نگاهی کوتاه به مشخصات ولوو VNL 670 مدل 2018

مهم نیست که کسب و کارتان چیست و در زمینه تولید و عرضه چه نوع کالاهایی فعالیت دارید، اگر مجبور به پخش مقدار زیادی کالا در فواصل مختلف هستید، پس به دنبال یک کشنده مناسب می‌گردید که از عهده این کار به خوبی برآید. ولوو VNL 670 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست، چراکه هم از عهده وظایفش بخوبی بر می‌آید و هم ساخته شده توسط یک برند خوشنام است.

2018 Volvo VNL
در این مقاله ما به بررسی ابعاد مختلف این کشنده تجاری از قبیل ویژگی‌های پیشرانه، فضای داخلی، تجهیزات و نیز به بیان تواناهای مختلف آن می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری در خرید یک خودروی سنگین تجاری اتخاذ نمایید.

2018 Volvo VNL

قلب کشنده سوئدی

برای این خودروی غول پیکر سه پیشرانه در نظر گرفته شده است. اولین گزینه که از قضا ضعیف ترین نیز هست، پیشرانه D13 ولوو است که توانی معادل 335 اسب بخار را درون خود ذخیره نموده است.دامنه گشتاور تولیدی توسط آن برابر 1,350-1,650 پوند فوت بوده و دامنه حرکتی آن نیز به میزان 485 مایل است. سپس نوبت به پیشرانه موسوم به D16 می‌رسد که با 450 اسب بخار قدرت، قویترین گزینه شما خواهد بود. دامنه گشتاور آن با مدل دی13 یکسان است و از دامنه حرکتی به میزان 535 مایل بهره می‌برد. سومین شرکت‌کننده حاضر در این رقابت نیز تحت عنوان Cummins ISX15 وارد گود شده است که علی رغم توان کمتر و گشتاور مشابه نسب به دی16، از برد حرکتی بیشتری بهره می‌برد. توان خروجی این موتور برابر 385 اسب بخار و دامنه حرکتی آن معادل 550 مایل است.

2018 Volvo VNL
در زمینه انتقال قدرت پیشرانه، آپشن ها کمی محدود است. گیربکس 12 سرعته اتوماتیک-دستی یکی از موارد قابل انتخاب است. همچنین گیربکس اتوماتیک «ایتن فولر» 18 سرعته در خدمت شما برای تحویل محموله‌تان است.

داخل کابین

چندین آپشن داخلی توسط شرکت سازنده برای این خودرو ارائه شده است. راننده زمان زیادی از وقت خود را داخل کابین می‌گذراند، بنابراین طراحی، کیفیت و تجهیزات داخلی مقوله‌های بسیار مهمی برای یک کشنده محسوب می‌شود. حجم محل خواب کابین VNL 670 برابر 264 فوت مکعب است و توسط متریال راحت و بادوام فرش شده است.


پنجره پرده‌دار و تجهیزات مختلف نیز در آنجا قابل مشاهده است. در قسمت جلو نیز طراحی و آپشن های مختلفی در دسترس است.
داشبورد ارگونومیک موجب شده تا راننده از آسایش و فضای کافی برای دسترسی آسان به تجهیزات مختلف داخل کابین برخوردار باشد. همچینن در قسمت نشیمن با تریم های تکنوتیتانیوم، نئوکلاسیک و یا پرفورمنس نئوکلاسیک مواجه خواهید شد.


با توجه به مشخصات کلی بیان شده در باب کشنده سنگین ولوو VNL 670 امیدواریم توانسته باشیم در اتخاذ یک تصمیم درست مبنی بر گزینش بهترین کشنده برای کسب و کارتان، کمک شایانی نموده باشیم.

منبع: andymohrtruckcenter

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

28 دیدگاه

  1. امیر.عارف
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    بالاخره یه مطلب از ماشینهای سنگین در پدال دیدیم. ما میگیم ماشینهای سواری تو ایران با محدودیت مواجه شده. اما ماشینهای سنگین که بزرگترین کمک به صنعت برای جابجایی مواد اولیه و کالا هست هم با بی تدبیری و مغرضانه، مدیران باسواد ما نابودش کردن تا هم مصرف گازوئیل بالا بره و هم امنیت در جاده ها پایین بیاد

    پاسخ
    1. VIPER
      سوابق: (1861 دیدگاه) ,

      البته این کامیون تو اروپا فروش نمیشه
      بازار اصلیش امریکا شمالی و استرالیا هستن.
      و تو ایران هم فک نکنم بیاد چون ساخت امریکاس

      پاسخ
      1. امیر.عارف
        سوابق: (759 دیدگاه) ,

        رپتور جان برندهای آمریکایی اجازه ورود ندارند ساخت آمریکا اگر برند کشور ثالث باشه میتونه وارد ایران بشه

        پاسخ
        1. ناشناس
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          نه داداش چه برند آمریکایی و چه برند غیر آمریکایی مونتاژ آمریکا دیگه اجازه ورود ندارن. متاسفانه.

        2. VIPER
          سوابق: (1861 دیدگاه) ,

          عارف جان
          یادت میاد اون موقع جلوی واردات گلرنگ موتور فامیلی و پرشیا خودرو رو گرفتن؟
          واسه چی؟
          چون هوندا crvو بی ام و x4ساخت امریکا بود

      2. DELL
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        داداش مطمئنی ساخت آمریکاست؟

        پاسخ
        1. VIPER
          سوابق: (1861 دیدگاه) ,

          آره چون این مدل تو آمریکا ساخته میشه و مخصوص اون بازاره این ماشینا تو اروپا ارضه نمیشن

        2. امیر.عارف
          سوابق: (759 دیدگاه) ,

          آره یادمه منم به استناد همون روزها میگم که یک بخشنامه زدند که فرق نمیکنه ماشین ساخت کجا باشه مهم اینه که برند آمریکایی نباشه واسه همین اون ماشینها رو ترخیص کردند. حالا اگه مقطعی بوده و یا تغییر دادند بازم نمیدونم

  2. lawyer hamid
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    یه هیولای لوکس و خوشگل…
    ینی عاشششق اون آرامش جای خواب داخل کابینشم? فکر کنم از تخت خواب من راحت تر باشه?

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      عاشق کامیون های امریکاییم
      اکثریتشون دماغه دارن و ولوو واسه همین دماغه دارش رو ساخته
      پدال یه در خواست دارم
      اینکه مطالب راجع به کامیون ها رو بیش‌تر کنی

      پاسخ
  3. Ford taurus
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    اینو ادم دلش نمیاد ببره تو خیابون ?
    باید بزاری تو یه حیاط خلوت فقط شب و روز نگاش کنی ?????

    پاسخ
  4. VIPER
    سوابق: (1861 دیدگاه) ,

    ایول خیلی خوشم اومد ازین مطلب
    لطفا ازین مطالب بیشتر بذارین
    مخصوصا کشنده های آمریکای شمالی

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2365 دیدگاه) ,

    از دماغه و اون موتور ساخت کامینز حدس زدم که برای امریکا ساخته شده باشه و قطعا فواصل خیلی زیادی رو طی خواهد کرد قدرت و گشتاورش خیلی زیاده ولی خوب برای بزرگراه های امریکا که پهن چند بانده و در خیلی موارد زیبا هستن کاملا مناسبه
    مام تو کشورمون فاو و دانگ فنگ داریم البته اسکانیاو ولوو هم هستن ولی اون دوتا چینی هم انصافا بد نیستن برای جیب خریدار فوق ثروتمند ایرانی !!!!!!!!

    پاسخ
  6. ابولفضل نصیری
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    اول که دیدم گفتم ولوو ودماغه دار بعد دیدم سفارش ایالات متحده است ولی در مجموع به نظرم کامیون های بدون دماغه از نظر موقیعت و تسلط دید و همچنین نقاط کور کمتر, ایمنی بیشتری داشته باشن ولی خداییش ابهت دماغه دار کجا و این کشنده های اروپایی کجا لامصب قدرت واقتدار ازش میباره

    پاسخ
  7. حالا یکی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    «با توجه به مشخصات کلی بیان شده در باب کشنده سنگین ولوو VNL 670 امیدواریم توانسته باشیم در اتخاذ یک تصمیم درست مبنی بر گزینش بهترین کشنده برای کسب و کارتان، کمک شایانی نموده باشیم.»
    دستت درد نکنه
    بین دانگ فنگ و هوو، مونده بودم کدوم رو بخرم.
    خدایی حواسم به این یکی نبود.
    ممنون از راهنماییت

    پاسخ
  8. Ali a
    سوابق: (631 دیدگاه) ,

    به جاش کامیون های دماغ دار ایرو دینامیک و مصرف سوخت بهتر و ایمنی بیشتری برای راننده کامییون دارن…

    پاسخ
  9. hussein
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلیقه مردم هر منطقه ی جغرافیایی فرق میکنه
    تو اروپا با چهارصد میلیون نفر جمعیت فروش کامیونهای دماغه دار مثل ماک و اینترنشنال خیلی کمه فقط به صورت وارداتی شخصی هست
    و اکثرا بدونه دماغه رو میپسندن.
    تو امریکا اکثرا دماغه دار رو میپسندن
    تو اروپا اتومبیل های استیشن فروش خیلی زیادی داره ولی تو ایران میگن زشته
    تو اروپا هیچکس مردم رو اجبار نکرده استیشن بخرن و تو ایران هم اگه مردم استقبال کنن استیشن هم وارد میشه.
    نه استیشن بد هست نه سدان نه دماغه دار و نه بدونه دماغه
    فقط سلیقه ها فرق میکنه
    تو جهان سوم این چیزا غیر قابل درکه هرکی دنبال کوبیدن سلیقه ی دیگران و بهتر دونستن سلیقه ی خودشه

    مرسدس بنز AMG e63 فروش خیلی زیادی تو استیشن داره
    ائودی RS6 فقط تو نمونه ی استیشن ارائه میشه
    ولوو که تو استیشن معروفه

    هر وقت سلیقه ی اروپایی ها کشید دماغه دار بخرن میسازن. ولوو سهام ماک رو داره راحت میتونه خودروهاشو وارد اروپا کنه ولی وقتی خریدار نیست مگه مغز خر خوردن؟
    هر وقت سلیقه ی امریکایی ها کشید بدونه دماغه بخرن بازم ولوو راحت میتونه بدونه دماغه وارد امریکا کنه ولی نمیخرن
    تعیین کننده ی اصلی تو یک بازار مردم هستن . مردم و سلیقه ی مردم تعیین میکنه که چه شرکتهایی ورشکست بشن چه شرکتهایی سود کنن. من دماغه دار نخوام نمیخرخ زور که نیست

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      دوست عزیز بحث قوانین هست کشنده دماغه دار تو اتحادیه اروپا ممنوعه دلیلش هم مسائل ایمنی هست

      پاسخ
      1. hussein
        سوابق: (74 دیدگاه) ,

        به قوانین تو این بخش اشنا نیستم ولی من خودم به شخصه دماغه دار دیدم با پلاک سوئد که خودم ساکن هستم
        علاوه بر این چندین بار تراک های دماغه دار ولوو با پلاک خارجی دیدم
        فکر نکنم تنها قوانین دلیل اصلی باشه

        پاسخ
    2. good mood
      سوابق: (55 دیدگاه) ,

      قربانت بگردم همه چیز به سلیقه مربوط نمیشه…. حداقل در این مورد!

      کشنده های دماغه دار دارای هندلینگ و لذت بیشتر هستند و برای جاده های طولانی امریکا مناسب ترن و بلعکس مدل های بدون دماغه برای جاده های اروپا مناسب تر هستن و سواری راحت تری داخل شهر دارن.
      ماشین های استیشن و کوپه های دو در هم با توجه به کارایی شون گزینش میشن
      در ایران کارایی چنین ماشین هایی نسبت به باقی ماشین ها کمتره.

      حتی اگه وارد بشن واقعا اینجا چند نفر با مثلا بنز c کوپه یا Z4 دریفت میزنه یا وارد پیست میشه!
      یا حتی چند نفر با AUDI Avant یا E63 cross cuntry وسایلشون جابجا میکنن!

      ضمن اینکه اینجا مساله واردات و گمرک همه چیزو تحت الشعاع قرار داده و تقریبا تمام خودرو های وارداتی محصولی لوکس محسوب میشن که انتخاب بر اساس کارایی رو کمرنگ کرده.

      البته این روزها تمام مردم دنیا از خودرو های کراس اوور بخاطر چند منظوره بودن و استایل زیباترشون بیشتر استقبال میکنن.

      ارادت

      پاسخ
  10. net
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    این ولوو شبیه ماشینای امریکایی شده.ولی خدایی ماشینای استیشن زشته من تعجبم چرا اروپاییها مخصوصا المانیها علاقه زیادی به استیشین دارند

    پاسخ
  11. net
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    کامیون های بدون دماغ قشنگتر و بروزتر هست

    پاسخ
  12. net
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    کشنده امریکایی هم هست بدون دماغ باشه؟کشندهای اروپایی قشنگتره

    پاسخ
  13. Saeed Boroomand
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    توی اروپا معمولا سمی تراک ها رو کمپانی ها مالک هستن و راننده ها مالک ماشین نیستن، واسه همین تجهیزات تعمیرات و نگهداری رو شرکت ها سعی میکنن متناسب با یه مدل انتهاب کنن که هزینه بهینه بشه.
    پس ترجیح بر اینه که که یا تراک کانونشنال باشه که دماغ داره یا کب اور.
    قوانین اتحادیه اروپا طول خود تراک رو هم شامل حداکثر طول مجازی میدونه که کامیون میتونه داشته باشه، که حدود های ۱۸.۵ متر و ۲۵.۵ متر هست فکر کنم. بنابراین اگه تراک بزرگ تری انتخاب شه کانتینر باید کوچیک تر شه که خب معمولا اندازه کانتینر ها هم استاندارد هاش جوری نیست که بشه راحت تغییرش داد. و مجبور میشن کلااز کانتینر با استاندارد بعدی استفاده کنن که خیلی کوچیک تره یا اگه دو تا کانتینر رو میکشن یکی شو حذف کنن.
    به جز این سقف سرعت توی اروپا کمتره حدود ۵۰ مایل اگه اشتباه نکنم، اما توی امریکا بعضا تا ۷۰ مایل، و توی سرعت های بالا آیرو دینامیک بهتر توی مصرف سوخت اثرش بیشتره.
    یکی از مزیت های دیگه کانونشنال ها به جز آیرودینامیک اینه که صندلی راننده روی محور کامیون نیست و رانندگی اش راحت تره. حالا این رو در نظر بگیرید که سفر ها توی جاده های امریکا معمولا مسافت های طولانی تری رو هم شامل میشه. و برعکس توی اروپا خیلی جاها حتی محدودیت فاصله و ترافیک باعث میشه تراک کوچیک تر هدایتش راحت تر باشه.
    توی ایران جنبه های اقتصادی هیچکدوم اهمیت زیادی نداره و اصولا اون فضای رقابتی هم وجود نداره ، و صرفا مسله داشتن یا نداشتنه ماشین سنگینه و خیلی جاها دو سه تا خانواده از این راه نون میخورن حالا هر مدلی باشه اولویت معمولا قیمت اولیه کمتره و اصطحلاک به مقدار کمتری حتی.

    پاسخ
  14. net
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    تو این قسمت نظرها کامیون بچه خیلی اطلاعات خوبی دارند در مورد کامیونهای امریکایی و اروپایی.من خیلی از ای چیزا رو نمیدونستم

    پاسخ
  15. امیر
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    کلا اطلاعات موتوری اشتباه بود .D13 :420 تا500 اسب بخار و D16:600 تا 760 اسب بخار

    پاسخ
  16. مهران
    سوابق: (271 دیدگاه) ,

    چقد خوبه این یهو دلم خواست داشته باشمش و بزنم به جاده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.