ولوو

دیدار تاریخی ولوو V60 پولستار با گذشته خویش

زمانی خودروهای ولوو با شکل و شمایل جعبه مانند خود شناخته می‌شدند و تا سال‌ها خبری از تغییر و تحولی اساسی و ورود به دنیای مدرن در آن‌ها دیده نمی‌شد. با این وجود، ترجیح کارایی و عملکرد بر طراحی توانست تا حدودی این خودروساز را در مسیر زمان حفظ کند. اما امروزه ولوو در دست مالکان چینی خود با طراحی به‌روز و جذابی ارائه می‌شود و دیگر چنین نقدی بر آن چندان وارد نیست.

Volvo V60 Polestar meets the 855 T-5R
Volvo V60 Polestar meets the 855 T-5R
واحد تیونینگ و تقویت پولستار در ولوو تصمیم گرفت در ۲۰ سالگی مدل ۸۵۰/۸۵۵ T-5R یک ملاقات بین این خودروی قدیمی با نواده آن یعنی V60 پولستار ترتیب بدهد. هنگامی که این دو خودرو را در کنار هم مقایسه می‌کنیم، سیر پرشتاب تغییرات طراحی را در این دوره به‌خوبی در می‌یابیم.

Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
ولووی ۸۵۵ T-5R از یک موتور ۲.۳ لیتری پنج سیلندر توربو سود می‌برد که ۲۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور داشت. این خروجی باعث می‌شد تا این واگن قادر باشد در ۷.۰ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایتاً به سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
آخرین ولووی V60 پولستار از یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو سود می‌برد که خروجی آن ۳۵۰ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر است و آن را قادر می‌سازد تا در ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ برسد و نهایت سرعت آن نیز به طور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
در طول این سالیان، کلاس واگن‌های اسپرت منفجر شده و یک دوجین رقیب قدرتمند در آن حاضر شده‌اند. بازیگران آلمانی از جمله مرسدس AMG C 63 S Estate با ۵۱۰ اسب بخار نیرو و آئودی RS 4 Avant با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور از قدرتمندترین این رقبا محسوب می‌شوند.

Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
Volvo V60 Polestar and 855 T-5R
به نظر شما، ولوو همچنان می‌تواند در این بازار استیشن‌های پرقدرت، نقش پررنگی داشته باشد یا خیر؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa JR

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    من مدل قدیمی رو اصلا به حساب نمی یارم!در مقابل مدل جدید هیچه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA . JUST TOYOTA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      معلوم هست مدل قبلیش مثل این نیست ولی اون هم در زمان خود جز بهترین ها بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        خیلی قشنگه اما انصافا چراغ عقبش داغونه،ولی از همه لحاظ عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MAFIA

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        نه طراحی جذابی داره نه موتور جالبی فقط یه کالسکه سوئدی امن هست از آرایش دریچه هواهاش هم خوشم نمیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۲۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (522 ديدگاه)

          کمپانی بزرگیه ماشینهای خوبی میسازه ولی من هیچ وقت باش حال نکردم نمیدونم چرا!!؟((:

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجتبی(ساروی)

          ۲۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (551 ديدگاه)

          مافیا تو منو یادderagon میندازی ای شیطون نکنه خودش باشی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. sj

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ماشین های ولوو ب خاطر ایمنیشون همیشه مقبول بودن وهستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mostafa JR

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (450 ديدگاه)

        وخواهند بود…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mrs

          ۲۱ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          برای همیشه…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. REZA . JUST TOYOTA

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        مثل هموطنش ساب

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      نمیدونم چرا اصلا نمیتونم با این ماشین ارتباط برقرار کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برو تو سایت ولوو ببین چی کار کردن
        من یه دو سه ساله سایتشون چک میکنم فک کنم یکی از بهتر ین خودرو ازهای دنیاست .هر شش ماه یه مدل جدید عالین .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Ahmad..F12

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      اتفاقاً من کلیپ های مدل قبلی رو دیدم واقعاً خودروی سخت جونیه

      خیلی مستحکمه

      ولی خب این مسلمه که در مقابل خودرویی که با تکنولوژی روز ساخته شده حرفی برای گفتن نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    موتورش عالیه همین طور طراحی و تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mostafa JR

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    خوب البته زمان خودش مدل قدیمی ارزوی مردم بوده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASADI

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    موتورش عالیه 3000 سی سی با توربو شارژ دوقلو طراحیحشم خیلی قشنگ شده
    به زودی ولوو هم طرفدار زیادی پیدا میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mostafa JR

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    داش اسدی همین طوری هم کلی طرفدار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASADI

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      بله بله بله بله
      در ضمن من گفتن طرفدارای زیادی این زیادی خیلی مهمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. صادق

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    قبل از اینکه ولووهای جدید رو از نزدیک ببینم، از نظر طراحی برام ماشینای معمولی و گاهی اوقات قشنگ بودن.

    ولی وقتی برای اولین بار XC60 رو از نزدیک دیدم فکم افتاد!!!! (از اون به بعد، ولوو ها حتی توی عکسا هم برام زیبا به نظر اومدن!!)

    واقعا ولوو های جدید طراحی های بسیار فوق العاده ای دارن

    ولوو ی های T-5r هم در دوران خودشون ماشینای خوبی بودن شاید طراحیه خیلی دلچسبی نداشتن، ولی کیفیت رانندگیه خوب و ماشینای کم استهلاکی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      صادق داداش فدایی داری
      چطوری رفیق خوب روزها؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود و دوصد بدرود بر خاوریِ گل

        چطوری رفیق؟ خوبی؟

        دلم لک زده برای یه گپ و گفت چاق

        داداش، دورا دور ما ارادت داریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. خاوری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    طراحی بخش عقبی خودروهای وولوو فوق العاده س..ساده و صمیمی و البته خاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدMOHAMMAD

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ولوو خودروهایش را برای یک عمر میسازد ولی باید با خودرو ها چینی یک عکس یادگاری گرفت و آنها را درون سطل زباله انداخت به اندازه عمر یک دستمال کاغذی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی(ساروی)

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقای اقا محمد در جوابت فقط یه تیکه از متن بالا رو که احتمالا با دقت نحوندی رو واست مینویسم
    “زمانی خودروهای ولوو با شکل و شمایل جعبه مانند خود شناخته می‌شدند و تا سال‌ها خبری از تغییر و تحولی اساسی و ورود به دنیای مدرن در آن‌ها دیده نمی‌شد. با این وجود، ترجیح کارایی و عملکرد بر طراحی توانست تا حدودی این خودروساز را در مسیر زمان حفظ کند. اما امروزه ولوو در دست مالکان چینی خود با طراحی به‌روز و جذابی ارائه می‌شود و دیگر چنین نقدی بر آن چندان وارد نیست.”یعنی مدیران چینی این تحول رو ایجاد کردند برادر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدMOHAMMAD

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      آقا مجتبی عزیز شما یک نکته را به طور کلی فراموش کردید اصلا کاری هم به این متن ندارم و آن نکته این است که هر کشوری که سهام یک شرکت خودروسازی کشور دیگر را میخرد نمی تواند در سیاست های کلی آن شرکت خودروسازی تغییر ایجاد کند و مثلا به سلیقه خودش خودرو تولید کند اگر این طور بود جنرال موتور پس از خرید سهام شرکت پژو در سال 2011 طراحی خودروهای پژو را تغییر میداد و خودرو هایی شبیه به خودروهای آمریکایی تولید میکرد و یا شرکت بی ام و که مالک سهام مینی است پس باید مینی های جدید را شکل بی ام و تولید میکرد که اصلا این گونه نیست و یا مثلا چینی ها با خرید سهام شرکت جگوار باید شکل این خودرو هارا آن طور که دوست داشتند تغییر میدادند که هیچکدام از این تغییرات در طراحی این خودروها انجام نشده است وفقط سهام این شرکت ها انتقال میابد در ضمن اگر بنا به تاثیر گذاری بود شرکت جیلی که مالک سهام ولوو است پس باید طراحی و یا کیفیت خودروهایش کمی از ولوو تاثیر می پذیرفت که هرگز این گونه نشد و این نکته که با نگاه دقیق به خودروهای جدید ولوو حتما متوجه میشوید که زبان طراحی آن از 20 سال پیش تا الان به یک شیوه و روش مشابه است و تغییر اساسی در طراحی آن رخ نداده است مثل خودرو های کره ای نیست که اکثر مدل هایش با مدل قبل به طور کلی متفاوت است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مجتبی(ساروی)

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    جنرال موتورز 15درصد سهام پژو رو داره ولی تو متن نوشته مالکان چینی
    بعدشم شما خودت باور میکنی صاحب یا سهام دار عمده باشی بعد تو کارای مدیریتی دخالت نکنی ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mrs

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    اولا وظیفه خودم میدونم بابت این مقاله از پدال تشکر کنم . دوما ولوو نه تنها در بخش استیشن واگنهای پر قدرت حضور پررنگی داره بلکه به نظر من میتونه رقباش رو هم شکست بده .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا