هیوندای

تریم جدید XRT برای هیوندای سانتافه

هیوندای نسخه جدیدی از سانتافه ۲۰۲۲ را معرفی می‌کند. این خودرو که با پسوند XRT شناخته می‌شود در جایگاهی بین تریم های SEL و لیمیتد قرار خواهد گرفت. فعلاً تصاویر و جزئیات این کراس اوور در دست نیست اما رسانه‌ها اطلاعات بیشتری از این خودرو را منتشر ساخته‌اند.

این برای اولین بار است که هیوندای تریم XRT را برای سانتافه در نظر می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که تریم یاد شده عناصر مشکی‌رنگی را برای کراس اوور میان سایز کره‌ای‌ها به ارمغان خواهد آورد یا خیر هرچند گفته شده سانتافه XRT از رینگ‌های ۱۸ اینچی دو رنگ و کابینی با پوشش تیره سود خواهد برد.

اما گفته شده نیروبخش این خودرو پیشرانه ۲.۵ لیتری موجود در تریم SEL با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتون متر خواهد بود. این مدل به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک قابل سفارش بوده هرچند سیستم چهار چرخ محرک قیمت ۱۷۰۰ دلاری خواهد داشت.

سانتافه XRT قیمت ۳۲۳۰۰ دلاری داشته که شامل ۱۱۸۵ دلار هزینه‌های تحویل نیز می‌باشد.

شایان‌ ذکر است قیمت تریم SEL از ۲۹ هزار دلار شروع شده درحالی‌که مدل لیمیتد مجهزتر با بهای ۳۸۹۶۰ دلاری در دسترس است. با تولید نسخه جدید XRT که در جایگاهی بین دو مدل دیگر قرار می‌گیرد هم‌اکنون خریداران گزینه‌ای جدید با فاصله قیمتی حدود ۱۰ هزار دلاری خواهند داشت. البته باید منتظر ماند و دید این خودرو از چه تجهیزات استاندارد استفاده خواهد کرد.

فعلاً وب‌سایت هیوندای اقدام به نمایش سانتافه XRT نکرده بنابراین باید منتظر روزهای آتی ماند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    زیبا و کاربردی ، مخصوصا بخش عقب ، کابین خوبی داره هرچند نمیدونم در دراز مدت کیفیت اش رو حفظ میکنه یا نه ، ولی زیبا هست
    نسبت به قیمتش جزو گزینه های خوبه ، فقط موتورش یکمی خسته هست، دیکه هیوندا هست نمیشه توقع یه v8 رنجروور سوپرشارژ داشت

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      کاربر محمد‌امین عزیز

      سانتافه و کلاً محصولات کره‌ای خِصلتشون اینه که بخرید تا ۷۰ هزارتا داشته باشیدش و دوباره اقدام کنید برای فروش و خرید یه نمونه‌ی جدیدش !

      تجربه‌ی شخصی من پس از استفاده از مدل‌های مختلف هیوندای و کیا بخصوص در مدلهای بعد از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ تماماً افت کیفیت متریال پیدا میکنند حتی اگر تمیز هم نگهداری شده باشد باز از فرم اولیه خارج و زشت میشوند !

      سانتافه در کشور ما زیاد هست ، پس بروید سانتافه‌هایی که به طور حقیقی بالای ۷۰هزارتا راه رفته‌اند را ببینید و با بقیه رقبا مقایسه کنید تا بدانید چرا مردم جهان کمتر به فکر خرید محصولات کره‌ای میوفتند و برای چی بیشتر اقشار ضعیف جوامع کشورهای دیگر فقط کره‌ای میخرند و در نمونه‌های کارکرده افت قیمت بالایی دارند !

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. AMG///

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (142 ديدگاه)

        در این مورد حق با نوید هست 👍🏻👍🏻
        کره ای ها معمولا به دلیل اینکه کیفیت و دوام آنها در حد خودرو های ژاپنی و آمریکایی نیست افت قیمت محسوسی رو در بازارها مخصوصا بازار آمریکا تجربه می کنند.
        به دلیل همین هست که محبوب‌ترین
        خودرو های نو و کارکرده در بازار آمریکا
        ژاپنی و آمریکایی هستند.
        (البته کره ای ها هم توی این چند سال توی بازار کارکرده و نو واقعا محبوب شدند و این رو نمیشه انکار کرد)

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      2. Amirreza

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2183 ديدگاه)

        اصلا موافق نیستم چون من دوبار ماشین کره ای بالای ۱۵۰ هزار تا کار خریدم و هیچیشون نبوده

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      3. Roham

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (502 ديدگاه)

        من کره‌ای سوارم
        کاملا حق با شماست
        زود پیر میشن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. کیان

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (688 ديدگاه)

      عقبش و با شما موافقم طراحی خوب و موزونی داره، صفحه کیلومتر هم بعد از فیس لیفتش خیلی بهتر شده، ولی جلوش اصلا چنگی به دل نمیزنه
      بعدش این بدنه سنگین حدود ۱۸۰۰ کیلویی یه موتور ۲.۵ لیتری تنفش طبیعی خیلی کم واقعا براش، راه میره با این موتور !!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امیر

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (445 ديدگاه)

        اتفاقا بخش جلو بد نشده خوبه. ولی یکی از همکار های من سانتافه داره میگه شتاب
        چندان خوبی داره. کنده.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      2. Amirreza

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2183 ديدگاه)

        فکر کنم نسخه ۶ سیلندر هم داره این موتور ۲.۵ لیتری نقش ۲۲.۴ لیتری نسل قبل رو داره نه زیاد ضعیف و نه زیاد قوی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. new RAMIN

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1812 ديدگاه)

    کره و چین…
    هردو هر روز و هر ثانیه پیشرفت.
    این سانتافه با تریم جدید هم بسیار عالی در اومده،قیمت هم بسیار منطقی هست.

    اما متاسفانه ۱۰۰۰ مجله هم تایید کنن باز یه عده میان میگن زمین کجه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
    1. کیان

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (688 ديدگاه)

      راستی کیفیت چانگانی ک در حد بنز هست چه مدلی هست ؟
      شما با یه ویدیو اینستاگرامی و یه ویدیو ساده تشخیص میدین کیفیت بالاتر چانگان و …

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. new RAMIN

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1812 ديدگاه)

        @ کیان
        ((راستی کیفیت چانگانی ک در حد بنز هست چه مدلی هست ؟شما با یه ویدیو اینستاگرامی و یه ویدیو ساده تشخیص میدین کیفیت بالاتر چانگان و…))

        ببین دوست عزیز دیروز لینک دادم. مجدد میگم این کسی که فیلمو میزاره خودش از چینی ها تنفر داره خودش چند بار خودش اعلام کرده. همین الان پست بنز گذاشته
        برو پست بنز که امروز گذاشته رو ببین

        ۲روز پیش پشت رولز رویس گوست نشسته بود فیلمش هم گذاشته بود. پشت لینکلن نشسته پشت لندکروز هم نشسته فیلمش هم گذاشته. پشت پژو رنو هم نشسته بود. پشت بیش تر ماشین ها نشسته بود و کیفیت همه شونو نشون داده بود.

        اتفاقا پشت چری و جک و ام جی هم نشسته بود. اما از هیچ کدوم تعریف نکرده بود. تازه باید اون هارو تبلیغ میکرد چون اوضاعشون خراب بودولی گفت جک و ام جی کیفیتشون معمولیه . ولی از هونگکی و changan تعریف کرد. برو خودت ببین. کسی که هر روز میره نمایندگی برای ملت ایران وقت میزاره از همه کمپانی ها روزی یه بار فیلم میگیره طبیعتا دروغ نداره بگه.

        حالا شما نمیتونی واقعیت رو قبول کنی به خودت مربوطه. اصلا بیا دقیقا عین همون جمله رو که گفت مینویسم.

        “” کیفیت صفحه نمایش به پای مدل های دیگه نمیرسه ولی خیلی بی نظیره و خوبه کیفیت مواد به کار رفته خیلی خوبه، حالا نمیخوام شلوغش کنم بگم در حد بنز bmw ولی تا نشینید پشتش نمیفهمید عجب کیفیتی داره'”

        فیلم هم ببینی میفهمی مدیر فروششون گفت ۹۰ درصد مردم که میان محصولات مارو میخرن مردم لوکال هستن. دقت کنی قیمت هاش هم خیلی بالا بود. میشد بری کره و ژاپنی بخری. اما باز میرن changan میخرن تو حوزه خلیج فارس.

        لینک هم زیاد دارم. امار فروش هم هستش مجلات معتبر هم کیفیت بالای ۴ غول خودرو سازی چین رو تایید کردن. همین اتواکسپرس که لینک اندکو و محصولات changan رو برسی کردن سال ۲۰۱۷ واقعا باورشون نمیشد این چینی هست.

        تازه سال ۲۰۱۷… الان سال ۲۰۲۱ هستیم…

        چین و کره ، هردوتاشون هر روز پیشرفت میکنن و قطعا آینده از آن آنهاس.
        ۱۰۰۰ مجله هم تایید کنه باز یه عده میگن زمین کجه

        پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. بهزاد

          ۲۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1551 ديدگاه)

          رامین جان بازهم بدون نیت استخاره میکنی برادر.
          آمار فروش ۶ کشور عربی حاشیه خلیج فارس البته تاپ ۱۰ تای اول در سال گذشته بدین شکل بوده؛
          تویوتا هایلوکس ۴۵۸۰۰
          تویوتا لندکروز ۴۲۳۰۰
          تویوتا کمری ۳۵۸۰۰
          نیسان سانی ۳۲۷۰۰
          هیوندای الانترا ۲۷۹۰۰
          نیسان پاترول ۲۷۰۰۰
          هیوندای اکسنت ۲۴۰۰۰
          تویوتا کرولا ۱۹۷۰۰
          وانت تویوتا لندکروز ۱۹۴۰۰
          تویوتا یاریس ۱۷۸۰۰
          به عبارت بهتر سهم تویوتا از کل بازار منطقه ۳۵ درصد و در رتبه ی بعدی نیسان قرار داره.
          شرکت چانگان موتور درآمد کل سال گذشته ۱۱.۲ میلیارد دلار و BYD هم ۲۳ میلیارد دلار در حالی که یک قطعه ساز ژاپنی به نام aisin درآمدی نزدیک ۳۷ میلیارد دلار داره و denso حدود ۴۷ میلیارد و بریجستون ۲۸ میلیارد.
          حالا از آلمانی ها هم بگم طولانی میشه و این واژه های غول مول را نمیشه همینجوری برای هر شرکتی استفاده کرد.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        بابا بخدا اینم از اون بچه‌های اینستاگرامیه صبح تا شب سرشون تو اینستا و پست هایی که به نفعشونه رو میخونن و به اشتراک میزارن! همش چاخان….

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
    2. Amirreza

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      ببین از نظر من کره زیر ژاپن و سوئد و بالای فرانسس پیشرفت روز افزونشم درسته قابل تحسینه اما افتخارات و اصالت ودوام و البته سابقه سوپر اسپورت سازی دیگر برند های کششورای دیگه مثل ژاپن باعث شده که کره ازشون عقب بیفته ، کره در صورتی میتونه از ژاپن بهتر باشه که یک : حداقل یکی یا دوتا سوپر اسپورت درست و حسابی داشته باشن ، دو : پیکاپ های درست و حسابی ، سه : دوام فنی خیلی بالا ( الانم دوام فنیشون تا ۱۵ سال یا یکم بالاتر قابل قبوله اما در مقایسه دوام فنی ژاپنی ها هنوز پایینه ، چهار : افزاایش دقت در مونتاژ برای کاهش فراخوان ها که البته ژاپن هم این مشکل رو داره و اونها هم در بعضی برنداشون خیلی فراخوان میدن

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  3. پیام

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یه خبر برگ ریزون پورشه ساخت جانشین GT1 افسانه ای را تایید کرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      واقعا ؟؟؟

      کجا خوندی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Porsche

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (367 ديدگاه)

        حاجی چی میگی😂😂😂😂
        من متوجه نشدم ولی ایکاش بشه🤩🤩🤩

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    در بازار فوق غنی ایی مثل آمریکا لیزینگ کردن این ماشین واقعا به صرفه است.

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
    1. Saleh

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      تموم شد؟
      خیلی تاثیر گذار بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        حضرت شما هم یه چی بگو تاثیراتشو ببینیم!😂

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    این نسل سانتافه یکی از بهترین های هیونداست،طراحی خوب و هماهنگی داره، امکانات و تجهیزات هم که عالی،یه ماشین خوب برای خونواده ست ایکاش جایگزین اینایی که توی ایران هستن میشد،با ۴سیلندر نمیشه یه همچین هیکلی رو تکون داد…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. net

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    فقط هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۸ که در ایران و جهان خیلییی محبوب و فروش کرد .سانتافه نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۸ واقعا زیبا هست.این سانتافه مدل ۲۰۲۲ زیبا نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  7. Amirreza

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    من این نسل سانتافه رو بیشتر سورنتو دوست دارم چون سورنتو طراحیش برای یه شاسی بلند متوسط زیادی خشک و خشنه و من دوست دارم توی این کلاس بدنه ماشینم یکم ظاهر فانتزی تری داشته باشه که سانتافه فانتزی تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  8. Porsche

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (367 ديدگاه)

    رامین خواهشا بس کن
    خستمون کردی با این کامنت هات
    باشه چانگان بهتر از هرچی آهن پاره تو دنیا اصلا عشقه و چین ول کن بابا خودت میگی چرا بعضی ها تعصب دارن و اینا بعد خودت داری به این در و اون در میکوبی بگی چین خوبه
    مسخره کردی؟؟؟
    بابا بس کن خواهشا
    حداقل خودت عاشق اون کمونیست های مزخرف هستی باش
    فکر نمیکنم به ماها علایق دیگران مرتبط باشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا