قیمت و مشخصات هیوندای الانترا 2020

هیوندای الانترا اخیراً یک فیس لیفت وسیع و گسترده را تجربه کرده و حالا مشخصات و قیمت آن منتشر شده است.


بزرگ‌ترین تغییر این خودرو اضافه شدن گیربکس جدید متغیر و هوشمند است که جایگزین گیربکس‌های 6 سرعته دستی و اتوماتیک قبلی بکار رفته در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری شده است.


اگرچه کنار گذاشته شدن گیربکس دستی در این روزگار خبر خوشی نیست اما گیربکس جدید این خودرو باعث کاهش مصرف سوخت الانترا می‌شود.


الانترا 2020 جدای از گیربکس دارای تجهیزات استاندارد بیشتری همچون سیستم تهویه مطبوع خودکار و دو ناحیه‌ای، صفحه‌نمایش 3.5 اینچی بین پشت آمپرها و چندین سیستم ایمنی جدید می‌باشد. از جمله‌ی این سیستم‌های ایمنی می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده اشاره کرد.


زیر کاپوت الانترا سه پیشرانه را می‌توان انتخاب کرد. پیشرانه‌ی 2 لیتری یاد شده قدرت 147 اسبی داشته درحالی‌که مدل الانترا اکو از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوی 128 اسبی سود می‌برد. این نسخه از سیستم استارت/استاپ جدیدی بهره‌مند است.


یک‌بار دیگر شاهد بازگشت الانترا اسپورت به این خانواده هستیم که البته گیربکس دستی خود را از دست داده است. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی این خودرو که قدرت 201 اسبی دارد هم‌اکنون با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند.


هیوندای الانترا 2020 تا چند وقت دیگر روانه‌ی بازار خواهد شد و قیمت پایه‌ی 18950 دلاری آن 1750 دلار بیشتر از قبل خواهد بود. این افزایش قیمت اگرچه زیاد به نظر می‌رسد اما زمانی که گیربکس جدید خودرو را در نظر بگیرید در واقع این اختلاف قیمت به 750 دلار کاهش خواهد یافت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. efk
    سوابق: (211 دیدگاه) ,

    ی کمپانی این همه زحمت میشه و با بهترین برندا شدید ترین رقابت هارو انجام میده، کلی هزینه تحقیق و توسعه و تولید میده بعد اینجا یارو مفت مفت چن برابر اونا سود میزنه به جیب

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دلالی که جای خود دوست عزیز!
      .
      “قیمت پایه‌ی 18950 دلاری آن 1750 دلار بیشتر از قبل خواهد بود. این افزایش قیمت اگرچه زیاد به نظر می‌رسد اما زمانی که گیربکس جدید خودرو را در نظر بگیرید در واقع این اختلاف قیمت به 750 دلار کاهش خواهد یافت.”
      .
      یه زمانی قیمت خودرو وارداتی سال جدید،با وجودی که سازنده گرونش نکرده بود، اینجا کرونتر بود
      یا ۲ تا خودروی رقیب، چون یکیش از نظر بازار خوش قیافه تر بود، با وجودی که قیمت پایه یکی بود، اینجا خود وارد کننده گرونتر میفروخت
      یا خود واردکننده ماشین مدل ۲۰۱۷ وارد میکرد با ارز ۴۲۰۰ تومنی، سال ۲۰۱۹ صفر میفروحت به قیمت دلار ۱۵.۰۰۰ تومنی
      اشاره به خودروساز خاص آلمانی هم نمیکنما
      بعد میگیم چرا همه دلال شدن کی به کی رحم میکنه؟؟؟
      فروشنده رسمی؟؟
      سازمانهای حمایتی؟
      خریدار؟؟
      دلال؟؟
      ناظرین بی طرف بازار؟؟

      پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1908 دیدگاه) ,

    این روزها خودروهای کره ای رو به عقبگرد شدیدی زده اند در بحث طراحی .
    روزی طراحی کره ایها پیشقدم در کلاس خود بودند و هیچ طرفدار غیره کره ای نمیتوانست در مورد طراحی خوب اونها نظر بده ، اما نسلهای جدید سونوتا ، الانترا ، سانتافه و….. دارند در مقابل رُقبا جون میکنند .

    تنها نقطه قُوَت این خودرو ، گیربکس ۷ سرعته اونه .

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2616 دیدگاه) ,

      اگه چینی ها در زمینه برندینگ محصولاتشون قوی کارکنن بعید نیست که جایگاهی که کرده ای ها به دست آوردن رو از دستشون در بیارن. با این تفاوت که خودروسازی های کره شرکت دیگه ای رو تصاحب نکردن ولی چینی ها این کار رو انجام داده و میدن.

      پاسخ
  3. سورنا
    سوابق: (406 دیدگاه) ,

    انصافا گند زدن به طراحیش
    حیف اون طراحی مدلای قبل ٢٠١۵ یا سوناتا های قبلی و …
    هیوندای فازش چیه واقعا ؟

    پاسخ
  4. مسعود
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    چهره اش بدک نیست و یه مقدار چراغ هاى جلوش بدفرمه. اگر وضعیت ایران نرمال بود مردم این ماشین را جاى پراید سوار میشدند و لذتش رو میبردند. یک چرخ این ماشین مى ارزه به کل هیکل پراید

    پاسخ
  5. AMANTE
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    تا وقتی که از نزدیک ندیدمش میگفتم چهره ای بدی نداره و خوبه.
    ولی وقتی این نسل و دو نسل قبلی رو کنار هم دیدم یه چیز اومد تو ذهنم اونم اینکه که نسل های قدیمش بخصوص مدل های 2015 به پایین یه چهره ای داشت که میگفت من هیوندای ام، ولی نسل جدیدش به نظرم اینجوری نیست.

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    طراحیش داره اروپایی تر میشه ماشین خوب کیفیت وقیمت مناسب

    پاسخ
  7. رامتین
    سوابق: (1565 دیدگاه) ,

    تو این کلاس، کرولای جدید را انتخاب میکنم. عملا طراحی بسیار بهتری پیدا کرده و موتور بهینه 2لیتری طبیعی180 اسبی هم داره که در ایران واقعا عالیست. طراحی این النترا خصوصا در نمای جلو اصلا جالب نشده. سوناتا هم همینطور! هیوندا میگه با توسانی بزودی مواجه میشید که از نظر طراحی غافلگیرتون میکنه! پس صبر کنیم تا مثل النترا غافلگیر بشیم…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.