استفاده از کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو در معادن

چندین سال است که کمپانی‌های تکنولوژیکی همچون تسلا و اتو در حال توسعه‌ی کامیون‌های بدون راننده هستند. در سال 2016 کامیون بدون راننده‌ی اتو چند ده کیلومتری را در راننده حرکت کرد و توجهات را به خود جلب نمود؛ اما اخیراً ولوو تراکس این عملکرد بدون راننده را وارد مرحله‌ی دیگری کرده و البته آن را با استفاده از 6 کامیون بدون راننده‌ی FH16 در معادن نروژ انجام داده است.


برای اولین تست دنیای واقعی، دو راننده‌ی ایمنی نیز پشت فرمان حضور خواهند داشت اما کامیون کاملاً خودران خواهد بود. این تست از جایی آغاز می‌شود که پر از سنگ‌آهک است. از آنجا کامیون ولوو 100 متر را از درگاه باز تا رسیدن به تونل طی خواهد کرد و طول مسیر هم به 3.5 کیلومتر خواهد رسید. FH16 سپس مسیر کوتاهی را طی کرده و وارد دومین تونل با طول 800 متری خواهد شد.


در پایان تونل دوم کامیون‌های ولوو وارد سایت سنگ‌شکن می‌شوند. اینجاست که کامیون‌ها در موقعیت برعکس قرار می‌گیرند تا سنگ‌آهک داخل آن‌ها ریخته شود. کامیون‌های موردبحث با دقت محموله‌ی خود را حمل کرده و نهایتاً شاهد یک موفقیت عظیم برای اولین تست دنیای واقعی کامیون‌های خودران خواهیم بود که موفقیتی فوق‌العاده برای ولوو محسوب می‌شود.


ولوو تلاش دارد انعطاف و راندمان بهتری برای مشتریان فراهم کند. با این تکنولوژی جدید، ولوو راه‌حل‌های پیشرفته‌ای را پیش روی مشتریان خواهد گذاشت که این امر باعث بهبود خروجی کارها می‌شود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. Danial
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    خدایش ربطی به موضوع نداره ولی میگم که بخندیم جلو این تکنولوژی چیزی هم نمیشه گفت پس حداقل بخندین.

    صافی گلپایگانی رو حتما ۶ ماه یکبار

    عوض کنید

    پاسخ
    1. saber
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      به خدا میخوام بخندم ولی نفهمیدم قضیه رو
      میشه بیشتر باز کنی؟

      پاسخ
  2. s.h
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    لطفا بیشتر زا ماشین سنگینا بزارید
    شزط میبندم انداز بقیه دیده شه و طالب دارتشه باشه

    پاسخ
  3. صابر
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    درباره موتورسیکلت خوب کار میکنین یکم طول میکشه تا اشنا بشیم و نظر بدیم . اما اگه همینطور خوب پیش برین تو موتورسیکلتم یه منبع جذاب میشه پدال و من قول میدم مهمترین منبع فارسی زبان میشه تو موتورسیکلت. تا الانم تو قسمت سواری و ماشین شخصی پدال تکه تو سایتای فارسی زبان

    کامیون و سنگینم اگه بزارین خیلی خیلی عالی میشه بعد فعالیت تو فروم رو بیشتر کنیم همه چی عالی میشه . البته اولش چون یکم نااشنا هستیم ممکنه فعالیت کاربرا کم باشه ولی هم میخونن. کم کم وقتی اشنا شدیم فعالیتهام بیشتر میشه از طرف کاربرا.
    خودم عاشق ولوو fh750 هستم و جالبه تو ایران فقط یک دونه از این مدل وارد شده انگار. چون نزدیک گاراژ زندگی میکنیم و گاراژم مال یکی از هم محله اییهامونه و منم گاهی میرم کار میکنم اونجا خیلی کامیون میبینم و با بعضی راننده هام اشنام . اکثرا حتی اونایی که بنز دارن ولوو رو ترجیح میده.
    کلا یا مان یا ولوو رو بیشتر از همه میخوان. مان رو چون برا کم کردن هزینه ها فقط تو قسمت کاربردی بیشتر توجه کرده ولی ولوو تو همه چی بیشتر و بهتر رسیده و در نتیجه گرونتره. بازم بین مان و ولوو اکثرا تنها دلیلی که مان میخرن به خاطر پولشه و اکثرشونم میگن پول جمع کنن ولوو برمیدارن

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لطفا” از خودروهای سنگین بیشتر مطلب بذارین خیلی طرفدار داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.