هیوندای

قیمت‌گذاری نسل جدید جنسیس G80، ارزان‌تر از رقبای آلمانی

جنسیس اعلام کرده است که نسل جدید سدان G80 مدل ۲۰۲۱ با قیمت پایهٔ ۴۷,۷۰۰ دلار از نیمهٔ دوم سال جاری در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این یعنی سدان میان سایز جدید جنسیس حدود ۵ هزار دلار از نسل قبلی گران‌تر شده اما با توجه به اینکه G80 جدید کاملاً نسبت به قبل متحول شده، این افزایش قیمت طبیعی به نظر می‌رسد. نسخهٔ پایهٔ این سدان لوکس کره‌ای با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک با قیمت ۳,۱۵۰ دلار هم وجود دارد. با سفارش این سیستم، گرم‌کن غربیلک فرمان و گرم‌کن صندلی‌های عقب هم ارائه می‌شود.

تیپ پایهٔ G80 به‌صورت استاندارد به چراغ‌های LED، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، سنسور باران، آینه‌های جانبی تاشو برقی و درب صندوق اتوماتیک هوشمند مجهز است. در داخل خودرو نیز صندلی‌های جلو با تنظیم برقی دوازده جهته و گرم‌کن، تودوزی چرمی، نمایشگر ۱۴.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، LCD هشت اینچی در صفحه آمپر، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، تریم مشکی پیانو و نورپردازی داخلی ارائه می‌شود. G80 پایه در بخش ایمنی هم به‌صورت استاندارد از سیستم جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سواران، کروز کنترل هوشمند، دستیار رانندگی در بزرگراه، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، جلوگیری از برخورد در نقاط کور، ۱۰ ایربگ، سنسورهای پارک جلو و عقب و دستیار خروج ایمن سود می‌برد.

تیپ بعدی ادونس نام داشته و قیمت آن با موتور ۲.۵ لیتری از ۵۲,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. این تیپ از تجهیزات بیشتری شامل سقف شیشه‌ای پانورامیک، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، تریم چوبی مات، سیستم صوتی Lexicon با ۲۱ بلندگو، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای و آفتاب‌گیر برقی عقب برخوردار است. تیپ بعدی یعنی پرستیژ هم با قیمت ۵۶,۶۰۰ دلار و با تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتر مثل شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و دستیار پارک از راه دور هوشمند ارائه می‌شود. سامانهٔ چهارچرخ محرک در این تیپ ۲,۵۵۰ دلار قیمت دارد.

اما خریدارانی که قدرت بیشتری می‌خواهند حداقل باید ۵۹,۱۰۰ دلار هزینه کنند تا بتوانند ارزان‌ترین نسخهٔ شش سیلندر G80 را خریداری کنند. موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی این مدل ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن‌هم مثل نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر ۳,۱۵۰ دلار هزینه دارد. در تیپ پایهٔ نسخهٔ ۳.۵ لیتری G80 رینگ‌های ۱۹ اینچی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، سوئیچ دیجیتالی، کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق با تکنولوژی پیش‌پردازش جاده، تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم صوتی Lexicon با ۲۱ بلندگو، شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای را به تجهیزات استاندارد تیپ پایهٔ چهار سیلندر اضافه می‌شود.

و سرانجام بالاترین تیپ G80 مدل ۲۰۲۱ هم تیپ پرستیژ با موتور ۳.۵ لیتری است که قیمت آن در نسخهٔ دیفرانسیل عقب از ۶۵,۱۰۰ دلار شروع می‌شود. این تیپ هم به رینگ‌های ۲۰ اینچی، صندلی‌های چرمی ناپا، گرم‌کن صندلی‌های عقب، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سه‌بعدی و نمایشگر سربالا مجهز بوده و از سیستم‌های ایمنی مثل سیستم دید اطراف و هشدار توجه به جلو برخوردار است. در جدول زیر می‌توانید مقایسهٔ قیمت پایهٔ جنسیس G80 را با رقبای مستقیم خود در بازار آمریکا مشاهده کنید.

 

سدان

قیمت پایه

کادیلاک CT5 ۳۷,۸۹۰ دلار
لکسس ES ۴۰,۹۲۵ دلار
جنسیس G80 ۴۷,۷۰۰ دلار
ولوو S90 ۵۱,۵۴۵ دلار
جگوار XF ۵۲,۰۹۵ دلار
ب‌ام‌و سری ۵ ۵۴,۸۹۵ دلار
مرسدس E کلاس ۵۵,۰۴۵ دلار
آئودی A6 ۵۵,۸۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    کره ای ها پیشرفتشون عالیه
    انتخاب شخصیم تو این کلاس فقط و فقط سری 5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اگه یه روزی در صورت امکان می خواستم این مدل رو بخرم به خاطر طراحی داخلیش می خریدمش عالی کار شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      “ببخشید شاید من نباید تو پدال این حرف و بزنم ولی
      اگر کسی به ماشین کره ای اعتقاد نداره، جمع کنه از پدال بره
      بره همونجایی که همون مدل ماشین و … داره
      اگر هم به کره ای اعتقاد دارید، جدی برید بخرید، برید ثبت نام کنید
      بنظر من همه ما ایرانیها به یک نوع ماشین ظاهر دار و پر آپشن اعتقاد داریم و این نوع ماشین و میپسندیم
      حالا فقط مونده ک در زمان خرید تببین بشه و گامهای عملیاتیش انجام بشه”

      (یکم عمیق تر این نوشته و بخونید)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرداد

        ۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (80 ديدگاه)

        بله ولی دستگاه دیپلماسی میتونه حتی BMW X7 با پلاک دیپلماتیک وارد کنه و برای اونا دلار هست. مساله همیشه مردم هستن یا پراید سوار شن یا پاشن برن ! حالا نهایت ارفاق کوییک “تا گامهای عملیاتیش تبیین شه”

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. در جواب کیان

        ۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1924 ديدگاه)

        همه ما اینو میدونیم ولی چیکار میکنیم،هیچی فقط تو خانه و تو سایت فوش میدیم تا یه وامی میاد ثبت نام میکنیم،هر روز باک ماشینمونو تا ته پر بنزین میکنیم،حالا شاید فقط یه عده رفتند تو ابان فقط فیلم پر کردند استوری گرفتند،بعدم ماشینی که تا ۴ سال پیش صفرش ۱۵۰ میلیون بود الان ۸۰ هزار کارکردشو ۷۰۰ میلیون میخریم و همش میگیم اروپا و امریکا فلان بعدم اشغالمونو از تو پنجره ماشین پرت میکنیم بیرون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohsen. G

          ۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          بچه های ما یه روزی بالاخره سوار این ماشین ها تو مملکت خودمون میشن… نسلی که الان مدرسه میرن و با تکنولوژی آشنا هستن در آینده کشور بهتری خواهند ساخت… واسه من و شما امکان زندگی تو شرایط فعلی هست چون تونستیم تو چهل سالگی مسکن و اتومبیل و کار و رفاه نسبی رو واسه خونواده مون تامین کنیم نسل بعدی تک فرزندهایی هستند که از همین حالا ما به فکر تامین نیازهای آینده شون هستیم و اونها دیگه نگرانی های مارو ندارند… به هر حال خانواده های زیادی هستن که از همین حالا آینده تک فرزاندانشون رو تامین کردند اونها فقط باید به پیشرفت فکر کنند که امیدوارم اینجوری بشه چون میبینم که واقعا خوش فکر تر از ماها هستند..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Enzo

          ۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (319 ديدگاه)

          ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Farzad

        ۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        کیان داری کنایه میزنی در واقع داری ماشین های کره ای رو مسخره میکنی ، درسته ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. ارسلان

        ۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (125 ديدگاه)

        @کیان
        به نظر من هر کسی به هر چی اعتقاد داره یا نداره میتونه اعتقادشو در قالب نظر با دیگران به اشتراک بزاره هر کسی حق آزادی بیان داره هر کی هم نمیتونه نظرات مخالف رو ببینه به نظرم بره خودکشی کنه که هم خودش دیگه زنده نباشه که نظرات مخالف رو ببینه و هم دنیا از شر یه دیکتاتوری که بجایی نرسیده و به بقوله معروف خدا شناختش که بهش شاخ نداد دنیا از دست ش راحت شه دیکتاتور کمتر زندگی بهتر ….

        خداییش الان به حرف نوید رسیدم که میگفت پدال شده جای بچه ها !! البته منظورم سن و سال نیست بلکه تفکر و دیدگاه های کودکانه هست شما توی مهدکودک و دبستان که بری نگاه کنی میبینی بچه ها اگه با هم حال نکنن باهم دعواشون میشه و سعی در سرکوب و بیرون انداختن هم دیگه از فضای شخصی شون میکنن مثلا یه جمعی بین خودشون درست میکنن و اگه طرف به جمعشون نزدیک بشه شروع میکنن به دور کردنش از راه خشونت کلامی و تهدید و یا خشونت فیزیکی ….. آدم عینه همین رفتارها رو توی پدال هم میبینه

        از یه طرف از رفتار دیکتاتورهای خودروسازی سایپا و ایرانخودرو انتقاد میکنن از یه طرف هم دقیقا همون رفتار تا جایی که دستشون میرسه از خودشون به نمایش میزارن … یعنی بعضی وقتا میگم دم ایرانخودرو و سایپا گرم بخاطر این نوع رفتار البته بلانسبت اون اقلیت کاردرست !!چون ملت حقشه و لایق این نوع رفتار هست وقتی میتونیم بگیم ظلم شده که مظلوم خودش دست ظالم رو از پشت نبنده … از قدیم گفتن این مظلوم نما ها آب ندیدن شدن مظلوم وگرنه شناگر قهاری هستن و حتی بهتر از اینایی که خودروسازی دستشونه شنا میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      طراحی داخلیش واقعا بینظیره
      تجربه ای از سواری نسل جدید جنسیس باید داشت باید سوار ضد و با رقبا قیاس کرد فقط اینو میدونم که gd power بیخود تعریف نمیکنه از خودرویی
      ولی رقابت سختی رو داره همه ی رقبا قوی و تا دندون مسلحن
      جنگ در راه است….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      اگر خریدی برای منم بخر ما که پولش نداریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        نوشتم در صورت امکان ??اونم یه روزی همه همدردیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سینا BMW

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    کابینش عالیه ولی باید گفت درمقابل رقبای آلمانیش هیچ حرفی برای گفتن نداره،
    اصلا ربطی به کره ای بودنش نداره ،ولی نسبت به ولوو و جگوار بهتر به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    جدای از هر بحثی انصافا طراحی داخلی و خارجی خیره کننده ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهرداد

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    همچنان این ماشین نه در طراحی و نه در برند و بج اصالت نداره. تصور کنید یکی 60 هزار دلار پول بده و فکر نکنه ماشین خاصی سواره ! لذت مالکیت همیشه یکی از موضوعات مهم در ماشین های لوکس و کمی گرونتره. طراحی داخلی فوق العاده خوبی داره ولی قیمت بالاتر نسبت به کادیلاک و لکسوس ؟!!! به نطر من همه رقبا دست بالارو دارن نبست به این جنسیس. تنها جنسیسی که کمی جذاب میدونم G70 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      فعلا میزان روند صعودی فروش این برند بعلاوه جوایزی که کسب میکنه خبر از این میده که کسایی که توان خرید ماشین تو این بازه قیمت رو دارن و همچنین کارشناس ها و داورهایی که در جوایز سالانه رو چه توی سایت هایی مثل موتور ترند و دی جی پاور همه برعکس تو فکر میکنن،و هدف برندهای خودروسازی هم رضایت همین أفراد هست فقط! اینم یادآور بشم که نسل قبل همین مدل از لکسوس و کادیلاک و ولوو بیشتر فروش تو امریکا،حالا مطلبش تو پدال هم هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        ببخشید این آمار فروش رو شما از کجا میاری؟
        جنسیس G80 از لکسس و کادیلاک بیشتر فروخته؟!!
        سال 2018 جنسیس G80 تو آمریکا 7663 تا فروخته
        کادیلاک CT5 که تازه اومده تو بازار، اما CTS که نسل قبلیش محسوب میشه سال 2018 تو آمریکا 11219 تا فروخت
        از لکسس ES هم که اصلاً حرف نزن که با فروش 48482 دستگاه تو سال 2018، از کل محصولات برند جنسیس بیشتر فروش داشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (297 ديدگاه)

          راستی تو و نوید رو هم ۴٠٠٠ تا کامنت ضد کره ای گذاشتین،چرا بعد از این همه تلاش شما باز کره ای ها افزایش فروش دارن و هرسال جوایز مختلفی کسب میکنن ؟! جنسیسی که هی میگفتین ورشکست میشه الان چرا افزایش فروش داشته باز؟!ا(اینم خبرش تو پدال موجود هست ألبته)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1067 ديدگاه)

        جناب reza شما بهتره یا نظر ندی یا اول اطلاعاتت رو درست کنی بعد نظر بدی. کل جنسیس روی هم به اندازه es نمیفروشه حالا g80 بیشتر هم میفروشه??????
        این مشتری که ازش حرف میزنی فعلا داره لکسس رو می‌خره نه جنسیس. فعلا لکسس در جلب نظر اون افرادی که ازش حرف میزنی هزاران سال جلوتر از جسنیس کپی سازه. هر وقت صنعت خودروی کره تونست یه سوپراسپرت بسازه اونوقت بیا اسمشو کنار بزرگان دنیا بذار.گولاخ ترین ماشینشون استینگر بود که یه شکست مفتضحانه به حساب میاد.
        فقط تو ایران برندی که هنو تو کف ساخت ماشینای سیصد اسبی هست رو با برندهایی مقایسه می کنن که سوپراسپرت های بالای ششصد اسبی ساختن. شاید بگی چه ربطی داره ولی ربطش اینه که این کپی سازی که واسش خودکشی می کنی به جز کپی کردن و گذاشتن چهارتا آپشن که یه سیمکش هم بلده بذاره، هنوز دانش ساخت یه سوپراسپرت ندا ه که اگر داشت صد درصد ساخته بود. پس فعلا برو با همون تاتاموتورز مقایسش کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    فوق العاده کار کرده رقیب بسیار اینده داری هستش از یک برند چند ملیتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      فقط موندم چطور میتوانند es لکسوس را به این جنسیس شتر گاو پلنگ ترجیح دهند ، بماند که رقبای آلمانی حرفی برای گفتن باقی نمیگذارند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Reza

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    نسل قبلش که فروش خیلی خوبی داشت و تو اون جدول از همه به جز رقبای آلمانی بیشتر فروخت توی آمریکا،این نسل هم پبش فروش خیلی خوبی داشته،واقعا طراحی داخلی و خارجی فوق العاده ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1067 ديدگاه)

      فروش 2018 جنسیس g80 برابر 7663
      فروش همون g80 سال 2019 میشه 7064
      فروش کل برند جنسیس توی آمریکا 21233 دستگاه
      فروش لکسس es هم 51000 دستگاه.
      نتیجه گیری: 7064 بزرگتر از 51000
      اینم طرفدارای جنسیس. نمیشه بیشتر انتظار داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Saman

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    یکم : لکسس es دوم : کادیلاک ct5 سوم : جنسیس g80 چهارم : ولوو s90 پنجم : مرسدس e. باقیشم به استهلاک و قیمتشون نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    شخصیت یه برند با گذر زمان ثابت میشه ، نه با چرم کاری کابین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hadi

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    با این قیمت شانس موفقیت نداره…
    قیمت پایه حتی ۷ هزار تا از es بیشتره…
    با قیمت مدل فول هم میشه یه کوروت پایه با پکیج z51 خرید
    واقعاً خریدش هیچ توجیهی نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Behrouz. anzali

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    اگه امکان چنین ماشینهایی تو ایران باز شه و اگه قیمت ماشین ها پایین بیاد که محاله !!!!! ترجیح میدم bmw یا مرسدس سوار شم تو این رنج قیمت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نامجو

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از نظرم این ماشین عالیه و واقعا ارزش خرید داره. اما در شرایطی که سدان ها در حال ترک میدون به نفع شاسی بلندها هستن کمی سخته موفقیت این خودرو رو بین این همه رقیب قدرتمند و با ارزش از بنز و بی ام و گرفته تا کادیلاک و آئودی و لکسوز تصور کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Enzo

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دوستای گلم من همون کادیلاکو بر میدارم قیمتش از همشون کمتره. سابقه اش از همشون بیشتر نباشه کمترم نیست.برندشم که دیگه لازم به تعریف نداره .با بحث رو اینکه کدوم بهتره وکدوم بدتره اعصابمو هم داغون نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آریا ماشین

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخابم A6 هست تو این کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا