هیوندای

حفظ جان انسان‌ها با روش خلاقانه هیوندای موبیس

هیوندای موبیس از رویداد الکترونیک مصرف‌کننده CES برای معرفی تکنولوژی DDREM خود استفاده خواهد کرد. این سیستم که مانور خروج و حفظ جان راننده نام دارد برای پیش‌گیری از تصادفی که به دلیل خواب‌آلودگی راننده در پشت فرمان رخ می‌دهد طراحی شده است.


خواب‌آلودگی راننده در پشت فرمان یکی از ۵ دلیل اصلی تصادفات منجر به مرگ‌ومیر بوده و برای پیشگیری از این موضوع سیستم DDREM از دوربین مادون‌قرمز به منظور پایش و تحلیل چهره راننده و حرکات چشم استفاده می‌کند تا هرگونه خواب‌آلودگی و کاهش هوشیاری راننده را بررسی نماید. سیستم مورد بحث همچنین سیستم‌های کمک‌راننده متعددی را بررسی می‌کند تا ببیند که آیا راننده حرکات خطرناک مرتبط با خواب‌آلودگی را انجام می‌دهد یا خیر.

اگر سیستم تشخیص دهد که راننده به خواب رفته یا پاسخی نمی‌دهد باعث خواهد شد خودرو به حالت رانندگی خودکار سطح ۴ وارد شود و بدین ترتیب مکانی امن برای توقف خودرو را بیابد.

جالب‌ترین جنبه سیستم جدید هیوندای موبیس این حقیقت است که از سخت‌افزاری سود می‌برد که قبلاً در اکثر خودروهای جدید دیده شده است. این سخت‌افزار شامل سیستم فرمان با کمک الکتریکی، یک دوربین، حسگرهای رادار و جی‌پی‌اس می‌باشد. به لطف قطعات موجود و این حقیقت که خودرو تنها به حالت رانندگی خودکار برای فواصل کوتاه نیاز دارد، سیستم هیوندای موبیس به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از سیستم‌های خودران کنونی بوده و پیچیدگی کمتری هم دارد.


هیوندای موبیس می‌گوید این تکنولوژی می تواند تا سال ۲۰۲۲ آماده شود و تنها نیاز اصلی آن برای اکثر خودروها اضافه شدن دوربین مادون‌قرمز با هزینه پایین می‌باشد. این سیستم می تواند ایمنی خودروها را با هزینه‌ای نسبتاً کوتاه به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

موسسه AAA تخمین می‌زند بیش از ۲۰ درصد مرگ‌ومیر تصادفات آمریکا نتیجه خواب‌آلودگی رانندگان می‌باشد. حدود ۷ هزار مرگ‌ومیر سالانه به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد.

مدیر توسعه خودروهای خودران هیوندای موبیس در آمریکا می‌گوید:

با بیشتر کردن تمرکز روی جنبه‌های ایمنی رانندگی خودکار ما می‌توانیم تکنولوژی خودران سطح ۴ را سریعاً وارد خودروهای سواری کنیم. کمپانی ما در حال ساخت یک تکنولوژی است که جان هزاران انسان را حفظ خواهد کرد و آرامش خاطر زیادی را به رانندگان و سرنشینان اعطا خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    جای چنین انسان هایی که به فکر حفظ و ایمنی جان مردم هستند بهشت اعلا نیست؟؟؟ (از دیدگاه بعضی ها کافر و نجس اند)
    اینا به فکر حفظ جان و ما هم به فکر حذف جان (پ ر ا ی د)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیرمحمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    افرین به هیوندای موبیس اول که ایربگ سقفی حالا هم این سیستم ایمنی فوق العاده(و البته مطمیینا کپی شده از تویوتا و بقیه ی خودروسازان ژاپنی هستش???)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خودروسازهای ما اگر بتوانند افزایش ضخامت ورقها در حد استاندارد و حذف خودروهای بی کیفیت را بپذیرند میزان مرگ و میر ایران 10درصد کاهش خواهد یافت. ( آپشن کیسه هوا یادم رفت)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا