هیوندای

هیوندای i10 وارد مسیر الکتریکی‌ها نخواهد شد

سومین نسل هیوندای i10 حداقل در آینده‌ای نزدیک از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده خواهد کرد زیرا این خودروساز برنامه‌ای برای تولید نسخه الکتریکی i10 ندارد.

مدیر تولید هیوندای در مصاحبه با اتوویک گفته که هیوندای به‌طور مفصلی وارد بازی الکتریکی‌ها شده و البته استراتژی آن نیز جالب است. راف فن نافل گفته است:

در بحث خودروهای الکتریکی هیوندای اصل آبشار را در پیش گرفته است: ما اجازه می‌دهیم نوآوری‌ها از بالا به پایین حرکت کنند.

او می‌گوید:

ما این را به خاطر محدود بودن منابع خود انجام می‌دهیم و هم‌اکنون روی محصولاتی بزرگ‌تر که می‌توانند به‌طور کامل الکتریکی شوند تمرکز داریم.

این مدیر ارشد می‌گوید خودروی شهری i10 در آینده می‌تواند نسخه الکتریکی داشته باشد و به مصاف مدل‌های الکتریکی از فولکس‌واگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii برود. با این وجود و با توجه به عمر متوسط خودروهای کنونی که برای دومین نسل i10 تنها شش سال بوده، هنوز مشخص نیست که چه زمانی این خودرو الکتریکی خواهد شد.

هیوندای i10

نسل جدید این خودرو سال پیش با ظاهری متمایزتر و جوان‌پسند عرضه شد. این خودرو در مقایسه با نسل پیشین خود از سقفی با ارتفاع کمتر و پهنای بیشتر سود برده است. i10 جدید از نمای جلوی محصولات مدرن هیوندای شامل جلوپنجره و دیلایت های LED سود برده است.

هیوندای i10

داشبورد و پانل درب‌ها نیز دارای طراحی سه‌بعدی لانه‌زنبوری بوده و رانندگان در داخل خودرو شاهد ارتباط گوشی هوشمند، صفحه لمسی ۸ اینچی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، فرمان چندکاره و… خواهند بود.

خودروی موردبحث با پیشرانه‌های ۱ و ۱.۲ لیتری بنزینی، ۱ لیتری گاز مایع و ۱.۱ لیتری دیزلی و همراه با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. هاچبک کوچک هیوندای در ترکیه و هند مونتاژ شده و قیمت پایه ۱۲۸۲۰ پوندی در بریتانیا دارد که آن را ۱۶۰۰ پوند ارزان‌تر از برادر بزرگ‌تر یعنی i20 ساب کامپکت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    داشبورد خوشگلی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سینا BMW

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خدایا شکر ، در این همه خبر بد بالاخره یک خبر خوب هم اومد،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Range Rover

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    چقدر زشته داخلش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا