هیوندای

معرفی کانسپت خودران هیوندای موبیس در CES

تعدادی از خودروسازان در حال کار روی خودروهای خودران هستند اما تنها تعدادی از آن‌ها سیستم‌هایی برای ارتباط با عابران پیاده و دیگران کاربران جاده را دارا هستند.


این گروه هم‌اکنون گسترش یافته زیرا هیوندای موبیس کانسپت در رویداد تکنولوژی CES لاس‌وگاس معرفی شده است. این کوپه‌ی آینده‌نگرانه یک خودروی خودران مجهز به تعدادی صفحه‌نمایش و چراغ است که با دیگران ارتباط برقرار می‌کند.


چراغ‌های جلو واقعاً جالب هستند زیرا هیوندای می‌گوید آن‌ها می‌توانند نمادهای هشدار قرمز را در جلوی عابران پیاده بتابانند و به این ترتیب از حرکتی غیر ایمن در جلوی خودرو اجتناب شود. زمانی که خودرو متوقف شود چراغ‌های جلو نماد راه رفتن را روی جاده خواهند تاباند تا به عابران بگویند که می‌توانند به‌صورت ایمنی رد شوند.

عابران پیاده می‌توانند بیش از ۱۳۷ متر از راه را تشخیص دهند و خودرو نیز می‌تواند بیشتر از این راه نشان دهد. هیوندای می‌گوید بوردهای LED پیکان جهت‌داری را نمایش می‌دهد که جهت حرکت خودرو را نشان خواهد داد. این کانسپت همچنین شروع به شمارش معکوس خواهد کرد تا زمان شروع حرکت خودرو را نشان دهد. این ویژگی ما را به یاد چراغ‌های راهنمایی می‌اندازد.


جدای از ویژگی‌های یاد شده، این کانسپت دارای منطقه نورانی نشان دهنده است که به افراد می‌گوید این خودرو در حالت رانندگی خودکار قرار دارد. کانسپت هیوندای همچنین از صدا و دیگر LED ها به منظور افزایش ایمنی جاده‌ای استفاده می‌کند.


از آنجایی که تمرکز سیستم نورانی ارتباطی روی استفاده از تکنولوژی نورپردازی هوشمند است، هیوندای می‌گوید این تکنولوژی را می‌توان با سرعت نسبتاً سریع و هزینه‌ی کم به راه انداخت. البته خودروسازان باید در این زمینه تلاش کنند.

یکی از مدیران هیوندای موبیس می‌گوید:

نور به عنوان یک گذرگاه برای ارتباط با دیگر خودروها و عابران پیاده استفاده شده بنابراین ما از تکامل این تکنولوژی به منظور حفظ جان انسان‌ها و آرامش خاطر کاربران جاده هیجان‌زده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    بله همینه دیگه، بیشتر دنیا آماده ی آینده ای درخشان برای دنیای خودرو، افراد داخل خودرو و افراد بیرون خودرو هستن.
    مام که همین زمان حالگذشته ( ترکیب حال و گذشته ) هستیم و…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا تو آینده صنعت خودرو کلی ایده های جدید میشه پیاده کرد و قطعا استارتاپهای جدیدی بوجود میان که از این فرصتها استفاده میکنن و هم خودشون رشد میکنن و هم باعث رشد جامعه میشن. من نظرم اینه که برای من و شما که الان به هر دلیل فرصتی برامون فراهم نیست این میتونه یه فرصت جدید باشه. الان نیاز به پول و امکانات خاصی نداریم. الان فقط خلاقیت و ایده پردازی نیازه و بعدش یه همت بلند و ممارست تا اون ایده رو به جایی برسونیم. حتی اگه به نتیجه هم نرسیم حداقل تلاشمونو کردیم و همون تلاش ممکنه باعث دیده شدنمون بشه. بشخصه چند وقته فکرم خیلی درگیر این مسائله. الانم دارم برنامه ریزی میکنم برای تولید یه محصول در حوزه خودرو که خیلی بازار بکر و دست نخورده ای داره. نمیدونم چی میشه فقط میدونم اینطوری خیلی خوشحالترم نسبت به اینکه هیچ کاری نکنم و فقط بشینم موفقیت بقیه رو تماشا کنم. حسم میگه نتیجه میگیرم.شاید نه بار اول ولی دوباره و دوباره و دوباره????. از کارمندی خسته شدم. این زندگی کارمندی مال من نیست. میخوام دستبکار بشم. الان دارم رو نمونه اولیه کار میکنم. شاید یه روز تبلیغ محصولمو بعنوان رپورتاژ تو همین پدال گذاشتم??. دوستان برام دعا کنین موفق بشم چون واقعا با دست خالی فقط با شور و عشق و علاقه دارم میرم جلو. این قدم اولمه. به امید خدا بعد از موفقیت این پروژه قدمهای بلندتری برمیدارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا