خودروهای سنگینولوو

استفاده از کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو در معادن

چندین سال است که کمپانی‌های تکنولوژیکی همچون تسلا و اتو در حال توسعه‌ی کامیون‌های بدون راننده هستند. در سال ۲۰۱۶ کامیون بدون راننده‌ی اتو چند ده کیلومتری را در راننده حرکت کرد و توجهات را به خود جلب نمود؛ اما اخیراً ولوو تراکس این عملکرد بدون راننده را وارد مرحله‌ی دیگری کرده و البته آن را با استفاده از ۶ کامیون بدون راننده‌ی FH16 در معادن نروژ انجام داده است.


برای اولین تست دنیای واقعی، دو راننده‌ی ایمنی نیز پشت فرمان حضور خواهند داشت اما کامیون کاملاً خودران خواهد بود. این تست از جایی آغاز می‌شود که پر از سنگ‌آهک است. از آنجا کامیون ولوو ۱۰۰ متر را از درگاه باز تا رسیدن به تونل طی خواهد کرد و طول مسیر هم به ۳.۵ کیلومتر خواهد رسید. FH16 سپس مسیر کوتاهی را طی کرده و وارد دومین تونل با طول ۸۰۰ متری خواهد شد.


در پایان تونل دوم کامیون‌های ولوو وارد سایت سنگ‌شکن می‌شوند. اینجاست که کامیون‌ها در موقعیت برعکس قرار می‌گیرند تا سنگ‌آهک داخل آن‌ها ریخته شود. کامیون‌های موردبحث با دقت محموله‌ی خود را حمل کرده و نهایتاً شاهد یک موفقیت عظیم برای اولین تست دنیای واقعی کامیون‌های خودران خواهیم بود که موفقیتی فوق‌العاده برای ولوو محسوب می‌شود.

ولوو تلاش دارد انعطاف و راندمان بهتری برای مشتریان فراهم کند. با این تکنولوژی جدید، ولوو راه‌حل‌های پیشرفته‌ای را پیش روی مشتریان خواهد گذاشت که این امر باعث بهبود خروجی کارها می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Danial

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    خدایش ربطی به موضوع نداره ولی میگم که بخندیم جلو این تکنولوژی چیزی هم نمیشه گفت پس حداقل بخندین.

    صافی گلپایگانی رو حتما ۶ ماه یکبار

    عوض کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saber

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (6 ديدگاه)

      به خدا میخوام بخندم ولی نفهمیدم قضیه رو
      میشه بیشتر باز کنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. s.h

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    لطفا بیشتر زا ماشین سنگینا بزارید
    شزط میبندم انداز بقیه دیده شه و طالب دارتشه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. صابر

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درباره موتورسیکلت خوب کار میکنین یکم طول میکشه تا اشنا بشیم و نظر بدیم . اما اگه همینطور خوب پیش برین تو موتورسیکلتم یه منبع جذاب میشه پدال و من قول میدم مهمترین منبع فارسی زبان میشه تو موتورسیکلت. تا الانم تو قسمت سواری و ماشین شخصی پدال تکه تو سایتای فارسی زبان

    کامیون و سنگینم اگه بزارین خیلی خیلی عالی میشه بعد فعالیت تو فروم رو بیشتر کنیم همه چی عالی میشه . البته اولش چون یکم نااشنا هستیم ممکنه فعالیت کاربرا کم باشه ولی هم میخونن. کم کم وقتی اشنا شدیم فعالیتهام بیشتر میشه از طرف کاربرا.
    خودم عاشق ولوو fh750 هستم و جالبه تو ایران فقط یک دونه از این مدل وارد شده انگار. چون نزدیک گاراژ زندگی میکنیم و گاراژم مال یکی از هم محله اییهامونه و منم گاهی میرم کار میکنم اونجا خیلی کامیون میبینم و با بعضی راننده هام اشنام . اکثرا حتی اونایی که بنز دارن ولوو رو ترجیح میده.
    کلا یا مان یا ولوو رو بیشتر از همه میخوان. مان رو چون برا کم کردن هزینه ها فقط تو قسمت کاربردی بیشتر توجه کرده ولی ولوو تو همه چی بیشتر و بهتر رسیده و در نتیجه گرونتره. بازم بین مان و ولوو اکثرا تنها دلیلی که مان میخرن به خاطر پولشه و اکثرشونم میگن پول جمع کنن ولوو برمیدارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا” از خودروهای سنگین بیشتر مطلب بذارین خیلی طرفدار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. asn

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عیب یابی محصول های جدید ولوو بوسیله رابط وکام2 انجام میشه
    سیستم های پیشرفته ای هم واسش در نظر گرفته شده از جمله اگه فشار باد تایر کم باشه نمیزاره ماشین روشن بشه یا حرکت کنه
    http://tacdiag.com/wp-content/uploads/2019/12/volvo-vocom-II-1-min.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا