چشم اندازهفته نامه

بادوام‌ترین خودروهایی که به کارکرد بیش از 300 هزار کیلومتر می‌رسند

برای کسانی که به دنبال خودرویی بادوام هستند که بتواند در برابر ناملایمات ناشی از ۳۲۰ هزار کیلومتر رانندگی مقاومت کند، آی‌سی‌کارز (iSeeCars) لیستی را منتشر کرده است. این‌ها خودروهایی هستند که بیشتر از همه با عدد ۲۰۰ هزار مایل (معادل ۳۲۰ هزار کیلومتر) روی کیلومترشمار خود برای فروش گذاشته می‌شوند. برای مشخص کردن این خودروهای بادوام، آی‌سی‌کارز بیش از ۱۱.۸ میلیون خودروی فروخته‌شده در سال ۲۰۲۰ را بررسی کرده و کارکرد آن‌ها را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده است. هرچند شاید این موضوع به‌طور مطلق تضمین‌کنندهٔ قابلیت اطمینان یک خودرو نباشد اما وقتی مالکینی خودرویی را تا ۳۲۰ هزار کیلومتر کارکرد نگه می‌دارند و سپس هنگام فروش هنوز هم برای آن مشتری پیدا می‌شود، نشانه‌ای محکم از مقاومت و دوام کلی آن خودرو خواهد بود. حال در ادامه می‌توانید با این خودروهای بادوام آشنا شوید.

۱۰-جی‌ام‌سی یوکان

جی‌ام‌سی یوکان سال گذشته هم در این لیست حضور داشته اما حالا جایگاه آن از هفتم به دهم نزول کرده است. در جدیدترین تحقیقات آی‌سی‌کارز، از بین همهٔ نمونه‌های فروخته‌شدهٔ این اس‌یووی فول سایز آمریکایی، ۳.۶ درصد کارکردی بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر داشته‌اند.

۹-تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا خودرویی جدید در لیست سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود زیرا سال‌های گذشته در این لیست حضور نداشت. به‌زودی نسل جدید این پیکاپ ژاپنی معرفی خواهد شد اما مالکین، نسخه‌های کنونی آن‌را برای زمانی طولانی نگه می‌دارند زیرا طبق این مطالعه، ۳.۷ درصد از تاندراها کارکردی بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر داشته‌اند.

۸-تویوتا هایلندر هیبریدی

هایلندر هیبریدی اثبات کرده است که یک قوای محرکهٔ هیبریدی می‌تواند ناملایمات استفاده‌های طولانی‌مدت را تحمل کند. هرچند این کراس‌اوور ژاپنی در لیست امسال از رتبهٔ پنجم به هشتم سقوط کرده اما هنوز هم ۳.۸ درصد از نمونه‌های آن کارکردی بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر داشته‌اند.

۷-شورلت تاهو

شورلت تاهو که برادر کمتر لوکس یوکان محسوب می‌شود، از دوام بالاتری برخوردار است. هرچند این دو مدل تا حد زیادی باهم یکسان هستند اما مالکین تاهو که ارزان‌تر و کاربردی‌تر است، استفاده‌های سخت‌تری از آن می‌کنند به‌گونه‌ای که ۳.۹ درصد از تاهوها به بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر کارکرد می‌رسند.

۶-تویوتا آوالون

تویوتا آوالون تنها خودروی سواری این لیست محسوب می‌شود. این سدان ژاپنی امسال توانسته خود را به جایگاه چهارم لیست بادوام‌ترین‌های آی‌سی‌کارز برساند. مثل تاهو، ۳.۹ درصد از نمونه‌های فروخته‌شدهٔ آوالون هم کارکردی بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر داشته‌اند.

۵-تویوتا فورانر

تویوتا فورانر در دنیای شاسی‌بلندها یک جانور توانمند است که دوام و مقاومت آن چندین دهه است که به اثبات رسیده است. فورانر که با ساختار سنتی بدنه روی شاسی و یک پیشرانهٔ قدرتمند V6 ساخته شده، جایگاه خود را از هشتم در سال گذشته به پنجم ارتقاء داده است. ۴.۱ درصد از نمونه‌های این جان‌سخت ژاپنی کارکردی بالای ۳۲۰ هزار کیلومتر دارند.

۴-فورد اکسپیدیشن

یک اس‌یووی بزرگ دیگر در این لیست حضور دارد که مالکین هزاران کیلومتر را با آن طی می‌کنند. این خودرو اکسپیدیشن است که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند در سبد محصولات فورد محسوب می‌شود و ۴.۹ درصد از نمونه‌های آن کارکردی بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر دارند.

۳-شورلت سابربن

شورلت سابربن هم یکی دیگر از اس‌یووی‌های فول سایز جنرال موتورز است و در اصل نسخهٔ کشیدهٔ تاهو محسوب می‌شود. این ماشین امسال یک پله صعود کرده و حالا در جایگاه قابل‌احترام سوم قرار گرفته است. طبق بررسی‌ها، ۵.۱ درصد از سابربن‌ها کارکردی بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر داشته‌اند که رقمی قابل‌توجه است.

۲-تویوتا سکویا

هرچند تویوتا سکویا غالباً زیر سایهٔ لندکروزر و فورانر قرار داشته است اما یک اس‌یووی قابل‌توجه محسوب می‌شود. این ماشین رقبای آمریکایی خود را مغلوب و ثابت کرده است که تویوتا بادوام‌ترین خودروها را تولید می‌کند. با ۱۱.۲ درصد، تعداد سکویاهایی که به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر می‌رسند دو برابر بیشتر از سابربن و اکسپیدیشن است.

۱-تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر یکی از سرسخت‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود و در اینجا نیز این ویژگی را به‌خوبی اثبات کرده است. مثل سال گذشته، امسال هم این اس‌یووی ژاپنی در صدر لیست آی‌سی‌کارز قرار گرفته و حتی تعداد بیشتری از آن به کارکرد بالای ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیده‌اند. در بررسی امسال، ۱۶.۳ درصد از لندکروزرها چنین کارکردی داشته‌اند که نسبت به ۱۵.۷ درصد سال گذشته افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
از طريق
Motor1
منبع
iSeeCars

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    ماشینای قدیمی آمریکایی تو ایران حتی بعد از گذشتن حدود ۶۰ تا ۶۵ سال هنوزم دارن مثل ساعت کار میکنن …. تویوتا هم که دیگه احتیاجی به گفتن نداره

    موافقم 126
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      یه کرایسلر بود ۶۰-۷۰ سال مثل ساعت کار می‌کرد. می‌تونین سرچ کنین.

      موافقم 34
      مخالفم 6
      1. امیرحسین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        اون آدمایی که میگن تویوتا پول برند میگیره،تویوتا آشغاله،آمریکایی بازا کجا هستند؟ببینید تویوتا چقدر نماینده داره.
        اونایی که میگفتند لندکروزر آشغالو با اسکالید و سابربن مقایسه نکن کجا هستند؟کجاست اون اسکالیدی که اون قدر طرفداریشو میکردید؟اون اسکالیدی که شما میگین تو همین پدال مقالش هست که جزو ماشین هاییست که ایراد خیلی داره؛استهلاک و مشکلات متعدد که در اسکالید جزو ایرادات و نکات منفیش استفاده میشه،تو لندکروز جزو نکات قوتشه؛البته اگه بخوایم از تویوتا یه نماینده تاسه مقایسه با کا یلاک انتخاب کنیم که لکسوس LX570 هست نه لندگروز که شما میگی مقایسه نکن ولی اینو که باید مقایسه کرد
        هر آمریکایی ای که تو اینجا نماینده داره نهایتا یک نماینده داره(بغیر از شورولت که حالا به تویوتا نمیرسه ولی خب)ولی بیشتر ماشین های این مقاله تویوتا هستند.
        فقط ژاپنی
        فقط تویوتا???????

        موافقم 41
        مخالفم 40
        1. Amir Machine

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          شما مطمئنی که این مطلب رو کامل دیدی؟
          خوبه از 10 تا ماشین 4 تاش آمریکاییه و بازم میگی آمریکایی بازا کجا هستن!!!
          خوبه سابربن هم تو همین لیست هست و بازم میگی اونایی که با لندکروزر مقایسه میکردن کجان!!
          هر آمریکایی اینجا نهایتاً یه نماینده داره؟!! سه تا از ماشین‌های لیست ساخت جنرال‌موتورز هستن!!
          پیشنهاد میکنم قبل از کامنت گذاشتن یه کم بادقت‌تر مطلب رو ببینی!

          موافقم 38
          مخالفم 13
        2. امیرحسین

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          از همون کادیلاکی که میگین فقط یه نماینده،نیازی نیست مثل تویوتا ۶ نماینده نتم ببرید،فقط یه نماینده.
          همون لندکروزی که میگید آشغاله اینجا رتبه اولو کسب کرده ولی همون اسکالیدی که این قدر طرفدارشید رتبه دهم هم نشده چه برسه به یکم.
          پس:
          بیایید این قدر متعصبانه طرفداری برندی رو نکنیم،من اگه طرفدار تویوتا هستم بخاطر همیناست،تویوتا هم میتونه حتی رقیب بوگاتی شه ولی خب میدونه که استهلاک و دوام خیلی مهمه،دیدید که لندکروز زد ۲۰۰۰ خسب بخار،حتی از بوگاتی هم بولاید هم بیشتر،ولی خب واسه تویوتا یه چیز دیگه ای مهمه،بنابراین تویوتا میتونه ولی نمیکنه چون نمیخواد دوام رو فدای اسب بخار کنه.
          تویوتا ماشینایی رو میسازه که کاربری داشته باشه نه این که یه عالمه اسب بخار بدون نیاز که هرزگاهی ازش استفاده کنی،واسه تویوتا کارایی مهمه،تویوتا جدیدن تو طراحیاش پیشرفت کرده ولی خب قدیما ماشینایی میساخت که هیچوقت قدیمی بنظر نمیرسیدن.
          ولی یکی از دلایلی که ماشینای تویوتا دوام و استهلاک و خرابی کمتری دارند اینه که امکانات کمتری دارند و به طبع خب کمتر خراب میشن،از اون ور هم دیدید که لکسوس که در واقع همون تویوتاست ولی لوکس تر،قابل اطمینان ترین برند جهان شد،چرا یک برند آمریکایی نشد؟ها فن های آمریکایی؟

          موافقم 16
          مخالفم 30
        3. امیرحسین

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          آمدید یه ماشینی که تازه معرفی شده رو با ماشینی مقایسه میکنید که ۱۵ سال پیش معرفی شده،یک و نیم دهه؛خب معلومه که اون ماشین بهتره،صبر کنید تا نسل جدید لندکروز و LX بیاد اون موقع مقایسه کنید ببینید کدوم بهتره،حالا اگه نسل جدید لندکروز و LX57 رو با اسکالیده ۱۵ سال پیش مقایسه کنید،خب معلومه لحدکروز و LX بهترند.خواهشا درست مقایسه کنید.
          لندکروز این قدر عالیه که بعد ۱۵ سال هنوز فروش خوبی داره ولی بقیه شرکتا تند تند نسل عوض میکنند و زود زود فیس لیفت میکنند ولی تویوتا نه.

          موافقم 11
          مخالفم 21
        4. امیرحسین

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          سلام خدمت Amir Machine
          شما درست میفرمائید ولی خب مثلا غول خودروسازی آمریکا ۳ تا نمایند۶ داره اونم با شرکتای مختلف(هرچند که همشون در اصل یکیند)ولی تویوتا یک تنه ۵ تا داره،بعدش شما مثل اینکه منظودمو متوجه نشدید؛من تو یک مقاله ی دیگر از سایت پدال گفته بودم لندکروز از اسکالید و سابربن بهتره ولی دوستان گفتند این آشغالو با اونا مقایسه نکن،من منظورم این بود اون کسا کجایند نه اینکه لندکروز در بین ماشبنایی که در این مقاله هستند رقیب نداره
          بعدشم داداش لندکروز اوله مهم تر اینه که کی اول باشه نه این که کی بیشتر نماینده داشته باشه،مثلا شورولت از شماره ۲ تا ۱۰ همش ماشیناش بودند بهتر بود یعنی ۹ تا نماینده داشت بهتره یا یه نماینده ای که از همه بهتره باشه در واقع ماشین اول ماله اون بود؟
          فقط تویوتا?

          موافقم 5
          مخالفم 8
    2. عاشق پدال

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      ببینین کار داریم تا کار.
      وقتی ماشین از یه سنی میگذره دیگه بعضی چیزا رو باید فدای بعضی چیزا کنین.
      مثلا راحتی. هزینه های سنگین نگهداری و تعویض.
      لنگ موندن و خوابیدن ماشین با قطعه یا تعمیرکار.
      ما چون تحریم داخلی هستیم مجبوریم. مثل کوبا. کوبا ماشینای ۱۰۰ سال پیشو دارن.
      خارج ۳ سال ماشینا رو عوض نمیکنن. پولداراش معمولا زود به زود عوض میکنن. خیلی از مردم معمولا تا ۶ سال نگه میدارن. چون اقساط ۱۲۰ ماهه میخرن.
      همین کشورای اطراف شما کیا سورنتو رو میتونی با سود فیکس ۱۲۰ ماهه بخری. سود کمتر از ۵ درصد. الانم کروناست خیلیا سودا رو کم کردن. ما تحریمیم اصلا چیزی به اسم همکاری مالی بین یه بانک با خود شرکت هیوندایی مثلا نداریم. یا مثلا چون تحریمیم بازوی مالی هیوندیای اصلا تو ایران حضور نداره.
      مثلا تو خیلی از کشورا یه بانک اون کشور با شرکت هیوندایی همکاری میکنه اقساد و اینا رو حل میکنه. یا اگه بازار جذاب ابشه همون بازی مالی و بانکی هیوندایی وارد میشه.

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. Iman99

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بهترین ماشین های جهان آلمانی ها یعنی اروپایی ها و امریکایی ها هستن که از همه نظر بهترین هستن در همه چیز
        در مورد این لیست هم بحث بیخودی نکنید این لیست ثابت کننده هیچی نیست
        ابن لیست نشان دهنده اولویت مصرف کننده هست
        وگرنه در بحث دوام و کارکرد هم باز هم بهترین اروپایی ها و امریکایی ها هستن خدایی که در هه چیز از همه نظر بهترین هستن تو این مورد هم همینطور بهترین هستن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. hssn

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    از تعصب نیست حرفم ولی خب دوام تویوتا اینجاها مشخص میشه…

    موافقم 57
    مخالفم 8
    1. کیان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      پدرام و فیکاش و … رفتن گل بچینن

      موافقم 27
      مخالفم 20
      1. hssn

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (477 ديدگاه)

        اگ یکی تعداد کامنتاش کمه نباید بگی فیکه:/ خودتم یه روزی کامنتات همینقد بوده دیگه ، نبوده؟
        خودت یهو با صدتا کامنت سابقه شروع کردی؟ نه خب ، اگه امریکایی ها خوب باشن میگم خوبن
        اگه اروپاییا خوب باشن میگم خوبن ، الانم که دیگ دوام ماشینای تویوتا یچیز ثابت شدس واسه همه

        موافقم 20
        مخالفم 10
      2. محمد

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (226 ديدگاه)

        عکس سکویا رو اصلاح کنید

        موافقم 14
        مخالفم 2
      3. Hadi

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        ماشاالله دوام و کیفیت ?
        هر جا نامی از دوام و اطمینان و کیفیت هست نام تویوتا می‌درخشد ???
        همچنین امریکایی ها هم از نظر دوام خوبن ولی با ژاپنی‌ها مخصوصاً تویوتا فاصله دارن…
        320 هزار تا که چیزی نیست مقالش تو همین پدال بود که لکسس LS نسل اول 1.6 میلیون کیلومتر کار کرده بود!
        اونم فقط با تعویض لاستیک و سرویس های دوره ای و فقط یکبار تعویض اگزوز…
        واقعاً تویوتا و لکسوس سگجون ترین ماشین های دنیا رو با قیمت مناسب میسازه…

        موافقم 32
        مخالفم 7
        1. Hadi

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          انتخابم تو این لیست اول تویوتا آوالون هستش بعد لندکروزر…
          آخرش نفهمیدم لندکروز یا سکویا کدومش بزرگتر و گرون تره؟

          موافقم 22
          مخالفم 5
      4. امیرحسین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        هه?از کره و آلمان هیچی نیست،هیییییچچچچیییی.
        حالا از آمریکا هست ولی از فرانسه و انگلیس هم نیست،از ایتالیا هم همین طور.فقط تویوتا رو نگاه کنید که چه همه داره!!!!!تویوتا داره کم کم کل ۱۰ ماشین اول با دوام جهانو تسخیر و ماله خودش میکنه.
        تویوتا.

        موافقم 16
        مخالفم 23
        1. Iman99

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          وقتی به روشن فکری و عقل سلیم رسیدی به حرف من می رسی که
          برتری در همه چیز از همه نظر با اروپایی ها و امریکایی هاست که از همه نظر در همه چیز برترین و بهترین خدایی هستن

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. R@m!n

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    پرچم آمریکا و ژاپن بدجوری بالاس

    موافقم 30
    مخالفم 1
    1. امیرحسین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (444 ديدگاه)

      دقیقا رامین جان،فقط هم هین دو تا.
      اول ژاپن بعد آمریکا.
      آلمان،انگلیس،ایتالیا،فرانسه،کره(روسیه و چین که حالا هیچی)،هیچی ازشون نیست.
      تویوتا با اختلاف خیلی زیادی اوله.
      بعد شورولت،بعدش فورد و آخر هم جی ام سی؛فقط همینا.

      موافقم 13
      مخالفم 14
  4. Hamid3x

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (397 ديدگاه)

    تو دوام عملکرد و قابلیت اطمینان

    تویوتا و دیگر هیچ

    موافقم 36
    مخالفم 10
    1. Mohammadreza

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      تویوتا به تنهایی 6 خودرو تو لیست داره
      بقیه خودروسازان دنیا رو هم 4 تا
      به عبارت دیگه
      منو تویوتا ، شما همه :)

      موافقم 35
      مخالفم 11
      1. Amir Machine

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        البته اونا بقیه خودروسازان دنیا نیستن!!
        همه‌شون آمریکایی هستن و سه تاش هم مال جنرال‌موتورز!!

        موافقم 23
        مخالفم 4
    2. Kato

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (449 ديدگاه)

      فقط تویوتا

      تویوتا خدای خودرو جهان

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        خدای خودرو جهان و خدایی و بهترین از همه نظر در همه چیز اروپایی ها و امریکایی ها مثل بنز و فورد و … هستن که از همه نظر در همه چیز خدایی بهترین هستن…

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. iman

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    طرفدار تویوتا نیستم ولی تبریک میگم به تویوتا. پدر خودم دو مدل از تویوتا داشته و به معنای واقعی کلمه جان سختی و دوام اونا رو از نزدیک دیدم و شکی ندارم

    موافقم 28
    مخالفم 1
  6. Benz309 1974

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    والا من پراید ۴ و نیم میلیون کیلومتر کارکرده هم دیدم خودم داشتم شاخ در میاوردم البته پراید کره ای منتاژ بود که کیفیت اون از داخلی ها بیشتره

    موافقم 19
    مخالفم 16
    1. Farzad

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      مطمئنی ۴و نیم میلیون کیلومتر بوده ؟! چون این عدد اصلا تو صفحه کیلومتر پراید جاش نمیشه !
      شاید ۴۵۰ هزارتا بوده .
      رکورد پراید یک میلیون کیلومتر هست مال بهزاد ذوالفقاری ( البته همون ۹۹۹۹۹۹ کیلومتر : )
      که اونم مطمئنا با تعویض قطعات زیادی همراه بوده .

      موافقم 29
      مخالفم 6
      1. Benz309 1974

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        منم مونده بودم آخه عددش 7 رقمی بود.

        موافقم 11
        مخالفم 5
    2. حسین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پراید بابام حدود ۳میلیون کیلومتر راه رفت.

      موافقم 3
      مخالفم 22
      1. SRT

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (606 ديدگاه)

        البته اون سه میلیون ک میگی فک کنم قیمت ماشین بووده نه کارکردش

        موافقم 23
        مخالفم 1
        1. Hamidreza

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          نه SRT
          پراید یکی از فامیلامون 3.2 میلیون کیلومتر کار کرده ( خیلی قدیمیه از اون کره ای هاست …) هنوزم داره ازش استفاده میشه …

          موافقم 2
          مخالفم 7
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    علی بخردی یه رنجرور تمیز مدل ۲۰۰۳ سفید رنگ نشون میداد که دوستش خریده بود حدود ۳ هزار دلار و میگفت اگر مثلاً فقط و فقط سیستم تعلیقش خراب باشه حدوداً ۴ هزار دلار در میاد که از قیمت خود ماشین بیشتره !

    یه لندکروز مدل ۲۰۰۳ دیروز تو یه پیج عربی میدم که به دلار آمریکا حساب کرده بود حدود ۲۳ هزار دلار با اینکه حتی شیشه‌هاشم دستی بود !

    حرف بزنیم متهم میشیم به متعصب بودن ، اما خداوکیلی کدام خودرویی در جهان به پای ژاپنی‌ها و بخصوص تویوتا میرسه که اینقدر با جیب انسان سازکار باشه و در تمام زمینه‌ها معقول باشه از سواری خوب گرفته تا کیفیت متریال عالی و نگهداری ارزش خودش و از همه مهمتر کارآمد بودن در تمام شرایط !!!

    به حق که تویوتا ساخته شده برای تمام نهادها و سازمان‌ها و مردم جهان .

    موافقم 29
    مخالفم 22
    1. amirmohammad

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (212 ديدگاه)

      امیدوارم بقیه حرف های علی و وحید بخردی رو هم قبول داشته باشی راجع به تویوتا چون زیاد صحبت کردن راجع بهش
      رنجروور هم یک برند لوکس هست و برند لوکس اسمش روشه و قطعاتش گون هست که همون سیستم تعلیق رنجروور که گفتی نتیجش کیفیت سواری با اختلاف فاحش بهتر نسبت به تویوتا هست.البته مقایسشون اشتباهه ولی چون گفتی اینو میگم.
      متریال عالی هم که میگی عجیبه چ.ن تو همه بررسی یکی از نقاط ضعف متریال کابین نه چندان خوب بود نمونش کمری که تو پدال هست مطلبش

      موافقم 19
      مخالفم 9
      1. علی

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        لطفا تا اخر بخونید.
        من اصلا قصد ایجاد تنش ندارم اما وقتی که علی بخردی ودوستش وحید lx5702020 lexusرو بررسی میکردن توماشین فقط یه دونه جای usbپیدا کردن که اونم به زور پیداشد و خودش میگفتن این کاررو کردن که خراب نشه.
        البته تویوتا واقعا دوام عالی داره و خوبه و برای خریداراش میتونه کم خرج باشه.
        تو قسمت علایق هم هرکی سلیقه خاص خودش رو داره .
        یکی طرفدار المان ٬یکی دیگه طرفدار ژاپن ودیگری هم طرفدار امریکاست که سلیقه همه قابل احترامه.

        موافقم 25
        مخالفم 2
    2. ??Amin_sto??

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      نوید ، اینکه تویوتا با کیفیت ترین و بادوام ترین خودروهای جهان رو می سازه تعصب نیست واقعیته !
      و به همین دلیل هم هست تویوتا بزرگترین و پر فروش ترین خودروساز دنیا شده
      شاید بعضی ها طرفدار تویوتا نباشند اما باید این رو بدوند که حقیقت قابل انکار نیست و تویوتا یکی از معتبرترین خودروساز های جهانه !

      موافقم 22
      مخالفم 8
    3. محمد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اگه علی بخردی مرجعه که .تویوتا تکنولوژیه تمام خودرو هاش فسیله ?

      موافقم 7
      مخالفم 5
    4. Ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (37 ديدگاه)

      متهم که میشی چون وقتی حرفی بدون تحلیل و فکر و عقلاتیت زده شه همینطورم میشه اگه میگی تویوتا اینجوریه و فلانه این سلیقه شماست نه اینکه از روی اون بخوای نتیجه گیری کنی یا بگی بهتربن چون خودروسازای آلمانی و امریکایی هم هست که از هر نظری بهتر از تویوتا و خودروسازای ژاپنی هستن
      تو همین لیست مثلا یه لندکروز رو میبینی و یه آمار جزئی از روش یه نتیجه گیری کلی میکنی که اینم اشتباهه چون مثلا لندکروز رو در نظر بگیری شاسی بلند هایی خیلی بهتر از لندکروز هستن مثل مرسدس جی ۵۰۰ آفرودر و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی که از همه نظر هم بهتر هم آفرود هم برتری تو همه زمینه های دیگه حتی بزرگتر و سنگین تر هم هستن
      در مورد این لیست هم که همه چیز مشخصه بیشترشون شاسی بلند های با پلتفرم قدیمی بدنه روی شاسی هستن که بخاطر ساده و قدیمی بودن بعد از سالها تولید مسلما متناسب با این لیست هستن تویوتا هم که سبکش اینه و چیز عجیب غریبی نیسیت چون برتری چیزایی بود که بالاتر درموردشون گفتم.

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. حسین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1087 ديدگاه)

        اولا فورد رپتور و رم چه ربطی به لندکروز دارن؟
        دوما قیمت g500 رو هم یه نگاه بنداز.
        سوما در بررسی 2018 موتوترند لندکروز گزینه بهتری نسبت به رانگلر و g انتخاب شد.
        چهارما آمریکایی ها در چه فاکتوری بهترن؟ اگه بهترن چرا ژاپنی ها تو آمریکا پر فروش ترن؟
        قبلا هم یه کامنت برات گذاشتم ده مورد اسم بردم و برای هیچکدوم جواب نداشتی چون بدون عقلانیت نظر میدی.
        اگر حرف تکنولوژی باشه باید بری کانسپت ها رو نگاه کنی که در سال های اخیر پیشرفته ترین کانسپت هارو تویوتا داشته. حداقل آمریکایی ها در مقابلش حرفی برای گفتن ندارن.
        اما مثال از پیکاپ ها آوردی. باید بگم تویوتا تاندرا طبق آمار و مستندات ماشین خوش فروشیه.
        تویوتا تاکوما هم پر فروش ترین پیکاپ میدسایز آمریکاست. واقعیت با توهمات و ترشحات ذهنی شما 180 درجه تفاوت داره جناب مالتی اکانت.

        موافقم 12
        مخالفم 13
        1. Amir Machine

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          اولاً کی گفته تو بررسی سال 2018 موتورترند لندکروز برنده شد؟ تو اون رقابت اصلاً لندکروز نبود، نسخه لوکسش یعنی لکسس LX بود که سوم شد و رانگلر پیروز شد
          دوما کجا ژاپنی‌ها تو آمریکا پرفروش‌ترن؟ تو لیست 20 ماشین پرفروش سال 2020 بازار آمریکا، 10 تا آمریکایی بود 10 تا ژاپنی، یعنی دقیقاً مساوی، تو بخش آمار فروش شرکت‌ها هم که جنرال موتورز پرفروش‌ترین خودروساز آمریکاس
          سوما از کدوم تکنولوژی حرف میزنی؟ تویوتا تو بحث سیستم‌های خودران، ماشین‌های الکتریکی، پلت‌فرم‌های الکتریکی و باطری‌ها اصلاً حرفی برای گفتن داره؟ احتمالاً میدونی که کادیلاک و تسلا بهترین سیستم‌های خودران دنیا رو دارن، از طرف دیگه، خود هوندا برای ساخت ماشین‌های الکتریکی دست به دامن جنرال موتورز شده و میخواد از پلت‌فرم و باطری‌های اولتیوم GM استفاده کنه
          چهارما، تاندرا ماشین خوش فروشیه؟ ببخشید تو بازاریی که فورد و جنرال موتورز سالی 800 هزارتا وانت فول سایز میفروشن، فروش 100 هزارتایی تاندارا بیشتر شبیه جوکه
          پس باید بگم واقعیت با توهمات خود شما هم خیلی تفاوت داره

          موافقم 14
          مخالفم 12
        2. Amir

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          تویوتا تکنولوژیش از آمریکایی ها بهتره؟؟ یکی از اصلی ترین دلایلی که استهلاک نداره اینه که حداقل تکنولوژی دارن ماشیناش

          موافقم 9
          مخالفم 8
        3. حسین

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          جناب amir machine
          خوبه مقالش توی همین پدال هم هست. اگه اشتباه نکنم با عنوان سرباز آخر الزمان که لندکروز رو به عنوان رتبه اول انتخاب کرد.
          دوما تویوتا تو زمینه الکتریکی حرفی واسه گفتن نداره؟ این جوک رو جای دیگه نگی امیر جان. حتما میدونی در زمینه هیدروژنی هم تویوتا پیشتازه و همینطور در زمینه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبرید و الکتریکی. و بذار باطری های حالت جامدش که با همکاری پاناسونیک ساخته میشه بیاد اون وقت عیار جنرال موتورز که به زور وام های سنگین دولتی سرپا مونده، در بحث خودروهای الکتریکی مشخص میشه.

          راجع به هوندا هم بحث نتونستن نیست بحث اقتصادیه که خود مدیرعامل هوندا هم به وضوح اعلام کرد خودروهای الکتریکی فقط پلی به سوخت های جایگزین هستن (به همین دلیل حاضر به سرمایه گذاری سنگین در این بخش نشده) . و گرنه هوندا با اون عظمت و اون همه افتخارات از جمله در فرمول یک و موتو gp کجا، جنرال موتور کجا.
          همین هفته قبل بود پدال مطلب گذاشت راجع به ماشین هایی که در زمان کوتاهی فروش میرن، قبلا هم مطالب زیادی بوده که توی همشون تاندرا به عنوان یه ماشین خوش فروش ذکر شده بودتاندرا چه به صورت صفر چه دست دوم بسیار خوش فروشه (در زمان کوتاهی فروخته میشه) و البته خوش فروش بودن با پر فروش تر بودن فرق داره. تاندار جزو محصولات اصلی تویوتا نیست و تیراژ تولیدش هم کمتره و با این حال مطابق تمام مقالات به راحتی فروش میره. پس لطفا درست بخون و فکر کن بعد نظر بده. سرچ کن اگه اشتباه بود اونوقت با نظرات چیپ و ناشی از توهم و خیال ریپلای بزن عزیز

          موافقم 13
          مخالفم 9
        4. Ali

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (37 ديدگاه)

          کاربر حسین
          اول برو مشخصات مرسدس بنز G500 4 × 4² یه نگاهی بنداز بعد تفاوتش بانسخه معمولی اون رو ببین تا بفهمی مدل آفرودرش با اکسل پرتال و چرخای نظامی چقدر برتری کاملی داره و بالاتر از مدل معمولی اونه حتی پهن تر و سنگین تره با بیش از ۳ تن وزن سیستم آفرودش و موتور و گیربکس و کلا از همه نظر هم خیلی بهتر از لندکروزه ضمن اینکه خیلی مدل های مختلفی هم داره مثل g300 cdi که رقیب مستقیمش لندکروز سری ۷۹ حساب میشه که در همه موارد از هر نظر مرسدس برتره و خودروی نظامی منتخب اکثر کشور های جهانه.
          در مورد توندرا هم که اگه با شرایط یکسان در نظر بگیریم مدل توندرا تی آر دی پرو قابل مقایسه با رم تی آر ایکس نیست چون رم تی آر ایکس هم از همه نظر بهتره هم عرض اون بیشتره هم بزرگتره و هم سنگین تره با موتور همی بسیار توانا و کلا از همه نظر بهتره اینم تو مقایسه ها مشخصه.
          در مورد تاکوما هم برو مقایسشو تو یوتیوب ببین که با جیپ گلادیاتور مقایسه شدن از همه جهات تو شرایط آفرود سخت که جیپ گلادیاتور از همه نظر بهتر بود.
          از مقایسه مستقیم هم که باشه هامر اچ تو از همه نظر بهتر از لندکروزه و لندکروز کوچیکه دربرابرش و هامر مثل یه غوله مقابلش و بزرگتر و سنگین تره کلا پتانسیل و توانایی مهمه که هامر هم از هر نظری برتره.
          مگر جایگزین جیپ باشه که بهتر از خود جیپ باشه که اونم هاموی که یه مدل نظامیه.
          در مورد تکنولوژی و کانسپت هم که نگو چون ژاپن مثل نوچه و پادوی امریکاس کلا همه چیزش. اگه اطلاعاتی نداری برو درمورد توانایی های صنایع تعیین کننده ٫های تک٫ مطالعه کن تا گوشی بیاد دستت علاوه بر اون صنایع نظامی و هوا فضا که تعیین کنده برتری هستن خود هایپر کار هیدروژنی امریکایی xp-1 که یه کانسپت بود و بعدا تصمیم به تولیدش هم گرفتن به تنهایی کل ژاپن رو می ارزه از بس که پیشرفتس و تکنولوژی بالایی داره حتی همین فروش تویوتا هم جز برنامه خود امریکاس و این تصمیم خودشونه من اینهارو نمیگم که بخوام دفاع کنم یا طرفداری کنم ازش نه واسه اینه که شما حقایق پشت پرده رو نمیبینید و فقط ظاهر کارو میبینید و گول میخورید.
          درمورد بیانیه ۱۳ بندی شما هم که عین همون ۱۳ بند رو جوابشو دادم و حتی ثابت هم کردم که مواردی که شما استناد کردی اشتباهه و معیار و ملاکی نیستن ولی ۱۳ بندی که در جواب گفتم هم معیار و ملاک بودن و هم ثابت کننده برتری آلمان و امریکا نسبت به ژاپن از همه نظر و هم اینکه وابستگی ژاپن به امریکا بودن ولی دیگه اگه شما بخوای چشمتو رو حقایق ببندی و مثل کبک سرت رو زیر برف کنی دیگه مقصرش خودتی حالا هرچی بیایی و توجیه غلط کنی خودت رو پیچوندی.

          موافقم 4
          مخالفم 10
        5. Amir Machine

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          من به هیچ‌عنوان نمیخوام بگم مثلاً خودروسازی آمریکا از ژاپن بهتره و از این حرفای مفت چون هرگز با قاطعیت نمیشه گفت فلان کشور بهترین خودروساز دنیاس، هر کشوری برتری‌های خاص خودشو داره اما کاملاً مشخصه که نظرات شما فقط و فقط از روی تعصب هست و نمیخوای برتری‌های رقیب رو ببینی، اینو بارها در کامنت‌هایی که هیچ منطقی ندارن نشون دادی

          اون مطلب سربازان آخرالزمان مال سال 2016 بود نه 2018، تو رقابت 2018 رانگلر برنده شد

          بله در حال حاضر تویوتا در زمینه الکتریکی هیچ حرفی برای گفتن نداره، دقت کن چی نوشتم، الکتریکی، نه هیبریدی و هیدروژنی، فعلاً دور دور الکتریکی‌هاس، بذار فلان باطری بیاد و اینا حرف نشد، اگه به این باشه که تا اون موقع GM بیست تا ماشین برقی جدید داده بیرون و نصف بازار الکتریکی‌های آمریکا رو گرفته، تو سیستم‌های خودران هم که جنرال موتورز و تسلا کجا، تویوتا کجا!!!!

          فعلاً هم همه شرکت‌ها دارن رو الکتریکی سرمایه‌گذاری میکنن و آینده رو الکتریکی میدونن، اینکه هوندا میخواد خلاف این جهت شنا کنه و دست به دامن GM شده دیگه مشکل خودشه

          بعد GM با وام سرپا مونده؟!! خدایی اینو جایی نگو، یه نگاه به آمار درآمد و سود GM تو سال‌های اخیر بندازی خواهی دید که سال به سال افزایش سود چشمگیری داشته و الان در بهترین شرایط از لحاظ سوددهی قرار داره

          تاندرا هم گیریم اصلاً خوش‌فروش‌ترین ماشین بازار، وقتی تو بازار میلیونی، فقط سالی صد هزارتا میفروشه یعنی سود ناچیز، سود با فروش بیشتر بدست میاد نه با فروش زودتر!

          بنظرم بهتره کمی از تعصبت کم کنی تا بهتر بتونی واقعیت‌ها رو ببینی و جوری نگی هوندا کجا جنرال موتورز کجا که انگار داریم یه شرکت چینی رو با هوندا مقایسه میکنیم

          موافقم 7
          مخالفم 4
        6. حسین

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          امیر جان من تعصب ندارم، اون که قیمه هارو می ریزه تو ماستا و میاد رم trx رو با لندکروز مقایسه می کنه با نظراتش تعصب بقیه رو می کشه بیرون. کم مونده طرف دو روز دیگه بیاد بگه شتاب ماستنگ از لندکروز بیشتره

          موافقم 8
          مخالفم 3
        7. Ali

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (37 ديدگاه)

          حسین پسر خوب وقتی چیزی که خودت خوندی رو هم داری اشتباه برداشت میکنی خب معلومه با همین فرمون بری جلو بقیه حرفات هم مثل همین بصورت تصاعدی غلط از آب درمیاد.
          باز خوبه اسم توندرا تی آر دی پرو رو کنار رم تی آر ایکس آوردم و گفتم که از جهت سگمنت و فلسفه تولید مثل همن ولی رم تی آر ایکس از همه جهت بهتره ضمن اینکه خودشون میدونن وقتی به پای تی آر ایکس نمیرسه قیمتش رو کمتر در نظر میگیرن تا فروش بره.

          موافقم 6
          مخالفم 5
        8. حسین

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          Ali
          این من نیستم که میپیچونم این شما هستی که می پیچونی.
          مقایسه فورد رپتور با لندکروز!!
          مقایسه بنز g500 با اون قیمت با لندکروز
          مقایسه هامر که کاربرد نظامی داره با لندکروز. هرچند لندکروز جواب خودش رو در عمل پس داده، شما اگه یه جا یه آفرود واقعی پیدا کردی که کارش توی خاکی باشه ( از جمله مستندسازها) و آفرودر آمریکایی داشته باشه اونوقت بگو کدوم بهتره. همشون تویوتا یا نیسان یا لندروور دارن نه جیپ یا هامر یا فورد!!!!

          ژاپن پادوی آمریکاست???ببخشید ولی پیچ رینگ lfa کل صنعت خودروی آمریکا رو میذاره تو جیبش برو ببین فقط در ساخت بدنه این ماشین چه فناوری هایی بکار رفته.هر وقت تونستن خودروهای هیدروژونی رو از کانسپت های دور از تولید بیارن روی خط تولید (کاری که ژاپنی ها سال 2009 انجام دادن).
          بزرگترین قطعه سازهای صنعت خودرو هم ژاپنی و آلمانی هستن. که فکر نکنم نیاز به اسم بردن داشته باشه.
          در نهایت وقتی خواستی اسم آمریکا رو بیاری یادت باشه همشون اروپایی، آسیایی و آفریقایی هستن که مهاجرت کردن به آمریکای شمالی. در واقع می تونم آمریکا رو با تیم ملی قطر مقایسه کنم تیمی که از بازیکنایی با ملیت های مختلف تشکیل شده.
          تو همون صنایع های تک هم ژاپنی ها از جمله kawasaki جزو تامین کنندگان قطعه برای خود آمریکا به حساب میان. سعی کن قبل حرف زدن فکر کنی

          موافقم 10
          مخالفم 4
        9. حسین

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          رم و f150 که محصولات کلیدی برندهاشون به حساب میان با تاندرا مقایسه می کنی و بر اساس منطق اشتباه شروع به نتیجه گیری های غیر عقلانی می کنی؟
          پس من هم میگم سدان های ژاپنی اینقدر قدرتمند بودن که باعث شدن سدان های آمریکایی مثل فورد فیوژن و شورلت مالیبو از خط تولید خارج بشن چون دیگه قابلیت رقابت با سدان های ژاپنی رو نداشتن و با قاطعیت سدان های ژاپنی بهتر بودن. در بحث خودروهای لوکس هم که کادیلام و لینکلن شکست بسیار بسیار تحقیرآمیزی رو میخورن در برابر تمام رقبا از ژاپنی تا آلمانی

          موافقم 6
          مخالفم 4
        10. حسین

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          جناب Ali گرید حرف شما بالا بود؟ بیخیال عزیز اینجا سایت تخصصیه نه پیج اینستاگرامی این بازی هارو بذار کنار. جنابعالی تمام کامنت هات اینه که فلان پادوی فلانه، فلان به کل صنعت فلان می ارزه، نه من. من فقط باهات مقابله به مثل کردم.
          من کی حرف نژاد پرستانه زدم؟ این خود شما هستی که نژاد پرستانه حرف میزنی نه من. زیاد آمریکا آمریکا کردی بهت یادآوری کردم که همشون مهاجرن. پس حرف توی دهن من نذار.
          همین که لندکروز رو با وانت پراید قیاس می کنی مشخصه گرید اطلاعاتت چقدره دیگه الکی فیلم بازی نکن عزیز. استفاده از لندکروز دلایل بسیار گوناگونی داره نه صرفا فراوانی یا وجود تعمیرکار. به هرحال خودروسازهای آمریکایی اگه در توانشون بود در اون رنج قیمتی همچین آفرودری بسازن مطمئن باش این کار رو می کردن.
          اما مثال زدی از هایپرکار آسپارک که باید من هم بگم که البته قبلا هم گفتم کوروت عزیز آمریکا هم از روی nsx ساخته شده. ضمنا مگر شما نبودی که گفتی از تامین قطعه حرف نمیزنی؟ پس این چه مثالی بود؟ شرکت هایی مثل danecca فقط تامین کننده قطعه هستن و این بیانگر تکنولوژی نیست. می بینی گرید حرفات در چه حدیه جناب Ali? چقدر تناقض داری توی حرفات.

          حالا شما میخوای آمریکایی پرست باش خوب باش به ما ربطی نداره، ولی اینجا سایت لطیفه گویی نیست دوست عزیز.
          راجع ب صنایعی از جمله kawasaki هم خودت میتونی تحقیق کنی که اتفاقا در حوزه همون صنایع های تک هم حرف برای گفتن دارن و تعداد زیادی از شرکت های general trading ژاپن که در بسیاری از حوزه ها فعالیت دارن. دنیا اونجور که شما توهم میزنی نیست دوست عزیز. از نظر صنعتی ژاپن از آلمان جلوتر و کشور پیشرفته تری به حساب میاد چون در حوزه های گسترده ای فعالیت داره که آلمان در چنین حوزه های فعالیتی نداره از های تک گرفته تا غیره. و از نظر صنعت و تکنولوژی هم وابستگی به آمریکا نداره، در واقع مزیت آمریکا اقتصاد قدرتمندتر هست و گرنه در حوزه فناوری کشورهایی مثل ژاپن مطمئن باش وابستگی ندارن.

          حرف از پیشرفت میزنی در حالی که هنوز نمیدونی در صنعت خودرو ژاپنی ها بیشترین پتنت هارو ثبت می کنن، در صنایع الکترونیک و الکتریکی هم باز ژاپنی ها و کره ای ها بیشترین فعالیت و بیشترین اختراعات رو دارن. وقتی کم میاری سفسطه می کنی، بحث رو میپیچونی به high tech. ? از لندکروز و تاندرا شروع می کنی می رسونی به هوافضا و صنایع هسته ای و صنایع مادر و صنایع های تک. مرغت هم یک پا داره.

          #دشمن جهل ندانستن نیست بلکه توهن دانستن است.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        11. امیررضا

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (45 ديدگاه)

          مثلا تسلا از همه ی ماشینا روی هم بهتره آقایان خودبین!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        علی آقا ما از یه آمار نتیجه گیری نمیکنیم
        از واقعیات و تجربیات نتیجه میگیریم
        تویوتا با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین و سگ جون ترین برند خودروسازی جهانه
        کمری های تاکسی با کارکرد میلیونی
        هایلوکس ها و وانت لندکروزایی که درگیر جنگ تو خاور میانه هستن ( هر ماشینی نمیبرن جنگ ، چون شوخی نیس و بحث نظامی وسطه )
        ماشینای اکثر سازمان های نظامی تویوتا هست
        تنها ماشینی که اعراب بر میدارن میبرن آفرود لندکروزه ، چون ماشین دیگه ای با اون آفرود وحشیانه و اون گرما دووم نمیاره
        صحراهای آفریقا پر لندکروز ، چون ماشین خراب شه طرف باید فاتحه خودشم وسط بیابون بخونه
        خلاصه تویوتا استهلاک و خرابی کم رو به خریدار هدیه میده و این خیلی فاکتور مهمیه
        این درسته که ماشینای زیادی هستن که آفرود بهتر از لندکروز دارن اما کدومشون آفرود خوبی رو در کنار دوامی مثل دوام تویوتا و قیمت مناسب اون میده ؟
        کسایی که تجربه آفرود دارن میدونن کیفیت و قابلیت اطمینان ماشین خیلی خیلی مهمه ، واسه همین لندکروز یکی از بهترین هاست

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. Ali

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (37 ديدگاه)

          Amir جان اصلا این حرف اشتباه که بگی تویوتا فلانه و تویوتا اینجوری این اصلا قابل استناد و معیار و ملاکی نیست که بخوای ازش صحبت کنی همونطور که amir machine هم گفت حرف بی ارزشیه که گفته شه تویوتا فلانه و طرفداری بی منطق و تعقل. اینکه هم دیدی دست داعش بوده و تو افریقا هست دلیل نمیشه از روش نتیجه گیری کنی این نظر شخصی خودته و مورد پسند و مطابق سلیقه خودت یا افرادی که این اولویت مد نظرشونه خیل زیادی از مردم هم چون از وضع اقتصادی مناسبی ندارن مطابقش خودرو انتخاب می کنن تویوتا هم سبکش اینه ولی دیگه کسی نمیاد تعجب کنه بگه خب عجب این تویوتا ۳۰۰ تا کار کرد و مخش هنگ کنه معیار و ملاکی هم نیست دیدگاهی که هست باید با تحلیل باشه و تعقل همچنین عمیق باشه و وسعت نگاه هم وسیع نه سطحی نگر و موضعی پس اصلا نمیشه مطلق نتیجه بگیری بگی تویوتا اینه که نیست چون از دیدگاه کلی و سطح پیشرفتگی و تونایی ها و ملاک ها و معیار های برتری هم که باشه خود آلمان یا امریکا از هر نظری بهتر و در سطح خیلی بالاتری از تویوتا و ژاپن هستن ضمن اینکه مرسدس جی واگن و هاموی نسخه های مختلف نظامی زیادی دارن که علاوه بر اینکه تو ارتش خیلی از بهترین کشور ها بطور تخصصی استفاده میشن از هر نظری هم بهتر از لندکروز و تویوتا هستن وهم دوام و سگ جونیشون خیلی بیشتره ولی اکه شما بخوای با یه آمار جزئی یه نتیجه گیری کلی کنی این دیکه اشتباه خودته.

          موافقم 1
          مخالفم 7
        2. Amir

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (237 ديدگاه)

          تقصیر تویوتاس که جوری با کیفیت و با دوام میسازه که قابل باور نیست

          موافقم 8
          مخالفم 4
        3. Ali

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (37 ديدگاه)

          جناب حسین اگه چیزیایی که گفتم رو میگرفتی دیگه دوباره حرفای اشتباهت رو تکرار نمیکردی
          از خود پیچ چرخ ال اف ای که مثال زدی بگم که بدونی از رو هوا حرف نزنی همین قطعه که یه آلیاژ فلزیه رو برو بپرس ببین بهترین سوپر آلیاژ های جهان دست کیه تکنولوژی یا تکنولوژی ٫های تک ٫ که تو صنایع مثال های مختلفی هست که دستیابی بهشون سخته و کار هر کسی نیست اونایی که در اختیارشون دارن انگشت شمار هستن که بیشتر این پیشرفت های تعیین کننده که ملاک و معیار برتری هستن دست آلمان یا امریکا هستن.
          درمورد استفاده تو حیات وحش و مستند راز بقا هم وقتی تو افریقا مثل پراید تویوتا وانت ها ریخته اونجا قطعاتش هم زیاد هست چرا برن آفرودر بالاتری انتخاب کنن اتفاقا بدلیل پشتیبانی فنی و وجود قطعات و تعمیرکار از تویوتا استفاده میکنن وگرنه معلومه که اگه به مقایسه باشه هاموی یا هامر نسخه غیر نظامی از همه نظر بهتر و بالاتر از لندکروزه ولی اون یه خودروی آفرودر حرفه ای و سطح بالاتره و به راحتی در دسترس نیست بعد شما میای در دسترس بودن رو معیار و ملاک قرار میدی؟؟ متاسفم گرید حرفی که من زدم در سطح دیگه ای بود که شما ظاهرا متوجه نمیشید.
          درمورد خود کشور ها من به مردمش چیکار دارم که کی توش زندگی میکنه حرف من پیشرفت های تعیین کننده که باعث برتری میشن که مثل یک پلتفرمه که در قالب اون بقیه سیستم ها توش شکل میگیره و نتیجه اون باعث برتری میشه ولی ظاهرا شما از نژاد پرستی حرف میزنید شاید هم تمایلات نژاد پرستانه دارید که رو این موضوع تکیه کردی شما اول باید بری تفاوت تعصب و نژاد پرستی رو با دیدگاه آینده نگرانه و مبتنی بر پیشرفت و علم رو متوجه بشی.
          از همین مثالت واسه پیچ چرخ ال اف ای میشه متوجه شد که در چه حدی فکر میکنی پیشنهاد میکنم بزرگتر و فکر شده تر نظر بدی و به دیگران توهین نکنید.
          درمورد هایپر کار پیشرفته امریکایی هم که معرفی هم شده مطلبش تو پدال هم بود شما ندیدی اینم لینکش
          https://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%86-xp-1/
          این میتونه یه چیزی باشه که بشه مثالش زده نه مثال پیچ چرخ که یه حرف بچه گانس خود همین هایپر کار کل تویوتا و ژاپن رو میزاره تو جیبش چیزی که بیش از ۱۰ سال روش با تکنولوژی های پیشرفته کار کردن با موتور الکتریکی بدون وزن توضیحاتش هست نیازی به گفتن نیست باتری های سوپر کاپاسیتور یا ابر خازنش چیزیه خیلی بالاتر از باتری حالت جامد تویوتا که خودشو کشت روش کار کنه هنوزم نهایی نشده و خیلی مثالای دیگه که تو موبینی و من پیچش مو.
          یا مثلا هایپر کار الکتریکی ژاپنی که تقریبا همه چیزش از شرکت های اروپایی یا امریکایی کرفته شده حتی شاسی مونوکوک فیبر کربنی اون از یک شرکت ایتالیاییه بحثش قبلا هم بود موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
          اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
          گیربکس مال فرانسه.۳mo
          باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
          سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!
          درمورد کاوازاکی و تامین کننده قطعه هم قبلا گفتم سطح پایین و بازاری و تجاری نباید فکر کرد چون من در مورد سطح بالای پیشرفت و تکنولوژی حرف میزنم نه قطعه ساز و شرکت های معمولی اتفاقا تولید قطعات امر طبیعیه ما تو ایرانشم از شرکت هپکو قطعاتی داریم که واسه سرن ( مرکز تحقیقات پیشرفته هسته ای در سوئیس ) قطعه تولید کرده ولی این با اینکه به کشورم افتخار میکنم خوبه ولی کافی نیست و کمه. در کل آرزوی موفقیت میکنم واسه شما.شب و روزگار خوش.

          موافقم 4
          مخالفم 3
    5. ADAK

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      علی بخردی که آلمانی باز و بی ام و بازه دو آتیشه اس الان برات شده رفرنس ؟؟!!
      خوبه یه بند داره در مورد تویوتا پیرزنی حرف میرنه :-)

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Iman99

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بحث اضافه نکنید بهترین پیشرفته ترین
        و باهوش ترین و با اخلاق ترین و در کل خدایی بهترین از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد بطور مطلق اروپا و امریکا و در کل آلمانی ها و اروپایی ها و امریکایی ها هستن که خدایی بهترین ازهمه نظر هستن در همه چیز هستن
        تو تکنولوژی پیشرفته ترین هستن و بیشترین اختراعات هم دارن در هنر مهندسی و الی ماشالله در همه چیز بهترینش هستن و بقیه هر کاری کنن هم به گرد پای اینها هم نمی‌رسند

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. ایران

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    حالا بیاین بگین اطمینان و دوام تویوتا یه افسلنه است

    موافقم 16
    مخالفم 4
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    خودم به شخصه عاشششششق اتاق ۱۰۰ لندکروزر مشکی هستم ، خیییییلی خوبه لامصب با موتور ۴/۵efi دنده دستی ❤

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. REVO

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      دو باکِ دو زاپاسه?

      موافقم 12
      مخالفم 1
  10. حمید رضایی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    اگر وانت های ژاپنی نبود خیلی از گروه های تروریستی هم نبودن :)))

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. REVO

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      اگر میخواهی جنگ در خاورمیانه تمام شود به آنها هایلوکس نفروشید!

      موافقم 26
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ناوگانشون فلج میشه ??

        موافقم 15
        مخالفم 0
    2. Benz309 1974

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      چه ربطی داره با هایلوکس نیان با تانک میان .

      موافقم 3
      مخالفم 19
      1. حمید رضایی

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (73 ديدگاه)

        تانک کجا بود؟
        قیمت تانک میلیون دلاریه

        موافقم 11
        مخالفم 2
      2. Amir

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        داداش ارتش ملی کشور نیستن که تانک داشته باشن
        بالاخره باید پولی باشه
        اگرم بودجه داشته باشن باید از یه جایی بخرن ، فروشنده های تانک هم به شدت تحت نظارت هستن و به هر کسی تانک نمیفروشن چه برسه گروهک های تروریستی !
        ولی وانتی مث هایلوکس یه گزینه ارزون و در دسترس واسه خرید هست.

        موافقم 13
        مخالفم 1
    3. Roham

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (727 ديدگاه)

      اگه برق نبود آدما رو برق نمی‌گرفت!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
  11. نا شناس.

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ای کاش ای کاش. فقط ای کاش
    این بچه ها مطلبو میخوندن.
    ” تنها 16.7 درصد لند کروز ها بالای 320 هزار کیلومتر کار میکنند که نسبت به سال قبل که 15.7 بود رشد داشته ”
    اصلا من میگم 20 درصد. این یعنی از هر 10 تا لند کروز فقط 2 تاش بالای 320 هزار کیلومتر کار میکنن. از هر 100 تا فقط 20 تا. از هر 1000 تا فقط 200 تا.

    البته جی ام سی یوکان که اوضاش بدتره… یعنی از هر 100 تا فقط 3 تا دونش….
    ????

    خود من بخوام ماشین برخرم فوق فوقش 6 سال دارمش فوق فوقش میخوام 120 هزار کیلومتر کار کنم.

    که این یعنی هر خودرو یی بخرم برام خوبه ( به غیر از زباله های تولید داخل )

    کسی باید تویوتا بخره و فکر کارکرد بالاش باشه یا کشاورزه و هر روز باید 50 کیلومتر بره بیاد. یا کسی که تاکسی داره. و….

    البته تمامی این استهالک و کارکرد بالا رو بیخیال شیم

    خداوکیلی 85 هزار دلار واسه پرادو پایه گرونه…. من ترجیحا با این پول اسکالید میگیرم.

    موافقم 8
    مخالفم 28
    1. Farzad

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      بازم رامین با یه اکانت دیگه ?
      حاجی ول کن دیگه .

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. mahan

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        رامین تا به تک تک ما یه چینی نفروشه ولکن نیست!

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. Farzad

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          ??

          موافقم 6
          مخالفم 0
    2. Amir

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      چرا متنو تحریف میکنی ؟
      ••در بررسی امسال، ۱۶.۳ درصد از لندکروزرها چنین کارکردی داشته‌اند••
      گفته فلان درصد چنین کارکردی داشته اند نه اینکه فقط ۱۶ درصد تا ۳۲۰ میرن و بقیه غزل خداحافظی رو میخونن و برای اوراقی آماده میشن
      در ضمن این آمار به نظرم درست نیس
      یعنی رفتن پشت کیلومتر شمار همه لندکروزا رو نگاه کردن و چنین آماری دادن ؟
      لندکروزای درگیر جنگ چی ؟
      لندکروزای تو ایران که تحریم هست و از دیتای جهانی فارغ هست چی ؟
      مگه میشه برن پشت میلیون ها لندکروزو نگاه کنن و با قاطعیت کارکرد تعیین کنن ؟
      والا ما یه کمری ۲۰۰۷ داریم که ۲۵۰ هزار کار کرده و بیشترین خرجی که داشته خرابی دینام بوده که اونم با تعویض آفتامات درست شده
      حالا لندکروز که وسواس تو ساختش بیشتر هست و برای فشار آفرود و جنگ ساخته میشه جای خود دارد !
      من تضمین میکنم اگه لندکروز سرویساش درست و به موقع انجام بشه ۹۵ درصدشون راحت بالای ۳۰۰ هزار کار میکنن
      ۱۶ درصد چیه باو !!!
      توهین به حضرت کیفیت ؟

      موافقم 13
      مخالفم 5
    3. OMID

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      رامین ناشناس نیستی اتفاقا کاملا شناخته شده ای
      فیک بازی رو بزار کنار
      الان حتی مولتی اکانت هم نیستی
      سه تا اکانت داری لامصب
      از نمایندگی مدیران خودرو بهت حقوق میدن واسه کامنت ؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
  12. Farzad

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ۳۲۰ هزار کیلومتر برای ماشینای این لیست بیشتر شبیه یه شوخیه ، در صورت نگهداری دقیق و اصولی مخصوصا ژاپنیها میتونن به کارکرد بالای یک و نیم میلیون کیلومتر برسن .
    یه جا خوندم که رکورد کیلومتر مال یه ولوو ۱۸۰۰ کوپه هست که مال یه پیرمرده که ۵ میلیون کیلومتر ازش کار کشیده ! البته این کارش ۴۷ سال طول کشیده !

    موافقم 32
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    لندکروز خر جون

    موافقم 10
    مخالفم 3
  14. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (194 ديدگاه)

    انتظار دیدن کرولا یا کمری رو هم داشتم

    موافقم 16
    مخالفم 1
  15. Elmiraj

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    پس نتیجه می‌گیریم که پلتفرم T1 جنرال‌موتورز بیشترین دوام را به نمایش گذاشته…

    این پلتفرم زیربنای تاهو ، سابربن و یوکان هست که در این لیست ۱۰ تایی حضور دارن و سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۸۸,۲۳۸ ، ۳۰,۶۶۹ و ۶۳,۴۴۰ دستگاه از آنها بفروش رفته و سر جمع ۱۸۲,۳۴۷ تا میشه .
    اگر اعداد فروش سال ۲۰۲۰ این سه ماشین را به ترتیب در درصد های ۳.۹ ، ۵.۱ و ۳.۷ ضرب کنیم اعداد ۳۴۴۱ ، ۱۵۶۴ و ۲۳۴۷ بدست میاد .
    .
    .
    یعنی در مجموع ، سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۸۲۳۴۷ دستگاه تاهو ، سابربن و یوکان فروش رفته که از این تعداد ۷۳۵۲ دستگاه آنها که رو پلتفرم T1 سوارن به کارکرد بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیدن…!!!

    موافقم 16
    مخالفم 14
  16. ATa

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این دست پارامترها کیلومتر و کارکرد جهت قیاس مفهوم خاصی ندارد. ماشین های منتخب لیست همگی از سری پایه و اکونومی هستند که غیر از میل لنگ و سوپاپ خبری از چیپ های الکتریکی و تجهیزات رفاهی و ارتقا سطح کیفی توش نیست طبیعی که خرابی هم نباشه. وضعیت چراغ ها شون گویای سطح تکنولوژی بکار رفته هست…. با این نحوه قیاس دوام تراکتور بیش از همشون هست خب کی چی؟!!

    موافقم 10
    مخالفم 11
  17. REVO

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    حتما میبایست از نظرات ما ایرانی ها واسه گرداوری این مقاله استفاده میکردند بهرحال ماها رست ماشینهای وارداتیو کشیدیم بیرون بس ک صفر نبود ک بخریم…

    خب بهرحال نتایج کاملا گویا بود
    تویوتا و GM❤️
    اینجا من میخوام ی تقدیری از وراکوروز هیوندا بکنم…ماشینی ک از ۲۰۱۲ صفر کیلومتر تا هم اکنون چیزی حدود ۵۰۳هزار کیلومتر رو باهاش توی این جاده های داغون طی کردیم. اصلا هم بهش اسون نگرفتیم گاها چندین بار مسیر ۱۰۰۰ کیلومتریو با ۶۰۰-۵۰۰ کیلو اهنو کفیو میلگرد یا سرامیک حمل میکرده طوری ک ارتفاع ماشین کاملا میومد پایین بیچاره.
    لنت ، صافی بنزین و روغنهای ماشین و دو دست تایر و تعویض کمک فنرهای ماشین(البته زیاد ب سرعتگیر اعتقاد نداشتیم) مشکل گریبکس و موتوری خاصی یادم نمیاد رو دستمون گذاشته باشه.با اینکه بنزین سوپر هم بهش ندادیم تا اونجا ک یادمه.
    هنوزم با ی تخته گاز صدای دلنشین و شتاب خوبی داره و از نظر راحتی و نرم بودن رضایت بخشه.
    اتاق و داشبورد ب صدا نیوفتاده، صندلیهاش هم قوامشو از دست نداده. و فعلا مشکلی ایجاد نکرده ک ب فکر رد کردنش بیوفتیم
    بنظرم تنها کره ای ک میشه بهش اعتماد کرد تا این حد رانندگیو فشار همین ماشینه.
    رنج قیمت وراکروز الان توی بازار هم بین ۶۰۰-۱۲۰۰ ک بنظر گزینه خوبیه واسه کسایی ک علاقه ب ماشین صفر چینی ندارن.
    تجربه بنده مقیر بود ازین ماشین
    دوستان تجربه هاشونو بگن جالب میشه

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Amir

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      دوست عزیز یه سوال
      چطور میلگرد بار وراکروز میکردین ؟
      اصلا چطور دلتون میومده میلگرد رو سوار یه شاسی بلند نیمه لوکس کنین ؟ ?
      و به نظرم اگه میخواین کره ای بخرین یه نگاهی به محصولات کیا هم بندازین
      کیا در همه کلاس از هیوندای بهتره
      جا داره موهاوی رو هم در کنار این بررسی کرد

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. REVO

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        تاحالا تجربه سواری با موهاوی رو توی این رده نداشتم متاسفانه نمیتونم مقایسه کنم.
        مسیر طولانی و وسایل نچندان زیاد و نبود وانت دراون پاره از زمان باعث میشد از حمل نقل شخصی استفاده کنیم!البته میلگردها قطعات کوتاه بودن توی صندق عقب جا میشدن.

        موافقم 6
        مخالفم 1
    2. mahan

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اره ریوو جان منم 5تا برای شرکتم وراکروز گرفتم بیش از 6ساله که دارند مثل ساعت کار می کنند و واقعا راضیم چندبار بیشتر هم تعمیرات جزئی نداشتند

      موافقم 2
      مخالفم 2
  18. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    سر سخت ترین ماشینی که تا الان دیدم تویوتا لندکروزر بوده

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      و سرسخت تر از اون فقط لندکروزه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  19. Ali

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    کاش شرایطی پیش میومد که همه ادمای دنیا میتونستن یک تویوتا بخرن..یه تویوتا بگیر و تا سی سال دور بازار خرید و فروش ماشین رو خط بکش
    تویوتا یه رفیق با معرفته

    موافقم 10
    مخالفم 3
  20. سرزمین آفتاب

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    زنده باد سخت جان دوست داشتنی
    واقعا تویوتا یه چیز دیگس
    دیگه تویوتا باشه لندکروز هم باشه میشه حضرت

    موافقم 10
    مخالفم 1
  21. ایران

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    من لندکروز بالای ۵۰۰ هزار رو دیدم و واقعا تمیز بود مثل این بود که ۵۰ یا ۶۰ هزارتا بیشتر کار نکرده البته مال ۳۰ سال پیش بود

    موافقم 11
    مخالفم 1
  22. samurai

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (542 ديدگاه)

    تویوتا فورانر در دنیای شاسی‌بلندها یک جانور توانمند است :))))
    علت قیمت بالای لندکروزم بخاطر الیاژ خاصیه که تو ساخت موتور بکار میره به گفته یکی از مدیرای تویوتا کسانی که لندکروز میخرن میدونن دارن واسه چی پول میدن ماشین ساخته شده واسه اخرت فشاری که روی ماشین میشه اورد مثل جنگ که همه تویوتاست
    حالا هی برو جایزه بگیر پول بده تصادف ساختگی بساز بی هویت پررو :))

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      با اون خط آخر خیلی حال کردم ????
      قیمت بالای لندکروز فقط به خاطر آلیاژ خاص موتورش نیست
      کیفیت و دقت ساخت بالا هم هست
      به علاوه کلی آپشن و تکنولوژی آفرودی داره که نصب هر کدوم رو ماشین ده ها برابر آپشنای سوسولی معمولی هزینه داره
      کافیه برین یه فیلم بررسی و آفرود با لندکروز ببینید تا منظورمو متوجه بشید

      موافقم 6
      مخالفم 1
  23. احمدرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (877 ديدگاه)

    دوستان شرمنده که دارم درباره مضخرف ترین ساخته بشر توی بهترین مقاله صحبت میکنم عذرخواهی میکنم ?❤️

    یکی از اقوام دور ما توی خط قزوین به الموت کار میکنه و از بیراهه میره مقصد
    یه پراید 90 داره من تابستون دیدم 560 هزارتا کار کرده بود الان بالا 700 تا شده چون روزی دوبار میاد و میره توی بدترین جاده اونم تا روستای یکی مونده به آخر الموت شرقی
    واقن داغون شده اندازه یه پراید دهه 70 پوکیده
    ولی واقن براش خرج میکنه و واقن هم سواری میده نسبت به کارکردش

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      داییی معادلات دنیای خودرو رو بهم زدید ✌

      موافقم 5
      مخالفم 0
  24. Roham

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (727 ديدگاه)

    من عاشق بنزم
    تویوتا کیفیت قابل احترامی داره
    امیر حسین خودت رو هیجان زده نکن، تویوتا مال بابات نیست
    پسر مدیر عامل تویوتا اینقدری که شما ذوق‌زده شدی ذوق مرگ نشد!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  25. پدر پسر شجاع

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من یه پراید مدل 88 دارم از اول هم دست خودم بوده, تا امروز 479هزار کیلومتر کار کرده….ولی خب ،دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه/ هردو جان سوزند اما این کجا و آن کجا!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا