چشم انداز

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

خودروهای کامپکت و جمع‌وجور بیش از هرزمانی ایمن‌تر شده‌اند. مصرف‌کنندگان سنتی آمریکایی باور دارند که رانندگی یک سدان فول سایز یا شاسی‌بلند بزرگ به این معنی خواهد بود که بیشتر از خودروهای کوچک ایمنی دارند. اما باید گفت که این گزاره دیگر چندان صحیح نیست. این‌گونه خودروها بدنه‌ی قوی‌تری دارند که از شما در برابر تصادفات محافظت بیشتری را به عمل می‌آورد. شما مجبور نیستید که به این خاطر که صاحب یک خودروی کامپکت هستید ایمنی را نادیده بگیرید.

هوندا سیویک
پس از یک بازطراحی وسیع و گسترده، هوندا سیویک ۲۰۱۶ به‌عنوان معیار جدید این گروه مطرح‌شده و زمانی که بحث ایمنی پیش آید، سیویک کم نمی‌آورد. علاوه بر به دست آوردن امتیاز خوب در همه‌ی تست‌ها، سیویک از بسته‌ی ایمنی فعال هوندا سود می‌برد که کمک می‌کند تا بالاترین امتیاز را در ارزیابی‌های پیشگیری از تصادفات بخش جلو به دست آورد.

سوبارو ایمپرزا/WRX
بااینکه گفته‌شده نسل جدید ایمپرزا تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد بود، نسل فعلی ایمپرزا و گونه‌ی پرفورمنس WRX یکی از ایمن‌ترین خودروهای جمع‌وجور در دسترس است. هر دو نسخه رتبه‌ی خوب را در تست‌های تصادفات به دست آورده‌اند و هنگامی‌که به بسته‌ی ایمنی فعال EyeSight مجهز شوند، سیستم‌های پیشگیری از برخورد جلوی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند.

تویوتا پریوس
تویوتا پریوس ۲۰۱۶ مصرف سوخت استثنایی را در یک پکیج جمع‌وجور و به همراه سطح بالایی از ایمنی پیشنهاد می‌کند. زمانی که به ویژگی‌های فعال ایمنی ازجمله بسته‌ی ایمنی P تویوتا مجهز شود، پریوس به یکی از ایمن‌ترین هیبریدهای در دسترس بدل می‌گردد.

نیسان سنترا
سنترا که برای سال ۲۰۱۶ فیس لیفت شده، بسته‌ی کاملی از ویژگی‌های ایمنی فعال را دریافت کرده که منجر به کسب رتبه‌ی بسیار خوب Superior در تست پیشگیری از تصادف جلوی IIHS گردیده است. به‌علاوه کارایی خودرو در تصادفات افزایش‌یافته و رتبه‌ی خوب را در همه‌ی زمینه‌ها به دست آورده است.

آکورا ILX
ILX که هم‌اکنون به بسته‌ی ایمنی فعال AcuraWatch مجهز گردیده رتبه‌ی بسیار خوب Superior را در تست پیشگیری از برخورد جلو به دست آورده است. این خودرو در هنگام تصادف نیز سطح بالایی از محافظت سرنشینان را ارائه می‌کند. در ارزیابی‌های مربوط به تصادفات نیز این خودرو رتبه‌ی خوب را کسب کرده است.

لکسوس CT 200h
پسرعموی خوش‌تیپ پریوس یعنی CT 200h سطح وسیعی از ویژگی‌های ایمنی را ارائه می‌کند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم پیشگیری از برخورد با کروز کنترل دینامیک اشاره کرد. در تست تصادف IIHS،CT 200h امتیاز خوب را در همه‌ی بخش‌ها به دست آورده است (تصاویر به مدل قبل از فیس لیفت تعلق دارد).

فولکس‌واگن گلف/GTI
برای سال ۲۰۱۶ خانواده‌ی گلف به‌روزرسانی‌های بزرگی را در بخش چندرسانه‌ای و ایمنی تجربه کرده که باعث اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و ویژگی‌های ایمنی جدیدی همچون هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری خودکار شده است. این موارد به همراه کسب رتبه‌ی خوب در تست‌ها کمک کرده تا گلف امتیاز پیشرفته را در تست پیشگیری از برخورد جلو به دست آورد.

مزدا ۳
در تریم S گرند تورینگ مزدا ۳ شما می‌توانید شاهد وجود پکیج تکنولوژی باشید که ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو و کروز کنترل انطباقی را به همراه دارد. این ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا مزدا ۳ امتیاز پیشرفته را در تست پیشگیری از برخورد جلو و رتبه‌ی خوب را در همه‌ی تست‌ها به دست آورد و جایزه‌ی بالاترین ایمنی Top Safety Pick + را به خانه ببرد.

مینی هاردتاپ دو در
برای سال ۲۰۱۶ مینی هاردتاپ امتیاز خوب را در همه‌ی تست‌های انجام شده توسط IIHS به دست آورده است. مینی همچنین زمانی که به دستیار رانندگی فعال مجهز باشد رتبه‌ی پیشرفته را در ارزیابی پیشگیری از تصادف جلو به دست می‌آورد. این بسته‌ی کمکی دربردارنده‌ی ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو و کروز کنترل تطبیقی است که همانند مزدا بالاترین رتبه‌ی ایمنی یعنی Top Safety Pick + را به دست می‌آورد.

سایون iA
به لطف نمرات خوب در تست‌های تصادف و کسب رتبه‌ی پیشرفته به خاطر وجود سیستم‌های استاندارد ایمنی، سایون ثابت می‌کند که شما مجبور نیستید که مبالغ گزافی را برای یک خودروی ایمن بپردازید. با تبدیل این نام به تویوتا در سال ۲۰۱۷،iA جزئی از خانواده‌ی یاریس خواهد بود.

آئودی A3/S3
کوچک‌ترین خودروی آئودی یعنی A3 نمره‌ی خوب را در تست‌ها به دست آورد و با تجهیز به تکنولوژی‌های نوین رتبه‌ی پیشرفته را کسب نمود. اگر به طبیعت علاقه‌ی زیادی دارید می‌توانید هاچبک A3 ای ترون پلاگین هیبرید را سفارش دهید.

تویوتا پریوس V
پریوس V نیز همانند اکثر خودروهای حاضر در لیست نمرات خوب و رتبه‌ی پیشرفته را در تست‌های IIHS به دست آورده است. این خودرو همچنین تنها مدلی است که به لطف چراغ‌های جلوی LED، در تست چراغ‌های IIHS نمره‌ی خوب را کسب کرده است.

ولوو S60/V60
سدان S60 ولوو و نسخه‌ی واگن آن یعنی V60 سطح وسیعی از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال را ارائه می‌کنند که در میان آن‌ها حتی ترمز برای عابران پیاده در سرعت‌های کم را نیز می‌توان یافت. همان‌طوری که از ولوو انتظار می‌رود، هر دو مدل S60 و V60 بالاترین امتیاز را در تست‌های تصادف به دست آورده‌اند و بالاترین رتبه که همان Superior می‌باشد در ارزیابی پیشگیری از برخورد جلو مشاهده‌شده است (تصاویر متعلق به S60 2012 می‌باشد).

ب ام و سری ۲
به‌عنوان کوچک‌ترین کوپه‌ی در دسترس ب ام و، سری ۲ درعین‌حال که ارزان است اما هیجان رانندگی زیادی دارد. این خودرو در تست‌های نمره‌ی خوب را به دست آورده و زمانی که به بسته‌ی دستیار رانندگی فعال تجهیز شود رتبه‌ی پیشرفته را کسب می‌کند.

فولکس‌واگن جتا
فولکس‌واگن ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای را به جتا اضافه کرده است. نتیجه چیست؟ کسب رتبه‌ی پیشرفته در ارزیابی پیشگیری از برخورد جلو و نمره‌ی خوب در همه‌ی تست‌ها. شما در لحظه‌های ناخوشایند تصادف در امان خواهید بود.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    لامصب ژاپنی ها درو میکنن تمام لیست هارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (234 ديدگاه)

      تازه فکر کن اینا با این مشکلاتشون اینجوری اومدن بالا
      اگه ۶۰ ۷۰ سال پیش بمب اتم نمیزدن بهشون هفته ای یه زلزله هم نمی اومد ببین چی میشدن.
      یکی مثل خسته شده که هی واسه المان تکنولوژی تکنولوژی میکنه فقط این چیزا رو نمیدونه بنده خدا، ما هم بیشتر ازش توقع نداریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        خب میخواستن جنگ نکنن بمب نخوره سرشون میخواستن جنگ نکنن تا گردنشون اینجوری نشکنه که مجبور بشن بیان زیر نظر آمریکا و پیشرفت کنن! حرف خنده دار چرا داری میگی خود ژاپن صنعتنش کپی کشورهای اروپایی و آمریکاست یعنی اگر اروپایی ها و خصوصا آلمانی ها نبودن الان ژاپن اینقدر پیشرفت نمیکرد ژاپن فقط در آسیا از کره و چین بالاتره نه از آلمان آلمان در دنیا حرف نخست و در صنعت اتومبیل میزنه و بیشترین اختراعات و تکنولوژی های نوین و در این صنعت و این کشور به کار میبره در صنعتش و همیشه هم قوی بوده ماله یه دهه دو دهه نیم قرن نیست از بدو ظهور این صنعت قوی بوده شما هم به جای تمسخر بقیه که کم هم انجام نمیدی بهتره به فکر صنعت فلک زده کشور خودت باشی تا با پراید نری ته چاه آخرت انتظاری هم از شما نیست که با ادب باشی و تمسخر نکنی ایرانی جماعت عادتشه تمسخر این و اون در صورتی که خودش هیچ علمی و اطلاعی نداره اون شخص هم میتونه توهین کنه و به سخره بگیره حرفاتو پس کاری کن که بقیه بلد نباشن توهین کردن از یه کودک هم برمیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (234 ديدگاه)

          شما وکیل وسیع خسته شده هستی یا خودشی؟؟؟
          اره ما که نفهمیدیم خودشی با یه اسم دیگه
          بعدم از سرور های مختلف به خودت لایک میدی و دیسلایک میکنی داداشم
          ها ها به کارت ادامه بده تو حتما موفق میشی خسته جان یا همون شایان جان یا همون کیارش جان یا همون احسان ایودی جان
          قبلا هم گفتم این مملکت اگه ۴تا مغز مثل تو داشت الان کره ماه شعبه داشت خخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          sina برات متاسفم وکیل وسیع یعنی چی من گفتم فقط احترام بذارید به بقیه و اون شخص و مسخره نکنید من اسمه اون بنده خدارو تا حالا ندیدم و نشنیدم اسمم شایان هست تا ابد هم با همین اسم میام در ادامه جوابم به شما بود من بیکار نیستم صبح تا شب از سرورهای مختلف لایک و دیس لایک کنم مثل شما وقتی حرفای بی منطق میزنی اینجوری دیس لایک میخوری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. احسان ایودی

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          لوییس جان اسم جدیدت مبارک باشه
          لوییس که از سینا قشنگ تر بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. AMIN

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (121 ديدگاه)

          دوست عزیز شایان جان اول ببین چرا آمریکا به ژاپن حمله کرده تا ببینی!!! چنان شکست سنگینی ظرف کمتر از یکماه به آمریکا وارد شد(تعداد زیاد سربازان کشته شده آمریکایی) که آمریکا برای اتمام جنگ مجبور به انداختن پدر و پسر کوچک به ژاپن شد… بعدم هر کشوری سیاست خودشو داره مثلا اروپا به قول شما مبتکر یا آمریکا هرچه بزرگتر بهتر و اگه اجازه بدی، ژاپن دوام و کارایی… بعد هم آلمان از زمان نازی ها(جنگ جهانی دوم) پیشرفتشون شروع شد که به قول خودت گردنشون شکست… وگرنه قبلش آلمانیها تو خودروسازی چند پله از آمریکا عقب تر بودن.. مسلما ژاپن هم بعد از اون بمب ها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند که الان میشه گفت هنوز تویوتا بر مسند عظیم ترین خودروساز تکیه کرده… دیگه نیسان مزدا هوندا میتسوبیشی سوزوکی ماستسوشیتا پاناسونیک سونی کانن نیکون فوجی ناسیونال هیتاچی کوماتسو هوندا یاماها کاوازاکی و و و سایر شرکت های عظیمی که در تمام دنیا ریشه زدن بماند و فقط توسط مرکز (ژاپن) مدیریت میشن… ((فرا تکنولوژی))
          ببین خودروسازان آلمانی هم از اصول مدیریت ژاپنی استفاده کردن مثل پورشه و مرسدس تا بتونن خودروهای ارزنده ای رو تولید کنن..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. شکوفه های کویری

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          امین جان ، دمت گرم که حرف حساب رو گفتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. efk

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (211 ديدگاه)

        اگه رفاه داشتن پیشرفت نمیکردن
        ما این همه منابع داشتیم بهترین جای دنیا واقع شدیم چی شدیم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          جمن در عجبم از دوستان عزیز که از دو ور بوم افتادن!
          دوستان در مورد ژاپن و آلمان طوری صحبت میکنن انگار با دوتا کشور دور افتاده طرفن! هر دو کشور در جای خودشون جزو سرامدان هستن.
          نمیدونم چرا دو طرف به همدیگه این همه بدبینن.همین آلمان و ژاپن کلی همکاری دارن با هم،؛اونوقت از پشت مانیتور افتادیم به جون هم که این خوبه اون بده.عجیبه واقعا…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید جهرمی

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          درود بر تو شاهین عزیز.
          حرف دلمو زدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مهران

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کجا لامپ بستن؟ ژاپنی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ELDORADO

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    هه . پ
    پژو پارس صفرهم دیسک و اکسلاش تو5هزار باید امداد شه
    لاستیکاش میترکه
    ای بی لسش مشکل داره
    ایربگ رانندش عمل نمیکنه مال شاگردش کار میکنه
    داشبوردش از روز اول صدای قوطی میده
    سیستم صوتیشم قاطیه قاطیه
    و……………………………………………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. walid

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    پس کره ایی ها کجان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      دوست عزیز اولا که کره ای ها ماشین های کاملا ایمنی هستند و همه ی اونها ۵ستاره ی ایمنی رو از سازمان تصادف اروپا و امریکا دریافت کردن بعدشم شاید ماشین های کامپکت کره ای تو این لیست نباشن اما در عوض هیوندای سوناتا و کیا اپتیما که سدان های نیمه لوکس هیوندای موتورز به حساب میان لقب ایمن ترین خودروی کلاس خودشون رو از سازمان تصادفات امریکا دریافت کردن و این یعنی ایمنی بالاتر از رقبای بزرگ ژاپنی مثل تویوتا کمری و هوندا اکورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    دمت گرم ژاپن !
    واقعا این هوندا یه جواهریه …
    حیف که ایرانی ها ازش بی نصیب هستن :-(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رادین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    آلمان مگه چنتا خودروی کامپکت داره،همون چندتا هم که هست تو لیست هستن.
    همین آمار برای خودروی لوکس دربیاد اونجا آلمان پیشتازه چون ژاپن خودروی لوکس به معنای واقعی نداره.
    البته قصدم تخریب ژاپن نیست و بر کسی پنهون نیست که ژاپن قطب خودروی جهان هست و ماشینهای به معنای واقعی عالی تولید میکنه ،مخصوصا مزدا و هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان ایودی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      ژاپن قطب صنعت خودرو سازی ؟؟؟
      دمت گرم کلی خندیدم
      میدونی یاد چی افتادم ؟؟
      همه میدونن دانشگاه شریف بهترین دانشگاه ایرانه
      بعد طرف دانشگاه پیام نور تو راه ابهر قبول شده میگه تو فلان رشته دانشگاه ما قطبه :))))))
      یه نکته ای هم لازمه یاداوری بشه مخصوصا برای طرفداران ژاپن که از ریاضی خیلی سر در نمیارن
      درصد خودرو های کامپکت المانی که تو این لیست هست به نسبت کل محصولات کامپکت المانی خیلی بیشتر از کشور متبوع شماست
      خوش باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nissan...Japan

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        نظرت کاملا فاقد ارزشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شکوفه های کویری

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        احسان جان شب بخیر ، حال شما خوبه ؟ . راستی در دو مطلب قبلی که بحث میکردیم دیگر حاضر به ادامه ی بحث نشدید !!!. لطفا در مورد اون موضاعات که بحث کردیم در اینجا بحث جدیدی شروع نکنید ، اگر صحبتی دارین در همون صفحات بنویسید . البته اگر چیزی برای گفتن دارین. راستی نگفتی چرا اینهمه کینه و حسادت داری نسبت به علم و صنعت ژاپن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. AMIN

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (121 ديدگاه)

        احسان جان ژاپن قطب صنعت خودروسازی نیست؟؟؟
        پس چرا تویوتا هر سال بزرگترین و با ارزشترین برند دنیا میشه؟ بجز پارسال…
        چرا تو آمریکا پرفروش ترین ها بعد از پیکاپ های آمریکایی ژاپنی ها هستن؟
        چرا با این همه فراخوان باز ژاپن هر سال فروشش بیشتر میشه؟
        چرا ایمن ترین و مطمئن ترین ها اکثرا ژاپنی هستن؟(مراجعه به همین پدال)
        من قبول دارم فولکس ماشین خوبیه ولی ببین چه شرایطی واسه فروش تو خود آلمان برای فروشش گذاشتن؟؟ سپس اینو بدون که
        المانیا بسیار آدمای نژاد پرستی هستن و مطمئنا نباید ماشینای دیگه فروش بالایی داشته باشه… بعد هم اصل بازار خودرو تو آمریکاست دوست خوبم..
        رتبه فروش خودروهای کامپکت در سال ۲۰۱۵ در آمریکا
        تویوتا کرولا (363,332)
        هوندا سیویک (335,384)
        هیوندای النترا (241,706)
        شورولت کروز (226,602)
        رتبه فروش مدل‌های متوسط در سال ۲۰۱۵
        تویوتا کمری (429,355)
        هوندا آکورد (355,557)
        نیسان آلتیما (333,398)
        فورد فیوژن (300,170)
        هیوندای سوناتا (213,303)
        نیسان سنترا (203,509)
        رتبه فروش کراس‌اورهای کامپکت در سال ۲۰۱۵
        هوندا سی‌آر-وی (345,647)
        تویوتا راو فور (315,412)
        فورد اسکیپ (306,492)
        نیسان روگ (287,190)
        شورولت ایکوناکس (277,589
        رتبه فروش برندهای لوکس / پرمیوم در سال ۲۰۱۵
        ب‌ام‌و (346,023)
        لکسس (344,601)
        مرسدس‌بنز (343,088)
        آئودی (202,202)
        آکورا (177,165)
        فقط تو این مورد آلمانیها بیشترن که اونم ژاپنیها حضور پررنگی دارن و نزدیکشون شدن
        فقط همینو خواستم بگم که واقعا درست میگی ژاپنیا باید برن کشکشونو بسابن آخه اینم شد آمار فروش؟ یه کشوری که اندازه اصفهانه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شکوفه های کویری

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          احسان جان اتفاقا در اون دو بحث شما غایب شدین ( ده خودروی جمع‌وجور و تکنولوژیک _ بهترین و بدترین برند خودروها از نگاه کانسومر ریپورتز ) ،اگه من صحنه رو ترک کرده بودم که دوباره اون بحث ها رو یاد آوری نمیکردم!! . امین جان از شما ممنونم بخاطر ارائه آمار، فقط یک مورد هست اونم اینست که در سال 2015 فروش لکسس بیشتر از بی ام و و بنز بوده و رتبه ی نخست را داشته اینم دقیقا مطلبیست که در سایتها ارائه شده (( اعلام آمار تعداد خودروهای شماره گذاری شده در بازار آمریکا جشن ب ام و را برای کسب پرفروش‌ترین خودروساز لوکس آمریکا در سال ۲۰۱۵ به هم زد.

          ماه پیش ب ام و براساس آمار فروش خودروسازان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در بازار آمریکا در سال ۲۰۱۵ شد. اما آمار یک موسسه تحقیقاتی از تعداد خودروهایی که شماره شده و به دست مشتری داده شده است نشان می‌دهد لکسوس با ۳۴۰ هزار و ۳۹۲ دستگاه، برای تعداد بیشتری خودرو در سال ۲۰۱۵ پلاک گرفته است.

          ب ام و در سال گذشته میلادی ۳۳۵ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو پلاک کرده و در مقام دوم فهرست قرار دارد.

          نبرد بر سر رسیدن به مقام پرفروش‌ترین خودروساز لوکس بین سه برند لوکس آلمانی و رقیب ژاپنی بسیار داغ است و هر چهار خودروساز در طول سال با هر وسیله‌ای سعی می‌کنند رقیبشان را پشت سر بگذارند. تنها پنج روز از سال جدید نگذشته بود که ب ام و گزارش فروش خود را اعلام کرد و براساس آن این کارخانه ۳۴۶ هزار و ۲۳ دستگاه ماشین فروخته بود که ۱۴۲۲ دستگاه بیشتر از لکسوس و ۲۹۳۵ دستگاه بیشتر از مرسدس-بنز بود.

          اما لکسوس این آمار را قبول نداشت و معتقد بود کارخانه می‌تواند با فروش خودرو به نمایندگی‌ها آمار فروش خود را دستکاری کند. مدیران لکسوس معتقدند باید فروش واقعی به مصرف‌کننده را برای این رقابت در نظر گرفت و در نتیجه باید خودروهایی که پلاک میگیرند شمرده شود. )) ، ضمنا در ماه گذشته هم لکسس فروش بیشتری داشته که آمارش در سایتها است

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شکوفه های کویری

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      رادین عزیز آیا لکسس و آکورا و اینفینیتی خودروهای لوکس محسوب نمیشوند ؟؟؟!!!!!!!! راستی دوست گرامی شما بر چه اساسی میگین که در لیست ایمنی خودروهای لوکس آلمانیها اول میشوند ؟؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان ایودی

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        چه قدر جالبه که طرفداران ژاپن نمیدونن 800 هزارتا از 600 هزارتا بزرگتره :)
        البته تقصیر خودتون نیست خیلی سخت نگیرید
        شکوفه جان شمام خودتو اذیت نکن
        اول از همه جواب اون سوال بنده رو بده که ژاپن با ایده وارد صنعت خودرو شد یا کپی ؟؟ بعدش بحث میکنیم
        خودتم میدونی هیچ حرفی نداری بزنی فقط داری مغلطه میکنی
        فلگ شیپ لکسوس چیه؟؟ لکسوس ال اس ؟؟؟؟؟؟؟ در برابر بنز اس مثل اسباب بازی میمونه
        میگن ژاپن از المان بعد رو نمایی بی ام و ای هشت شکایت کرد چرا چیزی تولید کردید که ما نمیتونیم تا سیصد سال اینده کپی کنیم :)

        منتظر جواب سوالت هستما
        ژاپن چی جوری وارد صنعت خودرو شد ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان ایودی

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          امین جان پرفروش بودن مخصوصا تو غیر لوکس ها اصلا چیز مهمی نیست
          چون فرضا تویوتا کرولا خوب میفروشه میشه قطب ؟؟؟؟
          قطب یعنی المان که بوگاتی تولید میکنه لامبورگینی تولید میکنه
          یعنی ایتالیا که 458 تولید میکنه
          قطب یعنی المان که تکنولوژی به کار رفته تو 918 از کل تکنولوژی کارخونه های ژاپنی بیشتره
          قطب یعنی ایتالیا با لافراری
          قطب یعنی بی ام و ای هشت
          از دید ژاپنی بازا کرولا خفن تر از بوگاتیه و 918 هست چون بیشتر میفروشه :))))))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شکوفه های کویری

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          احسان جان اولا که همه میدونن ژاپن صاحب سبکه در تولید ماشین و شما احتمالا ژاپن رو با چین اشتباهی گرفتی، دوما خیلی بچه گانه بحث میکنی ، چرا اینقدر مغلطه میکنی ؟؟!! آمار فروش لوکس در سال 2015 در آمریکا که کاملا مشخصه و برات با مدرک و منبع نوشتم ، لکسس ، اَشک بی ام و و بنز رو درآورده ، و آکورا و اینفینیتی هم اشک آئودی و پورشه رو درآوردن. ( از این به بعد من هم مثل شما نظر مینویسم ) راستی آقا احسان زمانیکه لکسس مدل lfa رو ساخت تو آلمان یه هفته عزای عمومی اعلام شد ! ، وقتیکه هم که lc 500 ساخته شد ، رییسان کمپانیهای خودروساز آلمانی همگی ابراز عجز و ناتوانی کردند در مقابل ژاپن. ضمنا آقا احسان تا اونجاییکه ما میدونیم لامبورگینی سوپراسپرت ساز ایتالیاییه و سهامش برای یک شرکت آلمانیه و بوگاتی هم یک شرکت فرانسویه که سهامش برای یه شرکت آلمانیه. احسان عزیز اگه فروش زیاد تو بازار آمریکا نشانه ی برتر بودن و خوب بودن نیست پس شما چرا اینقدر اصرار دارین که به دروغ بگین لوکس های آلمانی نسبت به ژاپنی ، فروش بیشتری در آمریکا دارند؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. AMIN

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (121 ديدگاه)

          دوست عزیز احسان جان.. پرفروش بودن تو غیر لوکس ها اصلا مهم نیست؟ یا واسه شما مهم نیست؟ رقیب کرولا ماشینی مثل فولکس جتاس ولی حتی 5درصد کرولا هم فروش نداره…
          تکنولوژی به کار رفته تو 918 از کل تکنولوژی های ژاپن بیشتره؟؟؟ واقعا حرفی زدی که نشون داد با کی دارم بحث میکنم… (مقاسه بچگانه)
          عزیز دل من(خودت خواستی)
          نیسان جی تی ار 6 سیلندره بوگاتی 16 سیلندره
          نیسان جی تی ار 3800 سی سی بوگاتی 8000 سی سی
          نیسان جی تی ار 2توربو داره بوگاتی 4 توربو
          نیسان جی تی ار 540 اسب بوگاتی بیش از 1000 اسب
          نیسان جی تی ار صد هزار دلار نیست بوگاتی 2 میلیون دلاره
          نیسان جی تی ار شتابش 2.8 و بوگاتی 2.5 ثانیه
          خوب حالا خودت بگو این غول آلمانها چه تکنولوژی داره که موش ژاپنیا کمرشو شکونده؟؟ همه چیزش چند برابره ولی شتابش 0.3 ثانیه بهتره
          این یعنی تکنولوژی کدوم کشور؟؟؟
          پورشه حریف جی تی ار هست و تازه با قیمتی حداقل دوبرابر..
          (البته بین آلمانیا خودم پورشه و مرسدس رو خیلی دوست دارم)
          تا چه حد غرور؟ کمی کوتاه بیا ببین همه جای دنیا تو یه کشور خلاصه نمیشه..
          عزیز م همین پورشه تو دهه 90 میلادی داشت ورشکست میشد مدیران ژاپنی نجاتش دادن.. یه کوچولو تحقیق کن میفهمی
          بعد هم درسته ژاپنی ها کپی کار بودن اول ولی الان چی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر سال، بحث ایمنی خودروهاشون بهتر میشه. هر روز در تلاش هستند. این، واقعا احسنت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهنام طیبی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    به اینها میگن خودروساز
    هوندا خودرومیسازه و ایران خودرو هم خودرو ممتاژمیکنه.ببین اصلا هیچ جوره نمیشه مقایسه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (*مهرداد*)

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (353 ديدگاه)

      بهنام جان ایران در هیچ جای صنعت اتومبیل سازی دنیا جایی نداره و حرفی هم برا گفتن نداره ..ایران فقط بهشت ماشینهای از رده خارج و بی کیفیت هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام طیبی

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ادم دلش میسوزه ایران با این تمدن چندین هزارساله باید جز ضعیف ترین خودروسازها باشه اخه؟؟؟؟؟؟؟ای وای ای وای

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. امير علي

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    پس جولیتا کو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من که هروقت سیویک رو میبینم که تو همه جدول ها پیشتاز هست غبطه میخورم که چرا یه شرکت منظم و با تدبیر واردات هوندا رو دست نگرفته.از اون ور هم ایرتویا کرولا رو وارد کرده بدون ESP!!!جالبه با توجه به بازار ایران باید ژاپنی ها صدر فروش رو داشته باشن ولی بخاطر عملکرد بدشون باعث شده کره ای ها پرفروش شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    به تصاویر نگاه کنید در راننده بی ام و از همشون سالم تر مونده نشون میده داخال اتاق کمتر اسیب دیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي دانشمند

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    اونایی که ژاپن ژاپن میکنن وقتی پولشو داشته باشن احتمالا نظرشون عوض میشه
    چون که موقع نمایشگاه رفتن میبینن که خودروی کره ای با قیمت کمتر و آپشهای بیشتر و وسوسه انگیزتر عرضه میشه ،مشتری که از نزدیک میشنه داخل هیوندا یا کیا، سقف تمام شیشه ماشینو که میبینه خوشش میاد و با خودش فکر میکنه چرا با آپشنای بیشتر و قیمت کمتر نرم سراغ کره ایی؟؟ مگه قراره یه ماشینو 100سال داشته باشم که به فکر کیفیت طولانی مدتش باشم؟؟؟!!!!
    به مشتری هم باید حق داد وقتی کرولا با قیمت خیلی بالاش یدونه esp هم نداره از خریدار انتظار نداشته باشین که موقع خرید دچار تردید نشه؟؟؟
    به شخصه پیشنهاد میدم ماشینای ژاپنی در 2 تیپ متفاوت (کم آپشن و آپشن کامل) عرضه بشه با قیمت های متفاوت. (به شرطی که آپشن ها اورجینال کارخونه ای باشن)
    من که پولشو داشته باشم اگه ماشین آپشن کامل ژاپنی عرضه بشه ژاپنی میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاسی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (104 ديدگاه)

      فاصله ی ژاپن و کره هر سال کمتر میشه ولی بازم میشه روی برخی مدل ها ژاپن رو موفق تر دونست که در بازار جهانی اختلاف قیمت زیادی بین خودرو های این دو کشور نیست و مردم از روی سلیقه یکی رو انتخاب میکنن.
      ولی تو ایران همه چی عوض میشه… ژاپنی و مخصوصا تویوتا به یه برند لوکس واسه مردم تبدیل شده و حتی قیمتاشونم با ضریب ۳ بفروش میرن در حالی که کره ای با ضریب۲ قیمت جهانی فروخته میشن.
      تو ایران کسی به ستاره های ایمنی اهمیت چندانی نمیده بلکه به مقدار جیب شون یه خودروی خارجی انتخاب میکنن.حالا کسانی که حرفه ای تر باشن مسلما میرن سراغ کره ای ها و با هزینه کمتر خودروی خوبی میخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      کلیت نداره. من یکی برام آپشن اهمیتی نداره. لذت و کیفیت رانندگی در درجه ی اول اهمیته برام.
      اگر پولش رو داشته باشم ژاپنی میگیرم.
      اگر هم بیشتر پول داشته باشم آلمانی میگیرم.
      البته ماشین رو مدل مدل و در هر سگمنت باس بررسی و انتخاب کرد ولی کره ای ها گزینه ی آخرن برای بنده. فرانسوی هم ب هیچ وجه جزء انتخابام نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Mahmood

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    وقتی که اسامی خودروهای ژاپنی رو در لیست خودروهای ایمن و لیست خودروهای با کیفیت می بینم لذت می برم که واقعا حقشون هم هست چون زحمت می کشن و در کل همیشه اجناس ژاپنی با کیفیت و با دقت ساخته میشن و همیشه به فکر مشتری بو ده و هستند و به مشتری احترام می گذارند که اگر من پول داشته باشم فقط ژاپنی می گیرم و همیشه با خرید جنس ژاپنی موافقم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. erfan

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    کمک بدون پشتکار مثل آب ریختن تو آبکشه
    ژاپن درسته کمک گرفته اما نون نظم و مغزشونو دارندمیخورن. ژاپن واقعا مقدسه. خیلی با انگیزه و دقیق هستن. ببین این لیست رو. وقتی تعداد ژاپن بالا تر از آلمانه یعنی تو این مورد بالاتر از آلمانه دیگه
    این کره پرستا کجان ببینن کره ای نست شده تو این لیست خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. USA & JAPAN

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    وااااااااااااای خدا همه جا ژاپنی ها سروری میکنن
    عشق است سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرود

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان، افرین اطلاعات خوبی بود، عرض بحضورترن اون دوستمون که گفتن ژاپنیها اختراع وابداعی نداشتن درست میفرمان شما اگه اسامی مخترعین وکاشفین را نیگاه کنی اسمی ازشون نمیبینی بیشتر تکنولوژیهاسون کپیه ولی محض اطلاعتون عرض کنم ژاپنیها نون پشتکارشونو میخورن مثلا دوشیفت کارکردن اونجا عادیه ولی درهشت ساعت کار پرتشون یه ربعه وضمنا دروغ و دزدی ندارن( ازعناصرمهم پیشرفت) مردم ما هم اگه میخوان پیشرفت کنن وعقب مانده حساب نیان بایستی این چیزا را سراوحه کارشون قراربدن درغیراینصورت هیچ وقت ازهمین جایگاهمون تو دنیا تکون نخواهیم خورد، حالا من مرده وشما زنده! هرگز! کلاً زردپوستها مخ اختراع واکتشاف ندارن ولی جربزه ارتفا وبهبود داشته ها را بحد اعلا دارن. از آنسو ژرمن ها تیزبین با استعداد اختراع ودانش وتکنولوژی ومهندسی تو ژن شونه قومی توی دنیا مغزش بیش از المانا در درک و اختاعات تکنولوژیک کشش نداره اعجوبه بمعنای واقعی. مطلبی را که ما درمدت سه روز به کنهش پی میبریم اونا در سه دقیقه انجام میرسونن، ازشگفتیهاشون بگم همین الان اگر این قوم را بحال خود بذارن ظرف یکهفته اونقدر تجهیزات وادوات سوپرمدرن نظامی طراحی میکنن که بتونن دنیا را وادار به تسلیم کنن.با این سوپرمنها نمیشه دربیفتی! قضیه خودروهای لوکس ؛ عارضم خدمتتون شامل کادیلاک جنرال موتورز وبقیه اش انحصاراً مال المانه( بنز، ب ام دبلیو ، ائودی) شرکت تویوتا حدود دو سه دهه پیشتر محض امتحان ویا اعتبار ویا مالی خواست بیاد تو این مقوله مطرح بشه که لکسوس را معرفی کرد ولی توفیق چندانی نداشت اخه ماشینهای لوکس تعریف خاصی دارن که حتما باید کردیت (اعتارنامه وتائیدیه یه مرکزی که گویا ازکارشناسای مرتبط با حراست واسکورت سازمان ملل میباشند را اخذ کنند وهرساله توسط این مرکز ماشینهای تشریفات شخصیتها اعتارسنجی ونمره دهی شده وبه سفارتخانه ها ومراکز تشریفات دنیا ارسال واز روی اون مرکز تشریفاتی واسکورت سفارش خودروها را به شرکتهای خودروسازی اعلام میکنن، قابل ذکره که تاحالا هرساله بنز انتخاب اول بوده ، اگه دقت بفرمایین توی اخبار هیچ شخصیت رسمی با خودرویی غیراز بنز و بی ام دبلیو و ائودی و کادیلاک تردد نمیکنه. اون دوستمون که گفته بود از تکنولوژی بکار رفته درخودروهای لوکس المانی ، بیراه نگفته واقعاً گاهی ایقدر زیاد و پیچیده اند که یه مهندس میخواد اموزشتون بده ، یابقول جرمی کلارکسون باید خودتو بزی به اون راه این تکنولوژیها تو این ماشین نیستن. علت فروش ماشینای ژاپنی درامریکا بخاطر بازاریابی بهتر وارزونی وکیفیت خوب قطعات ژاپنی( جونم برات بگه ازنظر کیفیت الیاژ دردنیا اول المانی بعدامریکایی وبعدش ژاپنیه) وازهمه مهمتر بحث نفرت نژادی امریکاییها از الماناست کلا بزرگترین شرکت خودرو جهان فولکسه دوم جی ام وسوم تویوتاس. بازارخودرو امریکا اول دست ژاپنیهاست ولی بازار کشورهای ثروتمند اروپا وعربای پولدار ومراکز حساس وتشریفات دنیا وحتی خود ژاپن وچین وکره دست الماناس ولی کشورهای انگلوساکسون( امریکا انگلیس استرالیا کانادا) بخاطر مساله نژادی از ژرمنها خوششون نمیاد وبازارشون بروی ژاپنیها روی خوش نشون میدن. خودروهای کره ای هم تو گرید سه وچهار ببعد در دنیا قراردارن الان بیشتر توی جهان سوم فروش دارن مگه یه مدلی شانس بیاره تو امریکا( خیلی نادر) باید خیلی رشوه بدن وخرج زیاد کنن صرفا هم جهت اشنایی مردم اونجا با برند کره ای( درحد مفت) . اگه وضع مالیت خوبه ( اگه گیرت هم اومد) چشم بسته جنس وماشین المانی بعدش شک نکن ژاپنی بعدش ماشین امریکائی واروپایی اگه دیگه هیچ راهی نداشتی کره ای بقیه هم که دیگه تصمیمش باخود حضرات مصرف کننده( بیشر بعنوان کنترول جمعیت ازشون درکشورهای جهان سوم استفاده میشه). ببخشید که طولانی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا