هیوندای پالیسید 2020، ارزان‌تر از فورد اکسپلورر

هیوندای اعلام کرد قیمت شاسی‌بلند جدید پالیسید 2020 در آمریکا از 31550 دلار آغاز خواهد شد.


مدل پایه‌ی پالیسید SE، دارای بدنه‌ای شیک، جلوپنجره‌ای برجسته و چراغ‌های جلوی خودکار و دیلایت های LED، شیشه‌های تیره و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی می‌باشد.


کابین هشت‌نفره‌ی این نسخه از پالیسید تجهیزات زیادی نداشته اما خب از جمله امکانات این مدل می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، صفحه‌نمایش 8 اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، غربیلک فرمان تلسکوپی، صندلی‌های ردیف دوم برقی و محفظه ذخیره‌ای زیر کف خودرو اشاره کرد.


از نظر ایمنی هم باید گفت پالیسید به تجهیزاتی همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار فاصله عقب و دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده اشاره کرد. کروز کنترل هوشمند با عملکرد توقف و حرکت، پایش دید عقب با خطوط پارک بخش دیگری از تجهیزات کمک‌راننده‌ی این شاسی‌بلند کره‌ای را تشکیل می‌دهند.


قیمت مدل میان رده‌ی SEL از 33500 دلار آغاز می‌شود و به لطف جلوپنجره، دستگیره‌های درب و… ساتین کروم از نسخه پایه متمایز می‌شود. این مدل همچنین به ریل‌های سقف نقره‌ای و آینه‌های جانبی دارای چراغ‌های راهنمای LED یکپارچه مجهز است.


کابین پالیسید SEL هم لوکس‌تر است چراکه از فرمان چرمی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه با قابلیت یونیزه کردن هوا سود می‌برد. از دیگر تجهیزات برجسته‌ی این خودرو می‌توان به صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم، تنظیمات برقی متنوع برای صندلی راننده و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.


مدل 44700 دلاری پالیسید لیمیتد حتی در سطحی بالاتر قرار داشته و از جلوپنجره‌ی پریمیوم، سانروف دوگانه و چراغ‌های LED برخوردار می‌باشد. این خودرو به درب پشتی هندزفری، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و سیستم تعلیق عقب با تنظیم ارتفاع و رینگ‌های 20 اینچی مجهز است.


در کابین این نسخه شاهد چرم ناپا، پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی و صفحه لمسی 10.25 اینچی و ناوبری خواهید بود. صندلی های گرم و سرد شونده، نورپردازی داخلی و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز در لیست تجهیزات مدل لیمیتد قرار دارند. صندلی های ردیف سوم برقی، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 بلندگو، صندلی راننده با تنظیم در 8 جهت و… نیز تکمیل کننده‌ی لیست تجهیزات رفاهی این خودرو هستند.


صرف‌نظر از مدل انتخابی، تمامی پالیسیدها به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری با قدرت 291 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتون متر مجهز هستند. این پیشرانه با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری کرده و سفارش سیستم چهار چرخ محرک نیز 1700 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. یاشار اسدی
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    چقدر رخ جلوش طراحی بدی داره

    پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (2096 دیدگاه) ,

    طراحی نامفهوم و بزرگی داره که روحی دَرِش دَمیده نشده .

    پاسخ
  3. mehran911
    سوابق: (1768 دیدگاه) ,

    خوب نیست عالیه !
    بینهایت به آینده گروه هیوندای امیدوارم
    خیلی خیییییییییلی خوب و دقیق و حساب شده سرمایه گذاری میکنن بخصوص در یکی دو سال اخیر عالی بودن
    .
    شروع حمله ی هیوندای به این کلاس از SUV ها فوق العاده است قشنگ داره با خودروسازهایی رقابت میکنه که سالها در این زمینه تجربه دارن
    با وجود تنوع زیاد در تولیدات اخیرش این ایجاد تمایز در طراحی SUV هاش واقعا عالیه
    .
    چند سال پیش هیوندای رو هیچ حساب می کردن اما الان تبدیل به رقیب قدرتمندی شده

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2365 دیدگاه) ,

    از نظر انجین عقب تر از فورد هست فورد انتخابای بیشتری داره

    پاسخ
  5. Omid622
    سوابق: (651 دیدگاه) ,

    تنها ماشین تو دنیا که جلوش کرومش اینقد حجیم هستش و اصلا به چراغ جلو نمیاد
    کلا طراحی کیا تلوراید خیلی ازین بهتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.