هیوندای

احتمال شراکت هیوندای و گوگل در پروژه‌های خودروهای آینده

هیوندای در حال گفت‌وگو با گوگل به منظور بهره‌گیری از تخصص آنها در بحث اتصالات و ارتباطات و شاید حتی توسعه‌ی خودرویی خودران است.

hyundai-considering-google-partnership-1
طبق گفته‌های رئیس هیوندای موتورز، دو کمپانی نقاط مشترک چندگانه‌ای دارند که شاید نیازمند همکاری دو طرف باشد.
البته رئیس هیوندای نگفته که اگر هیوندای توسعه‌ی خودروهای خودران با کمک گوگل را در نظر بگیرد، تکلیف برنامه‌های هیوندای و کیا برای تولید خودروهای الکتریکی با هزینه‌ی بالا و تعداد کم چه خواهد بود و بنابراین شاید تغییری در استراتژی این شرکت نیاز باشد.

hyundai-ioniq-electric-10
طی خبری که توسط اتونیوز منتشر شده، هیوندای شاید نگاهی به تغییر استراتژی “حرکت به تنهایی” دارد و به دلیل فشارهای بزرگان سیلیکون ولی و موفقیت‌های آن‌ها می‌خواهد که در عصر جدید با عرضه‌ی خودروهای خودران و بسیار ارتباطی همچنان رقابتی باشد.
Ko Tae Bong، تحلیل‌گر ارشد خودرو می‌گوید:

هیوندای در بحث توسعه‌ی خودروهای خودران از رقابت عقب مانده است. این یک انتخاب نیست بلکه یک شرط لازم برای هیوندای است تا با کمپانی‌های فناوری اطلاعات مثل گوگل همکاری نماید تا در آینده‌ی نزدیک خود را حفظ نماید.

با اینکه گوگل اعلام کرده هیچ برنامه‌ی زمانی برای ساخت خودروهای خودران قابل دسترس عموم ندارد اما پروتوتایپ های این شرکت در حال حاضر بیش از ۲.۷ میلیون کیلومتر را طی کرده‌اند.

Google Self-Driving Car
Google Self-Driving Car

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. lmbx

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    به این جمله دقت کنید “هیوندای در بحث توسعه‌ی خودروهای خودران از رقابت عقب مانده است. این یک انتخاب نیست بلکه یک شرط لازم برای هیوندای است تا با کمپانی‌های فناوری اطلاعات مثل گوگل همکاری نماید تا در آینده‌ی نزدیک خود را حفظ نماید.”
    خیلی چیزا میشه از این جمله فهمید!وقتی میگوید یک انتخاب نیست بلکه شرط لازم برای حفظ هیوندا در بازار رقابتی جهانی است.همیشه رقابت عامل مهمی در پیشرفت دنیا در همه زمینه ها بوده چیزی که تو ایران اصلا تعریف نشده است همیشه هم بیاییم از خودمان شروع کنیم!فرض کنید در کلاسی همه دانش اموزان قوی هستند و در کلاس دیگر اکثرا متوسط و ضعیف به نظر شما چند در صد از دانش اموزان قوی یا متوسط حاضرند در کلاس قوی تر شرکت کنند تا با تلاش زیاد مثلا شاگرد سوم ان کلاس شوند و یا با تلاش کم شاگرد اول کلاس ضیف؟! نمونه بارزش هم تیم ملی فوتبال که همیشه با کشور های ضعیف بازی تداروکاتی میزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elon Musk

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عالی گفتی. حقت 10 تا لایکه که بهت بدم.
      مشکل اصلی اینه ما ایرانی ها تنبل و تن پروریم. (80 درصد)
      دلمون نمیخواد کار کنیم. واسه همین میخوایم خیال خودمون رو راحت کنیم. نمیخوایم نیاز به کار و تلاش رو حس کنیم. واسه همین همیشه خودمون رو با ضعیف تر ها مقایسه میکنیم و روز به روز عقب میفتیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ما ایرانی ها واقعا هیچ تلاشی نمیکنیم دست رو دست گذاشتیم تا پیشرفت خودش بیاد
        مثل اون یارو میمونه که داشته زیر افتاب استراحت میکرده بهش میگن چرا نمیری توسایه جواب میده سایه خودش میاد.این شده حکایت ما ایرانی ها.
        بخدا دم کره جنوبی گرم.حقش پیشرفت کنه چون هم زحمت کش هستن هم ایده ها خوبی دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مجید

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ایده خوبیه ولی تو عمل چی میشه خدا میدونه چون اگه هیوندای تو این زمینه سرمایه گذاری کنه مطمئنا کمک خیلی خوبی به همه گیر شدن این ایده میکنه مخصوصا این که کره جنوبی و دولتش خیلی از تکنولوژی ایجدید کمک میگرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    امیدوارم چینی ها در این زمینه اقدامی نکنن چون فاجعه زیست محیطی با تکنولوژی فیک و قطعات بنجل و تقل به بار میارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این همکاریها خیلی میتونه موثر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا