هیوندای

5 نکته درباره هیوندای الانترا اسپورت 2017

سرانجام هیوندای الانترا اسپورت اینجاست و این خودرو به آسانی می‌تواند هیجان‌انگیزترین خودروی کامپکت این کمپانی در آمریکای شمالی به حساب آید.

2017-hyundai-elantra-sport-front-three-quarters-2

2017-hyundai-elantra-sport-rear-three-quarters-1
با قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری که از دل پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو بیرون می‌آید ما بیش از این نمی‌توانیم برای رانندگی با الانترا اسپورت صبر کنیم. پس از طی چندین دور پیست فهمیدیم که چندین نکته‌ی مهم درباره‌ی این خودرو وجود دارد و دوست داریم که آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

صدای سیستم اگزوز واقعاً خوب است
خودروهای کامپکت، حتی نسخه‌های اسپورت مجهز به توربو عموماً به خاطر صدای زیبا شناخته نمی‌شوند. این نوع خودروها معمولاً صدای وزوز مانند و کلافه کننده‌ای دارند اما این مورد درباره‌ی الانترا اسپورت صدق نمی‌کند زیرا صدای آن خشن و بم است. برای تصور صدای این خودرو به اگزوز یک خودروی رالی فکر کنید. در فاصله‌ی بیشتر صدا اکو پیدا می‌کند. این صدا دقیقاً برخلاف هر صدای تولیدی هر خودروی دیگر هیوندای است.

2017-hyundai-elantra-sport-exhaust-tips
به لطف ایرباکسی که هیوندای می‌گوید اجازه داده تا صدای بیشتری تولید شود، الانترا اسپورت این چنین صدای جذابی دارد. این صدای زیبا به خاطر استفاده از مواد متخلخل در لوله‌ی جذب است که اجازه می‌دهد تا صدای بهتر از اگزوز خارج شود.

دو گیربکس اسپورت
یک خودروی اسپورت به گیربکسی اسپورت نیاز دارد و دو نوع گیربکس در هیوندای الانترا اسپورت قابل سفارش هستند. واضح‌ترین انتخاب گیربکس ۶ سرعته دستی است که احساس بسیار خوبی داشته و شبیه نسخه‌ای است که در ولوستر رالی امتحان کرده بودیم. گیربکس دیگر ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک است که تعویض‌های سریعی داشته اما در خط مستقیم کمی کند نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که مدل‌های تست شده پروتوتایپ بودند و تولیدات نهایی می‌توانند آسایش بیشتری داشته باشند.

2017-hyundai-elantra-sport-shifter
لاستیک‌های اسپورت تر
از شنیدن اینکه الانترا اسپورت به‌صورت مستقیم از کارخانه با لاستیک‌های چسبنده‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی درمی‌آید خوشحالیم. لاستیک‌های هانکوک Ventus S1 به عنوان لاستیک‌های چهارفصل با کارایی بسیار بالا توصیف شده‌اند. این لاستیک‌ها چسبندگی فوق‌العاده‌ای را که لازمه‌ی یک خودروی اسپورت کامپکت است تأمین می‌کند.

2017-hyundai-elantra-sport-side-profile-1
ترمزها و هندلینگ بهتر
هیوندای چندین بازنگری مهم را انجام داده تا مدل اسپورت هیجان بیشتری در رانندگی داشته باشد. بزرگ‌ترین تغییر این خودرو استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب به جای نمونه‌ی اکسل پیچشی در مدل الانترای استاندارد است. همچنین میله‌ی پایدارکننده‌ی ضخیم‌تری در این خودرو بکار رفته و دامپرهای سفت‌تری نیز بکار گرفته شده‌اند. الانترا اسپورت همچنین فرمانی سریع‌تر نسبت به مدل استاندارد دارد. در نهایت ترمزها نیز به لطف دیسک‌های بزرگ‌تر جلو قوی‌تر شده‌اند.

کابین ارتقا یافته
همه‌ی تغییرات صورت گرفته تنها منحصر به پرفورمنس خودرو نیستند بلکه هیوندای کابین خودرو را نیز به‌روز کرده است. شما متوجه جزئیات قرمزرنگ جذاب داخل خودرو خواهید شد که از آن جمله می‌توان به دوخت قرمزرنگ غربیلک فرمان، صندلی‌ها و اهرم تعویض دنده اشاره کرد. همچنین فرمان از نوع D شکل بوده که احساس اسپورت بودن بیشتری را منتقل می‌کند. نشان‌دهنده‌ها نیز ارتقا یافته‌اند و نمایی اسپورت دارند.

2017-hyundai-elantra-sport-steering-wheel
درباره‌ی هیوندای الانترای اسپورت حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. درحالی‌که هنوز هوندا سیویک Si جدیدی عرضه نشده، این هیوندای شاید قادر باشد تا خواسته‌ی کسانی را که به دنبال سدان جمع‌وجور اسپورت هستند را تأمین نماید.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ماشین های هیوندای همون حس خوب ماشین های امریکایی رو دارن.
    بهترین حسی که میشه در یک ماشین داشت نیست اما حس خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali.usa

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (335 ديدگاه)

      حالت خوبه عزیز
      آمریکا کجا این تازه کارها کجاا
      اصلا شما تا الان دیدی ماشین های آمریکای با کره ای مقایسه بشه
      قابل مقایسه نیستن عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        اولا ماشینپهای کره ای خیلی خوب هستن. بهترین نیستن. ولی خیلی خوبن. هیوندای و کیا چه مشکلی دارن ؟
        به جرات میتونم بگم کیا کادنزای نسل جدید زیباترین سدان آسیایی هست که ساخته شده. 7 سال هم گارانتی داره. پس کیفیتش هم هیچ مشکلی نداره. چی میخوای بالاتر از این ؟؟
        ثانیا من اون جمله رو به عنوان تعریف گفتم.
        ثالثا ماشین های امریکایی فقط ماستنگ و وایپر و کامارو و کوروت نیستن. من هم سوناتا سوار شدم هم فورد فیوژن . هر دو حس خوبی در رانندگی داشتن. خیلی شبیه به هم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۱۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (30 ديدگاه)

          ببخشید سوناتا نوش جونت ولی میشه بگی فیوژن رو کجا سوار شدی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Elemento

          ۱۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          چابهار.
          اون نسل دومش بود. بهش میگن فورد موندئو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سینا

          ۱۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (347 ديدگاه)

          ولی قیافه فورد فیوژن و تاوروس رو با اپتیما مقایسه می کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Kamran cooper

          ۲۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (119 ديدگاه)

          طراحی جلوی کادنزا بی شباهت به ماستنگ نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          پیشرفت کره عالیه و نمیشه نادیده گرفتش

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ahmadreza

        ۱۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (116 ديدگاه)

        بله من زیاد دیدم که هیوندا با آمریکایی ها مقایسه بشه وحتی برنده شده باشد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. armaaaaan

        ۲۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (23 ديدگاه)

        واقعا نمیدونم مشکل مردم ایران با هیوندای و کیا چیه،یه نگاهی به آمار فروشش بندازین جز ۵برند پر فروش دنیاست،مطمئنا اگه بد بود توی این لیست قرار نمیگرفت(چند وقت پیش توی خود پدال اعلام شد)الانم که برند لوکس هیوندای اومده،همین که به این سطح از تکنولوژی و دانش رسیدن که خودرویی بسازن که ۶۰۰ استاندارد رو گزرونده باشه یعنی خوبن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۲۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آره واقعا.
          تاسف آوره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. مهدی drift

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    ماشینای کره ای نسبت به قیمت اصلا نمیصرفن
    سانتافه هزار دلار از کامارو 1LE 2016 گرون تره
    2 هزار دلار از جمس اکادیا
    http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-25-35-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. YAS

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      پس نتیجه میگیریم که ماشین های خیلی خوبی هستن که با وجود بالا بودن قیمتشون باز هم فروش بالایی دارن.زاویه دیدتون رو بهتر کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۱۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (29 ديدگاه)

        نتیجه میگیرم مردم به ظاهر بیشتر از اعتبار و کاربردی بودن توجه میکنند.
        طراحی فانتزی=فروش بیشتر
        اینطورم میشه نگا کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قیمت های جهانی ماشین های کره ای خوبه
      درایران شاید شما درست بگی گرون باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یه پسر

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    گیربکس دستیشو عشقه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Bee

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هیوندای سیویک!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    گفته جناب المنتو رو تصدیق میکنم . فیوژن تو سواری در حد همون کره ای ها هست. کلا تا اسم امریکایی اومد یاد دهه 60 و 70 نیفتید چون الان سواری ماشینی مثل کامارو یا موستانگ در حد همون جنسیس هست نه بیشتر. شما وقتی سوار چارجر 2013-2014 که میشید میبینید کیفیت داشبورد و رودری فرق چندانی با 206 و ال نود نداره و کاملا تو ذوق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    از نمای جانب اون قدیمیه زیبا تَر بود ولی به هر حال ماشینهای کرهای درعین کیفیت متوسط ابشن زیاد داره
    ادم رو وسوسه میکنه که بخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    طراحی داخلی مدل های قبلی توسان النترا و سوناتا روبیشتر دوست دارم طراحی خارجی جدیدارو به جز سوناتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      عجب!!!! چه سلیقه بدی داری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    در کل خیلی مناسب و خوب دراوردن
    البته من از هیوندای خوشم نمیاد در کل با عرض پوزش از کره ای سوارها
    کابینو از ائودی و بی ام و اسکی رفته ولی ماشین اسپرت تعریفش مشخصه دیگه نباید انتظار داشته باشیم یه چیز خارق العاده خلق کنه
    البته! خود النترا از آئودی اس3 کپی برداری شده عکساشونو تو نت مقایسه کنید
    من پول داشتم میخریدم با اینکه خوشم نمیاد ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ای ول.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mahmood

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    یعنی واقعا متاسفم که طرف میاد ساخته ی آمریکایی رو با 206 و ال 90 مقایسه میکنه یعنی واقعا سطح سواد تا چه حد باید پایین باشه که این کارو کنی ساخته های آمریکایی دهه ی 90 رو که خودروسازهاش تو رکود بودن هم نمی تونی با این گاری ها مقایسه کنی اونوقت ساخته های جدیدشون رو مقایسه میکنی!!!! اگر هم میبینی که دوج این شکلیه به خاطر اینه که دست فیات افتاده ولی باز هم نمیتونی با این گاری ها مقایسه کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mahmood

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    من خودم همون ساخته های دوج رو به کره ای ها ترجیح میدم چون اصلا به لحاظ پرفورمنس با این کره ای های تازه به دوران رسیده قابل مقایسه نیستند همچنین به لحاظ طراحی هم از کره ای ها بهتر و خشن تر و با ابهت ترند اگر قبول نداری کافیه با همون دوج چارجری که میگی بیای تو شهر و این کارو با یک کره ای (هرکدوم که به نظرت با ابهت تره) انجام بدی بعد ببین با کدوم یکی بیشتر تو چشم میای اون موقع می تونی بگی که کدوم یکی کره ای یا آمریکایی با ابهت تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. parham

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    تاریخ خودرو سازی جهان رو نگاه کنید همیشه بالا و پایین داشته هیچ کس همیشه در اوج نمیتونه بمونه بلکه در دوره خاصی یک یا چند شرکت بالا هستند و یکسری پایین تر نمونه های زیادی برای مثال زدن وجود داره مثل میتسوبیشی که دهه های قبل در اوج بود.و یا لکسوس در ابتدای رقابت با بنز و بی م او که حتی مدتی پیروز شد ولی آلمانی ها دوباره فاصله خودشون رو حفظ کردند. الان هم نوبت کره ای هاست که با سرمایه گذاری و جلب اعتماد مردم فروش خوبی دارند.و باز هم گردش روزگار ادامه خواهد داشت و رقابت و بالا و پایین این دنیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. منصور

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دوستان کره در حال پیشرفت هست چین هم به همین شکل انحصار در دنیای امروز شکسته شده .تراز بازر گانی امریکا با چین را در 20 سال اخیر بررسی کنید شاید بگید چه ربطی به ماشین داره ربطش اینه که اکثر برند های مشهور به خاطر محدودیت های اقتصادی و بازار جذاب چین و اسیا در حال نقل مکان به چین هستند فرانسه جدیدترین سدان سایز متوسط خود “تالیسمان ” را از خط تولید خود در کره جنوبی به ایران وارد می کند پس اقع بین باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مرتضي

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به جرات میتونم بگم اگه ماشینای هیوندایی یا کیا رو دقیقا یه شرکت آمریکایی یا ژاپنی یا آلمانی ساخته بودند
    الان دوستانی که از کره ای ها بد میگن همشون به به و چه چه می کردند
    چون برای خیلی هامون معیار و شاخصهای ارزیابی با تعصب و بدون تحقیقه و همیشه بر اساس ذهنیت های گذشته اعلام نظر قطعی میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا