چشم اندازهفته نامه

انتخاب خودروی عملکردی سال 2019 روداندترک

سایت روداندترک (Road & Track) هم مثل بسیاری از سایت‌ها و نشریات معتبر ماشینی هرساله با انجام رقابت جذابی بین جدیدترین خودروهای اسپرت بازار اقدام به انتخاب خودروی عملکردی سال می‌کند. مثل سال‌های گذشته، این آزمایش امسال هم با عنوان خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ (به‌صورت مخفف PCOTY) برگزار شده است. این ششمین دورهٔ برگزاری این رقابت‌ها محسوب می‌شود. رقابت امسال با حضور هشت شرکت‌کننده برگزار شده است که عبارت‌اند از:

  • آلفارومئو استلویو کوادروفولیو
  • آئودی RS5
  • ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
  • شورلت کوروت ZR1
  • فراری ۴۸۸ پیستا
  • مک‌لارن سنا
  • مرسدس-آام‌گ E63 S استیشن
  • پورشه ۹۱۱ GT2 RS

شرکت‌کنندگان رقابت امسال از تنوع بالایی برخوردار هستند به‌گونه‌ای که در بین آن‌ها از هایپراسپرت و سوپراسپرت گرفته تا سدان و کراس‌اوور اسپرت حضور دارند. مک‌لارن سنا به‌عنوان یک هایپراسپرت، قدرتمندترین خودروی جمع محسوب می‌شود درحالی‌که کمی پایین‌تر سه سوپراسپرت جدید و توانمند یعنی شورلت کوروت ZR1، فراری ۴۸۸ پیستا و پورشه ۹۱۱ GT2 RS باهم به نبردی سخت خواهند پرداخت. در سمت دیگر میدان، ب‌ام‌و M5 کامپتیشن قرار دارد که با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۶۱۷ اسب بخاری و قطعات عملکردی فراوان، رقبا را به چالش دعوت می‌کند. آئودی RS5 اما در نسل جدید، پیشرانهٔ V8 قبلی خود را با یک نمونهٔ کوچک‌تر ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو تعویض کرده است.

این روزها ما در دورانی زندگی می‌کنیم که کراس‌اوورها هم اسپرت و قدرتمند شده‌اند. پس حضور نماینده‌ای از این بلندقامتان اسپرت در رقابت خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ ضروری به نظر می‌رسید که این وظیفه بر عهدهٔ آلفارومئو استلویو کوادروفولیو گذاشته شد. خودرویی که مطمئناً نمایندهٔ شایسته‌ای برای گروه خود خواهد بود؛ اما در رقابت امسال، مرسدس-آام‌گ E63 S هم در قامت یک استیشن نیرومند حضور دارد که می‌تواند رقیب سختی برای استلویو باشد. البته نباید این استیشن آلمانی را دست‌کم گرفت زیرا در سینهٔ آن، همان نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی کوپهٔ اسپرت AMG GT قرار گرفته است که در اینجا ۶۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

میانگین قدرت شرکت‌کنندگان رقابت خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ روداندترک ۶۴۱ اسب بخار است که ۹۶ واحد نسبت به سال قبل افزایش داشته است؛ بنابراین شرکت‌کنندگان امسال قوی‌ترین ترکیب را در تاریخ رقابت‌های خودروی عملکردی سال روداندترک تشکیل داده‌اند. ضعیف‌ترین شرکت‌کنندهٔ امسال آئودی RS5 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و قوی‌ترین خودرو مک‌لارن سنا با ۹۰۰ اسب بخار قدرت است. مجموع قیمت هشت شرکت‌کنندهٔ رقابت امسال ۲,۳۳۹,۶۳۰ دلار بوده و میانگین قیمتی آن‌ها نیز ۲۹۲,۴۵۴ دلار است که نسبت به میانگین ۱۷۸,۱۱۴ دلاری سال قبل، افزایش چشمگیر ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین برای اولین بار، هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان رقابت خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ روداندترک بیشتر از دو پدال ندارند، یعنی همهٔ آن‌ها به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند.

پس از گرد هم آمدن هر هشت خودرو، رقابت جذاب و درعین‌حال بسیار سخت و نفس‌گیر انتخاب خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ آغاز شد. طی این رقابت، خودروها مورد آزمایش‌های سختی قرار می‌گیرند و با نهایت توان خود باهم به رقابت می‌پردازند تا نهایتاً یکی از آن‌ها موفق به کسب عنوان ارزشمند خودروی عملکردی سال روداندترک شود؛ اما بارش باران و مه‌گرفتگی هوا در طول برگزاری رقابت موجب شده که امسال خودروها با چالش سخت‌تری مواجه گردند. این شرایط آب‌وهوایی، تجربه‌ای را فراهم کرد که پیش‌ازاین رخ نداده بود. مثلاً، در هنگام بارش شدید باران تا چه میزان از قدرت وحشتناک خودروها می‌توان استفاده کرد؟ آیا جدیدترین نسخه از سیستم‌های کنترل پایداری می‌توانند در جاده‌های خیس و لغزنده همچنان کنترل خودرو را حفظ کنند؟ سیستم‌های چهارچرخ محرک تا چه حد به افزایش کشش خودروها در شرایط بارانی کمک می‌کنند؟

همان‌طور که اشاره شد، رقابت انتخاب خودروی عملکردی سال روداندترک شامل مراحل و آزمون‌های زیادی می‌شود. یکی از این مراحل، تایم زنی خودروها در پیست NCM است. این یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل رقابت محسوب می‌شود زیرا آزمایش در پیست NCM چیزی بیشتر از صرفاً ثبت لپ تایم است. در اینجا عملکرد خودروها سنجیده می‌شود و شخصیت آن‌ها بیشتر از یکدیگر متمایز می‌گردد. در پیست، آزمایش‌کنندگان در هرکدام از خودروها به ویژگی خاصی علاقه‌مند شدند.

تعادل استلویو در خروج از پیست‌ها لذت‌بخش است، سامانهٔ چهارچرخ محرک معروف کواترو با دیفرانسیل عقب فعال در RS5 امکان پیچیدن با سرعت‌های بالا را فراهم می‌کند و M5 هم هنگام شتاب گیری احساسی مانند هایپرکارها دارد. در پیستا راننده هر زمانی که به بیش‌فرمانی نیاز داشته باشد، فراهم می‌شود درحالی‌که شاسی سرزنده و سوپرشارژر وحشی کوروت ZR1 در هر پیچی فریاد لاستیک‌ها را بلند می‌کند. با GT2 RS به‌سادگی می‌توان به سرعت‌های بالا دست پیدا کرد و سنا این اعتمادبه‌نفس را به راننده می‌دهد که در آهسته‌ترین نقطهٔ پیست با بالاترین سرعت ممکن حرکت کند.

آزمایش و تایم زنی خودروها در NCM پیش از شروع باران انجام گرفت و پیست کاملاً خشک بود؛ بنابراین خودروها توانستند نهایت توانایی‌های خود را در این پیست نشان دهند. پس‌ازاین که هر هشت شرکت‌کننده اقدام به پیمودن یک دور پیست کرده و زمان‌ها به ثبت رسید، مشخص شد که مک‌لارن سنا سریع‌ترین خودروی رقابت امسال در پیست NCM است. البته انتظار می‌رفت که سنا خودروی سریعی باشد اما کسی فکر نمی‌کرد این هایپرکار بریتانیایی بتواند بهترین زمان تاریخ رقابت‌های خودروی عملکردی سال روداندترک را به ثبت برساند. در جدول زیر نیز می‌توانید لپ تایم تمامی شرکت‌کنندگان رقابت امسال را مشاهده کنید.

سرانجام پس از انجام آزمون‌های مختلف، این رقابت نفس‌گیر پایان یافت و نوبت به انتخاب برنده رسید. برخی از علاقه‌مندان ممکن است معتقد باشند خودرویی که در پیست NCM بهترین زمان را به ثبت رسانده باید به‌عنوان پیروز رقابت انتخاب شود. هرچند این ادعا، داوری و قضاوت را بسیار ساده‌تر می‌کند اما در رقابت خودروی عملکردی سال روداندترک صرفاً اعداد اهمیت ندارند و تقریباً هیچ‌گاه در این سری رقابت‌ها، سریع‌ترین خودرو به پیروزی دست پیدا نکرده است به‌گونه‌ای هیچ‌کدام از برندگان قبلی این رقابت در زمان پیست مکانی بهتر از دوم نداشته‌اند؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی، پیروز این نبرد سخت را مشخص نمود چون رانندگان همهٔ زمان خود را در پیست‌ها سپری نمی‌کنند و معمولاً از خودروها در شرایط مختلفی استفاده می‌شود.

بدین ترتیب برای تعیین برنده، هر هشت خودرو دقیقاً موردبررسی قرار گرفتند. تقریباً همهٔ آزمایش‌کنندگان از قبل می‌دانستند که مک‌لارن سنا پیروز بخش پیست خواهد شد اما قیمت این خودرو بیش از دو برابر قیمت دومین شرکت‌کنندهٔ گران‌قیمت این رقابت است و تمامی نمونه‌های آن از قبل به فروش رسیده است که این موارد ممکن است مانع پیروزی این هایپرکار بریتانیایی شوند. یکی دیگر از خودروهایی که استحقاق پیروزی را داشت، تنها کراس‌اوور گروه یعنی استلویو کوادروفولیو بود اما همهٔ داوران اعتقاد داشتند که مرسدس E63 S عملکرد بهتری نسبت به استلویو دارد زیرا ارتفاع پایین‌تر، تنظیم متعادل تعلیق و تنظیم عالی سیستم چهارچرخ محرک کمک می‌کنند که از قدرت فوق‌العادهٔ مرسدس بیشتر استفاده شود.

از سوی دیگر، M5 کامپتیشن نیز سدان اسپرتی است که شتابی مانند سوپراسپرت‌ها را ارائه می‌کند. این سدان دو تنی با برخورداری از ویژگی‌های لوکس فراوان، در پیست NCM حتی از M4 GTS هم سریع‌تر است؛ اما چیزی که در این خودرو وجود ندارد، نرمی و تعادل است. ۴۸۸ پیستا تمامی ویژگی‌های خاصی که راننده به آن‌ها نیاز دارد، از فضای داخلی فیبر کربنی گرفته تا قدرت فوق‌العاده از پیشرانهٔ V8 تندوتیز را ارائه می‌کند. این سوپراسپرت ایتالیایی روی جاده هم رفتار شایسته‌ای دارد اما عملکرد نه‌چندان مناسب در پیست موجب شد که از کسب عنوان خودروی عملکردی سال بازبماند.

دهه‌ها تجربه و مهندسی پورشه در به‌کارگیری توربوشارژرها، در ۹۱۱ GT2 RS به پختگی کامل رسیده است. این پورشهٔ سنتی، با قدرت شگفت‌انگیز و ویژگی‌های عملکردی خود توانست با اختلاف تنها یک ثانیه نسبت به مک‌لارن کاملاً مدرن، پیست NCM را طی کند. پورشه قصد داشته ثابت کند که می‌تواند از ۹۱۱ یک سوپراسپرت تمام‌عیار تولید کند اما در یک سوپراسپرت صرفاً سریع بودن کافی نیست. به همین دلیل برخی اعضای هیئت‌داوران از رأی دادن به ۹۱۱ GT2 RS به‌عنوان خودروی عملکردی سال خودداری کردند.

بدین ترتیب، مک‌لارن سنا و شورلت کوروت ZR1 به گزینه‌هایی نهایی برای کسب این عنوان تبدیل شدند. هرچند این دو خودرو کاملاً در نقطهٔ مقابل یکدیگر قرار دارند اما شباهت‌هایی هم بین آن‌ها دیده می‌شود. این دو ماشین در خیابان‌ها کاملاً وحشی هستند و کیفیت بازخورد و تجربهٔ رانندگی پیست آن‌ها نیز بسیار به هم شباهت دارد؛ اما سروصدای سنا سرسام‌آور بوده و صندلی‌ها و دید رو به بیرون آن نیز چندان بدون نقص نیست. در همین حال، کوروت سواری بسیار بهتر و ساکت‌تری را ارائه می‌کند؛ بنابراین در پایان نتیجهٔ رأی‌گیری مشخص بود. سنا در جایگاه دوم قرار گرفت. این بهترین خودروی میلیون دلاری تاریخ است. هرچند با این مبلغ تقریباً امکان خرید هر خودرویی از هیولاهای دوازده سیلندر گرفته تا فراری هیبریدی وجود دارد اما سنا با ارائهٔ عملکرد عالی و تجربهٔ خالص رانندگی، خودروی فوق‌العاده‌ای است. تمامی جزئیات این ماشین بی‌نظیر است.

 

شورلت کوروت ZR1، خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ روداندترک

شورلت کوروت ZR1 تحسین همهٔ آزمایش‌کنندگان شامل طرفداران مسابقات ایندی‌کار، راننده‌های مسابقه‌ای و روزنامه‌نگاران را برانگیخت و به همین دلیل به‌عنوان برندهٔ این رقابت فوق‌العاده سخت انتخاب شد. همه دوست داشتند با ZR1 زمان بیشتری رانندگی کنند. این سوپراسپرت آمریکایی بسیاری از ویژگی‌های مک‌لارن را با یک‌هفتم قیمت به نمایش گذاشت. ZR1 همانند سنا، توانایی ثبت لپ تایم‌های عالی در پیست‌ها را با هندلینگ و قابلیت‌های قابل‌توجه در جاده‌های عمومی ترکیب کرده است و به‌واقع لیاقت عنوان ارزشمند خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ روداندترک را دارد.

ZR1 به‌عنوان برندهٔ این رقابت انتخاب شد چون همهٔ محاسن سنتی کوروت را ارائه می‌کند درعین‌حالی که بسیاری از نقاط ضعف پیشینیان خود را برطرف کرده است. در این ماشین، احساس فرمان و تعادل در سرعت‌های بالا شبیه به خودروهای اسپرت کوچک‌تر است. نه این صرفاً یک کوروت Z06 سریع‌تر نیست. ZR1 در مقایسه با Z06 که نتوانست نظر هیئت‌داوران رقابت انتخاب خودروی عملکردی سال ۲۰۱۶ روداندترک را به خود جلب کند، در همهٔ زمینه‌ها ارتقاء پیدا کرده است. کوروت ZR1 خودرویی است که با نصف قیمت می‌تواند سوپراسپرت‌های طراز اول اروپایی را به چالش بکشد. این خودروی عملکردی سال ۲۰۱۹ است.

 

مشخصات فنی

۲۰۱۹ Chevrolet Corvette zr1

قیمت پایه ۱۲۲,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۱,۴۸۵ دلار
ترکیب موتور جلو، محور عقب
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۵۵ اسب بخار
گشتاور ۹۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴۹/۱.۹۵/۱.۲۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۱ متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر
وزن خالص ۱۶۶۵ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰.۴ به ۴۹.۶ جلو، عقب
نسبت قدرت به وزن ۲.۲ کیلوگرم به اسب بخار
مصرف سوخت شهر ۱۵.۷ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۷۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۱.۱۸ جی

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Mopar or No Car

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    آفرین به کوروت
    جواب خیلی ها رو در عمل داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      آفرین به وافن SS آلمانی ، این پورشه محشره.
      بازم برتری خودشو ثابت کرد، بدون تبلیغات، بدون کری خونی، بدون هزینه های تبلیغاتی گزاف برتری خودشو به رخ همه کشید. ???

      آفرین ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      دیدن هی داره گند به بار میاره گفتن حالا یه روحیه ای بهش بدیم احساس قریبی نکنه، در غیر اینصورت با وجود این استادکار هایی مثل پیستا – سنا – GT2 RS – بی ام دبلیو M5 و . . . . . کوروت اصلا به چشم نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یاشار اسدی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      والله اگه منو بکشن تیکه تیکه هم بکنن…بمیرم هم …باور نمیکنم که zr1 سریعتر از gt 2rs باشه …کلا بریتانیایی ها با آلمانی ها بدجور مشکل دارن…اگه سنا و zr1 این همه خوبه…پس چرا نبردنش نوربرگ رینگ…هااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        یک
        کجا گفته شده که کوروت ZR1 از پورشه GT2 RS سریع‌تره؟
        دو
        بریتانیایی‌ها چه‌کارن اینجا؟ روداندترک یه سایت آمریکاییه
        سه
        نسل‌های قبلی کوروت و همینطور نسل فعلی Z06 تا حالا تو نوربرگ‌رینگ تایم زدن و بزودی ZR1 هم به جهنم سبز خواهد رفت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (chevy nova

          ۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          ماشالاه کوروت قلدر
          ماشالله
          با قیمت مناسب و توتنایی بالاش چه کرده
          رتبه اول جیپ رو هم تو رقابتش با بنز و لکسوس رو تبریک میگم به رفقا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammad

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        یاشار داداش عادیه کوروت zr1 افسانه ای هست که فعلا در قید حیات هستش
        ایول به جی ام و ایول به کوروت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. یانکی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کوروت نشون داد که برایه قرون قرون پول صاحبش ارزش قائله و میتونه آرزویه دست یافتنیه خیلیا باشه.در ضمن 0 تا 100 کوروت 2.8 هستش و 400 متر رو در 10.6 طی میکنه اصلاح کنید.دلم برا طرفدارایه 911 میسوزه که هیچ وقت نمیتونن انتظار نسل جدید بکشن و همیشه میدونن باز هم همون بد نرکیب قبلیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Mohammad

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      موپار داداش واقعا وقتی نسل جدید کوروت بیاد
      کل دنیا به نظاره فقط خواهند نشست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. یانکی

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اگر آمریکا نبود دنیا هم نبود.یه لحظه بدونه برق.هواپیما.ماشین به صورت تولید بالا.اینترنت.کامپیوتر.ناسا.تجهیزات پزشکی .دموکراسی واقعی فرز کنید.دمشون گرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به نظرم مکلارن سنا شایسته تر بود .

    ولی کروت ماشین قابل احترامیه . هرکسی هم که
    زیرسوال ببرتش واقعا باید به عقلش شک کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    عکسهاشونم دیوانه کنندست ، چه برسه بشینی پشتشون .
    چقدر خوبه ما تیران زندگی میکنیم ، لااَقَل دَقدَقه و مشکل فراوانی انتخاب این همه فرشته چهار چرخ را نداریم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    شیر مرد بی ادعا ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Abbas lsx/ltx

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    وقتی که تو شارجه پشت یه C3 نشستم علاقم به این ماشین دوبرابر شد. واقعا هیجان انگیز بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      تبریک داش عباس
      کوروت چه میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      من کیش یه سری فورد تاوروس یکی از همکارارو سوار شدم دلم نمیومد از فرمونش جدا بشم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فرید

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تو تست یه مجله دیگه یادم نیست و گزارشش تو پدال بود، پرفورمانته به طرز مشکوکی لپ تایم ضعیفی زده بود. اینجا هم همون وضعیت واسه پیستا اتفاق افتاده. و اینکه اصلا انتظار نداشتم کوروت مقام اولو بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاشار اسدی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      488 پیستا با دو ثانیه اختلاف از کوروت خورده…خدایا این دیگه چه نتایجیه..احتمال خوردن پیستا از zr1… از احتمال پیروز شدن پراید در درگ با شیرون هم کمتره…مگه داریم مگه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. آrمaن

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    هیچ جوره کوروت رو به فراری ۴٨٨ پیستا یا مک لارن سنا یا gt2rs ترجیح نمیدم ???
    بخصوص ۴٨٨ پیستا که شاهکاره و در انتظار درگش با مک لارن ٧٢٠ و gt2rs پیر شدیم ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      شما هر چی رو دوست داری ترجیح بده
      ولی این قسمت متن و کلا این تست یادت بمونه
      ( این سوپراسپرت آمریکایی بسیاری از ویژگی‌های مک‌لارن را با یک‌هفتم قیمت به نمایش گذاشت )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاشار اسدی

        ۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (104 ديدگاه)

        ببین داداش…خودروی آمرکایی در مجله آمرکایی و خودرو بریتانیایی در مجله بریتانیایی…همیشه اول میشن…و یا بالعکس.. بالاخره انگلیس و آمریکا برادر یکدیگرند..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amin

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      نده!!!!
      مهم اینه که اونایی که کارشناس هستند ترجیح دادند!!@!??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Dell

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    افرین به کوروت.به خیلیا نشون داد که سلطان کیه ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاشار اسدی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      سلطان فقط و فقط s کلاسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Omid

        ۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        یاشار یه چیزی پروندی ها
        اخه چه ربطی به اس کلاس داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاشار اسدی

          ۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (104 ديدگاه)

          والله خواستم یکم بخندیم…از کجا بدونم همتون عین انگلیسیا خشکین

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. ایلیا

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    در حضور پیستا، سنا و gt 2rs!
    تقریبا رو دست این سه شاهکار ماشین نداریم.
    کوروت به همه نشون داد چه اعجوبه ایه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amir

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    درود به کوروت بزرگ واقعا استحقاقش رو داشت تبریک به عزیزان آمریکایی باز.دیگر خودرویی که من رو شگفت زده کرد M5 بود که با اینکه در واقع یک سدان لوکس حساب میشه چنین عملکردی از خودش نشون داده واقعا احسنت بر bmw

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Amir Machine

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    بازم کوروت، بازم افتخار!
    تموم نمیشه این ماشین!
    اون از دور صاعقۀ کارانددرایور که تو پیست بالاتر از اوراکان پرفورمانته و مک‌لارن 720S قرار گرفت اینم اینجا که 488 پیستا رو پشت سر گذاشته!
    و همۀ اینها با نصف قیمت!
    جز شاهکار کلمۀ دیگه‌ای برای وصف این اعجوبه پیدا نمیکنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    بعنوان طرفدار فراری از اینکه مدل حاضر در این رقابت پسوند پیستا دارد و برای عملکرد عالی در پیست طراحی شده ولی نتوانست عملکرد خوبی در پیست داشته باشد متعجب شدم. 911 که اعجاب انگیزه و آفرین به کوروت. مچ چه حریفانی رو خوابوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چرا نتایج عجیبی زدن برای شتاب خودروها شتابm5رو زده3/4و400متر روزده 11/4ثانیه.درحالیکه شتاب m5نسخه عادی شتاب 3/1ثانیه داره وحتی چندروز پیشm5 شتاب 2/7 ومسیر400متر رودر10/5ثانیه طی کردحالا چون یه مجله معتبر نبودهمون شتاب2/8 و400متر10/8 کارانددرایو رومعیار قرار میدیم بعد اینجا نسخه کامپتیشن هستش واین شتاب رو جلو مشخصاتش زده که دربدترین حالت هم اینطور نیست چون کارخونه هم شتاب3/1 ومسیر400متر رودرزیر11 زده برای این ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      فکرکنم شاب گیری نکردن وشتاب معرفی کارخونه مدلm5معمولی رو جلوش زدن. چون چندبارهم در متن بالاتکرار میکنه کهm5شتابی مانند هایپرکارها دارد.بین ماشین خای بالاهم پورشه911gt2 وفراری488و M5انتخاب های من هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسن

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      چی شده
      نتایج عجیبه
      نه عجیب نیست عینه واقعیته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ایمان

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ۱. فراری ۴۸۸ پیستا
    ۲. پورشه ۹۱۱GT۲RS
    ۳. شورولت کوروت ZR۱
    ۴. بی ام و M۵ کامپتیشن
    البته این نظر شخصی بنده هست و نظر دوستان هم محترمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ساعت

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وای چه خوشگله همشون
    اونقدر پولدار میشم از همشون یکی بخرم. حالا ببینین کی گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Just bentley continental

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    تبریک می گم به امریکایی بازا کروت ماشین عالی هست با توجه به قیمتش و رکورد پیستش فقط نباید تو خط مستقیم با کسی کل کل کنی زیاد ولی واقعا ماشین خوبیه ولی خب مکلارن زکورد دور پیستو زو دمش گرم عاشق این مکلارنم و ۹۱۱ هم که دیگه یه ۹۱۱ هست اصلا رکورد نزنه عجیبه ولی فراری ۴۸۸ پیستا که این همه میگفتین می یاد و تو پیست همه رو درو میکنه این بود ما که چیز خاصی ازش ندیدیم.
    و اینکه پدال جان چرا این قدر دیر اخبار خودرو رو میزاری مردم لطفا اخبار بنتلی کانتیننتال gtc رو بزار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      ((فراری ۴۸۸ پیستا که این همه میگفتین می یاد و تو پیست همه رو درو میکنه این بود ما که چیز خاصی ازش ندیدیم.))
      واقعا هم چیز خاصی نبود.
      تو اتوکار هم فقط یک دهم سریع تر از 720 بود که این اختلاف فقط و فقط از نداشتن لاستیک های ترفئو آر مک لارن میومد در حالی فراری با همین لاستیک ها تایم زد.((مثل همینجا که تایم پیستا با ترفئو آر بهتز از 720 با کورسا به دست اومده))
      انتظارم از راننده ی مک لارن سنا بیشتر بود،حداقل اختلاف با پورشه باید بالای 2 ثانیه باشه.
      یه راننده ی gt3 حرفه ای فقط میتونه غول خفته ی این ماشین رو بیرون بکشه.
      به هر حال خودم با توجه به قیمت اصلا فکر نمیکردم دوم بشه سنا.
      آفرین مک لارن.((راک استار دنیای خودروسازی))
      ..
      اون زمان که ما میگفتیم پیستا بهتر از 720 نیست بعضی ها میومدن میگفتن تو چی میگی و….
      کلا فراری خیلی تحت فشار بابت عملکرد ضعیف خودروهاش در شرایط.
      بعضی ها قضیه کریس هریس رو یادشونه که بابت همین نقد که فراری ماشینایی که در اختیار مجلات قرار میده با ماشین هایی که دست مشتری فرق داره و اصلاح شده هستش،به خاطر همین نقد هم فراری سال ها از دادن فراری به هریس خودداری کرد.((اگه وقت کردین این مقاله ی How Ferrari Spins که به نقل از هریس تو جالوپ لینک چاپ شده بخونید))
      خیلی ها هم میگن فراری دوتا ماشین در اختیار مجلات قرار میده،یکی تنظیم شده برای خط مستقیم و دیگری برای پیست.
      البته خیلی مسائل دیگه پشت سر فراری هستش و اکثر ژورنالیست ها از تحت فشار قرار گرفتن فراری مینالن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (581 ديدگاه)

        مکلارن یوبیسافت دنیای خودروسازی هم نیست راک استار جای خود دارد.

        توجهتون رو به چندتا دیگه از تایم هایی که تو همین پیست زده شده جلب میکنم:
        مکلارن 720S:
        1:29.92
        لامبورگینی پرفورمانته:
        1:29.70
        تو همین پیست مکلارن 720S چیزی حدود 2.6 ثانیه تایم ضعیف تری از پیستا زده و پرفورمانته هم چیزی حدود 2.4 ثانیه؛ تو چنین پیست کوتاهی هرگز تفاوت تایرهایی که احتمالا تو پست بعدیت خواهی نوشت توانایی ایجاد 2.6 اختلاف رو نداره.

        این Cheap Dramaای که داری واسه ملت تعریف میکنی هم بدرد خودت میخوره، تو همین یکی دو هفته ی گذشته پیستا جایزه ی Driver’s Car اتوکار رو گرفت که اتفاقا تو اون رقابت مکلارن 600LT هم حضور داشت و طبق معمول مکلارن از فراری شکست خورد.
        تاپ گیر هم جایزه ی سوپراسپرت سال رو به پیستا داد.

        هیچ فشار عجیب و غریبی روی فراری وجود نداره و هر سال هم تعداد فروش محصولات فراری بالاتر میره، تراژدی واقعی رو بذار برات تعریف میکنم، تراژدی واقعی چیزی حدود 30 بار لپ شدن خودروهای مکلارن توسط فراری تو فرمول یک 2018 بود، تو بعضی مسابقات مکلارن 2 بار توسط فراری ها لپ میشد!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          آخ آخ چقدر دلم برات تنگ شده بود میثم خیلی وقت نبودی.?
          تو و محمد رضا به مک لارن و شخص خود من هرچی بگین من باهاتون حال میکنم.
          اصلا شما دوتا فرق دارین.

          البته جوابتو میدما!!!
          مطممئن باش مک لارن با ترفئو آر شخصیتش به کل فرق داره.
          حتی با کورسا از پرفومانته تو تست کاراند درایور سریع تر بود.
          ..
          ((و همین یکی دو هفته ی گذشته پیستا جایزه ی Driver’s Car اتوکار رو گرفت که اتفاقا تو اون رقابت مکلارن 600LT هم حضور داشت و طبق معمول مکلارن از فراری شکست خورد،
          تاپ گیر هم جایزه ی سوپراسپرت سال رو به پیستا داد.))
          میثم جان هر کسی که اینا رو به شما گفته احتمالا اشتباه گفته!!!
          اتفاقا 600lt بهترین خودروی راننده محور اتوکار شد.
          و تاپ گیر هم هنوز اون جایزه ای که میگی اعلام نکرده چه برسه به اینکه به کسی اهدا کنه.
          شایدم منظورت پرفورمنس سال هستش که آلپاین شد نه پیستا.

          تو فرمول یک اصلا هیچ بحثی درباره ی گند کاری های مک لارن وجود نداره،داره؟؟
          من چیزی رو که خوندم و میدونستم گفتم،شرایط فراری برای دادن ماشیناش به مجلات و تست کنندگان خیلی خیلی پیچیده تر و سخت تر از اون چیزی که به نظر میاد هست.
          ..
          اتفاقا همین اتوکار هم چند وقت پیش یه مقاله گذاشته بود درباره ی مک لارن و یه بخشی از جملشون این بود که چگونه مک لارن در این مدت کوتاه به کابوس فراری تبدیل شده و……
          شرایط خیلی فرق کرده دوست من زمانی فراری و پورشه یکه تازی میکردن و اصلا تحت فشار نبودن ((تو فرمول یک هم فراری)) ولی با اومدن مرسدس و ردبول در فرمول یک و مک لارن در جاده ((احتمالا لوتوس و آلپاین و استون هم به این جمع اضافه میشن))تازه داره عیارشون مشخص میشه.
          الان اصلا نمیخوام بگم با چندتا جایزه مک لارن فراری و پورشه رو پشت سر گذاشته،ولی پیشرفت مک لارن باور نکردنیه و خیلی بیشتر از قبل باید تلاش کنن.((فراری و پورشه))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Meysam..LaFerrari

          ۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (581 ديدگاه)

          منم دلم واسه بحث باهات تنگ شده بود.
          باور کن خیلی وقته اخبار خودرو رو جدی دنبال نمیکنم و اصلا حوصله ی زیادی هم براش ندارم،
          این جایزه ی Driver’s Car رو هم از تو یکی از کانال های تلگرامی دیده بودم و الآن سرچ کردم و دیدم درست میگی 600LT جایزه رو برده بود، از اولش هم باید سرچ میکردم. معذرت

          اما این یکی دیگه واقعیه خوشبخانه?
          https://www.automotiveworld.com/news-releases/ferrari-488-gtb-wins-bbc-topgear-magazine-supercar-of-the-year/

          ولی در کل چه توی پیست چه توی خط مستقیم طبیعیه که پیستا و 720S عملکرد خیلی نزدیکی داشته باشن چون هردو استایل و سبک بسیار نزدیکی دارن و از طرفی تو یک رنج قیمت هم قرار دارن.
          یادمون نره که این دو تا ماشین مثل کوروت و پرفورمانته و GT2 یه Rear Wing شونصد متری پشت ماشین ندارن و تعلیقشون هم تا خرخره سفت نشده بر خلاف بعضی سوپراسپرت ها، بنابراین طبیعیه که امثال GT2 تو پیست بهتر عمل کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        تو تمام پیست هایی که فراری ۴۸۸ پیستا و کوروت zr1 تایم زدن فراری حداقل یک ثانیه و بعضی پیستها هم پیستا دو سه ثانیه سریعتر بود فقط تو این پیست فراری عقب موند که برای من هم عجیبه.
        ولی اینکه شما بیخودی مکلارنو بالامیبری باید بدونی که اونی که داره شکست میخوره مکلارنه فراری با مدل ۴۸۸ و مدل پیستا تو چهار سال اخیر ۳ بار عنوان سوپر اسپرت سال تاپ گیر رو گرفته.مکلارن از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸فقط یکبار.جوایز موتور رو هم که نگم بهتره. به طرفداران کوروت تبریک ویژه میگم من هرگز تواناییهای کوروت رو زیر سوال نبردم برعکس خیلیای دیگه.فقط از کیفیت پایین بعضی ماشینهای امریکایی شکایت کردم من عاشق بعضی ماشینهای امریکایی هستم.شما هم ژانگولر بازی درنیاری چون مکلارن فقط برای ۲۰۱۷ سوپر اسپرت خاصی بود ۲۰۱۸ توسط فراری و لامبورگینی و پورشه و الانم کوروت له شده.
        البته اتش بازی فراری از ۲۰۲۰ شروع میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دانیال جان حرفت کاملا درسته
        این یعنی کم فروشی

        کریس هریس البته خودش فراری خیلی دوست داره و تا الان 7-6 تا فراری داشته ، از اف430 گرفته تا 599

        این خبر رو من چند سال پیش در یکی از فروم های فراری مطرح کردم و تنها جوابی که گرفتم این بود که همه ی خودروسازان این کار رو انجام میدن ! فراری چرا انجام نده !
        پاک یادم رفته بود

        اون زمان مک لارن هنوز تازه ام پی 4 رو معرفی کرده بود و سبد محصولاتش خالی بود (2012)

        جالبه که حتی لامبورگینی 50 سال پیش کانتاشی رو در اختیار مجلات گذاشته بود که 50 اسب بخار بیشتر قدرت داشت !

        یا مثلا فراری زمان تحویل انزو به مشتری هاش تهدید میکرده که اگه ماشین رو در اختیار مجلات بذارین دیگه هرگز بهتون ماشین نمیدیم !

        مازراتی همینطور

        در اون فروم تنها نکته ای که از صحبت های طرفداران فراری برای من جالب بود ، این بود که باید پورشه رو تحسین کرد و به احترامش کلاه از سر برداشت ، پورشه همیشه ماشینی رو که برای مشتری های معمولیش تولید کرده در اختیار مجلات میذاره و بعد چند هزار دلار ارزون تر به مشتری میفروشه

        موقعی که نیسان تازه GT-R رو معرفی کرده بود ، واسه بزرگنمایی و افزایش مشتری ، آمد با یک GT-R تقویت شده رکورد گیری کرد و همون رکورد رو هم با تقلب ، چند ثانیه کمتر اعلام کرد !
        واسه 911 هم کُری میخوند که GT-R از 911 بهتره !!!
        این پورشه بود که بهترین و زبده ترین راننده هاش رو فراخوند ، چند تا GT-R از بازار خرید و برای تست به راننده هاش داد ، هیچ کدوم نتونستن به نزدیکی رکوردی که نیسان اعلام کرده بود برسن و اینطوری بود که پورشه دروغ نیسان رو بودن ادعای نیسان رو اثبات کرد

        البته این تنها دروغ نیسان نبود و در باب تست داینوی جی تی آر هم از همین خرابکاری ها داشتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          آره دقیقا به خاطر همینم هست که خیلی ها هنوز برای اینکه فراری رو مسخره کنن بهش لقب ((خودروساز مجلات)) یا press cars رو میدن.
          حتی اتوکار وقتی یه مودنا((360)) معمولی رو گرفت و آزمایش کرد متوجه شد که این ماشین در تست شتاب 2 ثانیه کندتر از اون چیزیه که قبلش خود فراری بهشون داده بود!!!
          ..
          برو تو یوتیوب ببین ،همین بروکس تو درگ تایمز یه درگ((رول)) گرفته با پیستا((البته خیلی بی کیفیت و با دوربین گوشی)) اولش داره میگه که مثلا بعضی ها میگفتن دیگه با اومدن فراری پیستا دیگه این ماشین 720 رو به زیر میکشه و…..
          ولی خلاصش اینه که تو رول مغلوب 720 شد که نکته ی جالبش این بود که جامپ اول رو پیستا انجام داد.
          ..
          حتی گفتن تا زمانی که مک لارن اعلام نکرده بود که پی1 شتاب 2.4 ثانیه ای داره فراری برای لافراری اعلام نکرد ولی به محض اینکه مک لارن گفت ماشین ما این شتاب رو داره فراری هم گفت ماشین ما هم این شتاب رو داره!!!
          یه چیزی دیگه ای که وجود داره اینه که تو تست لافراری موتور ترند ((چون معمولا این نشریه رابطه ی خوبی با فراری داره و اکثرا به پیست فراری دعوت میشه)) برای در آوردن بهترین شتاب،برده بودن تو قسمت سراشیبی پیست تا تونسته بود به اون شتاب مورد نظر برسن!!!((عینه کاری که نشریه عربی با پیستا کرد و با شتاب عجیب 2.2 ثانیه ای رسید))
          ..
          آره باهات موافقم مثلا تو همین موتورترند هم برای مک لارن بنزین اکتان بالای 100 ریختن تا بهترین زمان رو گرفت((با تایر کورسا)) ولی یادمون نره همین موتورترند گفت تو زمان گرم کردن و اکتان رایج 918رو شکست دادن.
          حتی یه جا میخوندم که اگه به مهندسین مک لارن بگی فراری میخری یا مک لارن ممکنه بگن فراری،ممکنه به لحاظ عملکرد بهتر عمل نکنه ولی به لحاظ قدرت برندیگ و ارزش مادیش انتخابش میکنن.
          ..
          ولی قبول کن که کاره مجلات برای نقد و گرفتنش و…..خیلی خیلی سخت تر از هر خودروسازه دیگه ای.((شاید تمام خودورسازان!!))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. datsun

          ۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          اول حرفات رو اثبات کن همیشه اتهامات الکی به gtr زده شد که هیچکدوم اثبات نشد چرا چون وقتی معرفی شد همینطوری داشت جایزه درو میکرد و نسخه حریف ها رو پیچیده بود و بد طور دست پاشون رو بسته بود.
          دو رقیب gtr نیسمو پورشه ۹۱۱ توربو s که اونم هیچوقت تو پیست نتونست به gtr نزدیک بشه
          سه رکورد نوربرگ رینگ همه چیز رو ثابت میکنه پیستی که سنگش رو به سینه میزنی و رکورداش رو قبول دارید
          پورشه توربو s سال ۲۰۱۴ رکورد 7:34 رو ثبت کرد و چند ماه بعدش جی تی رکورد 7:08.68 رو ثبت کرد تفاوت رو احساس کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۷ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          دوست عزیز معلومه خیلی داره بهت فشار میاد.
          امروز تهیه کردن یه فراری توسط نشریات کار سختی نیست و این کلکایی که شما داری ازش حرف میزنی واقعیت نداره فراری با تقلب جایزه درو نمیکنه اوندمکلارنه که قدرت ماشینشو کمتر از حد واقعیش اعلام میکنه.دوما درمورد لافراری و اینکه فراری با کاراندر درایو رابطه خوبی داره و شتاب لافراری رو تو سراشیبی ثبت کردن بهتره این توهمات رو کنار بذاری با این حرفها نمیتونی له شدن p1 رو توجیه کنی.لافراری حتی توسط سه مجری انگلیسی یعنی هموند کلارکسون و جیمز می تست شد تایم گیری هم کردن و نتیجش شکست مکلارن و اخر شدنش بود.ضمن اینکه لافراری تپسط موتور ترند هم تست شد و شتابش هم ۲٫۴ اعلام شد.
          کار شما نیست از بهترین هایپر ماشین جهان ایراد بگیرین.
          ذرمورد 360 مودنااین اطلاعات اعلام شده توسط فراریه
          https://auto.ferrari.com/en_EN/sports-cars-models/past-models/360-modena
          اون نشریه ای که مدعی هستی شتاب مودنا رو ۲ ثانیه بیشتر اعلام کردن نام ببر یا لینک بذار.اخه مرد حسابی دروغ گفتن هم حدی داره کی فراری برای لافراری شتاب ۲٫۴ اعلام کرده حداقل یکم سرچ کنید انقدر گاف ندین فراری برای لافراری شتاب صفر تا صد کمتر از صد کیلومتر اعلام کرد صفر تا دویست هم کمتر از هفت.این داستان فراری صبر کرد مکلارن شتاب پی ۱ رو اعلام کنه دیکه چه صیغه ایه؟ از کجا اوردین این ادعاهارو?????
          https://auto.ferrari.com/en_EN/sports-cars-models/past-models/laferrari
          اینم سایت فراری برید ببینید شتاب اعلام شده رو
          واقعا شرم اورده تو دوره ای که خیلی سریع میشه راست و دروغ رو فهمید دروغ میگین اونم برای اینکه یه مکلارنو بالاببرین.اخه مکلارن جایی برای حمایت و طرفداری گذاشته برای شماها؟؟؟؟
          The 458 Italia has earned more than 30 international awards and more keep coming. “Best Performance Engine” and “Best Engine Above 4 Liters” are two of the latest from the International Engine of the Year Awards.

          Designed as the sportiest model in the V8 lineup, the 458 delivers. Bold visual character is backed up by bold performance numbers. The 4.5-liter V8 knocks out 562 hp at 9000 rpm, 398 lb-ft of torque at 6000 rpm, and shatters 0-60 acceleration in just 3.3 seconds with a top speed of 202 mph.
          سایت فراری برداشتم این متنو.۴۵۸ سی جایزه مختلف گرفته کاری که مکلارن با همه مدلهاش تا الان نتونسته بگیره شماها از این میسوزین????ضمنا فراری دروغگو شتاب ۴۵۸ رو ۳٫۳ اعلام کرده درحالی که تو ۹۰درصد تست ها شتاب ۴۵۸؛ ۳ ثانیه اعلام شده
          https://fastestlaps.com/models/ferrari-458-italia
          https://www.motortrend.com/cars/ducati/ml350/2010/ferrari-458-italia-vs-ducati-1198-s/
          درمورد بهترین اتومبیل برای راننده اتوکار حق باشما بود منو میثم عضو یه کانال تو تلکرام هستیم این خبر به اشتباه تو اون کانال منتشر شده بود اما ۴۸۸ پیستا. جایزه بهترین سوپر اسپرت سال رو از تاپگیر گرفت .
          https://488pista.ferrari.com/en/news/the-ferrari-488-pista-is-bbc-topgear-magazines-supercar-of-the-year
          اینم خبرش
          فراری از محله المانی اسپرت اتو هم جایزه سوپر اسپرت سال ۲۰۱۸ رو گرفته به همه اینها جایزه پیشرانه بین المللی سال. پیشرانه پرفورمنس سال بهترین پیشرانه بین ۳تا ۴لیتر.جایزه بهترین بهترینها و بهترین پیشرانه ۲۰ سال اخیر رو هم اضافه کن.پیستا همین الانم به اندازه ۷۲۰ جایزه گرفته و جوایزی گرفته که مکلارن تاحالا نگرفته.جوایز مدل ۸۱۲ رو هم دیگه نگفتم حوصله ندارم بیشتر از این تایپ کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. King918

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        خدا نکشت دانیال ….
        راکستار دنیای خودرو چطور به ذهنت رسید ???
        البته red dead 2 رو دیدی چیه لامصب

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. m40

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (54 ديدگاه)

        پیستا امسال برنده ۴ جایزه بین المللی شده از جمله خودروی سال ۲۰۱۸ .
        در ضمن فراری آمارشو معمولا کمتر اعلام میکنه مثل انزو که تاپ اسپیدشو ۳۵۰ گفته بودن و بعد تو جاده توسط خریدار ها تا ۳۸۶ رفته یا لا فراری که شتابشو ۲.۹ اعلام کرده بودن ولی کمتر از اونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. emad1990

        ۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        دانیال تبریک میگم بهت بابت رکورد سنا تو پیست
        در مورد بهترین خودروی سال هم انتظار داشتم 911 یا سنا باشه ولی zr1 همه رو غافل گیر کرد
        (انصافا هم ماشین خوبیه به نسبت قیمتش)
        ولی در مورد فراری انتظار بیشتری داشتم(شایدم کامنتای فراری دوستان انتظار بیش از حد بوجود اورده!!!)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۷ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          کامنتهای فراری دوستان انتظار بیش از حدی به وجود نیاورده .من ادعا نکردم ۴۸۸ پیستا بیاد سریعترین خواهد بود گفتم اگه معرفی بشه مثل مدلهای قبلش جوایز زیادی میگیره .این وسط بودن دوستانی که مثل شما براشون بهترین بودن معنی سریعترین بودن داره و خیلی ذوق و شوق برای تستهاش نشون میدادن من میدونستم پیستا نسبت به ۹۱۱ gt2rs چون داون فورس کمتری داره نمیتونه سریعتر ازش باشه ولی میدونستم میتونه عناوین زیادی رو از پورشه بگیره.با اینکه این مدل پورشه بسیار سریعه اما تو رقابت داره جوایز زیادی رو ازدست میده.تو موتور ترند هوراکان پرفورمنته اول شد اینجا کوروت اول شد تو اتوکار با وجود پیستا و همین ۹۱۱gt2rs مکلارن ۶۰۰ال تی برنده شد و یکی. وتا تست دیگه .من در جایگاهی نیستم که بخوام از پورشه ایرادی بگیرم سریعترین بودن این دردسر هارو هم داره
          درمورد پیستا باید بدونید که خیلی سریعتر از این حرفهاست و فقط تو این پیست از کوروت عقب افتاد تو باقی پیست ها با همین اختلاف کوروت رو شکست داده.نمیدونم اینجا چه اتفاقی افتاده که انقدر کند بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. Ahmad

        ۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        مطمئن باش این حقه بازی ها فقط از مکلارن و انگلیسی ها بر میاد نه کس دیگه مثل قضیه ده سال پیش فرمول یک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. فرامرز

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    فراری از پورشه سبک تره و قدرت بالاتری داره. هر دو دیفرانسیل عقب هستن ولی پورشه بیش از ۳ ثانیه سریع تره! همیشه فکر میکردم این جی تی ۲ خیلی گرونه ولی الآن فهمیدم خیلی هم مقرون به صرفه هست (البته نه در مقایسه با کوروت)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ماشاالله کوروت … ماشالله ZR1

    در موردش چی میشه گفت ؟ فقط باید از تماشای عظمتش به وجد بیای

    در مورد توسعه ی این نسلش یه جا میخوندم که مهندسین شورلت اول میخواستن از اسپویلر های متحرک استفاده کنن ، اما بعد از ساعت ها تست متوجه شدن اسپویلر متحرک نسبت به اسپویلر ثابت هیچ برتری ای نداره و فقط یه چیز تزئینیه که قیمت ماشین رو بالا میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جدا از عملکرد بی نظیر کوروت ، توصیفاتی که از M5 در این مقاله شد هم چیز دیگه ای بود که منو به وجد آورد
      احساسی مثل هایپرکارها … شتابی مثل سوپراسپرت ها … این هندلینگ و …
      این مهندسی برای یک سدان 1900 کیلویی ، فقط میتونه کار BMW باشه.

      911GT2 RS عالی عمل کرده ، 911 تاجی هست بر سر موتوراسپورت

      کوروت ، پورشه و بی ام و پولی که بابتشون دادی رو تا قرون آخر بهت برمیگردونن ، پول میگیرن شاهکار تحویل میدن

      سنا هم کاملا از حیثیت خودش دفاع کرد و نشون داد مهندسی مک لارن در چه سطحی قرار گرفته. من که هرگز جرات نمیکنم بگم فراری یا لامبورگینی از مک لارن بهترن ، چون میدونم باز یه ماشینی میده بیرون که خلاف حرفم رو ثابت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    پیستا پرفورمنسترین نیست در واقع فراری ها هیچکدوم پرفورمنس بی نظیری ندارن اما بهترین خودروها هستن چون بی نهایت لذتبخش هست روندنشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      پرفورمنس یعنی عملکرد.
      بهترین پرفورمنس یعنی :بهترین عملکرد در اکثر زمینه ها که همون دست فرمون یا هندلیگی که خیلی دوسش داری رو تا گیربکس و لپ تایم و …. رو شامل میشه.
      شما با این کامنتتون برخلاف میلتون فراری رو مسخره کردین!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1585 ديدگاه)

        شما باز من رو خطاب قرار دادی! رفیق همیشه گفتم باز هم میگم فراری هیچ وقت سریعترین نبوده اما بهترین هست و رقیب نزدیک به فراری از نظر سطح تکنولوژی پورشه هست نه مکلارن حرف منم هیچ ربطی به مقاله الان نداره چون همونطور که ممکنه مثلا پیستا تو این پیست از 720 بخوره تو یه پیست دیگه هم میزنه که زده! در مورد جناب حسن که گفت تایم شورلت جواب کوبنده ای بود به مهدی من نمیدونم اگر منظورش منم که خیالت رو راحت کنم امریکایی باز ترین کاربر سایت خودمم که همین الان تو پارکینگ خونمون z28 مدل 74 با موتور 454 فول لوازم و کامارو ss دارم و اینقدر به زیر و بم قدیم جدیدشون واقف هستم که خود لوییس شورلت رو هم به چالش میکشم
        http://uupload.ir/files/dx6t_p_20170829_134718_1.jpg
        http://uupload.ir/files/4ffy_p_20181127_215546.jpg

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بسه دیگه ????
      وا بده دیگه مهدی جان ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه خبرناراحت کننده از خودروسازی آمریکا برای آمریکایی دوستان امروز داشتم مطالعه اش میکردم اینکه: تعطیلی 7کارخانه جنرال موتورزوکاهش15 درصدی نیروی کار این شرکت بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته این برنامه قراره تاپایان سا2019 انجام بشه واین آمار میشه حدود18هزار نفر.که احتمالا این شرکت برنامه ا واسه این کارش داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چرا در لیست لپ تایم ها زمان E63S رو نزده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا