پالیسید، نام کراس‌اوور فول سایز جدید هیوندای

کاملاً مشخص است که هیوندای بر روی توسعهٔ یک کراس‌اوور فول سایز جدید کار می‌کند که جایگزینی برای مدل وراکروز یا IX55 محسوب می‌شود. حال گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد کراس‌اوور فول سایز آیندهٔ هیوندای احتمالاً پالیسید (Palisade) نام خواهد داشت. اطلاعاتی که توسط AutoGuide ارائه شده نشان می‌دهد که هیوندای اواخر ماه گذشته این نام را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات‌متحده برای یک خودرو به ثبت رسانده که احتمالاً برای خودرویی جدید بکار خواهد رفت. پالیسید به معنای یک دیوار بزرگ محافظ است که می‌تواند نام مناسبی برای یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفه باشد.

با نگاه به تصاویر جاسوسی که از پالیسید منتشر شده می‌توان فهمید که با وجود استفاده از پلت‌فرم جدید برای ساخت این کراس‌اوور فول سایز، بسیاری از ویژگی‌های طراحی پالیسید با نسل جدید سانتافه مشابه خواهد بود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های دوقسمتی جلو اشاره کرد. این چراغ‌ها همانند سانتافه شامل نمونه‌های باریکی در لبهٔ کاپوت و نمونه‌های بزرگ‌تر مربع شکل پایین‌تر می‌شود. در نمای جلویی پالیسید جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگ معروف هیوندای نیز دیده می‌شود.

فعلاً اطلاعات رسمی و تأییدشده‌ای از قوای محرکهٔ پالیسید در دست نیست اما شایعاتی نشان می‌دهد که احتمال ارائهٔ یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 با 290 اسب بخار قدرت برای آن وجود دارد. همچنین گفته شده احتمال ارائهٔ یک قوای محرکهٔ قوی‌تر هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با خروجی کلی 400 اسب بخار نیز برای پالیسید وجود دارد هرچند که همان‌طور که گفته شد فعلاً هیچ‌چیز در این رابطه تأیید نشده است. این کراس‌اوور فول سایز کره‌ای به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهند که هیوندای پالیسید در ماه‌های ابتدایی سال آینده معرفی خواهد شد؛ بنابراین احتمال دارد این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2019 رونمایی شود. فروش پالیسید نیز باید از اواخر سال 2019 یا اوایل سال 2020 آغاز گردد اما فعلاً مشخص نیست که آیا هیوندای آن‌را در خارج از ایالات‌متحده هم عرضه خواهد کرد یا نه. این کراس‌اوور فول سایز کره‌ای در بازار ایالات‌متحده با رقبای زیادی چون فولکس‌واگن اطلس، شورلت تراورز، فورد اکسپلورر، مزدا CX-9 و سوبارو ایسنت روبرو خواهد بود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (586 دیدگاه) ,

    با توجه به این تصاویر مشخصه که هیوندای تو این ماشین بزرگ باز از همون چراغای کوچیک نسل جدید سانتافه استفاده کرده که اصلا ابهت نداره
    نمیگم که زشته ولی این طراحی برای ماشینای کوچیکترش مثل توسان استفاده میکرد مناسبتر بود (:

    پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (649 دیدگاه) ,

    ای کاش جلو پنجره این مثل نسل جدید سانتافه نباشه
    چراغ های باریکی که نقش دیلایت رو ایفا میکنن و مه شکن های بزرگی که کار چراغ اصلی رو انجام میدن !!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.