هیوندای

قیمت و مشخصات هیوندای الانترا ۲۰۲۰

هیوندای الانترا اخیراً یک فیس لیفت وسیع و گسترده را تجربه کرده و حالا مشخصات و قیمت آن منتشر شده است.


بزرگ‌ترین تغییر این خودرو اضافه شدن گیربکس جدید متغیر و هوشمند است که جایگزین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و اتوماتیک قبلی بکار رفته در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری شده است.


اگرچه کنار گذاشته شدن گیربکس دستی در این روزگار خبر خوشی نیست اما گیربکس جدید این خودرو باعث کاهش مصرف سوخت الانترا می‌شود.


الانترا ۲۰۲۰ جدای از گیربکس دارای تجهیزات استاندارد بیشتری همچون سیستم تهویه مطبوع خودکار و دو ناحیه‌ای، صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی بین پشت آمپرها و چندین سیستم ایمنی جدید می‌باشد. از جمله‌ی این سیستم‌های ایمنی می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده اشاره کرد.


زیر کاپوت الانترا سه پیشرانه را می‌توان انتخاب کرد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری یاد شده قدرت ۱۴۷ اسبی داشته درحالی‌که مدل الانترا اکو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوی ۱۲۸ اسبی سود می‌برد. این نسخه از سیستم استارت/استاپ جدیدی بهره‌مند است.

یک‌بار دیگر شاهد بازگشت الانترا اسپورت به این خانواده هستیم که البته گیربکس دستی خود را از دست داده است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی این خودرو که قدرت ۲۰۱ اسبی دارد هم‌اکنون با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند.


هیوندای الانترا ۲۰۲۰ تا چند وقت دیگر روانه‌ی بازار خواهد شد و قیمت پایه‌ی ۱۸۹۵۰ دلاری آن ۱۷۵۰ دلار بیشتر از قبل خواهد بود. این افزایش قیمت اگرچه زیاد به نظر می‌رسد اما زمانی که گیربکس جدید خودرو را در نظر بگیرید در واقع این اختلاف قیمت به ۷۵۰ دلار کاهش خواهد یافت.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. efk

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ی کمپانی این همه زحمت میشه و با بهترین برندا شدید ترین رقابت هارو انجام میده، کلی هزینه تحقیق و توسعه و تولید میده بعد اینجا یارو مفت مفت چن برابر اونا سود میزنه به جیب

    1. محمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دلالی که جای خود دوست عزیز!
      .
      “قیمت پایه‌ی ۱۸۹۵۰ دلاری آن ۱۷۵۰ دلار بیشتر از قبل خواهد بود. این افزایش قیمت اگرچه زیاد به نظر می‌رسد اما زمانی که گیربکس جدید خودرو را در نظر بگیرید در واقع این اختلاف قیمت به ۷۵۰ دلار کاهش خواهد یافت.”
      .
      یه زمانی قیمت خودرو وارداتی سال جدید،با وجودی که سازنده گرونش نکرده بود، اینجا کرونتر بود
      یا ۲ تا خودروی رقیب، چون یکیش از نظر بازار خوش قیافه تر بود، با وجودی که قیمت پایه یکی بود، اینجا خود وارد کننده گرونتر میفروخت
      یا خود واردکننده ماشین مدل ۲۰۱۷ وارد میکرد با ارز ۴۲۰۰ تومنی، سال ۲۰۱۹ صفر میفروحت به قیمت دلار ۱۵.۰۰۰ تومنی
      اشاره به خودروساز خاص آلمانی هم نمیکنما
      بعد میگیم چرا همه دلال شدن کی به کی رحم میکنه؟؟؟
      فروشنده رسمی؟؟
      سازمانهای حمایتی؟
      خریدار؟؟
      دلال؟؟
      ناظرین بی طرف بازار؟؟

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3260 ديدگاه)

    این روزها خودروهای کره ای رو به عقبگرد شدیدی زده اند در بحث طراحی .
    روزی طراحی کره ایها پیشقدم در کلاس خود بودند و هیچ طرفدار غیره کره ای نمیتوانست در مورد طراحی خوب اونها نظر بده ، اما نسلهای جدید سونوتا ، الانترا ، سانتافه و….. دارند در مقابل رُقبا جون میکنند .

    تنها نقطه قُوَت این خودرو ، گیربکس ۷ سرعته اونه .

    1. نوید جهرمی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2846 ديدگاه)

      اگه چینی ها در زمینه برندینگ محصولاتشون قوی کارکنن بعید نیست که جایگاهی که کرده ای ها به دست آوردن رو از دستشون در بیارن. با این تفاوت که خودروسازی های کره شرکت دیگه ای رو تصاحب نکردن ولی چینی ها این کار رو انجام داده و میدن.

  3. mazda-MX5

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    افتضاح طراحی

    1. سامان اذری

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      یعنی یکی باس *** کرولا جدید مزدا سه ۲۰۱۹ و سیویک رو ول کنه بیاد اینو بخره

      1. نوید جهرمی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2846 ديدگاه)

        جیگره
        جیگره
        جیییگررره

  4. سورنا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (650 ديدگاه)

    انصافا گند زدن به طراحیش
    حیف اون طراحی مدلای قبل ٢٠١۵ یا سوناتا های قبلی و …
    هیوندای فازش چیه واقعا ؟

  5. مسعود

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چهره اش بدک نیست و یه مقدار چراغ هاى جلوش بدفرمه. اگر وضعیت ایران نرمال بود مردم این ماشین را جاى پراید سوار میشدند و لذتش رو میبردند. یک چرخ این ماشین مى ارزه به کل هیکل پراید

  6. AMANTE

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (354 ديدگاه)

    تا وقتی که از نزدیک ندیدمش میگفتم چهره ای بدی نداره و خوبه.
    ولی وقتی این نسل و دو نسل قبلی رو کنار هم دیدم یه چیز اومد تو ذهنم اونم اینکه که نسل های قدیمش بخصوص مدل های ۲۰۱۵ به پایین یه چهره ای داشت که میگفت من هیوندای ام، ولی نسل جدیدش به نظرم اینجوری نیست.

  7. مهدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    طراحیش داره اروپایی تر میشه ماشین خوب کیفیت وقیمت مناسب

  8. Ebi

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هر روز از یه برند کپی میکنه

  9. رامتین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    تو این کلاس، کرولای جدید را انتخاب میکنم. عملا طراحی بسیار بهتری پیدا کرده و موتور بهینه ۲لیتری طبیعی۱۸۰ اسبی هم داره که در ایران واقعا عالیست. طراحی این النترا خصوصا در نمای جلو اصلا جالب نشده. سوناتا هم همینطور! هیوندا میگه با توسانی بزودی مواجه میشید که از نظر طراحی غافلگیرتون میکنه! پس صبر کنیم تا مثل النترا غافلگیر بشیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X