چشم اندازهفته نامه

انتخاب خودروی سال 2018 موتورترند

موتورترند امسال نیز به‌رسم سال‌های گذشته اقدام به انتخاب خودروهای سال ۲۰۱۸ در سه گروه خودروی سال، اس‌یووی سال و تراک سال کرده است که در این قسمت خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند را معرفی می‌کنیم و در روزهای آینده به اس‌یووی سال و تراک سال هم خواهیم پرداخت. رقابت انتخاب خودروهای سال موتورترند را می‌توان یکی از معتبرترین رقابت‌ها و انتخاب‌ها در این زمینه دانست. کارشناسان و داوران این سایت جدیدترین خودروها را طی چند صد کیلومتر مورد آزمایش قرار داده و به‌دقت بررسی می‌کنند. سال گذشته در این رقابت‌ها به ترتیب شورلت بولت، مرسدس بنز GLC و فورد سوپردیوتی به ترتیب عناوین خودرو، اس‌یووی و تراک سال را کسب کردند و حال بپردازیم به خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند.

چند سال گذشته دوران جالبی برای خودروها بوده است. طی این سال‌ها، کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها محبوبیتی خیره‌کننده یافته و سدان‌ها را به حاشیه راندند. توجه به مصرف سوخت بیشتر شده و از منابع انرژی جدیدی در خودروها استفاده شده است. تکنولوژی‌های جدیدی در ماشین‌ها بکار رفته که چند سال قبل حتی قابل‌تصور نبودند. فناوری‌های رانندگی خودکار به‌سرعت در حال پیشرفت هستند و به آهستگی خودروها را از کنترل صد درصد انسانی جدا می‌کنند. مواردی از این قبیل، از ویژگی‌ها و رویدادهای قابل‌توجه دنیای خودروسازی در سالیان اخیر بوده‌اند؛ اما در رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند همچنان خودروهای مختلفی از سدان و کوپه گرفته تا استیشن و مینی‌ون حضور دارند. رقابت امسال بین ۲۶ خودروی مختلف در ۴۶ مدل گوناگون انجام گرفته است. در این رقابت انواع متنوعی از خودروها حضور داشته‌اند. خودروهایی در کلاس‌های گوناگون و با سوخت‌هایی متفاوت. از بنزینی گرفته تا تمام الکتریکی.

از خودروهای تمام الکتریکی، امسال چهار خودرو شامل تسلا مدل ۳، اسمارت فورتو EV، نیسان لیف و هیوندای آیونیک EV در رقابت حضور داشته‌اند. هیوندای آیونیک و کیا نیرو نیز به‌عنوان خودروهای هیبریدی شرکت کرده و تویوتا پریوس پرایم هم نمایندهٔ خودروهای پلاگین‌هیبریدی بوده است. از سوی دیگر، پرفروش‌ترین سدان‌های ایالات‌متحده یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد هردو با نسل جدید خود به رقابت امسال آمده‌اند. هوندا اودیسه به‌عنوان یک خودروی خانوادگی در رقابت شرکت کرده درحالی‌که مرسدس بنز و آئودی هم با استیشن‌های عملکردی و جذاب خود به میدان آمده‌اند. در سوی دیگر خودروهای جذاب آلفارومئو جولیا، لکسس LC و هوندا سیویک تایپ R نیز برای دیگران خط‌ونشان می‌کشند.

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند

پورشه پانامرا لینکلن کانتیننتال
آلفارومئو جولیا اینفینیتی Q60
کیا استینگر هوندا اودیسه
هوندا آکورد نیسان لیف
تسلا مدل ۳ هیوندای آیونیک
هوندا سیویک Si/ تایپ R کیا نیرو
مرسدس بنز E کلاس کوپه تویوتا کمری
مرسدس بنز E کلاس استیشن ولوو V90
پورشه باکستر کیا ریو
سوبارو ایمپرزا تویوتا پریوس پرایم
آئودی A5 کوپه/اسپرت‌بک آئودی A4 آلرود
ب‌ام‌و سری ۵ هیوندای i30
اسمارت فورتو EV لکسس LC

سپس بعد از آزمایش‌های فراوان، از بین این ۲۶ خودرو و کل ۴۶ مدل مختلف، نهایتاً هشت خودرو به‌عنوان فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ انتخاب شدند. همهٔ این هشت خودرو لیاقت آن‌را داشتند که جایزهٔ خودروی سال که همان کالیپر طلائی است را با خود به خانه ببرند اما باید یکی از آن‌ها انتخاب می‌شد. این انتخابی از میان بهترین‌ها بود که عبارت‌اند از:

آلفارومئو جولیا

هوندا آکورد

هوندا سیویک تایپ R

کیا ریو

کیا استینگر

لکسس LC

پورشه پانامرا

تسلا مدل ۳

احتمالاً باید بجای لکسس LC500h، مدل LC500 را در بین فینالیست‌ها قرار می‌گرفت اما وجود این تفکر که تویوتا رهبر فناوری‌های هیبریدی است موجب شد که نهایتاً مدل هیبریدی LC500h انتخاب گردد که البته انتخاب هوشمندانه‌ای بود و معلوم شد که نسخهٔ درستی در بین فینالیست‌ها قرار گرفته است.

مطمئناً پانامرا توربو با قیمت پایه‌ای نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار، خودروی گران‌قیمتی محسوب می‌شود که شاید برای قرار گرفتن در بین فینالیست‌های خودروی سال مناسب نباشد اما هنگام رانندگی با آن یعنی زمانی که افسار ۵۵۰ اسب وحشی آن آزاد شده و در ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد، این قیمت بالا به‌کلی فراموش می‌شود. بااین‌حال هرچند پانامرا توربو فینالیست قانونی رقابت امسال بود اما تصمیم گرفته شد که مدل ۴S هم آن‌را در فینال همراهی کند.

کیا استینگر همه را شگفت‌زده کرد. این ماشین را می‌توان یکی از بهترین ساخته‌های کیا دانست تا جایی که مدل GT چهارچرخ محرک آن ۹۰ تا ۹۵ درصد بهتر از معیار کلی خودروهای کیا است. البته آئودی A5 اسپرت‌بک هم می‌توانست جای استینگر را در بین فینالیست‌ها بگیرد اما ۳۰ درصد قیمت بیشتر آن موجب شد که نهایتاً سدان کوپهٔ کره‌ای‌ها به فینال راه پیدا کند.

نسل جدید هوندا آکورد نیز یکی دیگر از شگفتی‌های رقابت امسال بود. این خودرو نه‌تنها در صدر سگمنت سدان‌های میان سایز خانوادگی قرار می‌گیرد که حتی با پیشرانهٔ ۲ لیتری و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک، از ب‌ام‌و ۵۳۰i هم سدان اسپرت بهتری است.

تسلا مدل ۳ به‌عنوان جدیدترین ساختهٔ تولیدی ایلان ماسک داوران را هیجان‌زده کرد بخصوص که برخلاف مدل‌های S و X، قیمتی شش‌رقمی را در آن نمی‌بینیم؛ اما نسخه‌های اولیهٔ تسلا مدل ۳ از نوع فول آپشن هستند که نتیجتاً بر قیمت آن می‌افزاید؛ بنابراین آیا مدل ۳ ارزش پرداخت ۳۵ هزار دلار را دارد؟ جوابی برای این سؤال وجود نداشت و پس از ارزیابی فینالیست‌ها با معیارهای کلیدی، امتیاز تسلا مدل ۳ کاهش یافت.

پس از بررسی کامل فینالیست‌ها، جلسهٔ نهایی برای انتخاب بهترین خودرو به‌عنوان پیروز رقابت تشکیل شد. در این جلسه در مورد چگونگی انتخاب برنده بحث شد اما نهایتاً هیئت‌داوران به یک انتخاب واحد نرسیدند به‌نحوی‌که چهار خودروی آلفارومئو جولیا، هوندا آکورد، تسلا مدل ۳ و کیا استینگر مشترکاً در جایگاه اول قرار گرفتند؛ اما در پایان آلفارومئو جولیا به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند معرفی شد. عنوانی که واقعاً شایستگی آن‌را داشت.

نگاه کوتاهی به آلفارومئو جولیا، خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند

در اعتبار برند آلفارومئو همین بس که هنری فورد، پایه‌گذار تولید انبوه خودرو گفت هنگامی‌که من یک آلفارومئو را می‌بینیم، کلاهم را از سر برمی‌دارم. آقای فورد می‌دانست که چه ویژگی خاصی در ساخته‌های آلفا وجود دارد. این شرکتی است که انزو فراری پیش از آنکه خود تیم مسابقه تأسیس کند، مسابقه دادن را با آن آغاز کرد. حال روح محصولات پرافتخار دههٔ ۶۰ آلفا در جولیا دمیده شده و این سدان جدید، میراث بی‌نظیر آلفارومئو را با خود دارد. یکی از آزمایش‌کنندگان در مورد جولیا می‌گوید که جادوی خاصی در این ماشین وجود دارد. هرچند نسل کنونی ب‌ام‌و سری ۳ هم‌اکنون در دوران پایانی عمر خود قرار دارد اما سدان اسپرت آلمانی‌ها هرگز رقیبی به این خوبی نداشته است.

جولیا در رقابت بسیار سختی توانست پیروز شود. همان‌طور که گفته شد حتی امسال به‌غیراز جولیا سه خودروی دیگر شامل هوندا آکورد، تسلا مدل ۳ و کیا استینگر هم توانستند به مقام اول خودروی سال دست پیدا کنند. خودروهایی که همهٔ آن‌ها قدرتمند و شایسته هستند اما این آلفارومئو است که نهایتاً جایزه را از آن خود کرد. در اوایل سال جاری، نسخهٔ پایهٔ جولیا در رقابت بزرگ سدان‌های کامپکت لوکس ۲ لیتری موتورترند توانست تمامی شرکت‌کنندگان شامل آئودی A4، ب‌ام‌و سری ۳، جگوار XE، لکسس IS و مرسدس بنز C کلاس را مغلوب کند. سپس مدل قدرتمند کوادروفولیو به‌عنوان رقیب سرسختی برای سوپرسدان‌های ب‌ام‌و M3، کادیلاک ATS-V و مرسدس بنز C63 AMG به میدان آمد.

و نهایتاً در رقابت بهترین خودرو برای راننده نیز جولیا که تنها سدان شرکت‌کننده در این رقابت بود در برابر یازده رقیب شامل اسپرت‌ها، سوپراسپرت‌ها و گرند توررهای شش‌رقمی به جایگاه قابل‌احترام ششم دست پیدا کرد؛ بنابراین این سدان ایتالیایی همواره در تمامی آزمون‌های موتورترند درخشیده است. به گفتهٔ آزمایش‌کنندگان، جولیا بهترین فرمان و بهترین شاسی را دارد. نسخهٔ کوادروفولیوی این ماشین، یک سدان آتشین است و خصوصاً در حالت رانندگی مسابقه، بسیار پرسروصدا است. این سوپرسدان در سینهٔ خود یک نیروگاه ۲.۹ لیتری V6 دارد که در اصل یک پیشرانهٔ هشت سیلندر فراری است که دو سیلندر آن حذف شده است. این موتور با ۵۰۵ اسب بخار قدرت، جولیا را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و در ۱۲.۱ ثانیه آن‌را از خط پایان مسافت ۴۰۰ متر عبور می‌دهد.

اما ویژگی مهمی که منجر به کسب جایزهٔ کالیپر طلائی توسط آلفارومئو جولیا شد این است که بسیاری از خودروسازان، سدان‌های عملکردی سریع و خوبی را ارائه می‌کنند اما در نسخه‌های پایه عمدتاً این ویژگی‌ها از بین می‌روند درحالی‌که نسخهٔ پایهٔ جولیا هرگز این‌طور نیست. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سرزنده است که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین درنهایت آلفارومئو جولیا با تکیه بر ویژگی‌های برجستهٔ خود توانست در نبردی سخت با بهترین خودروهای حال حاضر دنیا عنوان ارزشمند خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند را کسب کند.

 

مشخصات فنی

 

جولیا Q2

جولیا Q4

جولیا QV

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲.۹ لیتری V6
تنفس توربو توربو توئین توربو
قدرت ۲۸۰ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار ۵۰۵ اسب بخار
گشتاور ۴۱۵ نیوتن متر ۴۱۵ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هشت سرعته اتوماتیک هشت سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ عقب
طول ۴.۶۳ متر ۴.۶۳ متر ۴.۶۳ متر
وزن ۱۶۱۵ کیلوگرم ۱۶۹۰ کیلوگرم ۱۷۲۵ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰/۵۰ جلو/عقب ۵۲/۴۸ جلو/عقب ۵۳/۴۷ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۷ ثانیه ۵.۴ ثانیه ۳.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۲ ثانیه ۱۴ ثانیه ۱۲.۱ ثانیه
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر (ترکیبی) ۹.۵ (ترکیبی) ۱۱.۸ (ترکیبی)
حجم صندوق بار ۳۸۰ لیتر ۳۸۰ لیتر ۳۸۰ لیتر
قیمت پایه ۴۰,۹۹۰ دلار ۴۲,۹۹۰ دلار ۷۳,۵۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۰,۰۳۵ دلار ۵۱,۴۹۰ دلار ۸۵,۴۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    دوباره جایزه رو بدین اشتباه کردین به پورشه ندادین من که قبول ندارم وتحریم میکنم این مدل الفاروهم نمیخرم تا ورشکست کنه تا شما باشید که دیگه مخالف نظر من خودروی سال انتخاب نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      شما به بزرگیه خودتون ببخشید /:

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      داداش الفاروئمو چیزی نیست که بزاره به همین راحتی یه المانی بد قیافه اول شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. King 918

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        داداش اون المانی بد قیافه پیچ چرخش از کارخونه الفا با ارزش تره راستی فکر کنم معنی بد قیافه رو هم بعدا تو کتاب سال اول راهنمایی بخونی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      از نظر من همه پورشه پانامرا میتونست از همه نظر کاندیدای اول شدن باشه . ولی اشکال نداره مطمئنا انتخاب نشدنش هیچ تاثیری در روند فروش زیادش نخواهد داشت . من به شخصه برند آلفارو هم دوست دارم ولی فکر میکنم بلائی که سر (((هیوندایی سوناتا ))) بخاطر طراحی عجیب و نچسبش امد نمیخوان بذارن سر آلفا جولیا بیاد و بطور عجیبی ازش حمایت میکنن.

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جولیا ماشین فوق العاده ایه قیمت مناسب در کل راحتی و شتاب و قدرت کافی یه پکیج همه چی تموم ازش ساخته،فقط من یادمه میخوندم امار خرابیش خیلی بالاست که متاسفانه برزای شرکتی مثل آلفا خیلی زشته و خراب کرده این ماشینو.مهم نیست ماشین چقدر خوب باشه،وقتی خراب افتاده باشه تو پارکینگ و نشه ازش استفاده کرد به چه دردی می خوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    جولیا خوب داره جایزه ها رو می بره
    ولی نکته قابل توجه برای من افول مرسدس در این سال هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      دوستان گاهی وقتها نظرات عجیبی میدن ادم از تعجب می خواد پرواز کنه افول مرسدس؟؟؟!??قهرمانی چهار دوره پیاپی در فرمول یک رو اسمش رو میذاری افول‌ پروفروش ترین خودرو ساز لوکس جهان وارائه محصولی مثل پروجکت وان رو چی اونم افول میدانی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        عصبی نشو داداش فکر کنم خیلی از دوستان از جمله آقا فرشاد عزیز میدونن من چقدر مرسدس رو دوست دارم بیش تر از هر چیز دیگه ای تو این صنعت
        ولی بر عکس خیلی از دوستان من یه متعصب بی منطق نیستم که همیشه مرسدس رو برترین بدونم
        ربط دادن فرمول یک و خیابون به هم دیگه به اینصورت کار بسیار اشتباهیه چیزی که به طرفداران فراری هم گفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۱۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          الف ی
          وقتی مرسدس بهترین باشه باید گفت بهترینه دیگه مثلا اس کلاس تو کلاس خودش بهترینه بقیه کمپانی ها دارن باهاش رقابت میکنن اس کلاس یه جورایی سنگ محک این کلاسه فراری هم دقیقا همینطوره چرا نمیفهمی اینو؟؟ وقتی یه سوپر اسپرت. چند بار چند بار جوایز موتور طراحی و جوایز بهترین سوپر اسپرت سال رو میگیره یعنی خوب نیست؟؟ بهترین نیست؟؟ اینکه کمپانی های استون هوندا و لامبورگینی حتی همین مکلارن هدفشون رقابت بافراریه معنی بهترین بودن نداره؟؟ شماکه نمیخوای این چیزارو بفهمی منطقی هستی؟؟ چون فقط. میگی سی ال اس طراحیش خوب نشده؟؟ این یعنی منطقی بودن؟؟ میشه کمتر جک بگی؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. الف.ی

          ۱۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          کی این وسط حرفی از بهترین بودن یا نبودن فراری زد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Yaser1986

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      دوست عزیز شما رو چه منطقی میگی افول مرسدس در حالی که داره فروشش روز به روز بیشتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        بیشتر شدن میزان فروش به تنهایی نمیتونه عامل پیشرفت باشه منظورم از افول کمتر شدن ابهت ماشین های مرسدسه و کاهش کیفیت طراحیه که البته تا حدودی با نسل جدید اس کلاس و amg gt و glc جبران شد ولی نگاهی به cls نسل جدید بندازید چی می بینید؟
        منظورم پیچیدگی سیستم اطلاعات و سرگرمی command محصولات مرسدسه که تا همین سال پیش تو هر تستی یه نقطه ضعف به حساب می اومد که خوشبختانه امسال تقریباً رفع شده
        از بنیانگذار صنعت خودروسازی انتظار بیشتری میره
        البته این نظر منه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۱۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        الف ی
        یه بار کامنتتو بخون تا بفهمی من چی گفتم. اصلا به خودت زحمت نمیدی یه دور کامنت خودتو بخونی بعدش ببینی دیگران در جوابت چی گفتن؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. sina

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    من با توجه به علاقه شخصیم به سدان های کامپکت و میدسایز اقتصادی تمام ریوهای ماشین های معروف این رده رو خوندم و با اطمینان میگم بهترین سدان زیر 30000 دلار دنیا همین اکورد 2 لیتری 2018 است.
    این ماشین یه شاهکار مهندسی هستش دوستان به زعم همه مجله های معتبر و اکثرا هم تو لیست خودروی سالشون گذاشتنش.
    ایشالا بتونه خودروی سال امریکا بشه نیمه ژانویه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      کاملا حق با شماست دوست عزیز. این قسمت متن هم گویای همه چیز هست:((این خودرو نه‌تنها در صدر سگمنت سدان‌های میان سایز خانوادگی قرار می‌گیرد که حتی با پیشرانهٔ 2 لیتری و گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک، از ب‌ام‌و 530i هم سدان اسپرت بهتری است.)) آکورد واقعا اسطورست. هر کی باهاش رانندگی کرده تا حالا ندیدم شگفت زده نشده باشه. نسل جدیدشم که دیگه به قول شما شاهکاره. تا وقتی آکورد هست چرا آدم باید پولشو بیخود پای ماشینای گرون و لوکس بده. مگر اینکه بخوای قدرت بیشتری ماشینت داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. #ali.m#

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    جولیا واقعا یه ماشین همه چیز تمامه
    و بهترین انتخاب توی این سگمنته.
    بعد از جولیا ، لکسس is و بی ام و سری3 ماشین های مورد علاقم هستن .
    اما به نظر من از بین این 8مدلی ک به این مرحله رسیدن، lc500 بیشتر لیاقت اول شدن رو داشت .
    این ماشین یه اثر هنریه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hosein

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    فقط عکس دومو ببینید.با این قیمتاشون چه خودنمایی میکنن پیش گرونتراز خودشون.هوندا تو هر بودجه ای همه چی تموم ترین ماشینا رو میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    طراحی کیا استینگر خیلی بدلم میشینه
    طراحی اسپرت و تحاجمی داره در عین سادگی و قابل فهم بودن
    هرچی هم دیدم ازش تعریف شده واقعا آفرین به کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سياوش

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    همین که میگه آکورد دف جلو از ۵۳۰ که دف عقب هست اسپرت تره نشون میده چقدراین نشریه مزخرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    ایودیa8 کجاست.امسال ایودی a8 در تمام نظرسنجیهای معتبر بین المللی نفر اول بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      مرسی از انسانیت(شتر) بخشی به ماشین??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. net

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    از کیا استینگر بدم میاد بخاطر چراغ جلو و جلوپنجره.جدیدا کیا همه محصولاتش رو داره از این جلو پنجره استفاده میکنه .جلو پنجره جدید کیل خوبه ولی وسطش که از بالا و پایین رفته داخل زشتش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فريد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    من اصلا این انتخاب رو قبول ندارم فقط سلیقه ای انتخاب شده و اینکه این ماشینا خیلی با هم فرق دارن چطوری مقایسه شدن بعد جولیا انتخاب شده ? یا خود خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرمین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    چرا مزدا 6 نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Sina

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    کیا ریو رو کجای دلم بذارم اون
    وسط??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا