منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی تولیدی این شاسی‌بلند اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.


بنا به گزارش پدال و به نقل از رویترز، گروه هیوندای موتور ظاهراً در سال جدید میلادی 13 خودروی جدید یا فیس لیفت شده را معرفی خواهد کرد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به شاسی‌بلند لوکس جنسیس و نسل جدید هیوندای سوناتا اشاره نمود.


جدای از تأیید برنامه‌ها برای معرفی چندین محصول جدید یا فیس لیفت شده در سال جدید، یکی از مسئولان کیا و هیوندای گفته تا سال 2021 شاهد اجرای برنامه‌ی آزمایشی تاکسی خودران هیوندای در کره جنوبی خواهیم بود. جزئیات این برنامه خیلی در دست نیست اما ظاهراً هیوندای به دنبال گسترش همکاری با بازیگران اصلی این بخش از بازار است.


خب به کراس اوور میان سایز جنسیس بازگردیم که نسخه‌ی مفهومی آن دارای جلوپنجره بزرگ احاطه شده توسط چراغ‌های چهارتایی بوده است. همین ویژگی طراحی را قبلاً در پروتوتایپ های نسل بعدی G80 دیده‌ایم.


وقتی به کابین مدل کانسپت پا بگذاریم شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش 22 اینچی با دو بخش مجزا برای راننده و سرنشین جلویی خواهیم بود. از دیگر ویژگی‌های برجسته می‌توان به صندلی‌های چرمی، تریم چوبی و عناصر فلزی برس خورده اشاره کرد.


ما چیز زیادی درباره‌ی کراس اوور لوکس جنسیس نشنیده‌ایم اما خبرهای پیشین نشان داده‌اند این خودرو از همان پلتفرم نسل بعدی G80 سود خواهد برد. انتظار می‌رود این خودرو با چندین پیشرانه عرضه شود. چیزی دراین‌باره به گوش نرسیده اما احتمال استفاده از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی 365 اسبی و 8 سیلندر 5 لیتری 420 اسب بخاری وجود دارد.


چیز زیادی هم درباره‌ی سوناتای جدید نمی‌دانیم اما پروتوتایپ احتمالی این خودرو در پیست نوربرگ رینگ دیده شده است. این خودرو از برخی ویژگی‌های طراحی کانسپت له فیل روگ برخوردار بوده و شیک‌تر از نسل فعلی به نظر می‌رسد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. Mohammad
    سوابق: (938 دیدگاه) ,

    با توجه به چیز هایی که دیدیم و شنیدیم
    احتمالا شاسی بلند جنسیس با ظاهر تپل ساخته میشه یه چیزی تو‌مایه های بنتلی بنتایگا
    ولی اندازش رو‌نمیدونم در چه سگمنتی قرار باشه
    به هر حال جنسیس تا اینجا در فروش و بازار یابی و راضی کردن مشتری ها نتونسته موفق باشه
    مثل کیا k900 یه ماشین خوب قرار بیاد ولی فعلا مردم به برند های قدیمی تر باسابقه تر بیشتر اعتماد دارن به نظرم بهتر بود کم کم جنسیس وارد بازار میکردن نه یهویی

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (43 دیدگاه) ,

      قطعا اگه تو فروش موفق نبود ( طبق مطلبی که تو همین پدال هست) انبارهاش خالی نمیشد و دلیل افت فروشش بیشتر بودن تقاضا نسبت به تولید و خالی شدن أنبار ها نمیبود! که واس همین قضیه هیوندای قول داده که مدت زمان تولید هر خودرو جنسیس رو کاهش بده تا بتونه متناسب با تقاضا تولید داشته باشن! انتخاب جی٧٠ بعنوان خودروی سال موتور ترند رو هم تبریک میگم بهت،همچنین درصد رضایت مندی بالای جنسیس جی ٩٠ در اولین سال تولید
      به نظر منم بهتره یه نگاه به موفقیت های جنسیس بندازی بعد واس برندی که از پراید رسید به خودروی سال موتور ترند،راه مشخص کنی 🙂
      از طرف مردم صحبت نکنیم هم بهتره 🙂
      راستی ممد جون من زیر هر مطلبی که کامنت میزارم میگی کامنت نزار و فقط زیر مطالب ماشین مورد علاقت جنسیس کامنت بزار! حالا خودت که عشق امریکایی هستی چرا اینجا کامنت گذاشتی؟!

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (938 دیدگاه) ,

        ۱_من هیچوقت نگفتم زیر هر مطلبی کامنت نزار هر آزادی ولی هر چیزی ننویس چون باعث بگو مگوی الکی میشه
        ۲_ خالی شدن انبار اصلا معنی نداره یعنی مثلا کیا k900 مشتری بیشتری داشت ولی کیا توان تولیدش فقط ۳۰۰ دستگاه در ساله این بی معنی هست
        ۳ تازه انبار داری اصلا خارج از ایران معنی نداره
        اگه میسازن و میفروشن انبار داری یا پیش فروش اصلا وجود نداره
        ۴ تازه من همون موقع هم گفتم جایزه گرفتن یه ماشین دلیل قانع کننده ای نیست که مشتری رو راضی کنه که به جای ماشین دیگه اونو بخره
        ۵ همون موتور ترند شاسس بلند سال رو جیپ رانگلر انتخاب کرد پیکاپ سال رو هم رم ۱۵۰۰
        و ماشین عملکردی رو‌هم کوروت ما اینهمه تاکید نکردیم هی بگیم مگه داریم خاله بازی میکنیم که هی به روی هم بکشیم
        ۶ تاره میبینی خودرو های آمریکایی جایزه میگیرن ولی جایزه اصلی رو مردم با خریدشون و افزایش فروش فیات کرایسلر به کمپانی ها میدن

        پاسخ
        1. حسن
          سوابق: (145 دیدگاه) ,

          این ارمان ادم خاصی هستش
          اونجایی که کوروت ماشین عملکردی سال 2018 میشه میگه قبول نیست
          اونجایی که رم وانت سال موتور ترند میشه میگه قبول نیست
          بعدش اونجایی که جنسیس جایزه میگیره میگه قبوله
          ارمان
          ببین نمیشه از واقعیت فرار کرد
          همین دیشب خبر گذاری MarketWatch از افزایش فروش 14 درصدی کرایسلر گفت همون شرکتی که تو لیست قابل اعتمادها جای خوبی نداره
          ولی شرکتی مثل کیا که تو لیست قابل اعتمادها حضور داشت از مدل k900 خودش تو 10 ماه فقط 277 تا فروخته
          پس زیاد به مجلات اکتفا نکن
          در ضمن قبل از سایت MarketWatch هم سایت خودرویی اتوموتیو نیوز از افزایش 17 درصدی فروش دوج رم و جیپ رانگلر خبر گذاشت

        2. Mآsكvيch
          سوابق: (43 دیدگاه) ,

          ١_ قطعا گفتی چند بار هم گفتی ولی خب اصلا مهم نیست چون کامنت ها گویا هست که کی دنبال بحث هست! اگه میتونستی یکیشونو بخری اینقدر الان حرص نمیخوردی!
          ٢_اینکه میگی أنبار داری و فلان معنی نداره هم جالبه ولی خب اشکال نداره من الان لینکش رو میزارم تایید که شد اونوقت میبینیم معنی داره یا نداره! پاراگراف پنجم لینک رو بخون!
          ٣_باز خوبه حداقل کیا مثل یه سری لز امریکایی هنوز مجبور نشده ماشینش رو از خط تولید خارج کنه!!
          ۴_در اینکه جایزه ملاک هست که شکی نیست و اینکه جوایزی که امریکایی که تو این چند سال گرفتن خیلی کمتر از کره ای ها هست تقصیر اونا نیست نمونش استینگر پارسال اندازه کل امریکا جایزه گرفت! چون جایزه رو افراد کارشناس با تست و بررسی میدن
          ۵_ در اینکه فروش هم ملاکه بازم شکی نیست و تو بحث فروش هم تا سال ٢٠١٧ گروه هیوندا کیا با ٣ برند چهارمین گروه پرفروش دنیا شد و بالاتر از همه امریکایی ها،لینک اونم میزارم لینک افزایش فروش امسالشون هم میزارم
          ۶_ مهمترین جایزه موتور ترند هم جی هفتاد گرفت

        3. Mآsكvيch
          سوابق: (43 دیدگاه) ,

          پاراگراف پنجم
          https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c%e2%80%8c-%d8%ac%d9%86%d8%b3%db%8c%d8%b3-%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/

          اینم افزایش فروش ٨ درصدی
          http://www.bbc.com/persian/magazine-45238747

          اینم پرفروش ترین گروه ها در سال ٢٠١٨
          جنرال موتورز با ٧ برند از هیوندا کیا با ٣ برند کمتر فروخته!

          https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/

          اینم میدونم ربطی به باقی مطالب نداره اما واس این گذاشتم که هضم اونارو راحت تر کنه و بشوره ببره پایین 🙂

          https://m.youtube.com/watch?v=0bh3tuWglFc

      2. کیان
        سوابق: (275 دیدگاه) ,

        من سعی میکنم با عدد و رقم حرف بزنم هرچمد میدونم بازم بعضی دوستان کره ای دوست منکر همین اعداد هم میشن، اما بازم تلاش برای روشنگری فک کنم بهترین کار هستش :
        1- فروش فول سایزهای لوکس در امریکا:
        http://www.goodcarbadcar.net/2018/12/large-luxury-car-sales-in-america-november-2018/
        1-مدل جی 90 تا اینجای سال 2018 ، 2056 تا فروخنه که نسبت به زمان مشابه سال گذشته تا این لحظه مشابه افت 48.5% داره، و در رده 7 جدول هستش از 10!!!
        2- فروش مید سایزهای لوکس در امریکا:
        http://www.goodcarbadcar.net/2018/12/small-and-midsize-luxury-car-sales-in-america-november-2018/
        2- مدل جی 80 ، سال 2018 تا الان 7141 فروخته، که نسبت به زمان مشابه سال قبل افت 51.3% داره، در رده 12 جدول هست از 17!!!
        3- فروش کوچک سایزهای لوکس در امریکا:
        http://www.goodcarbadcar.net/2018/12/small-and-midsize-luxury-car-sales-in-america-november-2018/
        مدل جی 70، فروش تنها 129 عدد ، انتهای جدول رده بندی 19 تایی، خودروی برتر موتور ترند

        لطفا اگر کسی چیزی میخواد بگه با دلیل و مدرک بیاد صحبت کنه، اون چیزی که هست و گذاشتم امار دقیق سال 2018 و مقایسش با سال 2017 هست. و به وضوح نشان دهنده افت فاحش فروش محصولات جنسیس در دومین سال خودشون هست که احتمال نشنان دهنده بازخورد ضعیف محصولات د رسال دوم هست.

        اینکه دلیل افت فروش زیاد شدن تقاضا هست شاخص جدید هست که باید به علم امار و اقتصاد اضافه شه.
        البته باز هم پیشرفت جای انکار نداره و همین هم برای ما الگویی با ارزش هست.

        پاسخ
        1. ونوم اف ۵
          سوابق: (49 دیدگاه) ,

          البته کیان عزیز به این امار یک عدد خرید ارمان رو اضافه بنما چون ایشون هم احتمالا مدلی از این کمپانی تهیه کردن

        2. سام
          سوابق: (620 دیدگاه) ,

          آقای کیان.دوست عزیز من!آمار ها و مستندات شما کاملا درست است ولی به شما توصیه می کنم وقت خودتان را با بحث کردن با ترول ها تلف نکنید.چون واقعا برخی ها اصلا طرفداری هیچ برندی نیستند و در اصل ترول اینترنتی هستند و الکی خودشان را طرفدار متعصب یک برند جا می زنند.این ها بیمار هستند و مرض آنها چاره ناپذیر است!

    2. Mohammad
      سوابق: (938 دیدگاه) ,

      و یه چیز دیگه هم بگم امیدوارم تایید شه
      اونم این که نمیدونم چطوریاست بعضی وقت ها به صورت فله ای دیسلایک میگیریم
      مثلا کامنت بالایی بنده ۲۰ تا لایک میگیره فقط
      من ۲۵ تا دیس و ۲۰ تا لایک 😂😂

      پاسخ
  2. Reza
    سوابق: (866 دیدگاه) ,

    انتقال قدرت و تکنولوژی از غرب به شرق

    پاسخ
  3. Mآsكvيch
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    موفقیت های زنجیره ای جنسیس با این کراس اوور که جاش هم خالی بود میتونه ادامه داشته باشه،امسال که جی هفتاد عالی کار کرد
    به نقل از بی بی سی هم امسال گروه هیوندا کیا ٨ درصد افزایش فروش داشتن و این برنامه ها میتونه موفقیتشون تو فروش و کسب جوایز رو بیشتر کنه

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (938 دیدگاه) ,

      و یه سوال دیگه ازت دارم به قول خودت بی بی سی گفته کره ای ها افزایش فروش داشتن ولی وقتی آمار های بازار های بزرگ مثل چین و آمریکارو برسی میکنیم میبینم کاهش فروش داشتن چطوریاست ؟
      یعنی بازار کره ای ها از چین و آمریکا داره به کشور های آفریقایی و روسیه تغیر پیدا میکنه ؟

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        بی بی سی کیه
        سایتهای تخصصی خودرویی گفتن از 10 سال گذشته هیوندا از 10 درصد بازار چین که در اختیارش بوده در سال 2018 کم تر از 4 درصدش رو داره
        کیا و هیوندا تو بازارهای چین و امریکا فروششون کم شده و این مربوط به امسال هم نمیشه فقط بلکه از حدود 5 سال پیش تا الان روند کاهش فروش رو داشتن ولی سال 2018 سیر نزولی داشته فروششون

        پاسخ
        1. Mآsكvيch
          سوابق: (43 دیدگاه) ,

          حسن این همه خودتو خسته میکنی با ٧/٨ تا اکانت میای ١٠٠ خط مینوسی بخدا من نمیخونم :)) علی شوی،حسن،کیان! چندتا اسم اخه؟ اینقدر فضا مجازی رو جدی نگیر خسته نشدی اینقدر از این اکانت رفتی تو اون اکانت لایک و دیس کردی و کامنت گذاشتی ؟ :))) اخه چیزی هم بهت نمیرسه ! :))
          راستی من هنوز قضیه تلگرام یادم هست هر وقت اونو اوکی کردی بیا من کامنتاتو میخونم و جوابشونو میدم پسر شجاع :))
          خدا نکنه سراتو تولید ایران بشه آرزو! 🙁

      2. Mآsكvيch
        سوابق: (43 دیدگاه) ,

        دیگه اینکه فکر میکنی تو دنیا فقط تو امریکا و چین ملت ماشین سوار میشن مشکل من نیست! من لینکشم گذاشتم منتظر تأییده
        فک کردی بقیه دنیا هم مثل تو هستن؟ نه عزیزم خیلی ها میتونن ماشین بخرن اونم ماشین خوب

        پاسخ
    2. ونوم اف ۵
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      بیشترین موفقیتش تو بخش طراحی میتونه باشه که جلو پنجرش از ماشین داره بیرون میزنه و یکم بیشتر پیشرفت کنه جلو پنجره با ۴ تا لاستیک تحویلت میده

      پاسخ
      1. Mآsكvيch
        سوابق: (43 دیدگاه) ,

        بنظرم تو بحث طراحی صحبت نکنی بهتره اخه پارسال گروه هیوندا کیا اندازه کل امریکا تو ۴ سال فقط جایزه طراحی رد دات گرفتن!
        حالا تو اگه تونستی اینو بخر بعد بهشون بگو جلوپنجرشو واست تغییر بدن :)))

        پاسخ
  4. MjM
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    بابا یکم مهلت بدید چقدر سوناتا میدید بیرون، هی فیس لیفت هی نسل جدید!

    پاسخ
  5. Khosrow
    سوابق: (760 دیدگاه) ,

    لینکلن گذاشته جلوش کپی کرده و به اسم خودش هم تموم میکنه ..

    پاسخ
  6. ارتا
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    طوفان آتیش نگیره صلوات 😂

    پاسخ
  7. بهنام
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    هیچوقت خودروهای کره ای و چینی رو دوست نداشتم و از نظر من این خودروسازها بیشتر بعنوان یک مزاحم در صنعت خودرو عمل میکنن تا بعنوان یک محرک و پیش برنده ی این صنعت. خودروسازهای این دو کشور همه ی پیشرفت آنها در بزرگ تر شدن شرکت خودشون و سرازیر شدن سود آن به کشورشون خلاصه شده و در این راه از هیچ تلاشی ولو تقلید، تقلب و حتی دزدی ایده یا طرحی دریغ نکردن. خودروسازهای اصیل در طول یکصد سال گذشته زحمات زیادی رو برای پیشرفت صنعت خودروسازی، افزایش ایمنی، راحتی، لذت رانندگی و غیره کشیده اند و نخبه ها ی زیادی رو به جهان معرفی کرده اند تا این صنعت و دانش پشت آن در حال حاضر فراگیر شده و دیگر هر کشوری با یک برنامه ریزی درست، سرمایه گذاری هدفمند، استخدام مهندسان و کارشناسان خبره و البته همکاری با خودروسازهای تراز اول و صاحب سبک می‌تواند صاحب صنعت خودروسازی شود. فقط سوال این است خودروسازی کره با فروش چند میلیونی در سال و خارج کردن رقبای قدیمی تر از چرخه ی رقابت، تا به اینجای دنیا چقدر نوآوری، اختراع، اکتشاف و یا ایده ای که باعث پیشرفت صنعتی خودرو شود به جهان معرفی کرد؟ سهم یک کشور با فروش شش هفت میلیونی در سال در رشد و توسعه ی دانش خودروسازی و پیشرفت آن جز برای خود چه بوده است؟ آیا می‌توان خدمات آنها به این صنعت را با شرکتی مثلأ پورشه با فروش چند صد هزارتایی مقایسه کرد؟ یا با ب ام و، شورولت، کرایسلر، حتی لکسوس، ولوو… وغیره؟ هنوز هم معتقدم این شرکت‌ها در دنیای خودروبازها نه تنها دوست داشتنی نیستن بلکه بعنوان یک مزاحم و مقلد ه خودخواه کاملا منفور هم هستن. میزان فروش تنها بخشی از میزان محبوبیت هست ولا غیر.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.