هیوندای

سرمایه‌گذاری هیوندای روی پهپادها!

تعدادی از خودروسازان در حال کار روی خودروهای پرنده هستند اما هیوندای راه دیگری را در پیش گرفته و همکاری استراتژیکی را با شرکت Top Flight Technologies کلید زده است.


بجای تولید خودروهای پرنده، متخصصان این شرکت مشغول توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودروی هوایی بدون نامی هستند که هیبریدی/الکتریکی می‌باشد.

اگرچه علاقه‌مند شدن هیوندای به شرکتی که سازنده پهپادها می‌باشد عجیب به نظر می‌رسد اما این خودروساز کره‌ای گفته است:

این سرمایه‌گذاری باعث بهبود عملیات شرکت از طریق تکنولوژی و محصولات پهپادی خواهد شد. از جمله‌ی این عملیات می‌توان به نقشه‌برداری باکیفیت و سرویس‌های مدیریت اشاره کرد.

هیوندای خیلی وارد جزئیات نشده اما داده‌ی نقشه‌ای به دلیل افزایش خودروهای خودران به فاکتوری مهم تبدیل شده است. مدیرعامل Top Flight گفته است:

سرمایه‌گذاری هیوندای موتورز در شرکت ما تعهد آن‌ها به خودروهای خودران و حمل‌ونقل جدید در جاده و آسمان را تأیید می‌کند.

ساخت نقشه برای خودروهای خودران تنها دلیل هیوندای برای سرمایه‌گذاری در شرکت Top Flight نیست چراکه کره‌ای‌ها تحت تأثیر سیستم قدرت هیبریدی میکرو ژنراتور هم قرار گرفته‌اند. این سیستم می‌تواند پرواز ۲ ساعتی را برای پهپادهایی که ۴ کیلوگرم بار را حمل می‌کنند به ارمغان بیاورد. شاید این میزان بار خیلی به چشم نیاید اما کمپانی‌هایی همچون آمازون به دنبال استفاده از پهپادهای تحویل هستند.


هیوندای پتانسیل‌های پهپادها را متوجه شده چراکه اعلام کرده با شرکت Top Flight برای بررسی پتانسیل‌های توسعه تجاری حمل‌ونقل بار، سرویس‌های بازرسی و… همکاری خواهد کرد.


یکی از مدیران هیوندای در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

علاوه بر حل چالش‌های پرواز طولانی برای کوادکوپترها، Top Flight در حال توسعه‌ی تکنولوژی‌های موردنیاز برای لجستیک و نقشه‌برداری است. هیوندای موتور به سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌هایی که تکنولوژی‌های جدید را توسعه می‌دهند ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. َAnarsh

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واژه ی صحیح پهپاد هست. عنوان اصلاح شود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا