چشم انداز

ایمن‌ترین خودروهای میان‌سایز در سال 2015

ایمنی همواره باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید خودرو مورد توجه قرار گیرد. بنا به گزارشهای موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها، در تست‌های این موسسه، ۶ اتومبیل میان سایز موفق به اخذ رتبه (Top Safety Pick +) شده‌اند و ۹ اتومبیل سایز متوسط دیگر رتبه (Top Safety Pick) را کسب کرده‌اند. ایمنی خودروهای حاضر در این لیست را نباید از روی رتبه‌بندی آن‌ها قضاوت کرد بلکه ممکن است بعضی از اتومبیل‌ها در تعدادی از تست‌ها برتر از دیگری باشند با این مقدمه به معرفی ۱۰ خودرو از ایمن‌ترین اتومبیل‌های مقرون‌به‌صرفه اندازه متوسط می‌پردازیم که در تست‌های IIHS امتیاز بالا کسب کرده‌اند.

Top 10 Safest Midsize Cars of 2015
Top 10 Safest Midsize Cars of 2015

۱۰) مزدا ۶ (Top Safety Pick +)

در حالی که مزدا ۶ مدل سال ۲۰۱۵ در ایمنی کلی در رده (Top Safety Pick +) قرار گرفت اما تنها اتومبیلی بود که در تست Small Overlap رتبه قابل قبول را کسب کرد. در حقیقت مزدا ۶ تنها اتومبیل در این لیست ۱۰ تایی است که در هر ۵ تست انجام شده روی آن از جانب موسسه IIHS رتبه خوب را کسب نکرد. البته مزدا ۶ در صورت استفاده از تجهیزات سفارشی ایمنی که در حالت پایه روی آن نصب نیستند، در تست پیش‌گیری از تصادف از قسمت جلو نتیجه خوبی می‌گیرد. به همین دلیل به کسب رده ایمنی (Top Safety Pick +) نائل آمد. قیمت پایه مزدا ۲۱,۹۸۵ دلار است که شامل هزینه تحویل در مقصد هم می‌شود. موتور مزدا ۶ یک نمونه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر است که قادر به تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت می‌باشد. مصرف سوخت اعلام شده برای مزدا ۶ از جانب EPA به ترتیب برای شهر و جاده ۹.۴ و ۶.۴ لیتر است.

2015 Mazda 6 Sport
۲۰۱۵ Mazda 6 Sport

۹) شورولت مالیبو (Top Safety Pick)

قیمت مدل ۲۰۱۵ شورولت مالیبو ۲۳,۲۹۰ دلار است و به طور استاندارد از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۹۶ اسب بخاری اکوتک بهره می‌برد اما می‌توان برای آن یک موتور ۴ سیلندر توربو ۲۵۹ اسب بخاری هم سفارش داد. شورولت مالیبو به ۱۰ ایربگ و سیستم کنترل پایداری مجهز است از قرار معلوم کمپانی شورولت به سختی مشغول کار کردن روی نسل بعدی مالیبو است که انتظار می‌رود بهبودهای بسیاری روی آن انجام شود و رقابت تنگاتنگی با دیگر رقیبان داشته باشد.

2015 Chevrolet Malibu
۲۰۱۵ Chevrolet Malibu

۸) هوندا آکورد کوپه

نام هوندا در دو دهه اخیر مترادف با امنیت بوده است و مدلهای ۲۰۱۵ این خودروساز هم از این قاعده مستثنی نیستند. هوندا آکورد کوپه با کسب رتبه خوب در تست‌های پنج‌گانه موسسه IIHS در مجموع موفق به اخذ رده Top Safety Pick شد. مدل پایه آکورد کوپه به یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت دارد قیمت این مدل هم ۲۴,۵۹۵ دلار است. مدل قدرتمندتر آکورد کوپه به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 مجهز است و ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد و قیمت آن هم ۳۱,۵۹۵ دلار می‌باشد.

2015 Honda Accord Coupe
۲۰۱۵ Honda Accord Coupe

۷) هوندا آکورد سدان (Top Safety Pick)

با توجه به اینکه هوندا آکورد کوپه در لیست ما حضور دارد تعجب‌آور نیست که گونه سدان هم در لیست حاضر باشد. بمانند مدل کوپه، گونه سدان هم در رده‌بندی Top Safety Pick قرار می‌گیرد و در ۵ تست تصادف که از جانب موسسه IIHS روی آن انجام شده رتبه کیفی خوب را کسب کرد. از نظر قوای محرکه مدل‌های کوپه و سدان هوندا آکورد با هم وجه مشترکند قیمت مدل پایه نوع LX (چهار سیلندر) هوندا آکورد ۲۲,۹۲۵ دلار و قیمت ۶ سیلندر ۳۱,۳۱۵ دلار می‌باشد.

2015 Honda Accord Sedan
۲۰۱۵ Honda Accord Sedan

۶) فولکس واگن جتا (Top Safety Pick)

دلایل محبوبیت فولکس واگن جتا عبارت‌اند از قیمت پایه ۱۷,۰۳۵ دلاری برای مدل پایه، موتور گونه ۲ لیتری جتا دارای ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۹ نیوتن متر گشتاور می‌باشد و میزان مصرف سوخت هم برای شهر و جاده به ترتیب ۹.۴ و ۶.۹ لیتر می‌باشد. برای جتا هم‌چنین یک موتور ۱.۸ لیتری توربوچاجر ۱۷۰ اسب بخاری قابل سفارش است دوستداران انجین های دیزلی هم از خرید جتا بی‌نصیب نیستند و برای آن‌ها یک گزینه ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری تدارک دیده شده است. بر روی مدل GLI فولکس واگن جتا یک انجین ۲ لیتری نصب شده است که قادر به ارائه توان ۲۱۰ اسب بخار و ۲۸۱ نیوتن متر گشتاور می‌باشد و قیمت آن هم از ۲۷,۷۴۰ دلار شروع می‌شود.

2015 Volkswagen Jetta
۲۰۱۵ Volkswagen Jetta

۵) تویوتا پریوس وی (Top Safety Pick +)

بنا به گزارش‌های موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) تویوتا پریوس V با کسب رده کلی Top Safety Pick + و کسب عنوان پیشرفته در تست پیشگیری از تصادف از قسمت جلو، هم‌اکنون ایمن‌ترین اتومبیل هیبریدی موجود در بازار است. قیمت گونه استیشن تویوتا پریوس که با نام پریوس V شناخته می‌شود از ۲۷,۵۰۰ دلار شروع می‌شود این مدل از یک انجین ۱.۸ لیتری سود می‌جوید که قادر به ارائه توان ۱۳۴ اسب بخار است و میزان مصرف سوخت هم به ترتیب برای شهر و جاده ۵.۳ و ۵.۹ لیتر می‌باشد. این مدل به طور استاندارد از ۷ ایربگ و سیستم کاهش صدمات ناشی از تصادف در صندلی‌های جلو و سیستم ایمنی Star بهره می‌برد.

2015 Toyota Prius v
۲۰۱۵ Toyota Prius v

۴) تویوتا کمری (Top Safety Pick +)

برای سال ۲۰۱۵، کمپانی تویوتا چند تغییر مشخص در طراحی پرفروش‌ترین سدان خودش انجام داده که شاید زیبایی آن کمی بحث‌برانگیز باشد ولی نباید هیچ تردیدی در ایمنی بالای این اتومبیل داشت و تویوتا کمری همچنان یکی از ایمن‌ترین سدان هایی است که در بازار موجودند. مدل‌هایی از تویوتا کمری که مجهز به تجهیزات سفارشی ایمنی هستند به‌مانند پریوس V، در تست پیشگیری از تصادف از قسمت جلو، رده کیفی پیشرفته را کسب کرد. قیمت پایه مدل ۴ سیلندر تویوتا کمری ۲۰۱۵ از ۲۵,۲۸۵ دلار شروع می‌شود لازم به ذکر است که قدرت و گشتاور گونه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تویوتا کمری به ترتیب ۱۷۸ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر می‌باشد برای کسانی هم که انتظار عملکرد بهتری را دارند یک انجین V6 تدارک دیده شده که قادر به ارائه توان ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن متر می‌باشد.

2015 Toyota Camry XLE
۲۰۱۵ Toyota Camry XLE

۳) کرایسلر ۲۰۰ سدان (Top Safety Pick +)

مدل ۲۰۱۵ کرایسلر ۲۰۰ که مربوط به نسل دوم این اتومبیل است در همین مدت کوتاهی که از معرفی‌اش می‌گذرد تبدیل به یک رقیب قدرتمند در میان رقبای خودش شده است. کرایسلر ۲۰۰ در صورت استفاده از ابزارهای سفارشی در تست پیشگیری تصادف از قسمت جلو در رده کیفی عالی قرار می‌گیرد. که این رتبه خوب در تست پیشگیری تصادف از قسمت جلو برای کسب نشان Top Safety Pick + کافی است. قیمت پایه مدل ۲۰۱۵ کرایسلر ۲۰۰ از ۲۲,۷۹۵ دلار شروع می‌شود برای کرایسلر ۲۰۰ می‌توان دو نوع انجین متفاوت ۴ و ۶ سیلندر را برگزید. قدرت گونه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری این اتومبیل که از انوع Tigershark MultiAir II می‌باشد ۱۸۴ اسب بخار است مصرف گونه چهار سیلندر در بزرگراه ۶.۵۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. قدرت و گشتاور تولیدی موتور ۶ سیلندر Pentastar کرایسلر هم به ترتیب ۲۹۵ اسب بخار و ۳۵۵ نیوتن متر می‌باشد در نهایت باید اشاره کنیم که کرایسلر ۲۰۰ تنها گزینه در سگمنت خودش است که از امکان سفارش گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک را دارد.

2015 Chrysler 200S
۲۰۱۵ Chrysler 200S

۲) سوبارو اوت بک (Top Safety Pick +)

قیمت مدل ۲۰۱۵ سوبارو Outback از ۲۵.۷۴۵ دلار شروع می‌شود و این مدل یکی از ایمن‌ترین اتومبیل‌های سگمنت شاسی بلندهای میان سایز موجود در بازار می‌باشد. سوبارو اوت بک به صورت استاندارد از یک انجین باکسر (تخت) ۲.۵ لیتری چهار سیلندر سود می‌برد که قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ نیوتن متر گشتاور می‌باشد. امکان انتخاب موتور به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود و یک موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری هم در نظر گرفته شده است قدرت و گشتاور موتور فوق به ترتیب ۲۵۶ اسب بخار و ۳۳۵ نیوتن متر می‌باشد و با قیمت پایه ۳۳,۸۴۵ دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. مصرف سوخت مدل ۲.۵ لیتری این اتومبیل در شهر و جاده به ترتیب ۹.۵ و ۷.۲ لیتر و مصرف سوخت گونه ۶ سیلندر در شهر و جاده به ترتیب ۱۱.۷ و ۸.۷ لیتر می‌باشد.

2015 Subaru Outback
۲۰۱۵ Subaru Outback

۱) سوبارو لگاسی

کسب رده top safety pick+ (مانند outback) تنها افتخار سوبارو لگاسی نیست. بلکه لگاسی به لطف تجهیزات سفارشی خودش بالاترین امتیاز ایمنی در تست تصادف از قسمت جلو را در طول تست‌های موسسه IIHS کسب کرد. قیمت سوبارو لگاسی از ۲۲,۴۹۰ دلار شروع می‌شود هم‌چنین برای سوبارو لگاسی می‌توان دو نوع پیشرانه اعم از یک نوع چهار سیلندر ۲.۵ لیتری و یک گونه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری را برگزید سیستم جدید کمک راننده EyeSight، دلیلی اصلی ایمنی بالای محصولات سوبارو در تصادف از قسمت جلو است. سیستم EyeSight در واقع تشکیل یافته از یک جفت دوربین است که در قسمت پشتی آینه دید عقب قرار گرفته و به کنترل ترافیک می‌پردازند و باعث تسریع سرعت عکس‌العمل راننده شده و حتی در صورت نیاز به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری می‌کند.

2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa&S

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    ایمنی!!!
    چیزی که برای خودروسازان داخلی اصلا مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      دقیقا و مخصوصا سایپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        چرا خبری از بنز وبی ام و نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. E 36

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          آره چرا ؟!! اصلا از آلمان یک نماینده بیشتر نیست !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سامورایی

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          دیگه ژاپن کم کم داره صنعت ماشین رو از تمام جهان میگیره!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. behzad

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        آقا دقت کردین انگار یکی هست میاد از بالا به پایین یه دیسلایک واسه همه کامنت ها میذاره؟؟درست و غلط هم مهم نیست.مثلا سایپا ایمن نیست دیس داره؟؟کیه فکر میکنید؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mostafa&S

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (318 ديدگاه)

          مافیاست دیگه همه می دونن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          دوستان توجه کنید
          برای لایک و دیس لایک نیازی به عضو بودن نیست
          پس هر کسی میتونه باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سامورایی

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ژاپنی ها باز هم وضعیتشان از همه بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AliZeus

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        به شخصه از آمریکایی ها انتظار بیشتری تو بحث ایمنی داشتم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. 4MATIC

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1054 ديدگاه)

          افرین به زاپنی ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. امیرحسین

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (239 ديدگاه)

      بابا جون شیشه پرایدو برا امنیت برداشن . دیگه چی از جون سایپا میخوای ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. MAFIA

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      اکثرا شرقین.خودرو های جالبی به نظر نمیان ولی از هیچی بهترن

      ماشین میگن به بنتلی فلایینگ اسپیر سفید صدفی فول

      والسلام نامه تمام

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. GENERAL MOTORS

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        مافیا خیلی باحالی
        هر روز عاشق یه چیزی میشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAFIA

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          بری به کامنت های قبلی من تو پست های قبلی نگاه بندازی می بینی تو پست بنتلی گفتم بهترین برند بریتانیایی و تو لیست خودرو مورد علاقم گفتم که از بنتلی و رولزرویس خوشم میاد و از جگوار و لوتوس متنفرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. s.class

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      داداش من فکر میکنم ایمنی براشون مهم هست چون بالاخره سالهاست برا پراید سپر جلو و عقب میذارن فقط فکر کنم معنی واقعیه ایمنی رو درک نکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        اصن تا حالا جگوار دیدی؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. $@kasra@$

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    پس دنا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خودرویی که تست تصادفات از جلو و پهلو را با موفقیت هر چه تمام تر پاس کرده…
    راستی دوستان باید به من افرین بگید!
    پدرمو راضی کردم بعد اینکه دنا رو از ویران خودرو تحویل گرفت بفروشه و یه جک جی5 یا جیلی امگرند7 بگیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      کرایسلر200 سدان چرا انقدر شبیه به ام وی ام315 جدیده جلوش؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TerraByte

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        شک نکن که کرایسلر رو از MVM کپی کردن :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ALIUnited

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      آفرین
      ولی چرا جیلی؟؟؟؟؟؟؟
      یه سوال داشتم ؟
      راست می گن که درب تویوتا کمری داخلش یه چیزی مثله تیر آهن گذاشتن؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        کمری از لحاظ ظاهری چقدر زشت شده خودرو های حال حاضر تویوتا با سلیقه ایرانی ها فاصله گرفته شاید به خاطر این که به هیوندای وکیا عادت کردیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. GENERAL MOTORS

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        پس یعنی تصادف با در باز خطرناکتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      Sakasras عزیز
      امیدوارم زودتر تحویل بگیرید
      مسلما g5 اتوماتیک نسبت به جیلی مزایای بیشتری داره از جمله بازار فروش دست دوم بهتر ،گیربکس اتوماتیک و اطمینان داشته باش ناامیدتون نمیکنه
      کمی کند هست اما جادار و با امکانات هست
      و روز هست نسبت به دنا
      البته اینها فقط پیشنهاد بود
      تحقیق کنید تا به بهترین گزینه برسید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        سلام بابا من اسمم کسراست اون اس ها و ای هارو برای خوشگلی گذاشتم
        در ضمن مک میسل هستم بابا!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. یه پسر

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      والا منم اگه می خواستم ماشین صفر بگیرم حتما بی تردید جک جی 5 رو می گرفتم ، اما نه اتومات ، دستی حالش بیشتره :)
      اما مدل دستیش اتاقش مث اتومات نیس
      کسری جان داداش شما هم بازم تحقیق کنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mahdi

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ماشین باید قرص و محکم باشه مثل سوبارو جدیدن خوشم اومده از این سوبارو شما چطور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Lion26

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    بحث نامربوط!

    یه سر به سایت car.ir بزنید وببینید که پژو 508 بادوام ترین وباکیفیت ترین سدان متوسط در آلمان شد.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. $@kasra@$

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    راستی بچه ها ال90 جدید ایرانخودرو که با پارس تندر فرق داره انگار
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/RenaultLoganEC.jpg/220px-RenaultLoganEC.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirhossein

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      بابا این که داچیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        آره فیس لیفت کار داچیاس و خیلی از پارس تندر با اون چراغ های کانسپتش بهتره
        که اگه بیاد فک کنم به قیمت لکسوس بفروشنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. $@kasra@$

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    جالب اینه که هم ال90 هم اون405 جلوییه پلاک ایران نیستن و این کشور اسلوونی در سال2012!
    برای من که خیلی جالب بود!
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/Dacia_Logan_MCV_Mi%C4%99dzyzdroje2.JPG/800px-Dacia_Logan_MCV_Mi%C4%99dzyzdroje2.JPG

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TerraByte

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      این عکس رو هم از وضعیت ایران در سال 1394 ببینید
      http://8pic.ir/images/fwbby6isi9r3ksi1ajj0.png

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        بابا لایــــــــــــــــــــک!!!
        کلی خندیدیم داداش!
        دستت درد نکنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یه پسر

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      کشور های اروپای شرقی مثل اسلوونی یا رومانی و یا اوکراین ، شرایط انگلیس آلمان و … رو ندارن
      اما بازم جالبه که پژو 25 سال کارکرد اونجا تردد می کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    با سلام
    از دوستان عزیز یه سوال دارم لطفا اگه می تونید جواب بدید ممنون
    به نظر شما ایمنی اسپورتیج بیشتره یا کمری؟؟؟
    آخه با خودم همش فکر می کنم هرچی باشه اون شاسی بلنده و ایمنی اش بیشتره
    لطفادور از هر گونه تعصب کمکم کنید چون واقعا تو دوراهی گیر کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      درود سیاوش عزیز
      داداش اگر قصد خرید یکیش رو داری و تو بحث ایمنی دو به شک شدی بی تعارف بهت بگم هردو جزو ایمن ترین خودرو ها در کلاس خودشون اند و 5 ستاره از 5 ستاره ی ایمنی رو کسب کردن و هم چنین باید گفت بله حق با شماست شاسی بلند بودن برخی اوقات در ایمنی کمک میکنه اما زمانی که دو خودرو تفاوت قابل توجهی از نظر امنیتی داشته باشن نه بین کمری و اسپورتیج که هردو بالاترین سطح ایمنی رو از تست های اروپا و آمریکا کسب کردن.
      مضاف بر این که در خصوص ایمنی همواره تعداد ایربگ معیار نیست ممکنه خودرویی 4 ایربگ داشته باشه و نسبت به خودروی شش ایربگ ایمن تر باشه و صد در صد در چنین مواقعی دلیل امنیت بیشترش قطعات مقاوم تر در برابر ضربه هست.
      جسارت نباشه تصمیم با شماست اگر قصد خرید دارین به المان های دیگه مثل کیفیت سواری و قطعات و راحتی و امکانات و… توجه کنید چون این دو خودرو در امنیت هردو به نحو احسن عمل میکنند.
      اگر هم باز شک داشتین تو نت سرچ کنین Kia Sportage safety test یا تویوتا کمری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (544 ديدگاه)

        ایمنی لزوما مقاوم بودن قطعات نیست . گاهی شکل و چینش قطعات هم خیلی بیشتر تاثیر گذارن .
        یه میله باریک ( مثل سوزن) از جنس فولاد رو اگه بردارین به دیوار فشار بدین دستتون رو سوراخ میکنه اما همون میله اگه از جنس (مثلا) آلومینیوم باشه خم میشه و ضربه رو در خودش دفع میکنه و به دستتون آسیب کمتری وارد میشه .
        چیزی که در ماشین نیاز داریم ما بین این دوتا هستش .
        امیدوارم متوجه منظورم شده باشین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. behzad

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (55 ديدگاه)

          کاملا درسته.دیدگاه قدیمی ها اشتباه بود که میگفتن چون محکمه امنه.الان حتی چند سالیه تو طراحی بعضی شاسی ها عمدا نقاطی رو میذارن به نام نقاط شکست که در هنگام تصادف شدید از همون نقاطی که مد نظر هست و فکر شده شاسی آسیب ببینه اما ضرب رو بهتر جذب کنه و به سرنشین ها منتقل نکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سیاوش

          ۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          با تشکر از همه دوستان عزیز بابت راهنماییهایشان

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست من ولی ماشین های ژاپنی کوتاه هستن و داعم گیر میکنن حتما شاسی بخرید ولی شاسی بلدها کیفیت سواری خوبی ندارن در کل برای کشور ما شاسی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. $@kasra@$

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      لزوما کمری بهتره چون هم ماشین ژاپنیه هم بهتره و هم کیفیتش بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. su

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    افرین بر کسری که پدرش راضی کرده دنای ویران خودرو بفروشه
    اما واقعا طراحی برید حال کنید کرایسلر 200 چکار کرده ؟؟ چه طراحی زیبا و سیالی داره البته ویران خودرو اعلام کرده عمانی ها استقبال زیادی از دنا کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درسته!
      ممنون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیر محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    سوبارو لگاسی چه قدر شبیه سوناتا های جدید هست یا سوناتا شبیه اینه به هر حال خیلی شبیه هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      طراحی های لگاسی و اوتبک مال سال پیش و قدیمی تر از سوناتا هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوبارو کی فروش خودرو هاش رو شروع میکنه ؟
    نمایشگاه های سیف خودرو کجان ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. TerraByte

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سال 54 در ایران :ما فقط از ماشینهای روز آمریکایی استفاده میکنیم :))
    سال 60 در ایران : آمریکا دیگه بهمون ماشین نمیده ولی ماشینهای آلمانیها هم خیلی خوبن خب :)
    سال 70 در ایران : آلمان هم همکاریشو باهامون قطع کرد، ولی دنیا که به آخر نرسیده! ژاپنی ها هم بدک نیستن! :|

    سال 84 در ایران : ژاپن هم دیگه زیاد تحویلمون نمیگیره ، بعضی از ماشینهای کره جنوبی هم خوبن ها! :|
    سال 91 در ایران : ماشینهای چینی!!! نه دیگه این قابل تحمل نیست! :(
    سال 94 در ایران : افغان خودرو به امنیت شما می اندیشد!!
    http://8pic.ir/viewer.php?file=fwbby6isi9r3ksi1ajj0.png

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Night Fury

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    پس پراید کو؟(شوخی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ماهان گاز

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    پس سمند کو وانت کو …………………………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. bardia

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    گشتاور مدل شش سیلندر کمری اشتباه درج شده

    موتور 6 سیلندر 200 تا گشتاور اشتباهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید حنیفه زاده

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      با سلام و عرض ادب
      دوست عزیز با تشکر از دقت نظر و نکته سنجی شما
      کاملا حق با شماست . گشتاور مدل 6 سیلندر تویوتا کمری 248 پوند – فیت هست (336 نیوتن متر)که بعلت کوتاهی بنده (نگارنده) اشتباها درج شده
      در هر صورت ممنون و متشکر از شما دوست عزیز ☺

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        آقا فرید خیلی متشکر – عالی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. علی

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    افرین سوبارو من فکر نمیکردم تو این همه خودرو ساز اول بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mohsen

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی قیمت همچین خودروهایی را ببینید قیمت پایه در حدود 22 هزار دلار که امکانات خودروهای پایشون از خودروهای فول ایران خودرو و سایپا بیشتره.
    اخه این ظلم در حق مشتری کی میخواد تمام بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    کره جنوبی برنامه گذاشت که به مدت ده سال تعرفه سنگین از خودروهای وارداتی بگیرن به خاطر حمایت از خودروهای داخلی و شرکتهای خودروسازی کره هم خودشونو موظف کردند که طی ده سال خودشونو به سطح قابل قبول در استانداردهای خودروسازیه دنیا برسونن.
    بعد از ده سال اون تعرفه برداشته شد و خودروسازاشونم خودشونو کشیدن بالا
    حالا اینجا را ببینید روز اول که تعرفه را گذاشتن قرار شد سالی ده درصد کم کنن پس کوووووووووووووو؟
    5-6 سال پیش دنا را رونمایی کردید حالا این اشغالو توی بازار ندادید اونم خودرویی که پلت فرم موتور و گیریبکس همش سمنده.
    بابا شما خودروساز نیستید مردم بیچاره باید تاوانشو پس بدن و مچبورشون میکنید که اشغالای شما رو بگیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسر

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      این تعرفه ها و محدودیت ها اگه حمایت از صنعت خودرو سازی بود چرا بعد این همه سال ما اینجاییم

      الان ماشینای این بالا مث شورلت مالیبو (10 تا ایربگ و مطمئنا کیفیت بالا ) رو با دلار 3500 بدون تعرفه و … میشه 80 میلیون

      خوب الان اریو سایپا که مال زوتیای (گمنام ترین کمپانی چین) هست 80 میلیون پیش فروش شده

      اونجا با همین 80 میلیون یک ماشین حداقل 200 میلیون بازار ایران رو درب منزل تحولیت می دن
      بعد ما یک اسباب بازی بی کیفیت چینی رو با 80 میلیون از سایپا پیش خرید کردیم

      خوبه ما به قیامت اعتقاد داریم !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Reza

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    میگم بچهها تعرفه هم بد چیزی نیستا چونکه اگه تعرفه بردارن از اینکه نمیدونى کدوم ماشینو بخریم دیوانه میشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      واقعا انتخاب کردن یکی از بین اینا سخته،مخصوصا کمری و آکورد و مزدا6،به نظر من که مزدا6 حداقل از نظر ظاهری بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. TerraByte

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      اصلا شوخیشم قشنگ نیست! تعرفه ها رو بردارن، ما هی ماشین میخریم و هی میفروشیم تا چیزی که میخوایم رو پیدا کنیم:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. فرید

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    ب شخصه عاشق کمری هستم دعا کنید ما هم وضعمون خوب بشه یکی بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TerraByte

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      حیف که دعای من خیلی گیرا نیست وگرنه بخیل که نیستم! ایشالله ماشینهای این لیست رو از بالا به پایین همشو بخری :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. احسان(احسان سابق)

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عجیبه کرایسلر ماشینی ساخته کمتر از 10 لیتر در 100 کیلومتر میسوزونه.یکی از ماشینایی که ارزو می کنم تو ایران بیاد همین سوبارو هستش.یک ماشین 20 هزار دلاری که چنین سیستم های پیشرفته ایمنی و اکترونیکی بهمراه اصطهلاک
    پایین و مصرف سوخت پایین و ظاهر زیبا داره واقعا ارزش توجه رو داره.واسه همینه این ماشین 10 سل متوالی هست که تو امریکا افزایش فروش داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. GENERAL MOTORS

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    افرین به همشون
    ژاپنی ها چه میکنن
    ایول شوی ملیبو هم که هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. David

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    کجان متعصبین جرمن ها ؟ باز بگید ژاپن بده و مونده به آلمان برسه ! چیزی که واضحه اینه که ژاپن بدون ادعا همیشه بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یه پسر

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    یه سوال

    الان مزدا 6 با هزینه حملش درب منزل قیمت می خوره 21000 دلار (من کار به درآمد بالای آمریکایی ها ندارم )

    21 هزار دلار به پول ایران (یعنی دلار 3500 ) میشه 73 میلیون ( یعنی 7 میلیون ارزون تر از آریو سایپا )

    بعد چرا ؟

    واقعا چرا ایرانخودرو فروش دنا رو (که همون سمنده ) با قیمت 42 میلیون به صرفه ندونست

    (این قسمتش دردناکه )

    و می خواد ماشین رو وارد بازار آزادی مث عمان بکنه ؟
    اتفاقا می گه استقبالم ازش شده !!

    چرا ؟ – آقا اگه من اشتباه می کنم یکی منو توجیه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      یه پسر عزیز من جوابتو میدم…
      چرا؟چون چ چسبیده به راه…

      سایپــــــــــــــــــــــا در اندیــــــــــــــــــشه ای متفــــــــــــــــاوت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. سامان از تبریز

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ایول به ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Mehdi

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    ی سوال ولوو کوشش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      دقیقا راست می گی ولوو کو؟؟؟
      مگه توایمنی حرف اولو نمی زنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من که عاشق مزدا 6 . هوندا اکورد . هنودا اکورد کوپه و جتای عزیز هستم .

    اما از همه جالب تر قیمت های مزدا 6 و جتا بود . واقعا عالی هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. قاتل خودروها کوروت

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تو امریکا حقوق متوسط یک سال میشه اینارو خرید اما تو ایران ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیرحسین

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام واقعا شرم آوره که خودروی زیبا ایمن کیا اپتیما حضورنداره دیگه حرفی ندارم واقعا شرم آوره واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. عینک

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید این تست به نظر میرسه برای خودروهای بازار امریکا و قیمت مناسبترین هاست.یا بهتر بگم برای قشر متوسط.خب مشخصه که خبری از بنز و ب ام و و ائودی نیست.و اینجاست که ژاپن خودشو نشون میده.هدف ژاپن تسخیر همچین بازار هایی هست و بوده و خواهد بود.

    بهتره بگید پس کره ای ها کجان؟مگه هدف کره ای ها ورود ور قابت با این کلاس خودرویی نبود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. amin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    زیاد این رده بندیو جدی نگیرید.طرف عشق ژاپن بوده.پس بنزو bmw چی شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرهاد تبریزی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    افرین دوباره به ژاپن
    افرین به سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا