احتمال عمل نکردن ایربگ هیوندای سوناتا 2011 در زمان تصادف

هیوندای حدود 155 هزار دستگاه از محصولات خودرو را در آمریکا به دلیل وجود مشکل در سیستم‌های ایمنی پایه فراخوان می‌کند.

2011 Hyundai Sonata Sedan
این مشکل به واحد کنترل کیسه هوا یا ایربگ مربوط می‌شود که احتمال ایجاد اتصال کوتاه در آن وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد احتمال غیرفعال شدن کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پیش کشنده‌های کمربند ایمنی وجود دارد بنابراین این سیستم‌های ایمنی نمی‌توانند در زمان تصادف از جان سرنشینان محافظت کنند.

2011 Hyundai Sonata Sedan
به خاطر مشکل یاد شده تعداد 154753 دستگاه از مدل‌های سال 2011 سوناتا فراخوان می‌شوند. بنا به گفته موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا تعداد محصولات تحت تأثیر در آینده افزایش خواهند یافت. انتظار می‌رود فراخوان یاد شده از بیستم آوریل آغاز شود.

2011 Hyundai Sonata Sedan
اگرچه مدل‌های سال خودروسازان با تقویم رسمی همخوانی مستقیم ندارد اما هیوندای در سال 2011 تعداد 225961 دستگاه سوناتا را در آمریکا فروخته است. یک سال قبل از آن نیز که مدل سال 2011 به بازار عرضه شده فروش 196623 دستگاهی ثبت شده است.

Hyundai Sonata IIHS Crash Test

از آنجایی که هیوندای در سال‌های 2010 و 2011 فروش کلی 538228 و 645691 دستگاهی در آمریکا داشته بنابراین سوناتا سهم قابل‌توجهی در فروش این برند در خاک آمریکا داشته است. این خودروساز کره‌ای در سال 2016 به فروش 768057 دستگاهی در آمریکا دست یافت که رشد قابل‌توجهی را نسبت به فروش حدود 400 هزار دستگاهی در دهه میلادی قبلی نشان می‌دهد. علاوه بر سوناتا، سدان کوچک‌تر الانترا و کراس اوور سانتافه نیز جزو پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی بوده‌اند.

تست تصادف هیوندای سوناتا
مدلی که فراخوان شده ششمین نسل از سوناتاست که در سال 2009 معرفی و در سال 2014 از رده خارج شد. در همین سال شاهد معرفی نسل فعلی که هفتمین نسل از سوناتاست بوده‌ایم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (567 دیدگاه) ,

    حالا مشکل سوناتا ۲۰۱۱ رو بیخیال و کاری به بی کیفیت بودنش ندارم
    ولی چقد از نظر طراحی تو اون سالها قشنگتر بود نسبت به رقباش تو سگمنت خودش
    واقعا ۶ ۷ سال پیش وقتی تو خیابون سوناتا ۲۰۱۱ میدیدی چشما رو خیره میکرد

    فقط یه نگاه به کابینش بکنید چقد از کابین نسل الانش به مراتب زیباتر و مرتب تره

    پاسخ
    1. محمدامین
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      اتفاقا برعکس بود!فقط تو نگاه اول قشنگ بود!هزارتا مشکل دیگه داشت از جمله کیفیتش!از جمله کم بودن ارتفاعش که من از تهران تا قزوین رفتم،داشتم از اعصاب خوردی سکته میکردم!همش توی دست اندازا کفش میخورد و یک صدای ناخوشایند!
      تا مدت ها به خودم قول دادم بهش نگاه هم نکنم و فروختمش!تا وقتی که lf رو دیدم و متوجه شدم دو نسل چقدر می تونن تفاوت داشته باشن.
      اصلا انگار lf ماشین دیگه ای بود نه سوناتا،کاملا ماهیتش تفاوت پیدا کرده بود

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (567 دیدگاه) ,

        خب دوست عزیز منم فقط طراحیشو گفتم که تو جمله اول اشاره کردم بی کیفیت بوده

        پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (553 دیدگاه) ,

    این نسل سونوتا یکی از زیباترین اتاقهای هیوندای هست
    ولی حیف که از کیفیت پائین متریال داخلی و خارجی رنج میبره
    کیفیت سواریش هم فاجعست
    زمانی که رونمایی شده بود یادمه فَکِ همه به زمین چسبیده بود از اینکه معروف بود cls کره ای . آخه تو رنج قیمت خودش بیرقیب بود . به نظر من که بهترین دوران برای هیوندای همون دوران بود که طراحیهای فضاییش باعث فروش بینظیر همه کلاسهای خودروییش بود ولی الان داره سال به سال اُفت میکنه . چون نتونست ادامه بده اِقوا گریهاشو

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (567 دیدگاه) ,

      عزیز من کیفیت سواریش در حد رقباش نبود ولی دیگه فاجعه هم نبود?

      پاسخ
  3. amin
    سوابق: (810 دیدگاه) ,

    به فراخوان کاری ندارم ولی ٢نکته در عکس ها توجهم رو جلب کرد
    یکی سر خوردن سر آدمک تست از روی ایربگ راننده و دیگری له شدن رکاب در عکس پنجم
    فکر میکردم ایمنی بالاتری داشته باشه،سر خوردن سر آدمک از روی کیسه هوا امتیاز منفی داره

    پاسخ
  4. مسعود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سوناتا وای اف خیلی ماشین خوب و شیک و کاملیه
    من ۵ ساله که دارم و قطعاتش از خیلی از ماشینهای ایرانی بیشتر و ارزانتره تو بازار

    پاسخ
  5. میثم
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    همینکه برای جنس فروخته شده چندسال پیش خودشون فراخوان میدن و واسشون اهمیت داره،ارزش ویژه ای داره،یه مقایسه ای بکنید با آدم کشای وطنی!

    پاسخ
  6. Genius
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    چی میگین شما؟؟؟برای ما ایرانیها احتمال کارکردن ایربگ خودروهای مونتاژ داخل در زمان تصادف اتفاق عجیبی محسوب میشه!!خدا میدونه چندتا 206 و ال90 و پژو دیدم که بعد از تصادف شدید از ناحیه جلو ایربگشون عمل نکرده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.