هیوندای سانتافه کابریولت، تنها شاسی‌بلند هفت‌نفره روباز دنیا

با آماده شدن فولکس‌واگن برای عرضه‌ی T-Roc کانورتیبل در سال 2020 و تداوم فروش رنجروور اووک روباز، شاید برخی افراد با خود فکر کنند که شاسی بلندهای روباز آمده‌اند که بمانند.


اگر شما در استرالیا زندگی کنید شاید باور کنید هیوندای نیز می‌خواهد وارد این بازی پیچیده شود زیرا یک دستگاه سانتافه‌ی کابریولت در خیابان‌های سیدنی مشاهده شده است. البته این خودرو یک کانسپت پیش‌تولیدی نیست بلکه مدلی تولیدی و نهایی محسوب می‌شود.


هیوندای استرالیا سقف این شاسی‌بلند چهار درب و هفت‌نفره را تنها به خاطر نیاز حضور در تبلیغاتی تلویزیونی حذف کرده است. موضوع مهم اینکه حذف سقف به آن‌ها اجازه داده جزئیات کابین را از هر سه ردیف صندلی‌ها تصویربرداری نماید.


زمانی که تصویربرداری تجاری این خودرو به پایان رسیده هیوندای اقدام به حفظ سانتافه‌ی کابریولت در مقر استرالیایی خود کرده است.


نشریه‌ی Car Advice از هیوندای استرالیا درخواست راندن این خودرو را کرده و پاسخ آن‌ها نیز مثبت بوده است. سپس یک بررسی و ریویوی واقعی از خودرو در محلی کاملاً ممنوعه صورت گرفته است. دلیل این کار هم منع قانونی راندن سانتافه‌ی روباز در جاده‌های عمومی بوده است.


خب راندن یک شاسی‌بلند چهار درب و هفت‌نفره چگونه است؟ خیلی نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم اما اگر هیوندای بخواهد این خودرو را روانه‌ی خط تولید کند باید ساختار بدنه را مستحکم نموده و فکری هم به حال پیچیدن باد در کابین نماید. همچنین مهندسان شاید بخواهند یک سقف تاشونده برای خودرو تدارک ببینند هرچند این امر برای خودرویی با سه ردیف صندلی سخت خواهد بود.


نهایتاً باید گفت شاید پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.2 لیتری توربودیزل 197 اسبی بهترین گزینه برای این سانتافه نباشد. احتمالاً پیشرانه‌ی بنزینی محصولات N هیوندای می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

    1. مزدا
      سوابق: (1139 دیدگاه) ,

      اصلا با خودروهای کابریوت استیشن حال نمیکنم حالا هر برندی میخواد باشه.
      هیوندای کابریوت ادم حس میکنه اصلا شاسی بلند نیست😕😕

      پاسخ
  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1900 دیدگاه) ,

    بنظر من که ایده بسیار جذابیه و برای کشورهای بی بارانی مثل خاورمیانه ، حرف نداره ، اما مطمعاً صرفه اقتصادی هم برای شرکت نداده و بیشتر جنبه قدرت نمایی شرکت را میرسونه ، البته اگر در تیراژ کارخانه تولید بشه .
    اگر اشتباه نکم ، نیسان مورانو در سال ۲۰۱۲ این کار روش به صورت تولید کارخانه انجام داد ، اما به دلیل استقبال کم ، سُفرشو جمع کرد از بازار .
    من که اگر یه پول زیادی داشتم ، بدم نمیومد یکیشو داشته باشم .

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1139 دیدگاه) ,

      یه ایرادی داره اینه که هوا طوفانی باشه یا از یه جای خاکی عبور کنی مطمینن گرد و خاک تمام کابین رو پر میکنه هر چقد هم تمییز کنی باز میمونه

      پاسخ
    2. emad1990
      سوابق: (999 دیدگاه) ,

      این اگه تو تصادف رو سقف نداشتش برگرده چیزی از سر سرنشیناش نمیمونه

      پاسخ
  2. saeed
    سوابق: (285 دیدگاه) ,

    با رشد فروش و درخواست زیاد کراس اوورها احتمالا در آینده شاهد این کلاس خودرویی هم باشیم.شاید اولش نامتعارف بیاد اما زمان بگذره احتمالا حضورش عادی و متعارف شه.

    پاسخ
    1. mahdy
      سوابق: (2113 دیدگاه) ,

      خدا نکنه
      خیلی مزخرفه واقعا طراحیش آشغاله هیوندایی جو گیر شده خواسته نو آوری کنه کلاس جدید بسازه
      اون عقبیا حس قالیچه سلیمان بهشون دست میده کلا تو هوای آزادن

      پاسخ
      1. saeed
        سوابق: (285 دیدگاه) ,

        منم کلا از شاسی بلندا خوشم نمیاد و عاشق سدانها هستم.اما خوب واقعیت اینه دیگه.
        اما این طبیعت کمپانیهای بزرگه چون وضع مالیشون خوبه قدرت ریسکشون ناخوداگاه بالاست.واسه همین بخش تحقیق توسعشون اقدام به تولید مدلهای متفاوت و گاها عجیب که حتی گاهی به تولید انبوهم نمیرسه میکنن برای اینکه تو بازه های زمانی مختلف میزان درخواستها و سلایق مردمو بررسی کنن و استراژیهای آیندشونو با ریسک کمتری بر اون اساس بچینن.

        پاسخ
  3. رامتین
    سوابق: (1564 دیدگاه) ,

    یک سقف فوق سبک هم روش بزارن، عالی میشه. خصوصا اگه ایران بیاد، خیلی ها صرفا برای خودنمایی میخرند!

    پاسخ
  4. Alireza
    سوابق: (459 دیدگاه) ,

    آره واقعا مخصوص خاور میانست باد داغ و نور خورشید خب آدم پیکان میخره

    پاسخ
  5. :::pooriya:::Bmw::: Germany
    سوابق: (412 دیدگاه) ,

    اگه مثل رنجرور ایووک کابریولت دو در بود خوب میشد
    به نظر من اگه هیوندای بخواد اینو به همین شکل تولید کنه اشتباهه
    باید این ماشین از اول طراحی و تولید کنه
    مثل این میمونه یه فرز برداشتن سقف ماشینو بریدن

    پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (1149 دیدگاه) ,

    بحثِ ایمنی چی‌ میشه؟اگه چپ کنه چی‌ میخواد از سر نشین‌ها محافظت کنه؟
    هرچی‌ طولِ سقفِ حذف شده بیشتر باشه حفظ ایمنی سخت تر میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.