خودروهای سنگینولوو

کامیون الکتریکی ولوو رقیبی قدرتمند برای تسلا

بخش کامیون سازی ولوو اعلام کرد با آغاز سال میلادی آینده فروش کامیون‌های الکتریکی را در اروپا آغاز خواهد کرد و اندکی بعد نیز آن‌ها را به بازار آمریکا خواهد فرستاد.

Volvo Concept Truck
بنا به گفته ولوو تراکس، کامیون‌های الکتریکی نقش مهمی در بهبود کیفیت ساکنان فضاهای شهری ایفا خواهند نمود. این کمپانی همچنین ادعا می‌کند که کامیون‌های الکتریکی تنها یکی از راه‌حل‌های مهم حمل‌ونقل بوده که باید مورد استفاده قرار بگیرند.

Volvo Concept Truck
اگرچه که بیانیه ولوو تراکس در تولید کامیون‌های الکتریکی تنها چند ماه پس از رونمایی کامیون الکتریکی تسلا رخ داده اما ولوو محصولات خود را زودتر راهی خیابان‌ها خواهد کرد.

Volvo Concept Truck
مدیرعامل ولوو تراکس آقای کلاس نیلسون جدای از اینکه محصولات شرکت خود را دوستدار محیط‌زیست می‌داند به این نکته نیز اشاره می‌کند کامیون‌های الکتریکی ولوو بسیار ساکت‌تر از مدل‌های دیزلی مرسوم هستند.
او می‌گوید:

با استفاده از قوای محرکه الکتریکی و کامیون‌هایی که در محیط‌های شهری آرام‌تر و ساکت‌تر هستند ما چندین چالش مهم را پشت سر می‌گذاریم. بدون ایجاد سروصدای مزاحم و انتشار گازهای آلاینده از اگزوز، استفاده از کامیون‌های الکتریکی در مراکز شهری ممکن خواهد شد.

مدیر ولوو تراکس ادامه می‌دهد:

همچنین این امکان وجود دارد که حمل‌ونقل‌ها در بازه‌های زمانی آرام‌تری صورت بگیرد، مثلاً می‌توان حمل کالا را در اواخر عصر یا در شب انجام داد. این کار به کاهش ترافیک هم کمک کرده و حمل‌ونقل مؤثرتری را در پی خواهد داشت.

بنا به تحقیق جدیدی که توسط شهر استکهلم سوئد و موسسه سلطنتی KTH صورت گرفته، کامیون‌های الکتریکی می‌توانند صرفه‌جویی حدود ۶۰ درصدی در زمان حمل‌ونقل داشته باشند.

Volvo Concept Truck
نهایتاً نیلسون می‌گوید:

ما معتقدیم الکتریکی سازی کامل برای محیط‌های شهری اولین قدم است. البته ما در حال کار بر روی این نوع قوای محرکه به منظور استفاده در سایر جنبه‌های حمل‌ونقلی نیز هستیم. این تنها آغاز کار است.

توضیح: تصاویر به کامیون هیبریدی ولوو تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    حرکت بسیار خوبی برای رفع آلودگی کامیونها در شهرهای بزرگ و صنعتی میتونه باشه. بعضی از کامیونها به تنهایی خودشون اندازه یک کارخانه دود تولید میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Raha

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    این یکی واقعا رقیبه اونم از نوع خوبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا از وقتی یادم میاد سری f و NHو FH ولوو رو دوس داشتم همیشه هم جزو بهترین ها تو کامیون ها و کمپرس بودند همیشه هم به اکتروس و اسکانیا و مان ترجیحش میدادم از راننده هاشونم شنیدم برخلاف اسکانیا هیچ جا کم نمیاره حتی تو سربالایی ها
    حتی صدای موتور ولووهای جدید از موتور سمند هم کمتره
    درضمن اینو به تسلا ترجیح میدم
    افرین به ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M.us

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ولوو یکی از بهترین تراک ساز هاست این کارشون اونارو جلوتر از رقبای اروپاییش میندازه اما این حرکت باعث میسه از دود و الودگی کامیونام راحت بشیم ینی میشن خیلی حرکت خوبی بود استارتشو تسلا زد و بقیه هم دارن همراهی میکنن در ضمن از شاسی متحرک جنرال موتورز با سوخت هیدروژنی(surus) غافل نشیم ممکنه یه تحول تو حمل و نقل باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. More

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ولوو همیشه خودش پیشقدم میشه و تکنولوژی جدید میاره یا فک کنم کلا سوئدیا همه اینجورین مث کوئنیگ زخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اینترنت چقدر گیر داره…!!! خبریه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. الهی

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    قیافه نرمالی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعا ما به کجا داریم پیش میریم ، هر روز که یک چیز عجیب و غریب معرفی میشه ، همه تعجب میکنیم و میگیم خب این آخریش بود ، دیگه از این بهتر و هوشمند تر نمیشه .
    کی فکرشو میکرد که ماشین های فیلم های تخیلی بچگی مون ، روزی حقیقت داشته باشه ، کی فکرشو میکرد که تو ماشین دراز بکشی و خودش رانندگی کنه ، کی فکرشو میکرد که کشنده های سنگین و قوی که صد تن بار رو تو سربالایی باید بکشن ، از موتور الکتریکی شبیه آرمیچر کاردستی های بچگیمون که بهش پره پلاستیکی وصل میکردیم ، درست شده باشه.
    واقعا این همه پیشرفت رو مدیون خودروسازان باشرف خارجی هستیم
    به خصوص ولوو و تسلا که قدمی جسورانه و بزرگ برای پیشرفت دنیای خودرو گزاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    اون جایی که با ورقه تمام لاستیکها رو پوشاندن زشت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. AURA

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خدایی ولوو تو تراک ها یه شوالیه جنتلمنه خیلی دوسش دارم هرچی هم اصطهلاک داشته باشه بازم دوس داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا