هیوندای

مشخصات احتمالی پیکاپ هیوندای سانتاکروز 2021

تست‌های پیکاپ هیوندای سانتاکروز همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود این خودرو سال ۲۰۲۱ در نمایندگی‌های فروش موجود باشد.

کار اند درایور می‌گوید این خودرو قیمت پایه حدود ۲۵ هزار دلاری خواهد داشت اما خیلی با این خبر موافق نیستیم. هوندا ریجلاین که رقیب اصلی سانتاکروز محسوب می‌شود قیمت پایه ۳۳۹۰۰ دلاری در آمریکا داشته و اگرچه ممکن است هیوندای ارزان‌تر از هوندا باشد اما اختلاف قیمت حدود ۹ هزار دلاری منطقی به نظر نمی‌رسد. ریجلاین همچنین ۲۲۵۰ دلار گران‌تر از شاسی‌بلند پایلوت است. به‌طور مشابه سانتاکروز هم از زیرساخت هیوندای سانتافه استفاده خواهد کرد، خودرویی که قیمت پایه ۲۶۱۲۵ دلاری دارد. ما انتظار داریم قیمت پیکاپ هیوندای از حدود ۳۰ هزار دلار شروع شود.

بیش از ۵ سال از زمان نمایش نسخه مفهومی سانتاکروز می‌گذرد و اگرچه نسخه تولیدی آن نیز طبق انتظارات طراحی مشابهی با مدل کانسپت خواهد داشت اما اصلاحاتی نیز در آن صورت خواهد گرفت. از مهم‌ترین تغییرات نسخه تولیدی می‌توان به فروش این خودرو به‌صورت چهار درب کرو کب اشاره کرد.

در چند ماه اخیر نسخه‌های پیش‌تولیدی سانتاکروز با پوشش‌های استتاری دیده شده‌اند و حدس زدن طراحی آن کار سختی بوده است. البته ستون‌های C خمیده این خودرو مشابه نمونه مفهومی می‌باشد.

زیرساخت این خودرو همان پلتفرم نسل فعلی سانتافه خواهد بود و بنابراین با یک پیکاپ یونی بادی که هوندا ریجلاین را هدف گرفته روبرو خواهیم بود. از آنجایی که سانتاکروز بر پایه سانتافه شکل می‌گیرد بنابراین کار تولید آن در کارخانه هیوندای در آلاباما انجام خواهد شد.

گفته می‌شود این خودرو با دو پیشرانه عرضه خواهد شد به گونه‌ای که نمونه پایه از پیشرانه ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متری استفاده خواهد کرد و یک پله بالاتر مدل مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۳۵ اسبی و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    با این قیمت چرا باید نسخه های پایه پیکاپ های فول سایز و میان سایز آمریکایی و تویوتا رو ول کرد و اینو خرید؟ همونطور که هوندا ریج لاین هم فروش چندانی نداره اینم موفق نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      جنبه زینتی داره مثل بقیه کر‌ه‌ایها اما عملکرد صفر .
      اونکه موهاوی ۸ سیلندره ، به کار آفرود معمولی نمیخوره بخاطر سیستم تعلیقش ، این که دیگه بماند جای خود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. net

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3059 ديدگاه)

    ۱۰ سال هست که از رونمای کانسپت وانت هیوندای سانتاکروز گذشته و هنوز معرفی نکرده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    باید صبر کنیم ببینیم واقعا چی تو چنته داره !
    اما‌ به نظر من شکستش حتمیه ، آخه گنده تر از هیونداش نتونستن تو بحث پیکاب از پس رقبای آمریکایی و ژاپنی بر بیان …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      به هر حال هیوندا تو بازار خودروی امریکا پیشرفت خوبی داشته پس احتمال اینکه بتونه تو بازار پیکاپ ها هم موفق بشه زیاده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. ♤Angus_812♤

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    همون طور که مرسدس بنز که ابر قدرت خودرو سازیه تو ساخت پیکاپ شکست خورد
    هیوندای هم به موفقیت چندانی نمیرسه
    پیکاپ یا ژاپنی یا آمریکایی غیر اینا دیگه نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا