هیوندای

پالیسید، نام کراس‌اوور فول سایز جدید هیوندای

کاملاً مشخص است که هیوندای بر روی توسعهٔ یک کراس‌اوور فول سایز جدید کار می‌کند که جایگزینی برای مدل وراکروز یا IX55 محسوب می‌شود. حال گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد کراس‌اوور فول سایز آیندهٔ هیوندای احتمالاً پالیسید (Palisade) نام خواهد داشت. اطلاعاتی که توسط AutoGuide ارائه شده نشان می‌دهد که هیوندای اواخر ماه گذشته این نام را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات‌متحده برای یک خودرو به ثبت رسانده که احتمالاً برای خودرویی جدید بکار خواهد رفت. پالیسید به معنای یک دیوار بزرگ محافظ است که می‌تواند نام مناسبی برای یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفه باشد.

با نگاه به تصاویر جاسوسی که از پالیسید منتشر شده می‌توان فهمید که با وجود استفاده از پلت‌فرم جدید برای ساخت این کراس‌اوور فول سایز، بسیاری از ویژگی‌های طراحی پالیسید با نسل جدید سانتافه مشابه خواهد بود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های دوقسمتی جلو اشاره کرد. این چراغ‌ها همانند سانتافه شامل نمونه‌های باریکی در لبهٔ کاپوت و نمونه‌های بزرگ‌تر مربع شکل پایین‌تر می‌شود. در نمای جلویی پالیسید جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگ معروف هیوندای نیز دیده می‌شود.

فعلاً اطلاعات رسمی و تأییدشده‌ای از قوای محرکهٔ پالیسید در دست نیست اما شایعاتی نشان می‌دهد که احتمال ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار قدرت برای آن وجود دارد. همچنین گفته شده احتمال ارائهٔ یک قوای محرکهٔ قوی‌تر هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با خروجی کلی ۴۰۰ اسب بخار نیز برای پالیسید وجود دارد هرچند که همان‌طور که گفته شد فعلاً هیچ‌چیز در این رابطه تأیید نشده است. این کراس‌اوور فول سایز کره‌ای به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهند که هیوندای پالیسید در ماه‌های ابتدایی سال آینده معرفی خواهد شد؛ بنابراین احتمال دارد این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شود. فروش پالیسید نیز باید از اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز گردد اما فعلاً مشخص نیست که آیا هیوندای آن‌را در خارج از ایالات‌متحده هم عرضه خواهد کرد یا نه. این کراس‌اوور فول سایز کره‌ای در بازار ایالات‌متحده با رقبای زیادی چون فولکس‌واگن اطلس، شورلت تراورز، فورد اکسپلورر، مزدا CX-9 و سوبارو ایسنت روبرو خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    احتمال این هست که نسل بعدی موهاوی هم بر اساس این ساخته شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    نسخه چهارصد اسب بخاریش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با توجه به این تصاویر مشخصه که هیوندای تو این ماشین بزرگ باز از همون چراغای کوچیک نسل جدید سانتافه استفاده کرده که اصلا ابهت نداره
    نمیگم که زشته ولی این طراحی برای ماشینای کوچیکترش مثل توسان استفاده میکرد مناسبتر بود (:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    ای کاش جلو پنجره این مثل نسل جدید سانتافه نباشه
    چراغ های باریکی که نقش دیلایت رو ایفا میکنن و مه شکن های بزرگی که کار چراغ اصلی رو انجام میدن !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا