تجهیز هیوندای اکسنت 2020 به پیشرانه جدید اما کم‌توان‌تر

هیوندای اکسنت با معرفی یک پیشرانه‌ی جدید که قول داده مصرف سوخت کمتری داشته باشد وارد مدل سال 2020 خود شده است.


پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری GDI جای خود را به قلب آهنین 1.6 لیتری اسمارت استریم داده است. این پیشرانه از انژکتور با دو پورت سود برده و دارای ماژول مدیریت گرمایی و کویل احتراق پرانرژی می‌باشد. پیشرانه‌ی موردبحث همچنین به سیستم ریکاوری گازهای خروجی اگزوز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است.


به لطف این تجهیزات و همچنین گیربکس متغیر هوشمند اسمارت استریم جدید که جایگزین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قبلی شده، اکسنت 2020 مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب 7.1/5.7/6.5 لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این اعداد نشان دهنده‌ی بهبود قابل‌توجه در مصرف سوخت نسبت به مدل سال قبل اکسنت می‌باشد.


متأسفانه همه‌ی خبرها درباره‌ی این پیشرانه خوب نیست چراکه قدرت تقریبی آن 120 اسب بخار و گشتاورش نیز 153 نیوتون متر است. این در حالی است که پیشرانه‌ی قبلی خروجی 130 اسبی و گشتاور 161 نیوتون متری داشته است.


هیوندای به تغییرات دیگری اشاره نکرده اما اکسنت همچنان به‌صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه خواهد شد. این حرکت هیوندای نیز قابل‌توجه است زیرا برادر بزرگ‌تر اکسنت یعنی الانترا در مدل سال 2020 خود گیربکس دستی را از دست داده است.


قیمت‌ این خودرو مشخص نشده اما اکسنت 2019 قیمت پایه‌ی 14995 دلار داشته و احتمالاً مدل سال 2020 افزایش قیمت خاصی نخواهد داشت. شایان ذکر است مدل پایه‌ی اکسنت SE از تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و شیشه‌های برقی برخوردار است. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به ورود بدون کلید، سیستم صوتی با 4 بلندگو و صفحه‌نمایش 5 اینچی اشاره کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    توجه توجه
    قیمت اَکسنت نو نوار شده ۱۵ هزار دلار × قیمت ۱۲ هزار تومانی = ۱۸۰ میلیون تومن

    اصلاً ۲۰ میلیون هم سود برای دوستان دلال

    بگو۲۰۰ میلیون

    شما با ۲۰۰ میلیون ، مدل دور رنگ این خودرو با ۳ سال کارکرد هم گیر نمیاری ، ساندرو ۱۰ سال پیش گیر میاری ، ۲۰۷ اتومات ، خودروهای به درد نخور چینی گیر میاری ولی اما……….

    ما خودرو کارکرده نمیخواهیم ، به همین ماشین اقتصادی هم راضی هستیم ، بسم الاه ، دست بکار شید ، یا باز هم بهانه ای دارید 😂🤣😂 .

    پاسخ
    1. Mehdi TuRbO
      سوابق: (629 دیدگاه) ,

      یادمه تا چند وقت پیش بچها میگفتند بنز ۴۰ هزار دلار با دلار ۴ تومنی ۱۶۰ تومن بگیر ۲۰۰ الان بی ام و سری ۵ ۴۵۰ میلیون،الان به کجا رسیدیم به ۲۰۰ میلیونی بودن اکسنت صفر راضی شدیم،چه زود عادت میکنیم و چه زود فراموش میشه.

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1976 دیدگاه) ,

        مهدی عزیز

        مگه نشنیدی میگوید (( به مرگ بگیر به تَب راضی میشه ))

        قشنگ برای ما ایرانیها ساختند .

        پاسخ
    2. بهراد
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      آمریکاییم نباشه ، حجم موتورش اشکال نداشته باشه ، قیمتشم بالای 40 هزار تا نباشه ؛ ولی بازم لاکچری محسوب میشه
      باید سود و تعرفه بازرگانی و گمرک و هزینه اسقاط چن تا ماشین اسقاطیو و هزینه بیمه و هزینه های شماره گذاری پرداخت بشه تا برسه به دلال شاید رحم کرد زیر 700 تومن گذاشت تو نمایشگاه

      پاسخ
  2. ناشناس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداکنه واردات آزاد بشه بخدا خودرو ایرانی بدرد نمیخوره شما رو بخدا مسئولین آزاد کنید واردات خودرو خارجی رو

    پاسخ
  3. رامتین
    سوابق: (1583 دیدگاه) ,

    کلا هیوندا در ساخت موتور مشکل داره. روی آزرا هم پسرفت داشت و موتو 200 اسبیش سال 2019 شد 188 اسب.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.