هیوندای

معرفی هیوندای آزرا/گرنجور ۲۰۲۰ فیس‌لیفت، یک تغییر بزرگ…!

هیوندای اولین بار در سال ۱۹۸۶ بود که مدل آزرا/گرنجور را به عنوان محصول پرچم‌دار خود معرفی کرد اما یک دهه بعد و زمانی که کره‌ای‌ها Dynatsy را به عنوان پرچم‌دار خود معرفی کردند این سدان بزرگ هویت خود را تا حدی از دست داد. بعدها بود که تولید مدل Dynasty متوقف شد و بنابراین آزرا یک‌بار دیگر این عنوان را به خود اختصاص داد. آزرا از سال ۲۰۱۶ تاکنون در ششمین نسل خود قرار داشته و هم‌اکنون وقت فیس لیفت مهم آن فرا رسیده است.


آزرا/گرنجور در سال ۲۰۱۷ از بازار آمریکا بازنشسته شد اما هم‌اکنون درست به اندازه نسل جدید سوناتا خاص و متمایز به نظر می‌رسد و بازهم ثابت می‌کند که هیوندای از نظر طراحی استراتژی کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته است. با وجود جلوپنجره‌ای که برخی عناصر نورانی را در خود جای داده است، آزرا/گرنجور نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت ظاهر کاملاً متمایزی پیدا کرده است. شاید با دیدن نمای جلوی این خودرو فکر کنید با نسل جدید آزرا روبرو هستید اما در واقعیت باید گفت که چنین فیس لیفت عمده و مهم برای خودرویی در نظر گرفته شده که حدود ۳ سال از عرضه‌اش می‌گذرد.


تغییرات در نمای جلو تنها به جلوپنجره محدود نمی‌شود زیرا هیوندای یک جفت چراغ تیزتر را نیز در نظر گرفته که روش چیدمان و طراحی آن تا حدی مشابه سوناتا ۲۰۲۰ می‌باشد. طراحان این خودروساز همچنین دستی بر سر و روی سپر جلو کشیده و ظاهر گیراتری را برای آن در نظر گرفته‌اند.


آزرا/گرنجور پیش از فیس لیفت در نسخه‌ی قبلی نیز نوار نورانی تمام LED متصل به هم داشته ولی این بخش هم‌اکنون لبه‌های منحنی‌تری داشته و در کل رضایت‌بخش‌تر از قبل شده است. در کل باید گفت ما به‌راحتی می‌توانیم نشان جنسیس را به عنوان برند لوکس هیوندای روی آزرا فیس لیفت نصب کنیم.


تغییرات رخ داده در کابین نیز کاملاً قابل‌توجه هستند زیرا پشت آمپرهای تمام دیجیتالی با صفحه‌نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی به ابعاد ۱۲.۳ اینچ همراه شده‌اند. کنسول مرکزی نیز فاقد اکثر کنترل‌های سنتی بوده و دومین صفحه‌نمایش در اینجا رؤیت می‌شود. حتی ورودی‌های هوا نیز تغییر یافته و به‌طور قابل‌توجهی نازک‌تر هستند. اهرم تعویض دنده ضخیم و بزرگ مدل قبلی جای خود را به دکمه‌ها داده تا طراحی تمیز و یکدستی در بخش پایینی کنسول مرکزی ایجاد شود.


هیوندای کره جنوبی همچنین مشخصات فنی پرچم‌دار ارتقا یافته‌ی خود را منتشر کرده است. آزرا/گرنجور ۲۰۲۰ با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری بنزینی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در دسترس خواهد بود. همچنین یک مدل هیبریدی نیز وجود دارد که قوای محرکه آن ترکیبی از پیشرانه ۲.۴ لیتری و پیشرانه الکتریکی ۳۸ کیلوواتی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک می‌باشد.

واضح است که آزرا ۲۰۲۰ به عنوان محصولی پرچم‌دار از تجهیزات زیادی برخوردار است. رینگ‌های ۱۹ اینچی، هدآپ دیسپلی، سانروف پانورامیک، صندلی‌های تهویه دار، سیستم صوتی JBL با ۱۲ بلندگو، چراغ‌های جلوی LED، طیف گسترده سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده و… جزو تجهیزات استاندارد این خودرو هستند.

پیش‌فروش هیوندای آزرا/گرنجور ۲۰۲۰ در کره جنوبی قبلاً آغاز شده است.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. فريد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (214 ديدگاه)

    😳😭

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3302 ديدگاه)

      معنی امید به زندگی را دیگه چطوره میشه تعریف کرد ، دیگه مرده نیست نابود شده ، وقتی میدونی با ایران خودرو شروع کرده ولی ما شدیم دست مال کثیفه شرکتهای فرانسوی که هر زمانی اِراده کنند بدور بیندازنمون و این هیوندای با آزرا ….

      این آزرا ، با تمام فرازونشیبهایی که از نسل اول تا حال داشته و این چنین پُر غرور فیس لیفت میزنه به مانند طرحی کانسپت و یا نسلی نو .

      من عاشق ژاپن هستم با تمام محصولات تولیدی به خاطر سنتهایی پایبند در زندگی و احساس مسئولیتی که در خون تک تک ژاپنی ها جاریه با اون شرایطی که از زمان و زمین برایشان بارید ، اما به جرئت میگم کُره جنوبی بینظیر عمل کرده و بسیار قابل ستایش که مردمان خِطه شمالی با رهبری (( کیم جونگ اون )) مثل سگ دست آموز عمل میکنند و مثل میمونها رفتار ، که شده سوژه جهانی و مردمان جنوبی به نام کره شمالی که چنین با وقار در دنیا عمل میکنند و با محصولات زیبا و به روزشان با قیمتهای رقابتی همه دنیا را به چالش کشیده اند با احترامی فراوان که گدایی احترام را نمیکنند .

      این یک انتخابه که فقط به دست خودِ مردم رقم خورده ، انتخابی که امروز میکنیم ، فردای ما و بچه های ما را رَقَم میزنه ، همین فردایی که امروز داریم چهلمین سالش را چشن میگیریم و با فریادهای مرگ بر …….همه دنیا را با سیاست جنگ طلبانه بر علیه خودمان بسیج کردیم و انتظار احترام و سربلندی هم داریم .

      احترام در دنیای امروز فقط به یک چیز وابسته هست و اون اقتصاد قوی یک کشوره که از همین صنعت و سنت زندگی شکل میگیره ، چیزی که داشتیم و یکی یکی نابودش کردیم .

      روزگاری داشتیم قطب صنعتی جهان میشدیم با ثروتی خدادادی همچون نفت گاز معدن ، اما این ایدئولوژی لعنتی و روباه صفتی آمریکا و انگلیس که خیلی راحت با عقاید ما بازی میکنند و انسانهایی ظاهر نما را به ما قالب میکنند که تا امروز فقط دروغ به خورده مان داده اند و امروز هم میبینیم که چطور هنوز تو قانون پولشویی آقایان مانده ایم که چقدر راحت میلیارد میلیارد را به همین کشورها میبرند خیلی قشنگ و تمیز ، بعد انتظار داریم مردم ایران خودروهای اقتصادی لوکسی همچون آزرا سوار شوند ، اصلاً آزرا هم نه هیوندای i20 😣 .

      چیزی که میبینم اینه که موتور گازی هم داره میشه آرزو ، پراید و پژو که دیگه پیشکِش .

      1. MehdiTurbo

        ۱۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (837 ديدگاه)

        رو خط عابر پیاده بودم یارو از سانتاقه دستمالشو از شیشه پرت کرد بیرون
        داشتم میرفتم یه نفر تو ۴۰۵ همینجوری تخمه میخورد و میریخت تو خیابان
        تو اتوبان که بودم یه پیکان و یه پراید چنان از اگزوزشون دود میداد که تا چند دقیقه اثارشو هنوز میدیدی و سرطان تو ریمون میکرد هم خودش هم بقیه
        خیلی چیزا فقط از همین یه صبح تا الانی که بیرون بودم دیدم اگه بخوام همه ی موارد هر روز بگم که خیلی میشه.
        این مردم حقشونه وضع اینه
        و هر دولتیم بیاد اوضاع همین
        پس از پیکان و پراید و پژو لذت ببرید

      2. بهراد

        ۱۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (480 ديدگاه)

        ما مردم خودمون باید بفهمیم که پراید و پژو لایق ما نیستن.بلکه ما لایق اونا هستیم.و بازم ما لایق کره ای ها نیستیم، چرا؟
        همین سوار شدن به خودرو های قدیمی هم یعنی بعله این ماشینا خوبن و ما راضییم.
        بجای ماشین ایرانی ، همه ماشین چینی ارزون و متوسط مثل بسترن میخریدن که حدود ۱.۵ برابر پرشیا قیمت داشت، اون موقع کارخونه میفهمید یه نقصی تو کارش هست، یا مثلا یکی دو روز برای اعتراض هیچ خودروی تولید داخل رو بیرون از خونه نمی آوردن
        و سوار وسایل حمل و نقل عمومی میشدن کسی هم نمی تونست به جرم همکاری با سرویس های خاله زنکی تو تلویزیون برات برنامه بسازه،یا مثلا بگه سوار نشدن به خودرو های تولید داخل خیانت به کشوره.

  2. کیان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (437 ديدگاه)

    داخش شبیه مرسدس بنز E کلاس خست، خارجشم باز از مدل الکتریکی بنز EQC اسکی رفتن هیوندایی عزیز. این مدل تو فروش هم اصلا موفق نیست، دلیل این همه طراحی رادیکال و زود به زود جای سوال داره.
    هرچند آپشن دوستای کره ای الان ناراحت میشن، اما ببخشن

    1. Amir.ferrari

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      به تنها چیزی شباهت نداره این دو مدل بنز که تو گفتیه! امثال تو از محصولات بنز هم ایراد میگیرن چه برسه به هیوندای،خدا شاهده اگه همین ماشین رو از نزدیک ببینی پاهات سست میشن و لکنت زبون میگیری،یه جور میگه آپشن دوستای کره ای نه که خودش با آپشنای رولزرویس و بنتلی آموخته شده این سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی تو محصولات کره ای براش آش دهن سوزی نیستن🤣حالا کامنتتو گذاشتی وقتشه لُنگتو برداری شیشه های پراید وانتت رو تمیز کنی…

      1. کیان

        ۱۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (437 ديدگاه)

        تنها چیزی ک از کامنت یه ادم بی ادب بر میاد این هست ک خوب نشون میده شخصیتش چی هست ؟؟
        جالب اینجاس ک همه ما هرکسی نظری خلاف سلیقه و تعصب افراطی خودمون داشته باشه و پراید سوار خطاب میکنیم.
        اگر ادم اونقدر محتوا تو خودش داشته باشه لا منطق جواب میده، سوای اسکی رفتن محض محصولات هیوندای فروش این مدل آزرا به خوبی افول اون و نشون و میده، دست و پا زدن هیوندای برای‌ احیا با اسکی رفتن.
        در رابطه با اینکه شبیه بنز هست یا نیست دوست عزیزمون هم برات توضیح دادن.

      2. Hamid.ss

        ۱۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (86 ديدگاه)

        @amirferrari
        نه که شما لافراری داری بایدم به کسی که پراید وانت داره فخر بفروشی جوری که تصور میکنی که مولتی میلیاردری تو امریکا و ما هم فقیر فقرا تو ایران
        بالاتر از سانتافه هم ندیدیم …
        شما که اسطوره ی فراری هستی مواظب باش رو ماشینت خط نیفته به پراید اونور ابی ها( ایران) هم کاری نداشته باش
        فراریت تو نیویورک تکه!

        1. مهدی

          ۱۵ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1069 ديدگاه)

          فراریش کجا بود بابا اینا لاچکری های مجازی هستن

    2. مانی

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1885 ديدگاه)

      هیوندای خیلی‌ خوب و بجا از طراحی محصولات تولید شده قبلی‌
      و همچنین از طراحی مدل‌های مفهومی‌ و ایده‌ای استفاده میکنه
      منتها از مدل‌ها و کانسپت‌های مرسدس،آئودی،ب ام و و ….خخخخ
      تو طراحی داخلی‌ و جلو پنجره که چراغ‌ها با هاش ترکیب شده
      کاملا مشخصه و بعضی‌ جاها مثل شکل فرمون و نمائ عقب به اوج خودش میرسه
      نظر شخصی‌ من اینه که کار بدی نیست اما درست هم نیست
      ولی‌ خوب اگر مثل لکزز که اولین ماشینش کپی مرسدس بود و قصد رقابت با مرسدس رو داشت باشه خوبه چون بعد اون کم کم هویت خودش رو پیدا کرد و سبک خودش رو ادامه داد اما اینا انگار چنین قصدی ندارن
      البته فکر می‌کنم برای مصرف کننده خوبه چون ماشین‌های خوبشون دارای طراحی خوبی‌ هم میشه

  3. مصطفی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چرا می ترسن پشتشو درست نشون بدن ؟!
    احتمالا می خوان ببینن که اگر پشتشم مثل جلوش گند زدن درستش کنن.

  4. ایلیا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    حتی از دیدن طراحی های زشت هیوندای هم لذت میبرم.
    شجاعتشون و خلاف جهت آب شنا کردنشون رو دوس دارم.
    طرح رادیکال نزدن که هنر نیست، هیوندای هم میتونه مثل ده ها خود وساز دیگه خودروهاش رو با تغییرات جزیی معرفی کنه، هم هزینه ی کمتر و هم ریسک کمتر.
    ولی این کارو نمیکنه، ایده پردازی میکنه، و نتیجش رو هم گرفته. توی این چند سال در تمام لیست ها اسمش بالا قرار گرفته.
    فروش
    ایمنی
    قابلیت اطمینان
    و حتی خودروهاش همیشه مدعی کسب جایزه ی طراحی هم بودن
    من شجاعتشون رو دوس دارم!
    ولی متاسفانه اینجا اگه بخوای خیلی ماشین باز به نظر بیای باید حتما از هیوندای بدبگی…

  5. net

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1224 ديدگاه)

    فیس لیفت ازرا نسل ششم جلوپنجره و و چراغ جلو و چراغ متصل عقب خیلی بد شده و صندوق عقبش کشیده نیست بد هست.طراحی داخلی یه کم بهتر شده مخصوصا ساعت انالوگ زشت کنار ال سی دی که حذف کرده بهتر شده من قبلا در مورد ساعت انالوگ کنار ال سی دی ازرا گرنجور نسل ششم خیلی انتقاد کردم و هیوندای متوجه شد که بد هست و حذف کرد.زیباترین ( سدان نیمه لوکس جهان ) هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ فیس لیفت هست و هیوندای میلیاردها دلار برای طراحی ازرا گرنجور نسل پنجم خرج کرد که از شرکت بی ام طراح استخدام کنه و واقعا هم زیبا شد با اینکه طراحی ازرا گرنجور مربوط به سال ۲۰۱۲ هست ولی هنوز هم خیلی زیبا و بروز هست

  6. ایمان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2357 ديدگاه)

    اولین باری که وارد ایران شد چه استقبالی شد ازش
    برای ما ایرانی ها واقعاً طراحی بسیار قشنگی داشت !!!!
    این فیس لیفت برای پرچمدار هیوندای آنچنان که باید و شاید زیبا و چشم نواز نیست ولی نمای داخلش به نظرم خوب شده
    موتور ۳.۵ لیتری هم بهترین انتخاب برای این ماشین هست

  7. Abbas.Lambo

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (723 ديدگاه)

    حس چندانی به مدل قبل فیس لیفتش نداشتم یجوری بود اصن،این بهتر شده ولی در مورد عقبش نظری ندارم چون واضح نبود اینجا،اگه مث سوناتا باشه که بده،کابینشم که عالیه به خصوص تو همین ترکیب رنگ

  8. هادی نجفی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خدایی عجب کابینی داره خیلی قشنگه
    طراحی قبلش جسورانه تر بود، این طرحش قشنگه ولی حس خشن بودن رو نداره…

  9. sina

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2018 ديدگاه)

    کابینی خوبی داره

  10. سامی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    معرکه است . واقعا زیباست هم طراحی بیرون هم کابین .به قول دوستان شما که بهترین ماشینی که سوار شدی احتمالا ۲۰۶ باشه چی به آزارا و سوناتا

  11. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3302 ديدگاه)

    معنی امید به زندگی را دیگه چطوره میشه تعریف کرد ، دیگه مرده نیست نابود شده ، وقتی میدونی با ایران خودرو شروع کرده ولی ما شدیم دست مال کثیفه شرکتهای فرانسوی که هر زمانی اِراده کنند بدور بیندازنمون و این هیوندای با آزرا ….

    این آزرا ، با تمام فرازونشیبهایی که از نسل اول تا حال داشته و این چنین پُر غرور فیس لیفت میزنه به مانند طرحی کانسپت و یا نسلی نو .

    من عاشق ژاپن هستم با تمام محصولات تولیدی به خاطر سنتهایی پایبند در زندگی و احساس مسئولیتی که در خون تک تک ژاپنی ها جاریه با اون شرایطی که از زمان و زمین برایشان بارید ، اما به جرئت میگم کُره جنوبی بینظیر عمل کرده و بسیار قابل ستایش که مردمان خِطه شمالی با رهبری (( کیم جونگ اون )) مثل سگ دست آموز عمل میکنند و مثل میمونها رفتار ، که شده سوژه جهانی و مردمان جنوبی به نام کره شمالی که چنین با وقار در دنیا عمل میکنند و با محصولات زیبا و به روزشان با قیمتهای رقابتی همه دنیا را به چالش کشیده اند با احترامی فراوان که گدایی احترام را نمیکنند .

    این یک انتخابه که فقط به دست خودِ مردم رقم خورده ، انتخابی که امروز میکنیم ، فردای ما و بچه های ما را رَقَم میزنه ، همین فردایی که امروز داریم چهلمین سالش را چشن میگیریم و با فریادهای مرگ بر …….همه دنیا را با سیاست جنگ طلبانه بر علیه خودمان بسیج کردیم و انتظار احترام و سربلندی هم داریم .

    احترام در دنیای امروز فقط به یک چیز وابسته هست و اون اقتصاد قوی یک کشوره که از همین صنعت و سنت زندگی شکل میگیره ، چیزی که داشتیم و یکی یکی نابودش کردیم .

    روزگاری داشتیم قطب صنعتی جهان میشدیم با ثروتی خدادادی همچون نفت گاز معدن ، اما این ایدئولوژی لعنتی و روباه صفتی آمریکا و انگلیس که خیلی راحت با عقاید ما بازی میکنند و انسانهایی ظاهر نما را به ما قالب میکنند که تا امروز فقط دروغ به خورده مان داده اند و امروز هم میبینیم که چطور هنوز تو قانون پولشویی آقایان مانده ایم که چقدر راحت میلیارد میلیارد را به همین کشورها میبرند خیلی قشنگ و تمیز ، بعد انتظار داریم مردم ایران خودروهای اقتصادی لوکسی همچون آزرا سوار شوند ، اصلاً آزرا هم نه هیوندای i20 😣 .

    چیزی که میبینم اینه که موتور گازی هم داره میشه آرزو ، پراید و پژو که دیگه پیشکِش .

  12. meysam

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    کابینش در حد محصولات بنزه. عقبش هم فکر نکنم بد باشه اما جلوش یه عقبگرد اساسی بوده. این چیه واقعا؟

    1. فرزاد

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (106 ديدگاه)

      بنز خخخخخخ یعنی واقعا اینو با بنز مقایسه میکنی

      1. مهدی

        ۱۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1069 ديدگاه)

        هیوندا یک‌برند بسیار معتبر هستش و زیر مجموعه لوکس ان یعنی جنسیس در اروپا و‌امریکا داره با بنز و بی ام رغابت میکنه حال شو از قعر جدول کشور های در حال توسعه یعنی ایران داری به اونا ایراد میگیری دمت گرم

  13. Hl>i

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    طراحان هیوندای خیلی دیگه دارن تخیلی فکر میکنن، این متفاوت فکر کردن باعث زشت تر شدن خودروهاشون شده- البته وقتی اصالت نباشه همین میشه

  14. حسن

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    به نظرم ما ایرانیها به دلیل عدم تغییر طراحی خودروهای داخلی در طول چندین سال ، در مورد طراحی های نوین محافظه کار شدیم و مدتی باید بگدره تا با طراحی جدید انس بگیریم.ولی در کل به شخصه بعضی نوآوریها را نمی پسندم مثل جایگزینی دکمه به جای دسته دنده،یا امپر تمام دیجیتال.

  15. رامتین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1857 ديدگاه)

    طراحی کابین که عالی شده، طراحی جلو جذابه اما طراحی عقب واضح نیست دقیقا. در کل اوکیه. فقط امیدوارم موتورهای قبلی را ارتقا بده. هیوندا در یک اقدام نامعقول موتور ۲.۴ لیتری نسل قبل که ۲۰۰ اسب بود را در نسل جدید رسوند به ۱۹۰. دلیلش هم این بود که از نظر آلایندگی مجبور بود یورو۵ را به یورو۶ ارتقا بده. اما باید با مهندسی دوباره (مانند شرکت bmw) حتی با این تغییر آلایندگی، قدرت و گشتاور را حفظ میکرد.

  16. net

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1224 ديدگاه)

    ای کاش این طراحی داخلی ازرا گرنجور فیس لیفت ۲۰۲۰ رو میزاشتن داخل ازرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ .واقعا طراحی بیرونی ازرا گرنجور نسل پنجم زیباست

  17. MjM

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (587 ديدگاه)

    معرفی هیوندای آزٌرده ۲۰۲۰ زشت لیفت، یک بیریخت بزرگ…!

  18. امین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    واقعا عالیه. روز به روز زیباتر و کاملتر. نیازی نیست این ماشین مقایسه کرد با بنز و… . باید با مدل قبلیش مقایسه کرد. که پیشرفت کارشون مشخصه

  19. (Saeed(peugeot

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    من نمیدونم فیس لیفت آزرا چه ربطی به فرانسه
    و خودروسازیش داره ……که یکی دائما ناراحته از این قضیه و میاد نظر میده ….
    هیوندای و کیا یعنی شرکت سایپا و کرمان موتور و مثل دستمال ننداختن بیرون …..با اون همه تعهد سراتو و النترا و i20 های مونتاژی …..یا سوزوکی با اون همه ویتارا …..که فقط فرانسه و میبینن…
    عزیز من چانگااااانم دیگه کار نمیکنه با خودروسازای ما …..حالا که پژو و رنو که اومدن میلیون دلاری تو خودروسازی ما سرمایه گذاری کردند تو امثال ایکاپ و غیره ….
    اونا چیکار کردند چند ساله …..

  20. احمد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    خوبیش اینکه هیوندا برگشت به ساخت چراغ جلو زیبای النترا ۲۰۱۶ ای که بنز بی ام و دارند دزدکی روی خودرو های خودشون اجراش میکنند از این به بعد شاهد برداشته شدن دسته دنده ها در اکثر خودروساز ها خواهیم بود چون هیوندا رفته سمتش البته خودروساز هایی مثل بنز دو سه سال دسته دنده رو حذف کرده جگوارم همینطور چراغ عقبش یه شمایلی از جگوار هاست

    1. MOHAMAD.n.r

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (220 ديدگاه)

      عججججججب!!!!!!!چون هیوندا دسته دنده رو حذف کرده بقیه هم این کار رو میکنند!!!!!!!!!!!
      قبل از هیوندا شرکت هوندا روی بعضی از مدل هاش این کار رو انجام داده.
      بنز و ب ام و باید از سایپا و ایران خودرو بد بخت تر شده باشند که از روی هیوندا الانترا کپی کنند،اونم دزدکی!!!!!!
      آدم یه حرف هایی رو میشنوه که…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X