هیوندای

مقایسهٔ نسل جدید جنسیس G80 با رقبای اصلی

نام جنسیس در خانوادهٔ هیوندای در سال 2008 در قالب یک سدان لوکس میان سایز متولد شد که به‌طور مستقیم رقبای آلمانی شناخته‌شدهٔ این کلاس مثل مرسدس بنز E کلاس را هدف قرار داده بود. هرچند شاید آن زمان کسی جنسیس را خیلی جدی نمی‌گرفت اما هیوندای برنامه‌های زیادی برای این نام داشت تا جایی که در نوامبر سال 2015 آن‌را به یک برند لوکس مستقل تبدیل کرد تا خود را بیش‌ازپیش در عرصهٔ لوکس‌سازی و رقابت با بزرگان این بخش مطرح کند. اولین محصول برند مستقل جنسیس نسخهٔ ری‌بج شدهٔ نسل دوم سدان هیوندای جنسیس بود که در اوایل سال 2016 با نام G80 معرفی شد. هرچند این خودرو حالا نشان برند جنسیس را بر پیشانی خود می‌دید اما چون در ابتدا با برند هیوندای معرفی شده بود نمی‌توانست آن‌طور که باید به‌عنوان یک سدان لوکس سطح بالا عرض‌اندام کند.

حال اما به‌تازگی جنسیس نسل جدید G80 را معرفی کرده است که کاملاً در همهٔ قسمت‌ها متحول شده تا بتواند بهتر از قبل به نبرد با رقبای پیش‌کسوت و قدرتمند این بخش بپردازد. نسل تازهٔ این سدان لوکس کره‌ای روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب جدیدی ساخته شده که مختص جنسیس بوده و با کراس‌اوور GV80 مشترک است. برند لوکس هیوندای نسل جدید G80 را با دو پیشرانهٔ مختلف در ایالات‌متحده عرضه می‌کند. موتور اول یک نمونهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور و موتور دوم 3.5 لیتری V6 توربو با 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی این موتورها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند؛ اما همان‌طور که اشاره شد، G80 در بازار با رقبای بسیار سرسخت و باتجربه‌ای مواجه است که در ادامه همهٔ آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. برای این مقایسه پیشرانهٔ قوی‌تر جنسیس را ملاک قرار داده‌ایم.

 

مرسدس بنز E کلاس

مدل E450
پیشرانه 3 لیتری I6 توئین توربو
قدرت 367 اسب بخار
گشتاور 500 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

یکی از کهنه‌کارترین و سرسخت‌ترین رقبای G80 مرسدس بنز E کلاس است. این سدان مشهور آلمانی که پرفروش‌ترین خودروی این کلاس در آمریکا محسوب می‌شود، با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها قابل خریداری است که شاید نزدیک‌ترین آن‌ها به G80 مدل E450 باشد که به‌تازگی در فیس‌لیفت اخیر E کلاس، موتور V6 قبلی آن با یک نمونهٔ جدید 3 لیتری شش سیلندر خطی با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost جایگزین شده است. کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند اما می‌توانند مدل E53 AMG را انتخاب کنند که با همین موتور اما با 435 اسب بخار قدرت ارائه می‌شود.

 

ب‌ام‌و سری 5

مدل 540i
پیشرانه 3 لیتری I6 توربو
قدرت 340 اسب بخار
گشتاور 450 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ

رقیب قدرتمند بعدی سدان لوکس جنسیس، ب‌ام‌و سری 5 است یعنی خودرویی که همواره شانه‌به‌شانهٔ E کلاس در بازار حضور داشته و همپای آن پیش رفته است. G80 در نسخهٔ شش سیلندر خود باید با مدل 540i رقابت کند که به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این مدل هم به‌صورت دیفرانسیل عقب و هم با سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive قابل خریداری است. مدل بالاتر از این یعنی M550i اما بسیار قوی‌تر از جنسیس است زیرا از موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 530 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و به‌صورت استاندارد سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز است.

 

آئودی A6

مدل 55 TFSI
پیشرانه 3 لیتری V6 توربو
قدرت 340 اسب بخار
گشتاور 500 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

رقیب سوم نسل جدید G80 نیز بازهم یک آلمانی یعنی آئودی A6 است که مثلث ژرمن‌ها را تکمیل می‌کند. این ماشین با مدل 55 TFSI خود در برابر سدان جنسیس قرار می‌گیرد که زیر کاپوت یک موتور 3 لیتری V6 توربو با 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. مثل اکثر محصولات آئودی، این خودرو هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است. خریداران اگر به دنبال قدرت بیشتری باشند نیز می‌توانند مدل S6 را انتخاب کنند که به موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت مجهز است.

 

کادیلاک CT5

مدل CT5-V
پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو
قدرت 360 اسب بخار
گشتاور 550 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ

اگر از آلمانی‌ها صرف‌نظر کنیم، کادیلاک CTS سال‌ها یکی از اصلی‌ترین خودروها در بخش سدان‌های میان سایز لوکس بازار آمریکا بوده است. این خودرو اما به‌تازگی با سدان جدید CT5 جایگزین شده است که فعلاً با دو موتور مختلف 2 لیتری چهار سیلندر و 3 لیتری V6 ارائه می‌شود. کادیلاک همچنین نسخهٔ اسپرت CT5-V را هم ارائه کرده که به همان موتور 3 لیتری V6 توئین توربو مجهز است اما قدرت بیشتری معادل 360 اسب بخار تولید می‌کند و به G80 شش سیلندر نزدیک‌تر است. برای CT5-V سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش است.

 

لکسس GS

مدل GS350
پیشرانه 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی
قدرت 310 اسب بخار
گشتاور 380 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ

لکسس GS مطرح‌ترین خودروی ژاپنی در این کلاس محسوب می‌شود. این ماشین هم‌اکنون فقط با یک پیشرانه در ایالات‌متحده عرضه می‌شود که از نوع 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی با 310 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور است. برای این مدل سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. البته نسخهٔ اسپرت و قدرتمند GS F هم در بازار وجود دارد که به موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 477 اسب بخار قدرت مجهز است و صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود. به‌زودی سدان دیفرانسیل جلوی ES جایگزین GS شده و این خودرو از سبد محصولات لکسس حذف می‌شود.

 

آکورا RLX

مدل
پیشرانه 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی
قدرت 310 اسب بخار
گشتاور 370 نیوتن متر
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو

آکورا RLX را شاید بتوان مظلوم‌ترین خودروی این کلاس دانست زیرا چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرد و بی‌سروصدا حضور کمرنگی در بازار دارد به‌گونه‌ای که سال گذشته در بازار آمریکا تنها هزار دستگاه فروش داشته است. این سدان لوکس ژاپنی هم مثل رقیب هم‌وطن خود زیر کاپوت یک موتور 3.5 لیتری تنفس طبیعی با 310 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد اما برخلاف GS، نیروی این موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خبری از سامانهٔ چهارچرخ هم محرک نیست. البته نسخهٔ هیبریدی RLX هم با 377 اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود.

 

ولوو S90

مدل T6
پیشرانه 2 لیتری I4 توئین شارژر
قدرت 320 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

از آلمانی‌ها، آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها که بگذریم، ولوو S90 از اسکاندیناوی در برابر سدان لوکس کره‌ای‌ها صف‌آرایی می‌کند. این سدان سوئدی فقط با موتورهای چهار سیلندر ارائه می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها با 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور زیر کاپوت مدل T6 قرار می‌گیرد. این موتور از نوع 2 لیتری توئین شارژر (توربوشارژ و سوپرشارژ) است. البته نسخهٔ هیبریدی و قوی‌تر T8 هم در نمایندگی‌های فروش ولوو ارائه می‌شود که با همین موتور 2 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی مجموعاً 390 اسب بخار قدرت دارد.

 

جگوار XF

مدل XF S
پیشرانه 3 لیتری V6 سوپرشارژ
قدرت 380 اسب بخار
گشتاور 450 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

و نهایتاً آخرین رقیب جنسیس G80 سدانی از بریتانیا یعنی جگوار XF است. نسخهٔ معمولی این خودرو صرفاً با پیشرانه‌های 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود اما جگوار برای کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند، مدل XF S را هم ارائه می‌کند که به یک موتور 3 لیتری V6 سوپرشارژ با 380 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این مدل به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است.

 

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه

  1. ممد ژانگولر

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    به نظرم جنسیس از تمام رقباش که بالا مثال زده شده لوکستره و اصلا مثل اروپاییها اسپرت نیست
    کلا با جنسیس جدید خیلی حال میکنم و به جرات میتونم بگم فاصله خیلی کم شده فقط یکمی با طراحی رینگش مشکل دارم که اونم صلیغه ایه و میشه جور دیگه order گذاشت 😍

    1. کیان

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (406 ديدگاه)

      تا ماشین نیاد و تست نشه نمیشه گفت ک از لحاظ فنی و کیفی در چه سطحی هستش.
      اما اون چیزی ک از الان معلوم هست نمیتونه اصالت نداشته و پرستیژ نداشته و با آپشن و چوب و چرم جبران کنه
      از اینها ک بگذریم قیمت گذاری واقعا بالای (نسل قبلی) اون هیچ دلیلی برای کسی نمیذاره ک این همه اصالت و ول کنی بری به ماشینی ک برندش تازه از 2016 تازه متولد شده فکر کنی، لذت و کیفیت و … در همشون هستن پس چرا ادم بیخودی ریسک کنه برای چیزی ک پوشالی هست.
      ادم باید سرش به جایی خورده باشه تا این همه گزینه معتبر و اصیل ندید بگیره و بره پول بالای جنسیس بده.
      میدونم ک جنسیس میراث خیلی از آپشن دوستای سایت هست، پیشاپیش از اینکه حقیقت براتون تلخ هست متاسفم.

      1. معین

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام . این حقیقت که گفتین تلخه فقط ساخته و پرداخته ذهن شماست و واقعیت نداره ! همه‌ی برندهایی که گفته شد معتبر هستن ، مخصوصا بنز و بی ام و که رکورددار پرفروش ترین خودروسازها هم هستن ، البته فعلا ! بقیه افت زیادی داشتن و برای شروع برند جنسیس میتونه اونها رو پشت سر بزاره (مخصوصا کادیلاک و آئودی که خیلی ضرر میدن) شاید تا چند سال دیگه بنتلی هم از جنسیس کم بیاره ، چون جنسیس رقیب شاسی بلند هم زده که جی وی هشتاد هستش . در ضمن برند جنسیس اصالت و تجربه هیوندا رو پشت خودش داره . یکی از مسائلی که تو این دوره زمونه بازی رو تغییر داده و حتی بنز و بی ام و هم بابتش میترسن اینه که از این به بعد تکنولوژی در کنار قیمت مناسب و طراحی همه پسند حرف اول رو میزنه که آسیای شرقی ها در این ضمینه استاد هستن (مخصوصا ژاپن و کره جنوبی) . حتی نسل‌های جدید ماشینهای غیر لوکسی مثل هیوندا آزرا یا سوناتا امنیت خیلی بالایی دارن و میتونن تکنولوژی بالاتری نسبت به بنز و بی ام و رو به شما بدن ، اون هم با قیمت خیلی پایین تر . میدونستین که حتی سیستم ایرکاندیشن سوناتا یا کمری بهتر از بنز و بی ام و در شرایط مختلف کار میکنن ؟ این مسائل سلیقه ای هستن و به نظر من در حال حاظر فرق بین بنز و جنسیس ، میتونه مثل فرق بین گوشی آیفون و گلکسی اس سامسونگ باشه . هر دو عالی هستن ولی عشاق تکنولوژی که هر روز دارن بیشتر میشن میرن سراغ سامسونگ ! همچنین یک برند کاملا جدید در آمریکا با همکاری چینیها داره شروع به کار مبکنه به اسم لوسید موتورز ، که تمام برقیه لوکسه و رقیب تسلا و… . اگه قرار باشه بگیم چون تازه کاره خوب نیست اشتباه کردیم . همچنین پیشنهاد میکنم که ویدئو های کانال یوتیوب car wow رو تماشا کنید تا متوجه بشید فقط یک اسم بنز یا بی ام و نمیتونه نیاز شما رو برای داشتن یک ماشین خوب تامین کنه !

        1. مانی

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1820 ديدگاه)

          میدونستین که حتی سیستم ایرکاندیشن سوناتا یا کمری بهتر از بنز و بی ام و در شرایط مختلف کار میکنن ؟
          اسم کلاس تویوتا و هیوندای رو گفتی‌ ولی‌ بنز و بیمر نه
          ممکنه،شاید،شاید هم نه از A۱۶۰ بهتر کار کنه
          ولی‌ اگه بری تو یه نمایشگاه و بگی‌ ایر کاندیشن کمری و سوناتا
          از اس کلاس بهتره و خیلی‌ از مدل‌های دیگه احتمالا طرف بیرونت کنه

        2. Zonda R

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1779 ديدگاه)

          ژاپنی ها و کره ای ها در وهله ی دوم 4 فصلن
          اینو خودروهای کیش ثابت کرده خودروی کمری با 600 هزارتا کارکرد عین صفر کیلومتر میمونه
          اما اروپایی ها واقعا ضعیفن
          شما نیسان جوک اسپرت رو که موتور تلیسمان رنو روداره تست کنید واقعا کولرش ضعیفه ولی نیسان پلاتنیوم با موتور نیسان واقعا فرق میکنه با این حال م 117 اسب داره

      2. آرش

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (15 ديدگاه)

        یعنی هنوزم هستن افرادی که انقدر متعصب و بی دلیل و منطق حرف میزنن؟ اصالت؟پرستیژ؟ داداش الان عمر لکسس در حد بنز و بی ام و هست؟ نه.خیلی کمتره.اما کیفیت چطور؟ هست؟ خیلی جاها بالاتره.خلاصه بگم دوران این تعصب های ناشی از بی سوادی خیلی وقته تموم شده.این حقیقت تلخه نه صحبت های عذر میخوام بی پایه و اساس شما

    2. مهدی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (982 ديدگاه)

      جنسیس اینده روشنی داره یک تیم قوی طراحی و مهندسی داره در کنار کیفیت بالا خط تولید

    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2926 ديدگاه)

      بله
      درسته
      بهترین خودروی ساخت دست بشر جنسیس میباشد که تمام رقبای خودش را مثل پنیر داخل قوطی کرده .
      اصلاً سری ۵ bmw هم شد ماشین ، اصلا کادیلاک بی اَصلو‌نصب هم شد ماشین .
      کی دیگه نگاه به لکسوس ، آکورا پُکیده میکنه .
      جگوار هم که همه میدونند خودروی تازه به دوران رسیده‌هاست .
      ولوو هم که از ناایمن‌ترینهاست
      آئودی هم که اصلاً حرفشو نزن ،پیف بو میده .
      بنز هم که میدانید دیگه از نظر گاری بودن ماشین حساب میشه .

      پس به این نتیجه میرسیم که اگر جنسیس مشکل رینگش را حل کنه ، یه خودرو همه چیز تمام به حساب میاد که تمام خودروسازان دنیا را به زانو در میاره و تمام محاسبات لاکچری سازی را جابجا میکنه .

    4. علیرضا

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      حتی اگه در یه سطح باشن عقل سلیم میگه چیزی رو انتخاب کن که امتحانشو قبلا پس داده . منکر کیفیت جنسیس نیستم اما باید حداقل ده تا پانزده هزار دلار ارزانتر باشه تا ارزش خرید در مقابل رقباش داشته باشه

      1. Zonda R

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1779 ديدگاه)

        این عقیده رو قطعا پیشرفت و جامعه ی مدرن رد میکنه
        وقتی موسسات بزرگ به جنسیس بالاترین امتیاز از نظر ایرادات میدن قطعا انتخاب اونها جایز و خوبه
        اگر خواستین مقاله اقای فرهاد کاشانی در مورد بنز بخریم یا لکسوس رو بخونید این مقاله برای دوران اول لکسوس هست

  2. علي-كيوج

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اگه قیمتهاشونم تو مقاله بود بهتر میشد مقایسه کرد.

  3. MAHDI

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4193 ديدگاه)

    از نظرظاهری جنسیس حس لوکس بودن بیشتری نسبت به همشون داره و انگار در سطح بالاتری هستش.
    اما خوب کیفیت رانندگی و لذت رانندگی چیزیه که در کمتر خودرویی میشه تجربه اش کرد.
    انتخاب من ب ام و سری5.

  4. نویدی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (405 ديدگاه)

    توی این گروه،جنسیس رو فقط به آکورا و لکسوس ترجیح میدم ولی واسه نزدیک شدن و رقابت با بقیه هم گروهی ها باید خیلی بیشتر تلاش کنه.

    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم
      نظر من هم همینه👍🏻

  5. یانکی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (963 ديدگاه)

    انتخاب من ct5 کدیلاک هست که انصافا از نظر طراحی یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستش.فقط امید وارم نسخه v اصلیش با موتور ls4 پوشراد بیاد تا مثل سابق قل قل کنه.این باعث میشه چارجر هلکت رقیب خطرناکی پیدا کنه.وای که اگر کدیلاک از موتور zr1 استفاده کنه با 755 اسب.

  6. علی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بی‌ام‌و عجب چیزیه😍😍😍

  7. F22RAPTOR

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    من از بین این همه کدیلاک رو از همه بیشتر میپسندم
    یعنی یه جورایی شیفته اون ابهت وطراحی با وقارش هستم
    بعدی ها هم سری ۵ و آ۶

  8. آریا ماشین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (299 ديدگاه)

    تو سدان های لوکس همه میدونن که آلمانی ها سابقه دار ترین و معروف ترین سازنده های این کلاس هستن و مهندسی آلمانی هم که زبان زده صنعت خودرو هستش…
    در کل انتخاب من در این بین آئودی هستش
    با پرستیژ… لوکس… با وقار و با کیفیت…
    مخصوصا اگه مدل پلاگین هیبریدش بود ( AUDI A6 55 TFSI E ) که دیگه عالی میشد😍

  9. Hamidreza

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (602 ديدگاه)

    همه رو بجز جنسیس میپسندم
    مخصوصا بی ام وه و مرسدس و کادیلاک و آئودی!

    1. مسعود

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (51 ديدگاه)

      مخصوصا رو خوب اومدی 😁😁

  10. رامین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    من باشم سری 5 و کادیلاک

  11. amin

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    جانم کادیلاک

  12. (Saeed(peugeot

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دی اس ۹ هم اگه اشتباه نکنم تو این کلاس هست …..ولی خوب تو امریکا نیست ……ولی کلاس بد قلدر هایی توش هستند .

  13. محمد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    اگه جنسیس بتونه دو سال بعد هم مثل سال قبل که مورد اطمینان ترین برند شد و حتی بالاتر از لکسوس قرار گرفت بمونه اونوقت واقعا میتونه با تکیه بر طراحی خاص و بنتلی وارش و قیمت به نسبت رقابتیش و لقب قابل اطمینان ترین ترین برند خودرویی جهان رو یدک بکشه احتمالا میتونه دردسر جدی ای رو واسه رقباش درست کنه

    1. بهنام

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      چند وقت پیش با یکی از دوستان صاحب نظر (از نظر خودم) گفتگو میکردم. بهش گفتم دیگه طراحی خودروهای مورد علاقه ی‌ من مثل سابق زیبا نیستن و اکثر شرکت ها مدل های جدیدشون در پس مدل قبلی از نظر طراحی قرار میگیره خصوصا بنز و ب ام و. در جواب من گفت شرکت هایی مثل بنز و ب ام و خصوصا بنز که خودش رو سردمدار طراحی و پیشرو بودن از نظر بکارگیری تکنولوژی های جدید ایمنی و رفاهی میدونن همواره در تلاش هستن تا این رهبری رو حفظ کنن چون میدونن در دنیای پرسرعت امروز تعلل و انفعال صدمات جبران ناپذیری به شرکت‌ها میزنه حتی اون شرکت اگه بنز یا ب ام و باشه. اونها دوست ندارن بعد از بقیه ی شرکت ها دارو جریان جدید مدگرایی بیفتن و همیشه دوست دارن بقیه رو به دنبال خودشون بکشونن حتی اگه این رویه به مذاق طرفداران خوش نیاد. این شرکت های مدعی و پرآوازه دوست دارن مد رو خودشون ایجاد کنن تا اینکه بخوان دنباله روی مد ایجاد شده توسط شرکت های نوظهورتر و پر ریسک تره جدید بیفتند که در اون صورت تطبیق شرکت با جریان مدگرایی و به قول دوستان ترند روز بسیار دشوار و بعضا غیر ممکن میاد. مثال قابل درکی هم که زد در دنیای موبایل و گوشی های همراه بود. شرکتی مثل سامسونگ با دنباله روی و بعضا تقلید از اپل ن. نست خودش رو درجریان ترند روز بازار قرار بده و شرکت هایی نظیر نوکیا و سونی و یا اچ تی سی با پافشاری بر اصولی که فکر میکردن باید رعایت بشه از اون بازار تقریبا حذف شدن و دیگر رسیدن به شرکت های پیشرو برای آنها کاری در واقع محال بنظر میرسه. حتی شرکت قدری همچون مایکروسافت هم نتونست در مقابل این جریان خودشو حفظ کنه و از اون خداحافظی کرد. ولی شرکت منعطفی همچون هوأوی و شیائومی در مقابل سامسونگ همون روشی رو درپیش گرفتن که سامسونگ زمانی درمقابل اپل اتخاذ کرده بود. وقتی که سامسونگ رهبری دنیای موبایل های اندرویدی رو بدست گرفت هوأوی اجازه نداد فاصله اش با رقیب زیاد بشه. مثال زمانی که سامسونگ از گوشی تاشوی جدید خود رونمایی کرد هوأوی هم بلافاصله در همان روز گوشی تاشوی خودش رو رونمایی کرد و اجازه نداد این رونمایی حتی به روز بعد بیوفته چون معتقده امروزه یک روز عقب ماندگی جبرانش شاید امکان پذیر باشه ولی عقب ماندگی چندماهه یا ساله دیگر جبرانش محاله. مخمصه ای که شرکت های بزرگ و با پیشینه ی زیادی در اون گرفتار شدن از جمله میتسوبیشی، نسیان، جگوار و غیره. همچنین میگفت زمانی که بنز برای عقب نیوفتادن از آئودی سی ال اس رو با اون چهره ی بحث برانگیز معرفی کرد در حالیکه می‌توانست با تاخیر چهره ای زیباتر و تاثیر گذار تر روانه ی بازار کنه ولی زمان چیزی بود که بنز نمی‌خواست از دست بده تا برای همیشه در اون سگمنت دنباله روی آئودی باشه =بطور مثال). چون در غیر اینصورت با معرفی زودتر آ هفت آئودی این بنز بود که باید مدلی برای رقابت با اون آماده کنه حتی اگر برنامه ی خودش چیز دیگری باشد ولی با پیشرو بودن میتونه مدلی رو عرضه کنه تا رقیبان برای رقابت با اون مجبور به تغییر برنامه شوند. امیدوارم مفید بوده باشه. بعلت طولانی شدن مطلب عذر میخوام.

    2. Hamidreza

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (602 ديدگاه)

      بابا بنتلی کجا این کجا !

  14. ثبات

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    از لحاظ سگمنت مازراتی گیبلی توی همین کلاسه ولی از لحاظ قیمت و خاص بودن برند خب نه…..
    اینفینیتی Q80 هم ور این سگمنته
    لینکلن کانتیننتال هم به نظرم هست. البته شاید برخی بگن یک سگمنت بالاتره

  15. سینا BMW

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (384 ديدگاه)

    سری ۵ و E کلاس و A6 که عالی هستن و سطح خیلی بالاتری نسبت به جنسیس دارن
    کادیلاک هم خیلی خوبه
    لکسوس یکم ضعیفه نسبت به رقبا ولی طراحی خوبی داره
    جگوار کمی قدیمیه ولی XF S بهتره
    ولی جنسیس G80 از آکورا RXL بهتره ولی RXL هیبریدی از G80 بهتر به نظر میرسه.
    انتخاب من : سری ۵،آئودی A6 ، کادیلاک ، E کلاس،لکسوس،آکورا RXL هیبرید، جنسیسG80،جگوار XF S، آکورا RXL عادی

  16. مازراتی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    طراحی جلو بنز یجوری نیس؟ظاهرا طراحاش خیلی عجله داشتن

  17. suan chwan

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ولی انصافا اگ حساب کنیم کادیلاک و بنز از همه شون بهترن.

  18. ارش

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1007 ديدگاه)

    آئودی 😍

  19. Khan

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (331 ديدگاه)

    خدایا خودت رحم کن. طرف اسم جنسیس و بنتلی رو کنار همدیگه میاره.
    انگار یه بچه ابتدایی توی یه روستای نپال رو با استاد دانشگاه استنفورد مقایسه کنی

    1. معین

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام . من جنسیس و بنتلی رو با هم مقایسه نمیکنم . شرکت‌هایی مثل بنتلی و رولز رویس به خاطر انعطاف پذیر نبودن ، طراحی قدیمی و خاص و همچنین قیمت بسیار بالا ضررهای زیادی کردن . از طرف دیگه جنسیس که اتفاقا از طراحی غربی برداشتهای زیادی کرده تونسته که مدلهای زیباتر ، پیشرفته تر و خیلی ارزونتری نسبت به اونها تولید کنه . همچنین خیلی سریع طراحی مدلها رو تغییر میده و باب میل مردم میکنه (این سیستم همه برندهای کره ای موفقه) . مثل گوشیهای هوشمند سامسونگ . ۵ سال پیش کسی فکر میکرد که اصلیترین رقیب اپل بشه !؟! در واقع به نظر من تنها کشوری که میتونه با کره جنوبی رقابت کنه ژاپنه . همچنین در مورد قیاس اشتباه شما باید بگم که در کشورهایی مثل نپال و بوتان بچه هایی هستن که قبل از رسیدن به ده سالگی به حد اعلا دانش و فهم میرسن ولی به شکل دیگه ای و کاملا آزادانه زندگی میکنن . به نظر من یک استاد دانشگاه استنفورد ، یک فرد خیلی با استعداده که قراردادی زندگی کرده و درس خونده و در آخر هم به جای اینکه بهش اجازه شکل دادن ایده هاش و تغییر دنیای آدما رو بدن ، تبدیلش میکنن به برده نظام سرمایه‌داری و تا آخر عمر محکوم به درس دادنه . به همین دلیل افراد بزرگ تو این دانشگاهها نموندن و انصراف دادن تا ایده خودشونو عملی کنن . همش به طرز فکر ما و نوع دیدگاهمون ربط داره .

      1. امیر

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4 ديدگاه)

        برادر من مقایسه بنتلی و رولزرویس با جنسیس اصولا بی معنیه چون بازار هدف کاملا متفاوتی دارن. بهترین ماشینم بزنه کسی که پول رولزویس داشته باشه به جنسیس نگاهم نمیکنه. کسی که بنز سواره به جنسیس نگاهم نمیکنه مگه تو وضع مالیش تغییری ایجاد بشه. کلا بازار هدف متفاوتی دارند. اگر میبینید مثلا تسلا سریع میاد جلوی خیلیا دلیلش اصولا به حرف متفاوتیه که میزنه و الکتری سازی جلوترشه از تمام برندها. جنسیس حداکثر میتونه بخشای میانی بازار لوکس هارو روش کار کنه اونم باید حداقل ۵ الی ۶ سالی بگذره قابلیت اطمینانش ثابت بشه در گذر زمان و شرایط فروش خوب روش بگذارند تا بازار رو به سمت خودش جلب کنه چون در خارج هزینه تعمیرات خیلی بالاست و لذا قابلیت اطمینان برای برند جا افتاده خیلی مهمه.

  20. OPEL

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خندم گرفت
    این کجا بنز کجا
    رقیبش DS9 هست

  21. فرشاد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با قیمت مشابه کسی ک بین بنز و جنسیس دومی رو انتخاب کنه باید تست الکل ازش بگیرن
    اصالت کیفیت تکنولوژی کلاس و… در دسترسه بعد بری کره ای بخری خیلی حرفه

  22. همایون

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    دوتا برند نوظهور رو مقایسه کنیم
    DS9 لایک
    جنسیس دیس

  23. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    جوری جنسیس رو میکوبین که انگار دشمنی خونی دارین باهاش!!! جنسیس اصالت برندهای دیگه رو نداره، ولی کیفیت ساخت و امکاناتی که در اختیار مشتری می‌ذاره، کاملا ایده‌آله

  24. مهدی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    جنسیس احتمالا خودش با فروشش جواب همه رو خواهد داد اگر هم نتونست،چشمش کور! بره بیشتر تلاش کنه…ولی آنچه برای من جالبه حضور آکورای داغون توی این مقایسه بود 😀

  25. ارشیا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    من به شکل عجیبی s۹۰ رو از همه بیشتر دوس دارم نمی دونم چرا ولی از ماشینای ولوو خوشم میاد راستی چرا دی اس ۹ تو اینا نیس اونم ماشین خیلی قشنگیه

  26. Mahdi

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا از رقیب فرانسوی DS 9 اسمی نبود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن