنی، شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت نیز خواهیم بود که پاشنه آشیل خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود سانتافه جدید تا قبل از پایان سال میلادی جاری رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    زیبا و شیکه ? میشه روش حساب باز کرد، فقط امیدوارم یه نسخه اسپورت با قدرت بالای ۳۰۰ اسب بخار هم داشته باشه تا رقباش رو بیشتر قلقلک بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (209 ديدگاه)

      و باز هم عدم ثبات در طراحی .طوری که هیچ شباهتی بین تسل قدیم و جدید بر قرار نیست .
      علت: طراحی خسته کننده. طوری که مجبوره همش تغیرات سنگین ایجاد کنه تا مشتریانش رو از دست نده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامين

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا اینقدر میگین ثبات طراحی مگه زشتن ماشیناش اگه خوب باشن میخریم بد باشن نمی خریم چیکار به طراحیش داریم الان ٢٠١۶-٢٠١٧ خیلی زیباس از یک طرفم میگین بی ام و و بنز چرا اینقدر تکرارین تا زمانی که گیرا باشه به نظر شخصی من مشکلی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. aston martin

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          جلوپنجرش جوریه که تو نگاه اول یا عاشقش میشی یا باز متنفر میشی از نسل جدید هیوندای.
          دیگه این خودرو ساز هم اینطوریه دیگه مشتریای خاص خودشو داره قرار نیست همه از یک زبان طراحی مشخص استفاده کنن که هیوندای هم دوس داره تنوع بده در نوع خودش خوبه مشتریای خودشو داره
          اکثر بازارهای هیوندای توی جهان سومن مردم جهان سوم همین طراحی های اغراق آمیز رو دوس دارن مث اروپایی ها نیستن که دنبال یک اصالته جاری در خودرو ان. تو اروپام ک نمیخاد بفروشه هیوندای پس طبیعیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir_R18

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دقیقا همین کار در مورد رنو کولئوس هم انجام شد. نسل قبل و بعدش هیچ شباهتی به هم ندارن.

        طراحی های هیوندای خسته کننده واقعا نیستن.

        علت اینکه شما از دیدن سانتافه در ایران خسته شدی فروش زیادشه.

        هر ماشینی رو که روزی ۵۰ بار در خیابان ببینی حتی اگر لامبورگینی هم باشه برات خسته کننده میشه. برعکس اگر هر هفته یک پراید در خیابان ببینی اصلا از دیدنش خسته نمیشی.

        اینقدر تعصبی نظر ندین

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. حامد

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اینم یه سیاست که نسل جدید با نسل قبل فرق کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. رضا

        ۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تا حالا کسی از اینکه نسل جدید و قدیم یکی نیست نمرده وقتی خوشگل باشه مشکلش چیه؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. محمد

        ۱۴ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        واقعا آفرین به تحلیلت که آدم متوجه میشه بالاخره دونفر هستن که از طراحی و اصالت سر در بیارن….
        بله اگر یه خودرو ساز تو یه شبه با کمک طراحی و دیزاین آمریکاییها خودرو ساز شه دچار همین آشفتگی و بی ثباتی در طراحی میشه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. نیما

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (276 ديدگاه)

    بزودی سانتافه های 300 میلیونی هم خواهیم دید !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI . TUNING

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    نت کجایی که عشقتو معرفی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      دادا اشتباه گفتی عشق نت عزیز هیوندای گرنجور نسل قبل و سانتافه اسپورت نسل بعد و النترا بین نسل و ولوستر نسل اندر نسل هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DEADPOOL

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (164 ديدگاه)

        نسل اندر نسلو خوب اومدی??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. MAHDI . TUNING

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    اگه مثل عکس اولی بشه واقعا زیباست
    اما چرا یه خروجی اگزوز داره این جوری که از زیبایی عقبش کم میکنه حالا امیدوارم موقع معرفی اینطوری نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. behnam

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (984 ديدگاه)

      4 سیلندر های سفارش امریکا یک اگزوز دارن در نسخه قوی تر مثل همین های که ایرانه دوبل اگزوز میشن و مدل گرند دوبل اگزوز در طرفین سپر میشه مثل ازرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. FXXK

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (217 ديدگاه)

    سانتافه یه ماشین همه پسنده لامصب!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نت

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (363 ديدگاه)

      فقط مدل سانتافه اسپرت 2018 همه پسند هست نه این مدل جدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. LAST VIPER

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    هیوندا با این نوع طراحی تو سانتافه خیلی ریسک بالایی کرده
    یه چیز دیگم بگم که این سیستم دف جلو کراس اور ها تو نسخه پایه داره بد جور منو آزار میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Parsa

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    جلو پنجره فورد می‌چسبونه کلا، نمی خواد دست برداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      جلوپنجره ی فورد؟؟؟
      بازمی‌گفتی آئودی به چیزی ، هر چند به نظر من این دیگه جلوپنجره ی آئودی هم نیست و الان طراحی های هیوندای و کیا به اصالت نسبی رسیدن و اصلا نمیشه کپی حسابشون کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. parsa

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (167 ديدگاه)

        تو قسمت دوئل فورد موندئو کرایسلر 300 یه نگاه کن، فورد مدل 2009 هست و جلوپنجره فقط ابعادش فرق داره،. اگه نخوان بگن هیوندا قبل اینکه کارخونه بزنه این جلو پنجره رو طراحی کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. parsa

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (167 ديدگاه)

        شما اگه بوگاتی با برند هیوندا که نه، با برند جنسیس بدین بیرون که بهتر از نسخه اصلی هم باشی اعتبار بوگاتیو نداره، هیوندا کاری به طراحیش ندارم، شرکتش اصالت در حد بزرگارو نداره، اینقدر هم یهو پیشرفت کرده مدیون اختراعات شرکت های بزرگه، طراحیش بد نیس، اما مونده تا تبدیل به یه برند بشه، همون حرفی که مدیر لکسوس زد، گفت مزدم با دیدن بنز و بی ام و ذوق زده میشن، ما هم میخوایم همچین حالتی رو بوجود بیاریم، میگف برند ما باید بیشتر کار کنه تا بتونه پرشتیژ خواص خودش تو جامعه به همه بشناسونه. من نمیگم طراحیش بده، هیوندا طراحان مجرب بقیه شرکتارو استخدام کرده و ماشیناش هم میشه گفت قشنگ هستن، طراحی با اصالت با طراحی راکد فرق داره، برند هیوندای بی اصالته، فرقش با یکی مثله تویوتا اینه، اونا میگن ما باید کار کنیم تا بهتر بشیم، اینا میگن ما در حد بهترینا هستیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir_R18

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          کیا هیوندای هرگز در صدر لیست خودروسازان مورد علاقه ی من نبودند. در این زمینه کاملا بی طرفم ‌‌‌‌‌،

          در مورد جلوپنجره یه بار مفصل بحث کردیم و‌ تکرارش دیگه خسته کنندست.

          هیوندای و کیا هرگز ادعا نکردن ما در حد بهترین ها هستیم ، نمی‌دونم شما این جملات رو کجا شنیدی ، بهترین های بازار BMW ، آئودی و لکسوس و بنز هستن که 131 ساله در بالاترین سطح خودروسازی جهان فعالیت می‌کنه و خودروسازان کره ای با گفتن اینکه در مقابل چنین خودروسازانی « بهترینیم » فقط خودشون رو مسخره می‌کنن.
          تا جایی که من می‌دونم هرگز ادعای برترین بودن رو نداشتن.
          .
          .
          .
          اتفاقاً کره ای ها یک ضرب‌المثل بسیار همه گیر دارند و میگن «ما همیشه دومیم ، حتی در زمان پیروزی و رقیب همیشه جلوتر از ماست.» و علت این حرف هم اینه که هرگز روحیه ی تلاش و‌ مبارزه رو از دست ندن‌ و به موفقیت های زودگذر قانع نشن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. احمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (14 ديدگاه)

      این نوع جلو پنجره رو هیوندا سال 2006 در یک مدل مفهومی زده
      https://www.netcarshow.com/hyundai/2006-arnejs_concept/1024×768/wallpaper_01.htm
      سال 2007 در یه مدل مفهومی دیگه زده
      https://www.netcarshow.com/hyundai/2007-qarmaq_concept/1024×768/wallpaper_03.htm

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir_R18

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        من 100 بار گفتم دوست عزیز ، کسی رو که نخواد قبول کنه نمیشه قانع کرد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. علی

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این طرح چراغ باریک بالایی و قرار دادن چراغ های اصلی تو مه شکن رو از سیتروئن اسکی رفتن !!
    حالا هی دیسلایک بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اصلا شاسی بلند باید دو دیفرانسیل باشه. بچه بازی که نیست تو نسخه پایه دیفرانسیل جلو بزارن. یه شاسی بلند باید تا حدودی قابلیت افرود هم داشته باشه وگرنه چه فرقی با سدان ها داره؟ این همه پول میگیرن که نسخه پایه تک دیفرانسیل باشه. اصلا کره ای ها بد شدن همین سورنتو از بیرون خیلی خوشگله اما با اون هیکل گنده و شمایل تهاجمی یه موتور ضعیف انداختن روش. ژاپنی هارو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Wrx

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    چراغاشو دیدم اول فک کردم جیپ چروکه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Landscape

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    دوستان مگه همین چند وقت پیش سانتافه نسل جدید تو نمایشگاه دیترویت معرفی نشد؟؟نکنه اون گرند سانتافه بود یا دارم اشتباه می کنم از بس هر روز هیوندا مدل جدید معرفی می کنه دیگه از دستم در رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نت

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    بزرگترین اشتباه هیوندای تغییر طراحی زیباترین ماشین جهان هیوندای سانتافه اسپرت 2018 و هیوندای گرنجور 2017 نسل قبلی بود.طراحی سانتافه جدید 2019 و طراحی گرنجور جدید واقعا اشغال هست.هیوندای سانتافه اسپرت 2018 و هیوندای گرنجور 2017 نسل قبلی تا 10 سال دیگه اصلا نیاز نبود هیوندای طراحی هر دو رو عوض کنه . واقعا تعجب میکنم که چرا هیوندای طراحی این دو ماشین زیبا رو عوض کرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir_R18

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اصن از خوندن کامنت هات یه لذت خاصی میبرم ? زیباترین ماشین جهان؟؟!!???

      اتفاقا نسل جدید آزرا ( همون گرنجور شما !) خیلی قشنگ تر شده
      حالا شما ممکنه بگی نه قشنگ تر نشده ، اما چطور یک دفعه از مقام ” زیباترین ماشین جهان ” به جایگاه ” آشغال ” سقوط کرد ؟؟؟؟؟؟؟??? :-)))))

      کاملا جدی میگم ، واقعا کامنت هات حالم رو عوض میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. جواد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    من خوشم نیومد به نظرم پسرفت داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohammad_FM 480

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    باز هم هیوندای و باز هم یک طراحی بی اصالت…
    طراحی نسل فعلیش واقعا زیبا هست و بنظرم نباید تغییر میداد و فک نکنم مثل این نسلش موفق باشه.
    و یه سوال : اون بالاییه چراغ کوچیکه یا پایینیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ظاهر جلو سانتافه مدل 2019 به خوبی مدل های قبلی نیست .نتونست زیبایی قبلی را در بیاره همون مدل های قبلی خیلی زیباتر بودند.از هیوندا خیلی بعید هست چنین طراحی با کیفیت پایین .سانتافه یعنی آخر زیبایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کلنل

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سانتافه تا الان با تمام طراحی هایی که داشته یکی از موفق ها و فروش های بالای بازار بوده و قابل پیش بینی هست که این روند تو مدل جدید هم ادامه داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. MehdiTurbo

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    طراحی نسل قبلش خیلی زیبا بود،اخه این چیه!!!من عاشق کره ایا نیستم ولی عاشق کره ایام!!!چون میدونم وقتی نسل جدیدش داره رو نمایی میشه میبینمش و قابل دسترس تر از المانیاست،ولی یکی ک از این طراحی خوشش بیاد خب کنا میخره،طراحی نسل قبلش واقعن بی نقص بود مخصوصن فول اخرین نسلش ک یکم حالت عضلانی داشت،حیف!به نظرم همون طرح قبلو تقویت میکردند بهتر بود،دقیقن کنا با ابعاد بزرگ !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sunmartin

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    هر کس ی نظری داره مثل سلیقه هر شخص که با فرد دیگه متفاوته
    طراحیش خیلی متفاوته و یه طورایی رگه های نسل قبلی اصلا توش دیده نمیشه من محصولات کیا موتورز بیشتر قبول دارم چون اگه بفرض ی سرانو td ببینی بعدی ydm میاونی تشخیص بدی همون سراتو همون خطوط و امضا پوزه ببریه
    یکی از مواردی که به عمد داره در هیوندا روال کار میشه اینه که نسبت به نسل و مدل پیشین تفاوت مثل 10 ساله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. amin

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    یه ایرادی که از نظر من به کره ایها وارد است اینه که خودروهاشون اصلا به هم شبیه نیستند و یک خط طراحی را دنبال نمیکنند،مثلا شما یک بنز یا بی ام یا آئودی یا شورلت یا تویوتا و موستانگ و کامارو و…. دهه نود رو ببینی و مدل ٢٠١٧ همونا رو هم ببینید متوجه میشوید که این مال همون کمپانی است و فقط طراحی ها کاملتر پخته تر و به روز تر شده اند اما در مورد کره ای ها به اینگونه نیست و هر نسل با نسل بعدی کاملا متمایز و متفاوت است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. R

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    اینا دیگه کین باو پول یه پرایدو ندارین بگیرین سوار شین از اصالت و طراحی و چی و چی نظر میدین ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      شما اگر پول نداری لطفا خودت رو بادیگران جمع نبند!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. احمد

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اتفاقا اون چیزی خسته کننده و ملال آوره که تکراری باشه مثلا نزدیک به نیم قرن که نیسان گابی تولید میشه یا نزدیک 30 ساله پژو و پراید به این طراحی شکل شمایل این خوبه ؟؟؟
    نمونه خوبه تکرار پورشه 911 از زمان تیرکمون میرزا همین شکلی بوده یا پورشه کاین از سال 2003 همین شکلی بوده یعنی فرق اون چنانی بین 2003 با 2017 نمیبینی اتفاقا اون خودروسازی که هر سال یه مدل جدید یا فیس لیفت ارائه میده از امتیازاتش محسوب میشه چون تغییر در تولید یک خودرو هزیینه گزافی داره از جمله تغییر قالب بدنه لوازم خودرو یا موتور یا گیربکس در خط تولید این قدرت تکنولوژی و پیشرفته بودن خودروساز و احترام گذاشتن به مشتریان نشون میده نه برعکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mohamad

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به نظر من هیوندایی به عمد داره این کارو می کنه یعنی نظراتی که آقایون در مورد اصالت طراحی دادن رو اونا نمی دونن؟؟؟ به نظر من سعی اونا اینه که در مقابل طراحی یکنواخت و مداوم خودروسازان مطرح باشند و این خودش یه سبکه واسه خودش . تفاوت های مداوم هرچند شاید به نظر بعضی خوش نیاد اما خیلی ها هم می پسندن بخصوص ما جهان سومی ها که بازار هدف اونها هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا