ولوو

اضافه شدن تکنولوژی هیبریدی ملایم به محصولات 2022 ولوو

پس از معرفی تکنولوژی هیبریدی ملایم در شاسی بلندهای XC90 و XC60 در سال ۲۰۱۹ و استفاده از سیستم ۴۸ ولتی در دیگر محصولات سری ۶۰ و ۹۰ طی سال ۲۰۲۰، ولوو سرانجام قوای محرکه الکتریکی شده خود را به آمریکا نیز می‌آورد. گفته می‌شود خودروهای S60، XC60، S90 و V90 کراس کانتری بازار آمریکا در مدل ۲۰۲۲ خود از تکنولوژی هیبریدی ملایم سود خواهند برد.

کار اند درایور می‌گوید پیشرانه‌های قبلی T5 و T6 که غیر هیبریدی هستند جای خود را به نمونه‌های جدید B5 و B6 می‌دهند. این پیشرانه‌ها همچنان از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو یا توربو و سوپرشارژر هستند اما به لطف استفاده از واحدی الکتریکی مصرف سوخت کمتری دارند.

فعلاً مشخصات دقیق این پیشرانه‌ها منتشر نشده اما نسخه‌های توربو و توربو و سوپرشارژر آن‌ها در اروپا اندکی کم‌رمق‌تر هستند. البته مقایسه مستقیم بین بازارهای آمریکا و اروپا درست نخواهد بود زیرا استانداردهای آلایندگی متفاوتی در این دو بازار وجود دارد.

موضوع جالب اینکه طبق گفته کار اند درایور به نظر می‌رسد خودروهای XC40، XC90 و V60 کراس کانتری از این قوای محرکه جدید استفاده نخواهند کرد. هنوز مشخص نیست که آیا هنوز این خودروها در لیست EPA قرار نگرفته‌اند یا اینکه سوئدی‌ها تصمیم گرفته‌اند مدل‌های یاد شده را همچنان به‌صورت درون‌سوز خالص عرضه کنند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت XC90 به عنوان پرچم‌دار ولوو در آینده نزدیک پذیرای مدلی تمام الکتریکی خواهد شد. این خودروساز خوش‌نام طی دهه آتی اقدام به الکتریکی سازی تمامی محصولات خود خواهد کرد و این شاسی‌بلند بزرگ نقش مهمی در پیشبرد اهداف سوئدی‌ها خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    خسته نباشی دلاور 😮‍💨

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    طراحیاش عالی هستن
    فنی سوسول و حساس که با الکتریکی شدن حل میشه
    ایمنی که حرفی برای گفتن نذاشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    ولوو هیچ کاریم نمیکنه فقط خبرش میاد! عجیبه…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا