ولوو

توربین‌های سه‌قلو برای پیشرانه ولوو

موشک سوئدی، با هدف قرار دادن سه رقیب بزرگ آلمانی، یعنی مرسدس، ب‌ام‌و و آئودی، یک سه‌گانه توربینی در قلب خودروهای آینده خود قرار خواهد داد. بدین ترتیب از یک ولوو S60 با موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری می‌توان ۴۵۰ اسب بخار نیرو بیرون کشید.

VOLVO S60 Polestar 450hp
VOLVO S60 Polestar 450hp
جنگ قدرت، به روزهای گرم خود نزدیک می‌شود. آغازگر این جنگ شاید ایتالیایی‌ها با موتورهای تنفس طبیعی فراری بوده باشند، اما فورد با اکوبوست و جنرال موتورز با اکوتک، توربین‌ها را به این بازی وارد کردند. اکنون از ژاپن هم تکنولوژی‌های اسکای اکتیو و EarthDreams وارد رقابت شده‌اند.

VOLVO S60 Polestar Engine
VOLVO S60 Polestar Engine
موتورهای با تکنولوژی Drive-E با عملکرد بالا، محصول ولوو می‌باشند که از دو توربوشارژر موازی BorgWarner بهره می‌برند. سرعت توربین این توربوها به ۲۰۰ هزار دور بر دقیقه می‌رسد. علاوه بر این از سوپرشارژر الکتریکی نیز که با برق ۴۸ ولت جداگانه تغذیه می‌گردد و دور توربین آن به ۷۰ هزار دور بر دقیقه می‌رسد نیز استفاده می‌شود. این در حالی است که مدل‌های حال حاضر پولستار از این موتور ۲.۰ لیتری، ۱۰۰ اسب بخار نیروی کمتر یعنی ۳۵۰ اسب بخار، استخراج می‌کنند که برای رقابت با رقیبی چون مرسدس بنز CLA45 AMG کافی نیست.

VOLVO S60 Polestar Engine
VOLVO S60 Polestar Engine
فشار پمپ سوخت در موتورهای Drive-E به ۵۰ PSI می‌رسد در حالی که با کمک انژکتورهای بزرگ با فشار ۳۶۲۵ PSI به داخل سیلندرها تزریق می‌شوند.

VOLVO Drive-E
VOLVO Drive-E
چنین فشار وحشتناکی از دو عدد توربوشارژر و یک سوپرشارژر با سرعت بالا، این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا دوام چنین موتوری قابل اتکا است؟ بخش توسعه و تحقیق ولوو به خوبی پاسخ این سؤال را می‌داند زیرا زمانی که یک مدل S60 پولستار با چنین پیشرانه ای را روانه بازار کند، باید طول عمر مناسب و استهلاک قابل کنترلی را برای آن محاسبه نموده باشد. ولوو و پولستار نیروگاه‌های خود را روشن کرده‌اند و باید دید که در هوای زمستانی سوئد، می‌توانند یخ رقابت را با ژرمن‌ها بشکنند یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Just germany...

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    ولوو رو قبول دارم…
    بیشتر از اینکه به فکر ظاهر ماشین باشه به فکر کیفیت و سلامت و آسایش سرنشیناس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۱۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      درسته ماشین خوبیه ولی تو دل برو نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arman

      ۱۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      ولوو مدتها بود تو حاشیه بود اما خوشحالم که داره بر میگردخ تو گود اونم با این حرکتا..دمش گرم
      راستی جلسه مدیرای خودروسازی های ایران و رنو و پژو و پینین فارنیا برگزار شد…به نظرتون امیدی هست؟! فکر کن یه ماشین با پلت فرم جدید فرانسوی و طرحی فارنیا مخصوص ایران….تصورشم قشنگه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Lord Cezar

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    اینا از موتور 2 لیتر 4 سیلندر 450 اسب میکشن بیرون اونوقت ما 20 سال داره میشه هنوز تو کف +100 اسب بخار هستیم .
    نکته جالب اینجاست ایران خودرو میاد موتور xu7 رو تغییر حجم میده میشه 1900 سی سی بعد به جای افزایش قدرت موتور میبینیم از قبلی هم ضعیف تر میشه . چه دلیلی داره وقتی ELX 16 سوپاپ 110 اسب میده بیان همچین کاری بکنن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shahin

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    به نظرم بیشتر به فکر مردمه بعدش قدرت و امنیت بعدشم طراحی داخلی و خارجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mehran

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    همانطور که تکنولوژى ولوو پیش از این باعث برترى کامیونهایش نسبت به بنز و سایر رقبا شد اکنون این موضوع قابل پیشبینى و قابل دسترس مى باشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید (6*6)

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    ولوو به دوراز ظاهر بینی و تجملات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید (6*6)

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    البته من هر کاری میکنم نمیتونم با ولوو ارتباط برقرار کنم

    با وجود اینکه

    ولوو یکی از شرکت هایی است که همیشه پیشرو در تکنولوژی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. McLaren Automotive

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    من واقعا به ولوو و تلاش های این شرکت برای بالا بردن کیفیت و ایمنی خودرو احترام میزارم و خیلی قبولش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ایرانیاانقدر پیشرفت نکردن که پوسیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اعداد و ارقامی که در خصوص rpm توربوشاژر ،پمپ سوخت و انژکتور به کار رفته واقعا عجیب و جالبه این اعداد نشون دهنده مرزهای تکنولوژیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مجتبی(ساروی)

    ۱۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    افا داخل موتورش چه خبره ؟ادم سرگیجه میگیره والا فکرکنم یه پیچ بیفته داخل/ ماشین بره توdeadlock

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ehsan

    ۱۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ولوو رقیب دیرینه بنز و بی ام دبلیو در داخل اتحادیه اروپاست پس حرفهای زیادی برای گفتن داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. E 36

    ۱۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    مصرف سوختش چی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا