مقایسهٔ جنسیس G70 با رقبای اروپایی

تا پیش از معرفی مدل G70، برند نوپای جنسیس برای رقابت در بخش خودروهای لوکس صرفاً به دو سدان بزرگ‌تر G80 و G90 خود متکی بود. حال اما جنسیس با سدان جدید G70 به‌طور مستقیم به بخش شلوغ سدان‌های کامپکت اسپرت وارد شده است که این یعنی با خودروهایی چون ب‌ام‌و سری 3، مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4 و آلفارومئو جولیا روبرو خواهد بود؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب این سدان تازه‌وارد کره‌ای را با رقبای اروپایی آن که از کهنه‌کاران این کلاس هستند مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

مطمئناً زیبایی ظاهری موضوعی کاملاً سلیقه‌ای است اما به‌طورکلی جنسیس G70 سدان نسبتاً خوش استایلی است. هرچند این خودرو با برخورداری از جلوپنجره‌ای بزرگ به برادران بزرگ‌ترش یعنی G80 و G90 شباهت دارد اما از طراحی تهاجمی و اسپرتی سود می‌برد. به‌طورکلی به نظر می‌رسد جنسیس در طراحی خطوط و انحناهای جانبی G70 و همین‌طور تریم‌های کرومی این قسمت از ساخته‌های اینفینیتی الهام گرفته باشد درحالی‌که چراغ‌های عقب این سدان کره‌ای نیز ترکیبی از چراغ‌های ب‌ام‌و سری 2 و مرسدس بنز E کلاس به نظر می‌رسند.

از طرف دیگر آئودی A4 و ب‌ام‌و سری 3 هردو یادآور پیشینان خود هستند. در سراسر بدنهٔ A4 از خطوط صاف استفاده شده و زاویه‌دارترین استایل را دارد درحالی‌که آلفارومئو جولیا و مرسدس بنز C کلاس هردو از خطوط بدنهٔ نرمی سود می‌برند. سری 3 نیز با جلوپنجرهٔ سنتی کلیوی شکل ب‌ام‌و و ظاهر ساده‌گرایانه، طراحی محافظه‌کارانه‌ای دارد.

طراحی داخلی

در داخل به نظر می‌رسد G70 نشانه‌هایی را از همتایان آلمانی خود وام گرفته است. در اینجا یک صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی دیده می‌شود که تقریباً در مرکز داشبورد قرار گرفته است. همچنین جنسیس می‌گوید در کابین G70 از متریال باکیفیتی استفاده کرده که شامل ‌تریم واقعی آلومینیومی، رو دری‌های چرمی و پوشش چرم ناپا برای صندلی‌ها می‌شود.

بااین‌حال غلبه بر کیفیت داخلی رقبای آلمانی کار بسیار دشواری است. در بین این سدان‌ها، C کلاس از لحاظ زیبایی و کیفیت عالی عمل کرده و A4 هم کابین پیشرفته‌ای دارد.

ابعاد

جنسیس G70 با 4.68 متر طول، کمی بزرگ‌تر از سری 3 است اما دقیقاً پنج سانتیمتر طول کمتری از A4 دارد. همچنین G70 از لحاظ فاصلهٔ محوری هم با 2.83 متر، در این گروه در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و فاصلهٔ محوری آن فقط 1.5 سانتیمتر از مرسدس بنز کمتر است. بااین‌حال متأسفانه جنسیس هنوز وزن G70 را اعلام نکرده و بنابراین در اینجا صرفاً به وزن رقبای آن نگاهی داشته‌ایم.

جنسیس G70 آلفارومئو جولیا آئودی A4 ب‌ام‌و سری 3 مرسدس C کلاس
طول 4.68 متر 4.65 متر 4.72 متر 4.64 متر 4.70 متر
فاصلهٔ محوری 2.83 متر 2.82 متر 2.82 متر 2.81 متر 2.84 متر
وزن ؟ 1661 کیلوگرم 1565 کیلوگرم 1528 کیلوگرم 1550 کیلوگرم

پیشرانه‌ها

طبق رویهٔ معمول بخش سدان‌های کامپکت اسپرت، جنسیس G70 در تیپ پایه با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌گردد که در نسخهٔ معمولی 252 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور دارد. در صورت تجهیز این مدل به پکیج اسپرت نیز قدرت آن به 255 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. جنسیس ادعا کرده است که G70 با این پیشرانه ظرف مدت 5.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. هرچند هیچ‌یک از این ارقام در حد پیشروهای این کلاس نیستند اما به نظر می‌رسد جنسیس G70 بین آلفارومئو جولیا با 280 اسب بخار قدرت و مرسدس بنز C300 با 240 اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد. در جدول زیر نسخهٔ 2 لیتری چهار سیلندر G70 را با رقبای مجهز به همین نوع موتور مقایسه کرده‌ایم.

جنسیس G70 آلفارومئو جولیا آئودی A4 ب‌ام‌و 330i مرسدس C300
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ توربوشارژ توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 255 اسب بخار 280 اسب بخار 255 اسب بخار 250 اسب بخار 240 اسب بخار
گشتاور 355 نیوتن متر 415 نیوتن متر 370 نیوتن متر 350 نیوتن متر 370 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
شتاب 5.7 ثانیه 5.5 ثانیه 5.2 ثانیه 5.4 ثانیه 6.1 ثانیه

در تیپ بالا ردهٔ جنسیس G70 که G70 اسپرت نام دارد، یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 توئین توربو ارائه می‌شود که 370 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین این سدان اسپرت کره‌ای با این پیشرانه در مقایسه با رقبایی اروپایی در صدر گروه قرار می‌گیرد درحالی‌که آلفارومئو جولیا پیشرانه‌ای در این سطح ندارد؛ اما بااین‌وجود G70 در شتاب صفر تا 96 کیلومتر، سریع‌ترین خودرو نیست زیرا هرچند شتاب 4.7 ثانیه‌ای آن عددی قابل‌احترام است اما مرسدس-آام‌گ C43 چهارچرخ محرک ظرف 4.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. در جدول زیر نیز نسخه‌های شش سیلندر این سدان‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

جنسیس G70 اسپرت آئودی S4 ب‌ام‌و 340i مرسدس C43
پیشرانه 3.3 لیتری V6 3 لیتری V6 3 لیتری I6 3 لیتری V6
تنفس توئین توربو توربوشارژ توربوشارژ توئین توربو
قدرت 370 اسب بخار 360 اسب بخار 325 اسب بخار 370 اسب بخار
گشتاور 510 نیوتن متر 500 نیوتن متر 450 نیوتن متر 520 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
شتاب 4.7 ثانیه 4.3 ثانیه 4.8 ثانیه 4.1 ثانیه

شاید بگویید که در این جدول آلفارومئو را فراموش کرده‌ایم. این نکته تا حدودی درست است زیرا جولیا هم با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر و شش سیلندر عرضه می‌گردد اما نسخهٔ شش سیلندر آن یک واحد 2.9 لیتری است که در مدل کوادروفولیو ارائه شده و 510 اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین، این مدل جولیا چندان با رقبای V6 موجود در جدول قابل‌مقایسه نیست و در سطح مدل‌هایی چون آئودی RS4، مرسدس بنز C63 و ب‌ام‌و M3 قرار می‌گیرد.

تجهیزات و تکنولوژی

جنسیس G70 به مجموعهٔ کاملی از آپشن‌ها و تکنولوژی‌های لاکچری و ایمنی مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی هشت اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی هشت اینچی لمسی با پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی فراگیر Lexicon با 15 بلندگو به‌صورت سفارشی و… اشاره کرد. همچنین برای این خودرو سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته‌ای هم در نظر گرفته شده که شامل موادی چون سیستم هشدار برخورد جلو و پکیج ایمنی فعال جنسیس می‌شود. با استفاده از این سیستم‌ها و استحکام بدنه، جنسیس امیدوار است که G70 بتواند بالاترین رتبه‌های ایمنی را از سازمان‌های ایمنی جهانی دریافت کند.

این در حالی است که آئودی A4 و ب‌ام‌و سری 3 هردو از موسسهٔ IIHS ایالات‌متحده رتبهٔ Top Safety Pick + یعنی بالاترین رتبه را کسب کرده‌اند؛ بنابراین G70 بخصوص در برابر آئودی رقابت سختی را در پیش رو دارد چراکه این سدان آلمانی به سیستم کابین مجازی آئودی مجهز است که شامل یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر می‌شود. این نمایشگر می‌تواند برنامه‌هایی مانند گوگل ارث و سایر اطلاعات موردنیاز را روبروی راننده به نمایش درآورد. درهرحال جنسیس G70 از اواسط سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد خودروی قانع‌کننده‌ای در بخش سدان‌های اسپرت کامپکت باشد اما نظر نهایی را زمانی می‌توان گفت که پشت فرمان این سدان نورسیدهٔ کره‌ای بنشینیم.

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

27 دیدگاه

  1. هادی
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    به اوج رسیدن خیلی مهمه منتهی ازون مهم تر در اوج موندن است. وقتی میخای در اوج بمونی معمولا دیگه همه چیز دست خودت نیست. بعد یک مدت دیگه تکراری میشی و چشم ها به سمت مدل ها و برند های تازه میره. مثلا بی ام و واقعا تکراری شده و بنز هم در حال دست و پا زدن است. این وسط لکسوس و آئودی هنوز به کمال نهایی نرسیدن. جنسیس هم در چند سال آینده که به اوج رسید دیگه تکراری میشه و توسط بقیه کنار زده میشه

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      سلطان ats v کدیلاک تو ظاهر و ریس یه سرو گردن از همه بالاتره. فقط یه ایراد داره کیلومتر شمارش خیلی کهنست نمیدونم چرا از پشت آمپر محصولاته دیگش کار نمیکنه

      پاسخ
    2. سعید
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      بنز و دست و پا؟!!؟!؟!؟ بی ام و و خستگی از تکرار؟؟؟!؟!؟! در عجبم

      پاسخ
    3. بهرام
      سوابق: (92 دیدگاه) ,

      یعنی این تفسیرت تو حلقم :/

      پاسخ
  2. مهران
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    به شخصه تو این کلاس آعودی A4 رو انتخاب میکنم

    پاسخ
  3. پیام اکرمی پور
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    واقعا جنسیس پیشرفت کرده

    پاسخ
  4. matador
    سوابق: (10288 دیدگاه) ,

    .
    هر چه قدر هم خوب باشه اگر پول آلفا ، بنز ، BMW و آئودی رو داشته باشم چرا سراغ اونا نرم ؟

    این 4 تا شرکت روی هم رفته 500 سال سابقه ی فعالیت در بالاترین سطح خودروسازی رو دارن.

    همه چیز اعداد و ارقام جدول نیست.

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    بیرون : ترکیب ب ام و و آلفا
    درون : ترکیب لکسوس RX و آئودی
    در کل باحاله ولی من بنز رو انتخاب میکنم

    پاسخ
  6. Pooya
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    هر وقت جنسیس G70 رو می بینم ناخداگاه ذهنم سراغ مزدا میره. در قسمت جلو و کنار شبیه ی مزدا شده. ( نگفتم کپی، گفتم شبیش شده. )
    الخصوص در قسمت جلو و کناری .👇.
    https://www.mazdausa.com/siteassets/vehicles/2018/m3s/trims/grand-touring/2018-mazda-3-sedan-trims-grand-touring.jpg

    https://www.mazdausa.com/siteassets/vehicles/2018/m3s/vlp/studio-360s/soul-red/my18_m3s_gt_41v_soul_red-003.jpg

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      جلو پنجره هیوندای جنسیس 6 ضلعیه جلو پنجره مزدا 5 ضلعی از لحاظ شباهت و فالوربودن خیلی مشخصه که مزدا تحت تاثیر هیوندا خودرو هاشو میزنه با ذکر مثال توسان 2010
      https://www.netcarshow.com/hyundai/2010-tucson/1024×768/wallpaper_05.htm
      کانسپت minagi 2011
      https://www.netcarshow.com/mazda/2011-minagi_concept/1024×768/wallpaper_08.htm
      این کانسپت مدل پایه تمام cx3 cx4 cx5 cx9 از این سال به بعد شد

      پاسخ
      1. Sina
        سوابق: (142 دیدگاه) ,

        مزدا بخاد کپی هم کنه میره از رولزرویس کپی میکنه نه هیوندای زپرتی

        پاسخ
  7. ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یه سوال کارشناسا جواب بدن
    گیربکس ۲کلاچه چه معایب و مزایایی داره
    چرا خیلی از ماشینای چینی استفاده میکنند ولی خیلی شرکتای معروف اروپایی و امریکایی استغاده نمیکنند ؟

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (1077 دیدگاه) ,

      تا اونجا که آمار میگه بسیاری از شرکت های اروپایی و رده بالا از گیربکس های دوکلاچه استفاده میکنند به خصوص گروه vw و بسیاری از خودروهای چینی استفاده نمیکنند!
      گیربکس دو کلاچه کلا مزایاست و فقط کمی گرانتر در میاد.
      در حال حاضر شرکت بورگ وارنر آمریکا با 12 کمپانی خودرویی چینی قرارداد بسته برای تولید مشترک و تامین گیربکس های دوکلاچه که قراره تا سال 2020 حدود 1.5 میلیون عدد تولید کنند که به نسبت خودروهای تولید شده تا آن موقع حدود 6 یا 7 درصد بازار چین را در اختیار میگیره که احتمالا بیشتر این گیربکس ها در تولیدات خودروهای اروپایی در چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تولیدات ارزان چینی پتانسیل استفاده از متریال گران قیمت را ندارند.

      پاسخ
  8. کوروش
    سوابق: (747 دیدگاه) ,

    بیمر لعنتی باید این سری سه جدید رو رونمایی کنه سلطان این کلاس حالا حریف رقیب های سنتی اش نیست امیدوارم یه فکر اساسی بکنه…

    پاسخ
  9. نیما
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فقط دنا
    مخصوصا کیفیت داخل کابین که هیچ کدومشون به پای دنا نمیرسن
    و دنا پلاس ک دیگه محشره

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1221 دیدگاه) ,

    اگر قیمت و هزینه نگهداری مناسبی داشته باشه قطعا خریدارانی رو به خودش جلب میکنه خصوصا که چهره مقبولی هم داره

    پاسخ
  11. کیوان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    هیوندایی ششمین خودروساز جهان شده بعد از تویوتا بنز بی ام دبلیو هوندا فورد وجلوتر از فولکس نیسان ائودی پورشه این کمپانی قابل احترام است و میتونه با پیش کسوت ها رقابت کنه

    پاسخ
  12. sunmartin
    سوابق: (1786 دیدگاه) ,

    جنسیس برای 2 سال پیاپی با کیفیت ترین برند آمریکا شناخته شد جنسیس برندیه که کی از بزینس های مهم آمریکا یک مقاله در موردش نوشت و گفت مرسدس خودم بخاطر خرید جنسیس فروختم اما در ایارن متاسفانه تعصب در هر موردی وجود داره و افراد بر اساس امیال و آرزوهاشون نظر میدن نه واقعیت حال دنیای ما اکنون کیا هیوندای در جایگاه بسیار بالایی قرار گرفتند و در آسیا حرف دوم میزنند پس از لکسوس پس چ دلیلی داره که قصد تخریب دارید؟

    پاسخ
  13. arash
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جنسیس کپی برابر اصل اینفینیتی کیو50 .

    پاسخ
  14. پرهام
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    همشون عالین یه مشت ماشین مدرن معرکه !!!!!آدم حسرت میخوره به این همه تنوع و کیفیت زندگی !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x