هیوندای

هیوندای جنسیس 5.0 R-Spec مدل 2012 نخرید!

در این نوشته تجربیات یکی از سایت‌های خارجی را درباره‌ی هیوندای جنسیس برای شما به رشته‌ی تحریر درآورده‌ایم. بسیاری از مالکان هیوندای جنسیس ۵.۰ R-Spec کم کردن زیادی روغن این خودرو را گزارش کرده‌اند.

hyundai-genesis-5-r-spec
در نظر گرفتن خودروهای آلمانی به عنوان حد نهایی مهندسی کاری آسان است اما هیچ خودروسازی از تولید خودرویی مزخرف مصون نیست. خودروی مزخرف امروزی به کره جنوبی تعلق دارد اما نه آن چیزی که انتظارش را دارید.

در ابتدا هیوندای خودروهای خسته‌کننده‌ای می‌ساخت که بین بهشت و زمین سرگردان بودند! خودروهای آن‌ها بی‌ریخت و توخالی بودند.
سپس هیوندای گفت “بگذارید جنسیس باشد.”

hyundai-genesis-5-r-spec-02
با کپی از فرمول لکسوس، هیوندای سدانی لوکس با تصویری اروپایی ساخت. درحالی‌که لکسوس برای ساخت سدان پرچم‌دار خود در حدود ۳۰ سال پیش از مهندسی معکوس مرسدس بنز S کلاس استفاده کرد، هیوندای با استفاده از استایل چندین کمپانی کتاب جنسیس را نوشت.

genesis-logo
جلوپنجره و چراغ‌های جلوی جنسیس کمی یادآور مرسدس بنز بودند درحالی‌که بخش عقب خودرو یادآور دوران بنگل در ب ام و است. پانل داشبورد چوبی بزرگ سفارشی جگوار را فریاد می‌زند و برای افراد تازه‌کار علامت جنسیس می‌تواند یک بنتلی گیج کننده باشد.

hyundai-genesis-5-r-spec-04
یکی از کلیدی‌ترین عناصری که سدان جنسیس را موفق ساخت بیش از آنکه قیمت مناسب دیوانه کننده‌ی آن باشد، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر قدرتمند جدید بود.

هیوندای به این پیشرانه بسیار افتخار می‌کرد. آن‌ها این پیشرانه را Tau نامیدند. طبق یافته‌های ما Tau نام اسکادران دریایی سلطنتی در بازی ویدئویی Star Wars: X-Wing vs. Tie Fighter است. شاید مهندسی که این پیشرانه را نام‌گذاری کرده یک گیمر بزرگ باشد.

hyundai-genesis-5-r-spec-03
احتمال دیگر این است که پروژه‌ی هیوندای نام خود را از الفبای یونانی گرفته باشد چراکه Tau متعلق به قرن ۱۹ است.

جدای از نام‌گذاری، پس از چند سال کوتاه از تولید این خودرو با قابلیت اطمینان خوب، هیوندای Tau را به باشگاه فرستاد. نتیجه‌ی این کار قدرتمندترین پیشرانه‌ی برند بود. پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و ۵ لیتری با قدرت ۴۲۹ اسب بخار.

علاوه بر ارتقای پیشرانه، بازنگری‌هایی در سیستم تعلیق و فرمان خودرو صورت گرفت و البته پکیج گیراتری نیز برای ظاهر خودرو در نظر گرفته شد. همین امر لرزه‌ای هرچند خفیف بر دیوار آلمانی‌ها وارد ساخت.

این تلاش هیوندای نام جنسیس ۵.۰ R-spec را بر خود گرفت و به عنوان مدل ۲۰۱۲ معرفی شد. درحالی‌که مقایسه‌ی این خودرو با E63 یا M5 خنده‌دار است اما قیمت مدل‌های کارکرده‌ی این دو خودرو بالاست.

با در نظر گرفتن اینکه شما می‌توانید سدان پرفورمنس لوکس ۴ ساله‌ای را با قدرت ۴۲۹ اسب بخاری و قیمت زیر ۲۰ هزار دلار بخرید پس Tau موضوعی جذاب است. به این موارد البته طراحی دیفرانسیل عقب را نیز اضافه کنید.

شاید با خود فکر کنید که بر پایه‌ی تاریخچه‌ی قابل‌اعتماد Tau و تلاش‌های جدی هیوندای برای رسیدن به رقبای صاحب‌نام، آن‌ها از ساخت خودروهای افتضاح در اولین قدم از سدان لوکس و پرفورمنس خود اجتناب کرده‌اند.

hyundai-genesis-5-r-spec-05
متأسفانه مدل‌های ۲۰۱۱ و اوایل ۲۰۱۲ این نینجای Tau به خون خود تشنه است! روغن موتور از سیلندرها عبور کرده و به محفظه‌ی احتراق وارد می‌شود. بسیاری از مالکان کم کردن زیاد روغن را گزارش کرده‌اند.

برخی افراد توانستند پیشرانه‌ها را تعمیر و یا جایگزین کنند. بسیاری نیز گفته‌اند که اصلاً مشکلی وجود ندارد و البته افرادی نیز مجبورند به علت اینکه هیوندای آن را “نرمال” می‌نامد با کم کردن روغن بسازند.

جدای از اثرات طولانی‌مدت کم کردن روغن، تصور شرمندگی بالا زدن کاپوت و چک کردن هرروزه‌ی روغن موتور (همانند آن چیزی که در فورد تمپو ۱۹۹۳ باید انتظار داشت) بد و ناامیدکننده است.

به نظر می‌رسد که هیوندای درباره‌ی این مشکل بسیار تنگ‌نظرانه عمل کرده است. ما تنها دو بولتن سرویس فنی مرتبط با این موضوع را پیدا کردیم که تنها مختص Tau نبود. یک بولتن چگونگی تست کم کردن روغن زیاد را توصیف کرده بود. دیگری قطعات خاصی را لیست کرده بود باید پس از تعمیر موتور تمیز شوند.

روغن زیادی در محفظه‌ی احتراق باعث کثیفی شمع‌ها و انژکتورها شده و می‌تواند قطعات اگزوز را در درازمدت خراب کند. افزایش مخلوط هوا و سوخت به معنی افزایش عبور گازهای احتراق از رینگ پیستون‌ها به سوی جای میل‌لنگ بوده و همین امر باعث می‌شود که روغن زودتر آلوده شود و همچنین فشاری اضافی را به پیشرانه وارد کرده و روغن را به دیگر قسمت‌ها بفرستد.

بله رینگ پیستون‌ها Tau را به پیشرانه‌ای تشنه به خون کیم جونگ اون تبدیل کرده‌اند! رینگ پیستون‌های مخصوصی با پوشش اصطکاکی پایینی وجود دارند که PVD نامیده می‌شوند. این مورد توسط کره‌ای‌ها اختراع نشده و کار فردی به نام مانفرد است.

شاید نام مانفرد آشنا به نظر آید زیرا این نام همچنین اسم کوچک ستاره‌ی جنگ جهانی اول Manfred Von Richthofen بوده که به Red Baron معروف بوده است. نام کامل مخترع رینگ پیستون‌های PVD مانفرد فیشر و همکار او فرانک مانشو بوده است. هر دوی آن‌ها نامی آلمانی هستند. این رینگ پیستون‌ها توسط کمپانی‌های بسیار آلمانی مثل Mahle ساخته شده‌اند.

بنابراین هیوندای ضعیف در تلاش برای شبیه شدن بیشتر به آلمان‌ها باید از آلمانی‌ها قطعه قرض کرده و خنجری در قلبشان فروکند.

نظریه‌پردازان توطئه شاید شگفت‌زده شوند اگر آلمان‌ها این کار را روی کاغذ کرده باشند و رینگ‌های خراب را به هیوندای داده باشند! این موضوع به احتمال زیاد یک بدشانسی در زنجیره تولید بوده است. ما تنها می‌توانیم تائید کنیم که آلمان‌ها امتیاز PVD ها را دارند و هیچ شاهدی از اینکه آن‌ها تأمین‌کننده‌ی واقعی بوده‌اند وجود ندارد.

genesis-2012
به نظر می‌رسد که این مشکل سریعاً از سوی هیوندای برطرف شد که چراکه خودروهای جدیدتر نشانه‌ای از تشنگی نشان ندادند. متأسفانه این موضوع کمکی به مالکان ناراضی جنسیس R-Spec  ۲۰۱۲ نمی‌کند.

منبع: thegarage

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این خودرو تو کشور ما خیلی خوب خرید فروش میشه اونم به دلایلی که تو متن اشاره شد
    ارزون بودن خودرو نسبت به کلاس و رده خودرویی خودش
    دیفرانسیل عقب بودن اون و …
    لیست بلند بالای آپشن هاش

    سوای بحث فنی که اشاره شد مورد آزار دهنده تو این جنسیس قیمت واقعا بالای کمک فنرهای اون هست !!!

    نکته جالب اینجا هست که هنوزم خیلیا فک میکنن کره در حد قیاس با ژاپن هستش که موضوعی خنده دار هست.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      باید خوب فروش کنه ارزش داره
      من یه بار سوار هیوندای سنتینیال شدم صندلی عقب نشسته بودم به خدا همش پیش خودم میگفتم خدایا این ماشین به جز لوگوی پورشه و یه موتور ضعیفتر نسبت به پانامرا هیچی کم نداره
      اینقدر عقب این ماشین امکانات و اپشن ریخته بود که من اصلا دوست نداشتم جای راننده باشم همش با دکمه ها ور میرفتم سرد کن صندلی رو میزدم ماساژورشو میزدم به خدا ماشین هیچی کم نداشت هیچ کیفیتشم بیداد میکرد حتی یه سری اپشن ها اصلا زیادی بود موتورش هم 8 سیلندر بود بی شرف
      از راننده پرسیدم چند گرفتی گفت 380 به خدا نسبت به قیمت خیییییییییییییییییییییییییییییلی ارزش داشت
      من که دیوانه شده بودم تو ماشین اصلا یه وضی ///

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. احمد

      ۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (128 ديدگاه)

      داستان اینکه کی نقد میکنه اروپایی ها و آمریکایی ها چشم دیدن پیشرفت کره ای ها رو ندارند نقدش دور از واقعیته

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Mehrbod

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    پس از افتضاح گلاکسی 7 ، پلوس های آپتیما و سقف های پانورامای هایوندای ، این هم برگ زرین دیگری از کره ای ها که طراحان را بجای مهندسان نشانده اند !

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Nima

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      چه جمله سنگینى:
      طراحان را بجاى مهندسان نشانده اند.
      البته هردو با هم لازمه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    پس هر خودرو سازی در برهه ای از زمان کپی کاره کرده و اینکه امروز به چینی ها ایراد میگیرند که چرا کپی میکنند کار درستی نیست حتی الان محصولات شاسی بلند هیوندای کپی فورد هست. ولی مهم اینه که چینی ها به سرعت نور دارند پیشرفت میکنند و تا ده سال آینده کره رو پشت سر خواهند گذاشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کره فقط قیافه داره وملت ظاهر بین ما هم میخرن.متاسفانه ملت عقلشون به چشمشونه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. امیر.عارف

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (876 ديدگاه)

      آقا بچها چشم دوستمون زیپو را دور دیدید از کره دارید بد میگید اگه بفهمه همه را از دم تیغ میگذرونه خواستم یادآوری کنم که بعد نگید نگفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (242 ديدگاه)

        اینایی که متعصبانه از کره طرفداری میکنند اکثرا در رده سنی نوجوانان هستند گفتم اکثرا حالا یه عده نیان بگن آهای من 40سالمه چرا توهین میکنی

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ناصر

          ۷ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (111 ديدگاه)

          اونهایی که متعصبانه از کره بد میگن چی؟؟؟؟؟؟
          توی چه رده سنی هستن؟؟؟؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
  5. محمد

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    من این مطلب را چند بار نوشتم چون برام جالب بود والبته شوکه کننده .و هر دفعه با انبوهی از دیسلایک ها مواجه شدم!!!!!!ولی باز هم مینویسم .شاید برای بعضی ها جالب باشه.
    بنده چند ماه قبل کیا اپتیمای ۲۰۱۶ خریداری کردم.زمانی که موتور خودرو را به طور کامل برسی کردم به چند مارک غیر کره ای در قطعات اصلی خودرو بر خوردم:
    ازجمله این که بالای در روغن موتور ماشین ( روی سر سیلندر)حک شده بودDenso که یکی از زیر مجموعه های گروه تویوتا است.حلا یا سرسیلندرش ساخته ژاپنه یا کل پوسته موتورش!!!!!!!!!
    چون ماشین من وارداتی بود وچند از تولیدش گذشته تصمیم به عوض کردن روغن موتور و فیلتراش کردم.جالب بود بر روی فیلتر کابین که پشت محفظه داشبرد ماشینه هم نوشته Denso made in japan.
    بر روی دریچه گاز خودرو که تقریبا جلوی رادیاتوره نوشته بود kendo تحت لیسانس بوش.
    و بروی ecu خودرو و جعبه فیوز نوشته بود کانتیننتال که یک شرکت المانیه.
    وحتی پشت ریموت کنترل ماشین هم نوشته بود کانتیننتال.
    طراحی داخلش هم با اندکی دخل وتصرف شبیه bmw است .
    و ماشین من مدل جی تی لاین که تفاوت با مدل معمولیش این که سیستم صوتی هارمن کاردن امریکایی و سیستم ترمز برمبو ایتالیا داره .
    برام خیلی جالب بود واگه یک روزی r&d کیا ببینم ازش می پرسم چی شو خودتون زدین!!!!!!!!!!!!!!
    اگه باورتون نمیشه ( خودم هم اولش باورم نمی شد)تشریف ببرید نمایندگی کیا چیزی که زیاده اپتیما خودتون مشاهده کنید.
    تا یادم نرفته بگم که لاستیک هاش هم میشلن المانه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. reza

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (209 ديدگاه)

      خوبیش اینه که حداقل از جنس باکیفیت به کار برده.
      در ضمن پس با توجه به توصیفات شما از این ماشین پس معلومه حداقل با یه ماشین با کیفیت طرفیم
      و این که طرف حداقل این قدر شعور داشته که کیفیت ماشینش رو هر جور بوده حالا چه با ژاپن چه با آلمان تضمین کرده . طرف میدونسته که کیفیت قطعات کره ای خیلی خوب نیست واسه همین هم زیاد استفاده نکرده. طرف مثل تابوت سازی های ما نخواسته بگه خودرو ما از قطعات اشغال داخلی استفاده کرده ایم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        طرف حداقل این قدر شعور داشته که کیفیت ماشینش رو هر جور بوده حالا چه با ژاپن چه با آلمان تضمین کرده . طرف میدونسته که کیفیت قطعات کره ای خیلی خوب نیست واسه همین هم زیاد استفاده نکرده.

        نتیجه گیریت تو حلق کیا اپتیما !😂😂😂

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ممل

        ۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (19 ديدگاه)

        متاسفانه چون سطح آگاهیتون خیلی پایینه خیلی راحت نظر میدید و قضاوت میکنیدو قطعات کره کیفیت خیلی خوبی دارند. ولی بر خلاف ما خودرو سازان د ر کل دنیا بسیاری از قطعات رو خودشون نمیسازن و از برند های معتبر یا معمولی و یا حتی چینی میخرند.
        لزومی نداره کیا و هیوندا همه قطعات رو خودشون یا توی کره تولیدی کنند.
        بماند که تابوت سازی های خودمون هم تا پیش از برادر محمود بسیاری از قطعاتشون از برندهای معتبر بود. البته چون رینگ و لاستیک نبود شما متوجه نمیشدید.
        اما VALEO ، بوش، زیمنس، فرندنبرگ المان و بسیاری از شرکت های معتبر دیگه قبل از محمود به ایران قطعه صادر میکردند و ما هم در خودروسازی استفاده میکردیم.
        بسیاری ازECU ها پیکان وانت ( بعله پیکان وانت ) المانی بود. زیمنس.
        خلاصه راحت و سریع قضاوت نکنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (302 ديدگاه)

          بله قبول دارم ولی نه این که موتور ماشین کره ای را ژاپن بزنه و گیرباکس را zf آلمان!!!!!
          البته ماشین خوبیه انصافا و اصلا خشک نیست و خدا شاهده تو جاده موته اصفهان با اون همه دست انداز اصلا اذیت نکرد.و سر وصدا نداشت.به نظرم از نسل قبلی نرم تر شده چون همیشه همه از سواری اپتیما شکایت داشتنند که خشکه.و لی من کاملا راضی بودم.
          فعلا که خیلی خوب بوده و با قیمت ۱۷۸ میلیون به نظرم عالی ترین انتخاب را کردم.چون الان تویوتا کرولای تایوانی که تنها آپشنش چهارتا شیشه هاشه که برقی اند.قیمتش ۱۵۸ باگارانتی هست که نه امکاناتی داره و یک کلاس پایین تر است.
          ولی اگر پول داشتم شاید کمری هایبرید می گرفتم….
          البته اگر ایرتویا قیمت کمری را با تعرفه ۵% درست میگذاشت الان ۱۰۰%کمری داشتم.
          سال پیش کمری ۱۷۵ میلیون تومان بو الان ۲۲۸میلیون تومان شده از ایرتویا هم می پرسی میگه سکرته و من نمی تونم سیاست های شرکت را برای شما بگم!!!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. hamid3x

        ۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (397 ديدگاه)

        داداش مقایست با قطعات داخلی رو قبول ندارم،چون اگه بخوان میتونن بهتر بسازن،اینجا بحث اقتصادی مطرح بوده تا صنعتی،تو داخلم همینه،وقتی تو شرکت های قطعه سازی بهترین دستگاهای سی ان سی المانی هستن اینکه قطعه تولیدی خوب نیست مسئله یجای دیگس

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      آقا محمد…
      .
      اول از همه بگم خوب حال میکنی با اپتیمات هااا.
      .
      .
      مبارکه…
      به سلامتی استفاده کنی.
      چند نکته البته
      یکی اینکه میشلین مال فرانسست نه آلمان!!
      کانتیننتال الکترونیکس آمریکایی هست نه آلمانی!!
      .
      .
      این نکته ی خیلی عجیب و غریبی نیست.
      همه ی ماشین ها قطعاتشون مال چندین کشوره
      حتی ماشینی مثل پورشه 911 یا پانامرا که من دیدم که خیلی به اصالتش پایبند هستن هم قطعات آمریکایی و ژاپنی دیده میشه. برعکس در لکسس هم قطعات آلمانی و ژاپنی و حتی چینی ( بسیار با کیفیت و درجه 1 ) هستن. در همین پراید یا تندر 90 یا رنو ساندرو یا حتی پژو 206 و 2000 اوایل قطعات فرانسوی ، آلمانی ، ژاپنی ، ایتالیایی و آمریکایی کم نبودن. موتور فرانسوی بود. بسیار با کیفیت.
      .
      با تعجب زیاد سمند های مدل 85 که من دیدم و یادمه لاستیک Pirelli ایتالیا داشتن. ( تحویل کارخونه)
      .
      غول های مثل Mercedes و Bmw، تویوتا ، نیسان از مونتاژ و قطعات خارجی ( هر دو باکیفیت) استفاده میکنن.
      .
      .
      من نمیدونم چه نکته ای برای شما جالب بوده
      چیزی که شما میگی اصلا عجیب نیست.
      همکاری های بسیار زیادی بین شرکت ها وجود داره.
      هدف هم کاهش هزینه و افزایش کیفیت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سينا

        ۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (87 ديدگاه)

        میشه بگی کدوم قطعات پورشه غیر آلمانی هست ؟؟؟!!!!!!!!!!
        یا پژو 206 امریکایی؟ نکنه با فورد اشتباهش گرفتی؟!!!!!
        راجع به چیزی که نمیدونی اظهار نظر نکن که باعث گمراهی مردم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          خخخخ.
          اولا نیازی به اظهار نظر کردن در مورد چیزی که نمیدونم حس نمیکنم.
          .
          مجال توضیح دادن نیست .چون لحن شما بسیار دلسرد کنندست.
          .
          در همین حد میگم که 206 تا سال 84 فندک آمریکایی داشت.
          اگر قبول نداری با یک سرچ ساده در Google image به تصاویرش میرسی.
          انژکتور زیمنس و گاز ساخت bosch بود.
          .در مورد پورشه هم با توجه به همکاری متقابل و محکم پورشه-تویوتا از سال 1989 میتونم حداقل 5 مثال از قطعات ژاپنیِ پورشه و آلمانیِ تویوتا بزنم.
          اما فقط در همین بدون حد که ساده ترین نمونه لاستیک های Michelin هست که روی پانامرا نصب شده.
          لاستیک رو مثال زدم که باز هم با یک سرچ ساده در Google image بهش برسی.
          .
          .
          .
          .
          .
          فعلا در همین حد کافیه.
          .
          بیشتر هم توضیح نمیدم تا یاد بگیری در آینده با بقیه درست و محترمانه صحبت کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          لاستیک میشلین فرانسویه.
          مسئولان پورشه به اصالت محل ساخت محصولات این شرکت خیلی مقیدن.
          اما محل ساخت قطعات نه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ناصر

          ۷ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (111 ديدگاه)

          سینا خان با یه سرچ ساده میتونی ببینی که گیریبکس بعضی از پورشه ها متعلق به شرکت ….. ژاپنی هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. احمد

      ۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (128 ديدگاه)

      یه سری به سایت های خارجی تخصص اتومبیل بزنید اصلا یدونه عکس یا مطلب از ماشین های کره ای در صفحه اولشون نمیبینید چرا ؟ چون دشمنی دارند چون پیشرفت و کیفیت کره نمیتونند ببینند کره ای که داره از آلمانی ها هم جلو میزنه توسان بازار اروپا رو ترکوند این مقاله به نظرم از سر کینه نوشته شده اگر مشکلی داشت هیوندا فراخوان میزد
      منفی بارون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ناصر

      ۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (111 ديدگاه)

      شمایی که این طوری میگی از قطعات غیر کره ای استفاده کردن.
      برید یه تحقیق کنید و ببینید بسیاری از خودروهای المانی حتی مدلهایی از خودرویی مثل پورشه گیریبکسشونو از ژاپن تهیه کردن و روی پورشه نصب کردن و یا ایربگهای ژاپنی که تقریبا روی تمام برندهای تراز اول دنیا نصب شده و خیلی قطعات دیگه
      صفحه نمایش گوشیهای ایفون را سامسونگ تولید میکنه
      خودروسازی تسلا غول خودروهای الکترونیکی دنیا باطریهای خودروهاشو داره از کره تامین میکنه(ال جی و سامسونگ)
      شرکت دایملر باطری خودروی برقی اسمارت را از ال جی میخره
      سامسونگ تولید کننده پردازنده های اپل هستش
      بزرگ ترین تولید کننده تلویزیون دنیا
      و …………….
      دست بردارید از تعصب
      کره توی صنعت و تکنولوژی غول دنیا نیست و همچنین اینقدر هم توی صنعت و تکنولوژی عقب نیست که بخواهید کیفیت محصولاتشو زیر سوال ببرید و اونهارو اشغال بدونید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (302 ديدگاه)

        بله گیرباکس محصولات هایبرید وکارارا وکاین پورش ساخته ایسین ژاپن که زیر مجموعه گروه تویوتا میباشد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کیفیت کیا هیوندای تضمین شده هستن البته به پای کیفیت لکسوس و آئودی نمیرسن اما دوشرکت کیا و هیوندای سعی کردن از سال 2012 تا 2016 در رنکینگ اعتماد و کیفیت بین 5 تای اول باشند و به این افتخار رسیدن حالا اگه در اپتیما و سراتو از برخی قطعات ژاپنی و حتی آلمانی استفاده شده نتنها نکته مبهم و متفی و انگی برای این دوشرکت معتبر تیست بلکه نشاندهنده سرسپردگی به مشتری مداری و جلب رضایت مشتری و دوام بالای قطعات است و بس حتی در خودروی بی ام دبلیو و بنز های 2015 تا 3016 از سیستم یکپارچه ecu و اینترایتمنت شرکت معظم سامسونگ کره جنوبی استفاده شده و در سال جدید شورولت و فورد هم از قطعات کره ای در خودروهای خود بهره میبرند و این اصلا بمعنای بی کیفیت بودن و بازار مشترک بودن محصول نهایی نیست بلکه بازار امروز جهان در تعامل با یایر کشور هاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Noble

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ماشین های کره ای عالین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. volvo fh

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    ما پیکان ۸۲ صفر کیلومترخریدیم.قطعه چینی اصلا نداره
    کیت انژکتور:ساژم فرانسوی
    پمپ بنزین:بوش آلمانی
    بلبرینگ چرخهاو دیفرانسیال:کویو ژاپنی
    کیت کامل کلاچ:والیو فرانسه
    چهارشاخ:روستر انگلیس
    سنسور مپ:آمریکا
    استپ موتور ساخت مکزیک
    یه قطعه ایتالیایی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    کلا هیوندا نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      چشم پرایییت میخریم مرسی از راهنماییتون?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ناصر

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    اونهایی که متعصبانه راجب کره نظر بد میدن اون که تحقیق جی دی پاور که دیدید خودروهای کره ای چه مقامی کسب کردن
    و این هم نتیجه تحقیق قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز و جایگاه هیوندای و کیا را ببینید.
    کره غول صنعت نیست ولی در صنعت بدبخت و بیچاره هم نیست اقایون و خانمهای متعصب.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا