هیوندای

هیوندای سانتافه کابریولت، تنها شاسی‌بلند هفت‌نفره روباز دنیا

با آماده شدن فولکس‌واگن برای عرضه‌ی T-Roc کانورتیبل در سال ۲۰۲۰ و تداوم فروش رنجروور اووک روباز، شاید برخی افراد با خود فکر کنند که شاسی بلندهای روباز آمده‌اند که بمانند.


اگر شما در استرالیا زندگی کنید شاید باور کنید هیوندای نیز می‌خواهد وارد این بازی پیچیده شود زیرا یک دستگاه سانتافه‌ی کابریولت در خیابان‌های سیدنی مشاهده شده است. البته این خودرو یک کانسپت پیش‌تولیدی نیست بلکه مدلی تولیدی و نهایی محسوب می‌شود.


هیوندای استرالیا سقف این شاسی‌بلند چهار درب و هفت‌نفره را تنها به خاطر نیاز حضور در تبلیغاتی تلویزیونی حذف کرده است. موضوع مهم اینکه حذف سقف به آن‌ها اجازه داده جزئیات کابین را از هر سه ردیف صندلی‌ها تصویربرداری نماید.


زمانی که تصویربرداری تجاری این خودرو به پایان رسیده هیوندای اقدام به حفظ سانتافه‌ی کابریولت در مقر استرالیایی خود کرده است.


نشریه‌ی Car Advice از هیوندای استرالیا درخواست راندن این خودرو را کرده و پاسخ آن‌ها نیز مثبت بوده است. سپس یک بررسی و ریویوی واقعی از خودرو در محلی کاملاً ممنوعه صورت گرفته است. دلیل این کار هم منع قانونی راندن سانتافه‌ی روباز در جاده‌های عمومی بوده است.


خب راندن یک شاسی‌بلند چهار درب و هفت‌نفره چگونه است؟ خیلی نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم اما اگر هیوندای بخواهد این خودرو را روانه‌ی خط تولید کند باید ساختار بدنه را مستحکم نموده و فکری هم به حال پیچیدن باد در کابین نماید. همچنین مهندسان شاید بخواهند یک سقف تاشونده برای خودرو تدارک ببینند هرچند این امر برای خودرویی با سه ردیف صندلی سخت خواهد بود.

نهایتاً باید گفت شاید پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل ۱۹۷ اسبی بهترین گزینه برای این سانتافه نباشد. احتمالاً پیشرانه‌ی بنزینی محصولات N هیوندای می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    انگار اتوبوسه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      اصلا با خودروهای کابریوت استیشن حال نمیکنم حالا هر برندی میخواد باشه.
      هیوندای کابریوت ادم حس میکنه اصلا شاسی بلند نیست??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    بنظر من که ایده بسیار جذابیه و برای کشورهای بی بارانی مثل خاورمیانه ، حرف نداره ، اما مطمعاً صرفه اقتصادی هم برای شرکت نداده و بیشتر جنبه قدرت نمایی شرکت را میرسونه ، البته اگر در تیراژ کارخانه تولید بشه .
    اگر اشتباه نکم ، نیسان مورانو در سال ۲۰۱۲ این کار روش به صورت تولید کارخانه انجام داد ، اما به دلیل استقبال کم ، سُفرشو جمع کرد از بازار .
    من که اگر یه پول زیادی داشتم ، بدم نمیومد یکیشو داشته باشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      یه ایرادی داره اینه که هوا طوفانی باشه یا از یه جای خاکی عبور کنی مطمینن گرد و خاک تمام کابین رو پر میکنه هر چقد هم تمییز کنی باز میمونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      این اگه تو تصادف رو سقف نداشتش برگرده چیزی از سر سرنشیناش نمیمونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. saeed

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    با رشد فروش و درخواست زیاد کراس اوورها احتمالا در آینده شاهد این کلاس خودرویی هم باشیم.شاید اولش نامتعارف بیاد اما زمان بگذره احتمالا حضورش عادی و متعارف شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خدا نکنه
      خیلی مزخرفه واقعا طراحیش آشغاله هیوندایی جو گیر شده خواسته نو آوری کنه کلاس جدید بسازه
      اون عقبیا حس قالیچه سلیمان بهشون دست میده کلا تو هوای آزادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        منم کلا از شاسی بلندا خوشم نمیاد و عاشق سدانها هستم.اما خوب واقعیت اینه دیگه.
        اما این طبیعت کمپانیهای بزرگه چون وضع مالیشون خوبه قدرت ریسکشون ناخوداگاه بالاست.واسه همین بخش تحقیق توسعشون اقدام به تولید مدلهای متفاوت و گاها عجیب که حتی گاهی به تولید انبوهم نمیرسه میکنن برای اینکه تو بازه های زمانی مختلف میزان درخواستها و سلایق مردمو بررسی کنن و استراژیهای آیندشونو با ریسک کمتری بر اون اساس بچینن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    یک سقف فوق سبک هم روش بزارن، عالی میشه. خصوصا اگه ایران بیاد، خیلی ها صرفا برای خودنمایی میخرند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hossein gh

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    شبیه اتوبوسای شهربازی شده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alireza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    آره واقعا مخصوص خاور میانست باد داغ و نور خورشید خب آدم پیکان میخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اگه مثل رنجرور ایووک کابریولت دو در بود خوب میشد
    به نظر من اگه هیوندای بخواد اینو به همین شکل تولید کنه اشتباهه
    باید این ماشین از اول طراحی و تولید کنه
    مثل این میمونه یه فرز برداشتن سقف ماشینو بریدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    این مدل سانتافه ۷ نفره خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. الهی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    انگار بچه ها تو لگن حموم نشستن…?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بحثِ ایمنی چی‌ میشه؟اگه چپ کنه چی‌ میخواد از سر نشین‌ها محافظت کنه؟
    هرچی‌ طولِ سقفِ حذف شده بیشتر باشه حفظ ایمنی سخت تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا