آمار فروش برندهای لوکس در بازار ایالات‌متحده در سال 2018

سال 2018 پایان یافت و حالا وقت آن رسیده که بررسی آمار فروش خودروسازان مختلف بپردازیم. یکی از بخش‌های بسیار رقابتی و البته جذاب در دنیای خودروسازی، بخش خودروهای لوکس است. در این بخش خصوصاً در بازار ایالات‌متحده رقابت سختی میان برندهای لوکس آلمانی، ژاپنی و آمریکایی در جریان است. طی سال 2018 اما اکثر برندهای لوکس در بازار ایالات‌متحده با کاهش فروش مواجه شده‌اند و تنها چند برند افزایش فروش داشته‌اند. بیشترین کاهش فروش در بین برندهای لوکس بازار ایالات‌متحده در سال 2018 را جنسیس با 50 درصد به ثبت رسانده درحالی‌که آلفارومئو هم بیشترین افزایش فروش را داشته است. با این مقدمه به سراغ بررسی آمار فروش لوکس‌سازان طی سال 2018 در بازار ایالات‌متحده می‌رویم.

1- مرسدس بنز

فروش: 354,144 دستگاه

مرسدس بنز در سال 2018 نیز همچنان تاج پرفروش‌ترین برند لوکس بازار ایالات‌متحده را در اختیار دارد. البته فروش این برند آلمانی در سال گذشته با 4.8 درصد کاهش به 354,144 دستگاه رسیده است ولی بااین‌حال هنوز هم موقعیت خودرو در صدر لیست برندهای لوکس بازار آمریکا را حفظ کرده است.

2- ب‌ام‌و

فروش: 311,014 دستگاه

ب‌ام‌و برخلاف رقیب سنتی و مستقیمش، سال 2018 در بازار ایالات‌متحده با افزایش فروش مواجه شده است. فروش باواریایی‌ها طی سال گذشته با رشد 1.7 درصدی به 311,014 دستگاه رسیده است اما هنوز هم فاصلهٔ زیادی با مرسدس بنز دارد.

3- لکسس

فروش: 298,302 دستگاه

لکسس به‌عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس ژاپنی در بازار آمریکا، سال 2018 موفق به فروش 298,302 دستگاه خودرو در این کشور شده است که 2.2 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد اما هنوز جایگاه سومین برند لوکس پرفروش این بازار را حفظ کرده است.

4- آئودی

فروش: 223,323 دستگاه

سومین برند لوکس آلمانی‌ها یعنی آئودی همچنان در جایگاه چهارمین خودروساز لوکس بازار آمریکا قرار دارد اما فروش این شرکت طی سال 2018 برابر با 223,323 دستگاه بوده که 1.4 درصد کاهش را نسبت به سال 2017 تجربه کرده است.

5- بیوک

فروش: 206,863 دستگاه

بیوک هم مانند اکثر برندها لوکس طی سال 2018 با کاهش فروش مواجه شده است. فروش این شرکت با 5.6 درصد کاهش نسبت به سال 2017، در سال 2018 به 206,83 دستگاه رسیده اما همچنان عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکایی را در زادگاهش در اختیار دارد.

6- آکورا

فروش: 158,934 دستگاه

برند لوکس هوندا یعنی آکورا طی سال 2018 در بازار ایالات‌متحده افزایش فروش 2.8 درصدی را تجربه کرده و بدین ترتیب با اختلافی جزئی نسبت به کادیلاک، جایگاه پنجمین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است.

7- کادیلاک

فروش: 154,702 دستگاه

طی سال 2018 فروش کادیلاک در زادگاهش کاهش جزئی 1.1 درصدی را تجربه کرده و به 154,702 دستگاه رسیده است اما به خاطر همین کاهش و از سوی دیگر افزایش فروش آکورا، جایگاه ششمین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا را به شرکت ژاپنی واگذار کرده است.

8- اینفینیتی

فروش: 149,280 دستگاه

سومین برند لوکس ژاپنی‌ها یعنی اینفینیتی در سال 2018 کاهش فروش 2.7 درصدی را به ثبت رسانده است. فروش برند لوکس نیسان طی سال گذشته در آمریکا به 149,280 دستگاه رسیده که نزدیک به 10 هزار دستگاه از آکورا کمتر است.

9- لینکلن

فروش: 103,587 دستگاه

سال 2018 برای لینکلن هم سال چندان خوبی نبوده است زیرا فروش این برند لوکس آمریکایی نیز با 6.8 درصد کاهش به 103,587 دستگاه رسیده است. البته لینکلن هنوز هم جایگاه نهم خود را در این لیست حفظ کرده است ولی ولوو با افزایش فروش چشمگیر خود به‌سرعت در حال نزدیک شدن به آن است.

10- ولوو

فروش: 98,263 دستگاه

فروش ولوو در ایالات‌متحده طی سال 2018 افزایش چشمگیر 20.5 درصدی را تجربه کرده و به 98,263 دستگاه رسیده است. اگر همین روند در سال آینده هم ادامه پیدا کند به‌احتمال‌زیاد این برند لوکس سوئدی لینکلن را پشت سر خواهد گذاشت.

 

در جدول زیر نیز می‌تواند آمار فروش تمامی برندهای لوکس حاضر در بازار ایالات‌متحده را طی سال‌های 2017 و 2018 مشاهده کنید.

رتبه برند فروش 2017 فروش 2018 کاهش/افزایش
1 مرسدس بنز 372,240 354,144 -4.8
2 ب‌ام‌و 305,685 311,014 1.7
3 لکسس 305,229 298,302 -2.2
4 آئودی 226,511 223,323 -1.4
5 بیوک 219,231 206,863 -5.6
6 آکورا 154,602 158,934 2.8
7 کادیلاک 156,440 154,702 -1.1
8 اینفینیتی 153,415 149,280 -2.7
9 لینکلن 111,159 103,587 -6.8
10 ولوو 81,507 98,263 20.5
11 لندروور 74,739 92,143 23.3
12 پورشه 55,420 57,202 3.2
13 جگوار 39,594 30,421 -23.1
14 آلفارومئو 12,031 23,800 98.0
15 جنسیس 20,612 10,312 -50.0

 

 

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

39 دیدگاه

  1. Reza
    سوابق: (1002 دیدگاه) ,

    جا داره خسته نباشید بگیم به 3 برادر آلمانی که به مقام پادشاهی در خاک آمریکا رسیدند .
    و همچنین به ژاپنی ها که روز به روز دارن بهتر میشن .

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (594 دیدگاه) ,

      با ورود ct6 vوct5وct4وxt4وxt5وxt6و نسل جدید اسکالید فروش کدیلاک به بیش از 200 هزار دستگاه میرسه.لینکلن هم با اضافه شدن آویاتور نسل جدید mkc و کنتینانتال بروز شده به فروش بیشتری میرسه.چرا آمار تسلا و کرایسلر رو ندادن.درسته کرایسلر 2 محصول داره ولی بازم فروش خوبی داره.

      پاسخ
    2. امین قاف
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      یعنی من عاشق لکسسم مخصوصا is250 اصن طراحی پشتش دیوانه کننده است البته طراحیا الفا هم خفنه

      پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1777 دیدگاه) ,

      بیچاره آرمان قدیم و مسکوویچ جدید که دیگه باید کوچ کنه با عشقی که به جنسیس داره بره به سمت ماداگاسکار و تز طبیعت متعصب و جوگیرانه خودش لذت ببره .

      جالب اینجاست که برای خودش مثل دولت محترم در کشور آمار سازی هم میکنه و با جوسازی هم خودش باورش شده که جنسیس از لکسوس و باقی برندها سَرتره .
      کاری به باقی برندها ندارم ، چرا که پولی را از خریدار میگیرند که حقشونه و واقعاً بهترین را تحویل خریدار میدن ، اما بحث من سر کره ایهاست که روزهای آخرشونه خداروشکر و فقط به درد مردم ما میخوره که خوب میتونند جنس بُنجُل را به سَبَب محدودیت واردات شاخ کنند .

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (390 دیدگاه) ,

        نوید جان
        برادر من کره ای پرستها بهتر از من و شما میدونن که وضعیت خودروسازان مورد علاقشون چطوره ولی اینکه زیره بار نمیرن دلیلی جز خودشون رو به خواب زدن نداره
        جنسیس تو این لیست اون ته جدوله بعد ارمان که الان شده اسمش مسکوییچ داره یه امارهای عجیبی میاره که فکر کنم تو تنهایی خودش به این امارها میخنده
        وقتی کیا k900 تو عرض 10 ماه فقط 277 تا میفروشه
        یا وقتی جنسیس ته جدول لوکس سازهاست بحثی با قی نمیمونه
        در ضمن دوست خوبمون امیر ماشین به نکته عالی اشاره کرد در چند کامنت پایین تر

        ((مجموع فروش دو برند لوکس جنرال موتورز یعنی بیوک و کادیلاک بیش از 361 هزار دستگاه میشه که این یعنی سهم جنرال موتورز از بازار ماشین‌های لوکس از همه بیشتره))

        پاسخ
        1. بنده خدا
          سوابق: (15 دیدگاه) ,

          خنده داره،کسانی میگن کره ای بده که تا حالا بالاتر از پرایدم ننشستن.هرجی بیشتر میگن بیشتر توش فرو میرن

        2. NAVID۰۰۹۸
          سوابق: (1777 دیدگاه) ,

          دِ آخه حسن جان
          خندم از اونهایی میگیره که فیلسوفانه کامنت میگذارند و میگن تو چرا کامنت بچه گانه میزاری .
          یکی نیست بهشون بگه ، آقا جان من ، با بچه ها باید مثل بچه ها رفتار کرد بدون هیچ اَبایی .

      2. ADAK
        سوابق: (590 دیدگاه) ,

        من نمیدونم چرا این امریکایی ها عقل شون نمیرسه برن کادیلاک و لینکلن بخرن !
        همش بنز بی ام و و لکسس و آئودی مخرن 🙂
        اصن مغز ندارن ها ها ها ااا …

        پاسخ
    2. Car Lover
      سوابق: (211 دیدگاه) ,

      صحیح وقتیه که پدال فروش هر مدلو بزاره اونوخ میبینید کی اوله
      که فک کنم تسلا باید باشه فک کنم

      پاسخ
  2. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    سال دیگه لینکلن فکر کنم با محصولات جدیدش یکم بیاد بالا
    و کادیلاک با اینکه خیلی تغیرات بزرگی در راه داره و محصولات فعلیش یکم قدیمی شدن هنوز فروش خوبی داره
    بیوک وضعش خوبه و بهترم قرار بشه
    ولی وضع بد بی شک بین این همه برند مال جنسیس فروشش نصف شده با اینکه محصولات جدیدی به بازار داده
    و وضع خوب مال آلفا هست که افزای فروش عالی داشته این نشون میده اگه سرمابه گذاری بشه الفا جواب میده آلفا الان فقط دو تا ماشین با فروش خوب داره

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (656 دیدگاه) ,

      بله درسته ….
      .
      تاج پادشاهی مثل همیشه بر سر GM هست با فروش 361565 دستگاه ، اونم با بروز رسانی چهار سال پیش !!!!!
      ابر بروزرسانی GM سال ۲۰۲۰ اتفاق می افته با ورود نسل های جدید اسکالید ، CT 6 ، CTS ، XT5 و ورود با شکوه اسکالا و XT6 ….
      لینکلن هم جایگاه با فروش ۱۰۳ هزار دستگاهی جایگاه نسبتاً خوبی داره که با ورود اویاتور و نسل جدید کانتیننتال بهتر هم خواهد شد ….
      .
      .
      .
      .
      فقط نمی دونم فاز اون ۱۰ هزار نفری که جنسیس خریدن چی بوده ….؟!؟!؟!؟😕😕😕

      پاسخ
      1. محمد حسین
        سوابق: (313 دیدگاه) ,

        عزیزم اگر قرار بر جمع زدن باشه ، تاج پادشاهی سر آلمان هست با مجموع فروش بیش از 950 هزار دستگاه در مقابل سهم 460 هزار دستگاهی آمریکایی ها

        پاسخ
        1. Elmiraj
          سوابق: (656 دیدگاه) ,

          محمد حسین @
          من گروه جمع زدم نه کشور ….!!!!
          .
          .
          آمار فروش لوکس های گروه فولکس ، مرسدس و بی ام و را تکی جمع زدن ولی به GM نرسیدن ….

      2. مانی
        سوابق: (1122 دیدگاه) ,

        بله اگه بخوای بیوک رو با بنز یکی‌ کنی‌ حرفت درسته
        بیوکی که در حد کادیلاکی که خودش بزور جزو لوکس هاست نیست

        پاسخ
    2. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      محمد جان
      لینکلن تازه الان بعد چند سال دوری از رقابت برگشته
      اگه دقت کنی بیشتر محصولاتش هم نوسازی کرده ولی چون هنوز مدت کمی از فعالیت رقابتی مجددش میگذره کمی زمان لازمه برای فروش بالاتر هر چند الان هم فروشش خوبه و رتبه پارسال خودش رو همچنان حفظ کرده
      قضیه کادیلاک هم عینه لینکلن هست با اون تفاوت که کادیلاک تو چین خیلی خیلی فروشش بهتره از لینکلن و بازار چین بزرگ ترین بازار کادیلاک شده 2 سال پیاپی
      در مورد ته جدول بودن جنسیس هم از قدیم گفتناون چیز که عیان است _چه حاجت به بیان است
      الفا هم هر چقدر فروشش بیشتر بشه سودش میره برا فیات کرایسلر و این خیلی خوبه

      پاسخ
  3. آریا
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    جنسیس چرا تا این حد افت داشته؟؟؟؟
    به شخصه احترام خاصی واسه جنسیس قائلم چون واقعا سرعت پیسرفتشون خیره کنندس

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      “فروش این برند لوکس در ماه مارس و به خاطر اتمام موجودی انبارها به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت. بنا به گفته‌ی مدیر جنسیس هم‌اکنون زنجیره تأمین خودروها به کمتر از 30 روز رسیده است. در 8 ماهه‌ی اول سال جاری جنسیس فروش 8480 دستگاهی داشته که 36.4 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.”
      دلیلش اینه
      به نقل از پدال

      پاسخ
    2. sina
      سوابق: (1772 دیدگاه) ,

      چون جنسیس فقط سدان داره و بازار سدان ها الان تو افته.

      پاسخ
      1. ایلیا
        سوابق: (541 دیدگاه) ,

        به دلم موند یک کامنت بدور از ادب و منطق از شما ببینم.

        پاسخ
    3. VIPER
      سوابق: (1841 دیدگاه) ,

      جنسیس ماشین های خوبی داره
      ولی خیلی خیلی راه داره تا به سطح
      این لیست برسه
      به شخصه اگه بخوام جدا از مدلهای کدیلاک بی ام و لکسوز آئودی و بنز یه شرکتو انتخاب کنم اون شرکت بی تردید اینفینیتی هست
      مخصوصا سدانهای بی نظیرش
      جنسیس😁

      پاسخ
      1. Mآsكvيch
        سوابق: (111 دیدگاه) ,

        کادیلاک جان جدا از اینکه تو هیچوقت قرار نیست انتخاب کنی بگم که موتور ترند امسال انتخاب کرد! اون ماشین هم جنسیس جی هفتاد بود :)) اینم بگم که اونا میشینن پشت رول تست میکنن نه پشت کامپیوتر !! 🙁
        “هیوندای کاری که تویوتا، نیسان، هوندا و جنرال موتورز در انجام آن شکست خوردند یعنی ساخت رقیبی شایسته برای ب‌ام‌و سری 3 را انجام داده است” اینم نظر موتور ترند راجع بهش!

        حالا باز هم اگه نتونستی متوجهش بشی سایت اتوبلاگ نظر یه کارشناس که ده سال سوار بنز و آئودی بود رو بعد خرید جنسیس و اینکه چقدر راه داره که به سطح لیست بره نوشته 🙂 بخونی خوبه 😂

        پاسخ
        1. VIPER
          سوابق: (1841 دیدگاه) ,

          جدا؟من تاحالا فک میکردم پشت اف۱۴ میشینن تست میکنن جنسیستو😁😁
          رقیب بی ام و سری سه
          جی ام cadillac ats
          تویوتا lexus is
          نیسانinfiniti q50
          هوندا acura ilx
          اگه منظورت از رقیب شایسته
          G70هست، باس بگم اصلا در سطحی نیست که بخوای این چهار مدلو نخری
          بخوای جنسیس رو بخری.
          بله اون کارشناس شمام نظرش واسه کل جهانه.نه یه نفر دیگه😂😂😂😂
          بگو داداش همینجور علکی بپرون

      2. Mآsكvيch
        سوابق: (111 دیدگاه) ,

        پس اشتباه فکر میکردی تا الان 😂 ولی اعتماد به نفست رو دوست دارم از دیار سایپا نشستی پشت نت موتور ترند رو که کل دنیا قبولش دارم رو زیر سوال میبری ایول 😂حالا اینکه کی رقیب شایسته هست کی نیست و کی در چه سطحی هست رو موتور ترند با تست و بررسی انتخاب میکنه نه بعضیا با دیدن عکس ها تو گوگل 🙁 فعلا که ماشین سال “موتور ترند ” و همچنین فینالیست بهترین ماشین سال امریکا شد حالا تو بگو بد 😂

        سایت اتوبلاگ هم یه سرچ کن مقالش موجوده پیدا نکردی بگو لینکشو بدم :)))

        پاسخ
        1. حسن
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          ارمان
          ببین مطلبی که پدال گذاشته رو نمیتونی با تیکه پرونی به دیگران نادیدش بگیری
          هر چقدر هم حرفهای تکراری همیشه رو بزنی هییچ اتفاقی که به نفع تو باشه رخ نمیده
          در ضمن همین موتور ترندی که بهش اکتفا میکنی تو یکی از مسابقهاش که بین رانگلر و جی کلاس بود مقام اول رو رانگلر گرفت چرا اونجا گفتی قبول نیست ولی اینجا که به نفعت هست میگی درسته حرفهاش
          ضد و نقیضی تو تک تک جملاتی که میذاری هست البته من درکت میکنم
          1.کاهش فروش هیوندا در چین و امریکا
          2.فروش بسیار کم کیا k900 با 277 عدد فروش در طی 10 ماه
          3.شکایت از کیا و هیوندا به علت اتش سوزی محصولاتشون
          و……. علل کامنتهای سراسر ضد و نقیض تو هت که درش عصبانیتت مشخصه

        2. کاوه
          سوابق: (149 دیدگاه) ,

          حسن جان کاهش فروش هیوندای در آمریکا رو از کجا آوردی؟بیشترین کاهش به نیسان و بنز مربوطه و توی ده برند اول بیشترین افزایش مال هیونداست

  4. Amir Machine
    سوابق: (524 دیدگاه) ,

    جالبه که مجموع فروش دو برند لوکس جنرال موتورز یعنی بیوک و کادیلاک بیش از 361 هزار دستگاه میشه که این یعنی سهم جنرال موتورز از بازار ماشین‌های لوکس از همه بیشتره

    پاسخ
    1. VIPER
      سوابق: (1841 دیدگاه) ,

      واقعا جالبه به این موضوع دقت نکرده بودم

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (390 دیدگاه) ,

        امیر جان خیلی نکته قشنگی رو گفتی

        پاسخ
  5. VIPER
    سوابق: (1841 دیدگاه) ,

    با دیدن این لیست میشه فهمید همه‌چیز
    به کیفیت و ارایه محصولات جدید بر میگرده
    که نمونه ش بی ام و‌هست که افزایش فروش داشته
    در حالیکه کدیلاک داره محصولات جدیدش رو تست میکنه بیوک خوب عمل کرده خدایش
    امیدوارم کدیلاک با عرضه ct4 وct5
    در سال ۲۰۱۹ و مدل تولیدی اسکالا،طرفداران کدیلاک رو خوشحال کنه

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      عملکرد بیوک خیلی عالیه
      بیوک از 2012 به بعد جهش بالای تو فروش و بروزاوری محصولاتش کرد
      مدلهای کراس اورش بهترین مثال هست که فروششون خیلی خوبه

      پاسخ
  6. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    دوستان،دقت کردید که بیشترین رشد را امسال در میان خودروهای لوکس بازار آمریکا برند آلفارومئو داشته با 98 درصد رشد!…بعدش هم لندروور و ولو …این نشان می دهد که طبقه مرفه آمریکایی کم کم دارند به برندهای خاص روی می آورند و این برندها هم کیفیت شان را تا حد بنز و ب ام و بالا آورند. در هر حال، باید کمی منتظر ماند دیدتا تمایل بازار تا 5 سال بعد به کدام یک از برندها بیشتر سیر می کند.

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (541 دیدگاه) ,

      دوست عزیزوقتی تیراژ پایین باشه، حتی معرفی ی مدل جدید فروش رو تا صد درصد بالا میبره و بالعکس(مازراتی)، درصد افزایش برای آلفا جنسش با افزایش بی ام و متفاوته نمیشه به این راحتی تغییر ذائقه ی مردم رو نتیجه گرفت.

      پاسخ
  7. charger
    سوابق: (276 دیدگاه) ,

    چرا آمریکاییا از تولیدات ملیشون حمایت نمیکنن،،،،،؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (706 دیدگاه) ,

      آمریکایی ها در ابتدا به شدت از تولیدات ملی شون حمایت می کردند و این روند تقریبا نزدیک به سی سال پس از احداث خط فورد مدل T و دیگر سازندگان آمریکایی ادامه داشت اما کم کم ذائقه مصرف کنندگان عوض شد و متغیرهای دیگری نیز در خرید خودرو داخل شد.توجه شما را به این متن جلب می کنم :
      «سال 1955 میلادی،نخستین سالی بود که بیش از هفت میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فروخته شد.نود و پنج درصد تمام فروش از آن سه شرکت بزرگ یعنی فورد،جنرال موتورز و کرایسلر بود.اما عمر شهرت کوتاه است!از شوخی روزگار، سال 1955 سال لغزش در سراشیبی نیز بود.از این سال به بعد سهم بازاری که واردات خودرو به خود اختصاص می داد مدام افزایش یافت.تقدم شرکت های آمریکایی در تکمیل تولید انبوه دیگر نمی توانست آنها در موقعیت رهبری این صنعت حفظ کند.اینکه سه شرکت تولیدی بزرگ برتری رقابتی خود را از دست می دادند،عمدتا به این دلیل بود که در سال 1955 تولید انبوه برای مابقی کشورهای جهان امری عادی شده بود.در واقع بسیاری انتظار داشتند که رهبری آمریکایی ها خیلی زودتر یعنی در سال های بعد از جنگ جهانی اول تضعیف گردد.تا قبل از جنگ جهانی اول،خیل پیوسته مدیران اروپایی به سوی هایلندپارک (مقر شرکت فورد) سرازیر بود.از آن جمله می توان به افرادی همچون آندره سیتروئن (مؤسس شرکت سیتروئن)،لوئیس رنالت (مؤسس شرکت رنالت یا همان رنوی فرانسه)،جیووانی اگنلی (مالک و مؤسس شرکت فیات) ،هربرت آستین و ویلیام موریس (از شرکت موریس و ام جی انگلستان) اشاره داشت.هنری فورد (مالک و مؤسس شرکت فورد) خیلی راحت درباره تکنیک های کاری خود با بازدید کنندگان اروپایی به بحث می پرداخت.در دهه 1930 میلادی،او مستقیما همه جنبه های تولید انبوه را از طریق کارخانه های داگنهام و کوگولن در معرض دید اروپائیان قرار داد.(چیزی شبیه به انتقال تکنولوژی)
      بنابراین،در سال های پیش از شروع جنگ جهانی دوم،ایده های اصلی تولید انبوه به راحتی در دسترس اروپائیان بود.در دهه 1950 میلادی که بیش از سی سال از تولید انبوه به رهبری هنری فورد گذشته بود این تکنولوژی توانست به تمامی در فراسوی کارخانه های فورد اشاعه یابد.اواخر دهه 1950 بود که فولکس واگن،فیات و رنو از لحاظ شمار تولید توانستند تا حد قابل مقایسه ای با کارخانه های اصلی دیترویت (مقر فورد و…) رقابت کنند.
      محصولاتی که شرکت های اروپایی عرضه می کردند با خودروهای بزرگ و وپیکاپ های مورد علاقه آمریکایی ها تفاوت بسیار داشتند.در آغاز اروپایی ها متخصص تولید دو نوع خودرو شدند که آمریکایی ها نمی توانستند عرضه کنند : خودروهای جمع و جور اقتصادی مثل فولکس واگن بیتل و خودروهای خوش دست اسپرت مثل ام جی (MG ).با توجه به دستمزدهای پایین تری که اروپایی ها می پرداختند،محصولات متنوع آنها راه صادرات به جهان را باز کرد.آنها طی یک دوره 25 ساله از 1950 تا 1975 میلادی،موفقیت از پی موفقیت بدست می آوردند،همانطور زمانی آمریکایی ها چنین بودند.اروپایی ها تا سال 1975 میلادی،در بازار آمریکا بسیار موفق شده بودند و فولکس واگن تا سال ها پرفروش ترین ترین خودروی وارداتی به آمریکا بود.اما از سال 1975 میلادی به بعد بود که خودروهای اقتصادی ژاپنی از جمله تویوتا توانستند گوی رقابت را از نظر تعداد فروش از اروپایی های اقصادی از جمله فولکس بگیرند. به تدریج سهم خودروسازان بزرگ آمریکایی در طی این چند دهه به زیر 50 درصد بازار رسید و….(به نقل از کتاب تولید ناب،نوشته جیمز ووماک،دانیل جونز و دانیل روس)

      پاسخ
  8. #ali.m#
    سوابق: (1844 دیدگاه) ,

    تویوتا ی بزرگ
    تو این بازار با بی ام و کمتر از 2هزارتا اختلاف داره .
    و ائودی رو هم کلا ضربه فنی کرده .
    با ورود نسل جدید es و ux و نسخه قدرت مند تر lc و البته نستخه کشیده تر rx احتمالش زیاده که لکسس از بی ام و رد شه .و یک رتبه بیاد بالا
    گرچه بی ام و هم امسال مدل های جدید زیادی داره .

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (2257 دیدگاه) ,

    قشنگ معلومه بازار ماله کراس اورها و شاسی بلندهاست لندرور افزایش داشته جنسیس کاهش
    فروش الفا و ولوو عالی بوده و عجیبه که مازراتی نیست یعنی حتی ده هزارتام فروش نداشته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.