هیوندای ولوستر N، گران‌تر از گلف GTI

هیوندای نسخهٔ اسپرت ولوستر N را در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت 2018 رونمایی کرده و حالا قیمت آن‌را اعلام کرده است. طبق اعلام هیوندای، قیمت پایهٔ ولوستر N از 26,900 دلار آغاز می‌شود که با احتساب 885 دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، به 27,785 دلار می‌رسد. این یعنی هاچ‌بک داغ هیوندای از ولوستر پایهٔ 2 لیتری 8400 دلار و از ولوستر توربو 1500 دلار گران‌تر است. ولوستر N با این قیمت‌گذاری حتی از فولکس‌واگن گلف GTI با قیمت 27,310 دلار هم گران‌تر است.

اما در قبال این مبلغ، هیوندای به‌صورت استاندارد چراغ‌های LED، رینگ‌های 18 اینچی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی، سیستم صوتی اینفینیتی با هشت بلندگو و پدال‌های آلیاژی را ارائه می‌کند. برای تأمین نیرو نیز ولوستر N به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز است که برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.

اما کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند می‌توانند با پرداخت 2100 دلار، پکیج N پرفورمنس را سفارش دهند. این پکیج قدرت پیشرانه را به 275 اسب بخار افزایش می‌دهد؛ اما علاوه بر افزایش قدرت، پکیج N پرفورمنس ویژگی‌های دیگری مثل سیستم اگزوز اسپرت، سیستم ترمز ارتقاءیافته با دیسک‌های 13.6 اینچی در جلو و 12.3 اینچی در عقب، رینگ‌های بزرگ‌تر 19 اینچی با لاستیک‌های پیرلی P Zero و دیفرانسیل لغزش محدود را هم به همراه دارد. در صورت سفارش این پکیج، قیمت ولوستر N به 29,885 دلار افزایش پیدا می‌کند.

ولوستر N اولین محصول بخش عملکردی N هیوندای در ایالات‌متحده محسوب می‌شود؛ اما این هاچ‌بک اسپرت کره‌ای در بازار آمریکا با رقبای سرسختی مواجه است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به هوندا سیویک Si و سیویک تایپ R، فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST اشاره کرد. فروش ولوستر N از ماه آینده در نمایندگی‌های فروش ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    مجلهauto motor تمام خودروهای این کلاس رو جمع کرده وبعد یه رقابت ومقایسه کامل وحتی زمان گیری دور پیست این نتایج رو گذاشته

    پاسخ
  2. AMANTE
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    الان هیوندای دو هاچ بک داغ در بازار داره یکی مدل I30 N و یکی هم مدل ولوستر N و از بعضی لحاظ رقیب هم محسوب میشن و رقبای مشابهی هم دارن.
    کسی دلیل اینکار هیوندای رو میدونه؟

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      i30 یه هاچ‌بک معمولیه اما ولوستر حالت کوپه مانند داره، خصوصاً از سمت چپ که فقط یه در داره و کاملاً مثل یه کوپه بنظر میرسه. به همین دلیل ولوستر با کوپه‌هایی مثل تویوتا GT86 هم مقایسه میشه.
      از طرف دیگه، تو آمریکا i30 N عرضه نمیشه و فقط ولوستر حضور داره. بنابراین تو این بازار این دو ماشین همپوشانی ندارن.

      پاسخ
    2. علیx76
      سوابق: (143 دیدگاه) ,

      قبلا هم فولکس مدل های شیراکو و گلف رو عرضه میکرد که تقریبا تو یه کلاس ابعادی هستن
      یا حتی بیتل

      پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    سریع ترین ماشین این کلاسm2 هستش در پیست. مجله auto motor که همه خودروهای این کلاس رو جمع کرده و تست وبررسی کرده وهم توسط راننده حرفه ای زمان گیری هم کرده در پیست. بین 9خودرو جایگاه اول بی ام وm2شده وجایگاه دوم m140. برای مثال رکوردm2 در این پیست شده 1.59.8 و زمان خودرویی مثل هوندا سویک تایپr که در این رقابت جایگاه پنجم رو بدست آورده زمان 2.03.4 رو در پیست بدست آورده.

    پاسخ
  4. Amir Machine
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    هیوندای با این شیوۀ قیمت‌گذاری راه به جایی نخواهد برد و اوضاع فروشش از این هم بدتر میشه.
    آخه کی حاضر میشه بجای یه گلف GTI بره ولوستر N بخره اونم با 500 دلار بیشتر؟

    پاسخ
  5. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    اخیرا یک مقاله ای ترجمه شده درباره هیوندای i30N در مجله ماشین خواندم که از این ماشین خیلی تعریف و تمجید شده بود.اینطور که معلوم است بخش N هیوندای توانسته است خودروهایی به بازار ارائه دهد که از حیث قابلیت های اسپرتی با بهترین های نسخه های روز دنیا رقابت و برابری می کنند و این خود پیشرفت بزرگی را نوید می دهد.اما در این میان،مسئله قیمت پارامتر بسیار مهمی است و باید دید که آیا مشتریان در آِینده حاضرند که از خرید خودروی جا افتاده و مشهوری مثل فولکس واگن گلف GTI صرف نظر کرده و به نسخه N هیوندای ولوستر با قیمتی گران تر روی آورند؟ در هر حال،بایدکمی منتظر ماند و دید که تا چه حد مدل های N هیوندای در بازارهای جهان پیشروی می کنند.هیوندای وارد بخش پر ریسکی از بازار شده است.

    پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (934 دیدگاه) ,

    یکی‌ از دلایل فروش بالای هیوندای مزیت قیمتی بود که نسبت به رقبا داشت
    اعتماد به نفسشون زیاد شده خوبه اما یکمی زوده فکر کنم کار دستشون بده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.