چشم انداز

برنده‌ها و بازنده‌های دنیای اتومبیل در سال ۲۰۱۴

در سال ۲۰۱۴ چه کسانی برنده دنیای خودرو بودند و چه کسانی بازنده؟ منظور رقابت بین لوئیس همیلتون و تیم مرسدس با فرنادوآلونسو و تیم فراری در مسابقات فرمول یک نیست. کار اند درایور این فهرست را پیش روی ما می گذارد.

The Automotive Winners and Losers of 2014
The Automotive Winners and Losers of 2014
برنده

جنرال‌موتورز

جنرال‌موتورز با بیش از ۷۵ فراخوان که حدود ۳۰ میلیون وسیله نقلیه را تحت‌تأثیر قرار می‌داد، تبدیل به سرآمد صنعت خودرو در این زمینه شد. بیش از ۸ میلیون از این خودروهای فراخوانده شده به خاطر مشکلات کلیدها و چرخش خودکار آن‌ها بود. از دیگر مشکلات جنرال‌موتورز یک کابل انتقال بود که پتانسیل قطع‌شدن داشت و می‌توانست باعث واژگونی وسیله نقلیه شود. همچنین یک سوئیچ نور بالا که می‌توانست آتش بگیرد و همین‌طور ابزاری با نام عجیب سوپرهلد (Superhold) باعث مراجعه افراد به نمایندگی‌های جنرال‌موتورز شد.

حل مشکل سوئیچ ها و فراخوان در جی ام
حل مشکل سوئیچ ها و فراخوان در جی ام
بازنده

شرکت تاکاتا

شرکت تاکاتا یک تأمین‌کننده ژاپنی کیسه‌های هوای خودروهاست. پس از سال‌ها مطالعه درباره مشکلات، تاکاتا بالاخره قبول کرده که در هنگام تصادف، به جای باز شدن یک کیسه باد برای محافظت از شما، قطعات فلزی نوک‌تیز کیسه هوا به طرف صورت شما پرتاب خواهد شد. حدود ۱۴۰ جراحت و حداقل ۲ کشته در ارتباط با نقص ساخت کیسه‌های هوا گزارش شده که البته تاکاتا در این رابطه، آلودگی و رطوبت را مقصر می‌داند. در نتیجه، ۱۱ خودروساز تعداد ۱۴/۲ میلیون دستگاه خودرو را به خاطر این مشکل فراخوانی کردند.

Japan Takata Recalls
برندگان

دوج، مازراتی، پورشه ۹۱۱، مزدا میاتا، فورد موستانگ و فراری

بزرگ‌ترین سالگردهای سال ۲۰۱۴ شامل صدمین سال مازراتی، پنجاهمین سال پورشه ۹۱۱ و بیست‌وپنجمین سال مزدا میاتا بوده‌اند. فورد با فرستادن قطعاتی از موستانگ در ابعاد مناسب با استفاده از آسانسور و مونتاژ دوباره آن‌ها در فراز ساختمان امپایر استیت، پنجاهمین سالگرد این مدل خود را جشن گرفت؛ بازسازی حرکتی که در سال ۱۹۶۴ انجام شده بود. فراری نیز شصتمین سالگرد حضور خود در آمریکا را با یک مهمانی کلاسیک در بورلی‌هیلز جشن گرفت.

قطعات جداشده موستانگ در آسانسور برج امپایر
قطعات جداشده موستانگ در آسانسور برج امپایر
بازنده

اندی لی هاوس

اندی لی هاوس از لافکین تگزاس در امریکا در دادگاه پذیرفت که در سال ۲۰۰۹ عمداً بوگاتی ویرون خود را به «گالوستون بی» برده است تا شرکت بیمه را فریب دهد. ویدیوی اینترنتی که در این زمینه منتشر شده بود، هاوس را مجبور کرد که این داستان را بپذیرد. وی مجبور شد تا بیش از ۲۰ سال با یک میتسوبیشی میراژ سر کند.

 Andy Lee House
Andy Lee House
برندگان

پلیس‌ها

کلانترِ ساگینا کانتی در میشیگان صاحب یکی از این خودروها به صورت رایگان شده است. منطقه آموزش پینلاس کانتی در غرب فلوریدا سه دستگاه از آن‌ها دارد. طبق برنامه ۱۰۳۳ وزارت دفاع امریکا سخت‌افزارهای نظامی قدیمی کنار گذاشته شده‌اند و به جای آن‌ها از این تراک‌های زرهی MRAP استفاده شده است. MRAP مخفف عبارت «مقاوم در برابر مین و پناهگاه ایمن» است.

خودروهای زرهی برای پلیس و نیروهای نظامی
خودروهای زرهی برای پلیس و نیروهای نظامی
برنده

جیپ

آمار فروش جیپ برای پنجمین سال متوالی در ژاپن افزایش داشته است و در حال حاضر فرزند دوست‌داشتنی شهر تولدو تبدیل به برند آمریکایی شماره یک در آنجا شده است. جیپ در یک ایده نوآورانه، نمایشی یک‌هفته‌ای از محصولاتش را در یک زمین گل‌آلود با دیفرانسیل‌های چهار چرخ متحرک برگزار کرد که مکان آن دامنه‌های کوه فوجی بود و برگزارکنندگان به این مکان «استاکلند» می‌گفتند. شاید شرایط در ژاپن چیز دیگری باشد، ولی با این حال دیگر خودروسازان نیز بر این اساس اقدامات مشابهی انجام دادند؛ کادیلاک یک نمایشگاه در نزدیکی توکیو با عنوان «فنلاند» برگزار کرد و این در حالی است که آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز با همکاری هم در حال فراهم کردن مقدمات یک جشنواره سرعت هستند که قرار است «دوش‌لند» نامیده شود.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon Stealth concept
Jeep Wrangler Unlimited Rubicon Stealth concept
برنده

اقتصاد

در سال ۲۰۱۴ در بازگشت از یک رکود عمیق، آمار فروش روند به رشدی را پشت سر گذاشته و به طرف میزان تولید سالانه قبل از بحران، یعنی بین ۱۶ تا ۱۷ میلیون وسیله نقلیه جدید حرکت کرده است.

بازنده‌ها

خودروهای آتش گرفته

در همین حال، برخی از مدل‌های خودروهایی معروف گرفتار حادثه حریق شده‌اند. به عنوان مثال، یک نمونه اولیه از آکورا NSX در حال تست در پیست نوربرگرینگ آتش گرفته است. پس از آن یک نمونه اولیه فورد سری F سوپر دیوتی در بیابان شعله‌ور شد و لکه‌های آلومینیوم ذوب‌شده را در کنار جاده باقی گذاشت. البته این موضوع به صورتی مشخص از برنامه فورد برای استفاده گسترده از آلومینیوم در مدل ۲۰۱۶ خبر داد. همچنین یک شورولت SS در پیست دیتونا و زمانی که در مسابقه از حریفان پیش بود، دچار سانحه شد و راننده آن، برت بودین (Brett Bodine) را مجبور کرد تا از داخل آن به بیرون شیرجه بزند. سپس نوبت به یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر رسید که در یک ایستگاه پمپ‌بنزین در نزدیکی تورنتو، آنتاریو آتش بگیرد. برای پورشه، بنزین اندکی از ظرفیت مخزن بیشتر و همین کافی بود که سوخت سر ریز شده راه خود به طرف اگزوز داغ پیدا کند و بدنه گران‌قیمت فیبرکربنی را به یک مشت خاکستر تبدیل کند.

آکورا NSX در آتش
آکورا NSX در آتش
برندگان

تسلا و رینو، نوادا

تصمیم تسلا مبنی بر قرار دادن کارخانه باتری موسوم به گیگافکتوری در نزدیکی رینو نوادا، ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس را کاملاً از منافع آن کنار گذاشت. ایالت نقره‌ای نوادا با ایجاد یک برنامه مالیات ۱/۳ میلیارد دلاری که به تسلا اجازه می‌داد برای یک دهه بدون مالیات به فعالیت خود ادامه دهد، توانست از دیگر پیشنهادات فاصله بگیرد. کمپانی تسلا همچنین اعلام کرده که برنامه دارد تا ۶۵۰۰ نیرو استخدام کند و فرزندان این نیروها نیز به مدت ۱۰ سال تحصیل رایگان انجام خواهند داد.

43a115cbd6f4788924537365be3d6012-tesla-ditches-home-state-settles-on-nevada-for-gigafactory
Tesla Gigafactory
بازنده

کالیفرنیا

شاخه امریکای شمالی کمپانی تویوتا اعلام کرده که از خانه کنونی خود در کالیفرنیا به «پلانو» در تگزاس، جایی که «شکوفه مریم‌گلی در نظر مردم شبیه به یک عطر است»، نقل‌مکان خواهد کرد. شبیه به عطر بودن شکوفه مریم‌گلی مربوط به یک آهنگ قدیمی معروف مربوط به ایالت تگزاس امریکا با عنوان «در اعماق قلب تگزاس» است. امّا چرا تویوتا به آنجا می‌رود؟ مهم‌ترین دلایل شاید کم‌بودن مالیات و ارزان‌تر بودن کلاس‌های «زومبا»! باشد.

بازنده

فرمول یک

طبق گفته FIA استفاده از ۱۸ نوع ارتباط رادیوی در حین این مسابقات ممنوع است که شامل مواردی مانند ارتباط مربی با راننده، اطلاعات مرتبط با تنظیمات خودرو و «هر گونه پیام کدگذاری شده» می‌شود. تیم‌ها به سرعت نسبت به این قانون جدید واکنش نشان داده‌اند و اعتراض کرده‌اند و بسیاری از قوانین تا شروع فصل بعدی دچار تغییر شده است. لیست به سرعت به ۱۶ نوع پیام رادیویی کاهش یافت تا زمینه برای تبادل اطلاعات عملکرد راننده و «تکنیک کلی رانندگی» فراهم گردد. در هر حال، شرایط برای رانندگان فرمول یک روز به روز محدودتر می‌شود.

محدودیت های جدید در فرمول یک
محدودیت های جدید در فرمول یک
بازنده‌ها

کوروت‌های کلاسیک

همان‌طور که ویدیوی آن نیز در یوتیوب منتشر شد، هشت کوروت کلاسیک و کمیاب در اولین ساعات ۱۲ فوریه ۲۰۱۴ به زیر زمین فرو رفتند. یک گودال در زیر گنبد موزه ملی کوروت در بولینگ‌گرین کنتاکی امریکا شکل گرفت و کوروت‌ها را به درون خود بلعید. این موزه بعداً اعلام کرد که سه نمونه از این کوروت‌ها احیا خواهند شد: کوروت نسخه یک میلیون، نمونه اولیه ZR1 با عنوان «شیطان آبی» و یک کوروت مدل ۱۹۶۲. جنرال‌موتورز به این منظور ۲۵۰ هزار دلار هزینه کرده است.

کوروت های فرو رفته در گودال
کوروت های فرو رفته در گودال موزه
برنده

کسی که خودرویش را فروخت

مونتری پنسیلوانیای امریکا در ماه آگوست ۲۰۱۴ میلادی بار دیگر تبدیل به مجموعه اقتصادی کوچک از میلیاردها و میلیونرها در یک حراج شده که مجموع ارقام فروش در آن به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار رسید. یک فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲ با رقم ۳۸/۱ میلیون دلار رکورد قبلی فروش یک خودرو را به اندازه ۸ میلیون دلار ارتقا داد. با این حال، برخی از شگفتی‌های واقعی این حراج، در سطوح پایین‌تر قیمت قرار داشتند. از جمله سان‌بیم تایگر Mk II که ۲۳۱ هزار دلار خریداری شد.

1962 Ferrari 250 GTO
۱۹۶۲ Ferrari 250 GTO
بازنده

فراری

هیچ چیز برای همیشه باقی نمی‌ماند و لوکا کوردرو دی مونتزمولو، رئیس هیئت مدیره و ناجی فراری نیز از این کمپانی کنار رفت. خروج مونتزمولو تبدیل به نقطه عطفی برای فراری شد؛ کمپانی‌ای که از سال ۲۰۱۵ به صورت جداگانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا بتواند گوشه‌ای از مشکلات فیات را برطرف کند. از جمله کسانی که می‌خواهند این کمپانی را بخرند، خانواده فورد و همچنین سلطان برونئی هستند؛ سلطان برونئی کسی است که گفته اگر تمام فراری‌ها رنگ‌آمیزی ارغوانی داشته باشند، ۱۰ شرکت فراری را خواهد خرید.

کنار رفتن دی مونتزمولو از فراری
کناره گیری دی مونتزمولو از فراری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. farzam79

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    دلم برا اون آکورا و بوگاتی سوخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALIUnited

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      آکورا و بوگاتی چیزیه که می شه بدست آورد ولی حیف مونتز میلو دیگه همچین مدیری واسه فراری پیدا نمی شه اینو مطمئنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Dani

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دوستان من ایرانخودرو رو تو بازنده ها نمیبینم شما میبینین ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          دنی عزیز. کلاْ شرکت های ما بازنده نمیشن چون همه جوره ماشین های درپیت رو چند برابر قیمت میفروشن و مردم هم برای اونا چند سال صف میکشن. همین بدبختی هایی که سر یه فیس لیفت بنجل سمند در آوردن ببین! اما کم کم دارن از اعتبار ساقط میشن و خودشون با آوردن خودروهای چینی قبر خودشون رو کندن! فقط مونده بود خودروهای تولید داخل پیش چینیا کم بیارن که آوردن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. kurdishlambo

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (80 ديدگاه)

          عزیزم ایران خررو و سایپا در صدر جدول برنده ها قرر داشتند ولی چون زیادی پول خوردن قد کشیدن و از صفحه خارج شدن! دست خودشون نیست بیچره ها دارن دارن سمند جدید(دنا) رو با قیمت ساخت(46تا) می فروشن. آخییی دیلم برا این پدر سوخته ها سوخت!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Dani

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (28 ديدگاه)

          بله دوستان حق با شماست ولی شرکت های ایرانی همیشه تو زمینه تولید و طراحی و کیفیت بازنده به تمام معنا بودن حتی کپی کردن هم بلد نیستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فریا

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          عاغا ایرانخودرو چرا بازنده س ؟؟؟

          نصف کیفیت کادیلاک و بنز و BMW رو نداره ، تکنولوژی هاش

          مال دهه 40 میلادی هست . و هزاران کمبود دیگه !

          ولی فروش و سودش چند برابر کادیلاک و بنز و BMW هست .

          یعنی بازم بازنده ست ؟؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرکانس

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        حکم دادگاه مالک بوگاتی خیلی جالب بود.
        20 سال رانندگی با میتسوبیشی میراژ!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          هی ما میخوایم حرف نزنیم نمیشه که…
          اون دوستانی که همیشه از این مجله های خودرویی تعریف میکنند و اون هارو ملاک قرار میدهند بیان ببینند که همین مجله ها از دنیا پرت هستند و حتی طرفدار شدید یه برند هم هستند ولی شماها هیچوقت قبول نمیکنید و و منبع اطلاعات آماری خودتون رو اون مجله ها قرار میدید…یه نکته میگم تا ببینید این مجله ها چه طرفداری ای میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!
          خیلی خیلی جالبه در قسمت برنده ها (شرکت جنرال موتورز رو اعلام کرده!!!!!!!!!!!)…
          نمیدونم این مجله اطلاع نداره یا خودش رو به اون راه میزنه یا اینقدر از دنیای خودرو عقبه که میاد این شرکت رو برنده اعلام میکنه…
          شرکتی که تا به الان ۴۲ نفر کشته داده و و ۷ نفر قطع نخاع و ضربه مغزی و حتی قطع عضو بوده رو میاد با این فجایع جزو برنده ها اعلام میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شرکت جنرال موتورز اینقدر ترسو هست که این شرکت به مدت بیش از یک دهه از این مشکل مطلع بوده و پس از روی دادن صدها مورد تصادف و کشته و زخمی شدن سرنشینان، در این ماه اقدام به فراخوان کرده…بعد این مجله که دوستان متعصب بنا بر انتخاب برند های مورد علاقه اشون میان این مجله های خودرویی رو مورد اطمینان و از همه خنده دار تر (معتبر) خطاب میکنند و از این سایت ها طرفداری میکنند…این دومین مجله نا معتبر خودرویی بود که اعلام کردم…
          اینم منبع خبر که از همین مجله ماشین خودمون بوده (http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=2591)
          دوستان و طرفداران همین سایت پدال و دوستارانی که دم به دقیقه حرف فراخوان های تویوتا رو به وسط میارند ولی حتی یه کلمه از این آبروریزی و فجایع این برند خودرویی به زبان نیاوردند…ولی تا تویوتا تا یه فراخوان میده این متعصبین تو بوق و کرنا میکنند و شروع میکنند به حرف زدن در مورد این برند…بعد دم تویوتا گرم که جوابی دندان شکن به این افراد متعصب میده و هر سال جزوه برترین برند مورد اعتماد دنیا میشه و باز اینها با این جواب ها از رو که نمیرند…این افراد متعصبند و واقعا مشکل دارند…
          دم تویوتا گرم که تاحالا هیچوقت آبروش توی جهان اینطوری نرفته و همیشه جرات فراخوان دادن رو داره و نمیزاره مثل جنرال موتور ۱۰ سال با اینکه از مشکلش خبر داره ولی صداش از ترس فراخوان در نمیاد…سگ تویوتا میارزه به کل جنرال موتورز…بعد این مجله مثلا معتبر میاد این رو برنده هم حساب میکنه…واقعا من واسه این مجله خودرویی متاسفم….اونم از بازنده کردن تویوتا(حالا به برنده و بازنده کردن تویوتا کاری نداریم)… با اون دلیل آخریش فقط میخواست مسخره کنه…واقع من واسه اون افرادی متاسفم که میان امثال این مجله هارو به عنوان منبعشون قرار میدند اونا دیگه چه(سه نقطه ای) هستند…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. $@kasra@$

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          فرید جان!
          یعنی تو از اون همه کارشناسی که تو کار اند درایو کار میکنن نظرت قوی تره و بلد تری؟
          افرین تو خوب.
          دیگه اعتبار کار اند درایو برای همه ثابت شدس!
          شما نمیتونی با این حرفت اونو تغییر بدی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. علی

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مذاکراتی برای عقد قرارداد با آقای یکه زارع انجام شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Sina sh

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دستتون درد نکنه مطلب جالبی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina sh

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      دلم برای اونایی که بازندن میسوزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. 4MATIC

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    جنرال موتور که توی فراخوان دادن ترکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامکال

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (594 ديدگاه)

    …و در پایان برنده برندگان برنده واقعی اعجوبه قرن به شما معرفی میگردد:
    شرکت سایپا(در رده دوم ایران خودرو)
    که توانستند به مانند همیشه از کم ترین کیفیت بی قیب ترین محصولات رو بسازند و از کمترین هزینه بیشترین سودها رو بگیرند.
    و از میان بیشترین نارضایتی ها کمترین شکایت رسمی از اونها شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یه پسر

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    قضیه بالاتر از این حرفاس
    ماشین خیلی تاثیر گذاره تو صنعت جهان
    صنعتم که مهره اصلی اقتصاده ، اقتصاد خوبم رفاه صلح می اره
    ماشین متاسفانه یا خوشبختانه خیلی تاثیر گذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. cbr400

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    مطلب خوبی بود . در متن اشاره شده بود خانواده فورد و سلطان برونئی میخواهند فراری را بخرند . چند تا سوال پیش اومده . رقم پیشنهادی فورد برای خرید فراری چقدره ؟ آیا فیات موافقت کرده فراری رو به فورد بفروشه ؟ و چرا خانواده فورد تصمیم گرفته اند فراری رو بخرند ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش cbr مطمئن باش که فراری رو نمیفروشند، چندساله که خریدارای زیادی داره ولی فیات نفروخت، ببین چقد ایتالیایی بودنش مهمه که فیات با رضایت خودش اونو از زیرمجموعه خودش بیرون آورد و گذاشت مستقل باشه، درصورتی که میتونست با رقمای بالایی اونو بفروشه
      پس خیالت راحت و مطمئن باش که جایی نمیره ‎;)‎

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      فقط خواستم که یه نکته ی طولانی رو راجع به پست لکسوس به شما بگم و رفع زحمت کنم.
      من نه سر پیازم نه ته پیاز! تعیین تکلیفی در کار نیست ولی من در برابر کسانی که بخوان در نبود من و بعضی دوستان،برخی برندها علی الخصوص BMW رو بکوبن با شدت تمام می ایستم و این کار رو بر خلاف بعضی ها در کمال متانت و ادب انجام میدم.
      شما اگه کامنت های منو میخوندی که نخوندی متوجه میشدی که من در برابر ایرادها و بهونه های ابدوغ خیاری بعضیا،با دلیل و برهان گفتم که نکته های گفته شده درباره ی BMW صحیح نیست.بعدش که دیدم خیر! مثل اینکه تحلیل درست و منطقی برای این عده جوابگو نیست رو آوردم به شیوه ای که خودشون استفاده میکنن! یعنی استفاده از واژه های مبهم و غیر منطقی و …
      ضمنا من کسی رو مجبور نکردم که فلان ماشین رو دوس داشته باشه یا ازش متنفر باشه.واسه ی شما هم تعیین تکلیف نکردم.
      اما اگه نقد و انتقاد میکنی شهامت داشته باش و انصاف رو رعایت کن! (هر چند سخته)
      یه سر به مطلب سری 7 بزن و ببین که چیا درباره ی طراحی و فرمونش (!) گفتن!
      من از پشت کوه اومدم اما با هلیکوپتر اومدم.پس حداقل به ضعف ها و نقاط قوت برند مورد علاقه ام آگاهی دارم.
      ضمنا،داشتن سایت های مختلف تولید در کشورای مختلف نه تنها ضعف نیست بلکه نشون از قدرت مالی و پشتیبانی اون کمپانی داره.چه اینکه اگه این مورد ضعف بود،الان 99% کمپانی ها زیر سوال بودن!

      عرضم رو با این چند جمله تموم میکنم:
      میگن اگه میخوای چیزی یا کسی رو خراب کنی،ازش بد تعریف کن! من علاقه ی خیلی زیادی به تویوتا و لکسوس داشتم و دارم ولی با حرفایی که از طرفداراش شنیدم،دلسرد شدم.
      امیدوارم اگه بحثی هم صورت میگیره در نهایت ادب و احترام باشه و به همدیگه برچسب نزنیم.

      این حدیث زیبا تقدیم به همه ی دوستان پدالی

      “مولا علی (ع) در وصیت به امام حسن (ع) فرمودند : ادب ، مایه باروری عقل و تزکیه قلب و زینت زبان و راهنمای انسان به اخلاق پسندیده است، اگر ادب همراه انسان نباشد او حیوانی رها شده بیش نیست ، خداوند به ادب خیر دهد کوچک را آقایی میبخشد،پس در جستجوی ادب باش تا شخصیت و ثروت بدست آوری ، هرکس پی ادب باشد به وسیله آن چیره میشود کسی که آن را رها کند بر او چیره میشوند و حمله می آورند.”

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        شاهین جان ما در این راه خونها ریخته ایم . اما چه کنم که درس

        نگرفتند . مرسدس بنز زیر مجموعه ی دایملر شد . بی کیفیت شد .

        فروش المانها به خاطر فخر فروشی و طراحیه با هویت شد . فروش

        نه ساله ی ب ام و در رده های لوکس طور دیگر تفسیر شد .

        اما نمیدانند که بنزهای پولمن دهه 60 هنوز در حال استفاده

        هستند . ماشینی که هنوز لکسس به خودش نمیتونه ببینه .

        بازار معیار شد امریکا . خلاصه تفسیر ها و زاویه دیدها عوض شد .

        مجلات معتبر نامعتبر شد . !!!!!!!! چون اسمی از برندهای ژاپنی

        اورده نشده . دلیل برنده شدن جنرال موتورز در اینجا ، جمع و

        جور کردن فراخوانها و کسب دوباره اعتماد مردم است . هرچند که

        من کلا از جنرال موتورز خوشم نمیاد . اما معیارهاشونو نگاه

        کردم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          دقیقا درسته! ما تو این راه موهامون سفید شد داداش!
          اندک علاقه ای رو هم که به بعضی برندهای ژاپنی داریم رو دارن با طرفداری خنده دارشون از بین میبرن!
          مورد داشتیم کار اند درایور رو نامعتبر میدونسته :)))))
          جلل الخالق!
          داداش اینو بگم که دیگه نباید به این حرف ها گوش بدیم.باید کار خودمونو انجام بدیم و به حاشیه ها توجهی نکنیم.
          ارادتمندم میلاد جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا میلاد شما که از بنز پولمن ۶۰ ساله حرف میزنی،آیا بنزی از شما بوده که با ۱۸ سال کارکرد (1/500/000) کیلومتر راه رفته؟؟؟؟؟؟؟به شما قول میدم اون بنز ۶۰ سالتون نصف این هم راه نرفته و ۵۰ سالش گوشه پارکینگ خوابیده و شما اینجا میای حرف از بنز ۶۰ ساله میزنی؟؟؟؟؟؟شما برو یه بنز با ۱۰ سال کارکرد رو ببین چه لشی شده ماشین بعد برو یه لکسس رو ببین…شما به لکسس فرصت بده که به قدمت ۱۰۰ ساله شما برسه و ماشینی به قدمت ۶۰ ساله بزنه بعد اون موقع به شما خواهم گفت…فعلا ۲۵ سال از عمر لکسس گذشته و همچنان به کوری چشم دشمنانش سرحال تر از هر برندی هست و با همین مدت زمان محدود تولید رتبه هایی رو بدست آورده که شما توی صد سال به نصفش نرسیدی….پس با فعلا همین ۱۸ سال با اون کارکرد رو دشته باشن تا با ۶۰ ساله برسیم.
          در ضمن ما مثل شماها نیستیم که تا توی موسسه ای رتبه نیاریم اون هارو قبول نداشته باشم…کامنتاتون هست توی صفحاتش…ما همه بدی و خوبی برندمون رو قبول داریم و مثل شما متعصبین نیستیم تا یجا از ما تعریف کردن اون رو قبول داشته باشیم و جاهایی که مقام نیاریم اون موسسه یا شرکت رو بکوبونیم و از اون ها بد بگیم و متهمشون کنیم.
          شما چطور از برنده کردن جنرال موتورز در این مطلب به این نتیجه رسیدی که دلیل برنده کردنش (جمع و

          جور کردن فراخوانها و کسب دوباره اعتماد مردم بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)…میشه به من توضیح بدی چطور این نتیجه گیری رو از (این) مطلب در این صفحه گرفتی؟؟؟؟؟؟؟
          حالا خوبه تو آذر ماه مطلبش رو مجله ماشین تو سایتش گذاشت و هنوز هم شکایت ها و کشتارش در حال زیاد شدنه…متعصب نه شاخ داره نه دم…امثال شماها هستین دیگه…میلاد شخصیت بیرونت خیلی با اینجا فرق داره…اونجا حرفت دقیقا برعکس اینجاست…تا این حد شخصیت دوگانه ندیده بودم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          فرید خان سلام
          همیشه یه موضوعی بوده که بهش فکر میکردم و برام جای تعجب داشت
          اونم اینه که مگه شما طرفدار تویوتا و لکسس نیستی؟
          پس مگه نباید با رفتار خوبت در بحث ها و انعطاف نشون دادن های مناسب، بقیه رو به خودت و دیدگاهت جذب کنی؟
          در صورتی که که اینطور نیست الان و شما مثلا میخوای از لکسس دفاع کنی، برعکس با رفتار بدت همه رو از اون برند زده میکنی
          منم یه مدت همین مشکل رو داشتم
          توی بحث ها تند برخورد میکردم و روی حرفم بیش از حد پافشاری میکردم
          ولی دیدم عوض اینکه برند مورد علاقه من در نظر بقیه برتر جلوه کنه، برعکس بقیه ازش دارن زده میشن و حس نفرت به اون برند داره زیاد تر هم میشه
          حالا شما که برند لکسس رو دوست داری، بهتر نیست با رفتار خوبت بقیه رو بهش جذب کنی؟فکر نمیکنی خدایی نکرده یه رفتار زننده که از خودت نشون میدی، هم خودت رو زیر سوال میبری هم برندی که ازش دفاع میکنیو؟؟
          با منطقی بودن در بحث ها
          با مهربون تر بودن
          با کمی منعطف بودن
          میشه بقیه رو جذب کرد
          خدایی نکرده نمیخوام بگم بقیه مشکلی ندارن یا من مشکلی ندارم
          فقط خواستم تجربمو باهاتون به اشتراک بذارم
          این کامنت من رو به عنوان پیشنهادی دوستانه در نظر بگیرید ولاغیر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فرید

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          ممنون زیگما جان بخاطر تجربیاتت…
          من کسی رو مجبورنمیکنم که عاشق برند تویوتا و لکسس بشه…مطمئن باش تا کسی پشت لکسس نشینه چیزی از حرف های من نمیفهمه(با اینکه آمار جهانی همین حرف های من رو به صورت شیک و رسمی به این متعصبین ثابت میکنه)پس نیازی هم به نشستن نیست :-D همون بسشونه…این دوستان یه عده متعصب دو آتیشه هستند که حتی بدی و خوبی برند خودشون رو هم قبول نمیکنند…و با یه سری دلایل بی دلیل میخوان طرف رو قانع کنند…من از خدامه که این ها از لکسس متنفر بشن و هر کاری باشه میکنم تا این متعصبین هیچوقت طرفدار لکسس نشن چون طرفدار لکسس بودن لیاقت میخواد…لکسس طرفدار داره و همیشه هم با رای این طرفدارانشه که در صدر لیست برترین های جهان بوده و خواهد بود به کوری چشم این متعصبین پس نیازی به این طرفداران الکی نداره…همون بهتر که اینا طرفدار لکسس نشن چون آبروی لکسس با همچین طرفدارایی میره…همون بچسبند به برند تعصبی خودشون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. $@kasra@$

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          جای تعجب داره!!!!!!!!!!!!
          خیلی جای تعجب داره!
          خییییییییییییییییییییییییییییییلییییییییییییییییی جای تعجب داره!
          اینکه زیگما و میلاد متحد شدن بر علیه فرید!
          در جواب شاهین عزیز هم باید بگم که متاسفانه بله یکی از یکی بیشتر جنگها کرده ایم بر سر این موضوع!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          این حرفا چیه کسری ؟؟؟

          کسی جبهه نگرفته و متحد هم نشده . داریم اختلاط میکنیم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرید

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        آقای با ادب اینقدر ادب ادب نکن واسه من …یکی این حرف های شمارو میبینه فکرو خیال میکنه که چه حرف هایی به شما زدم…شما اول شروع کردی به مسخره کردن و حرف های بچه گانه منم جواب حرف های بچه گانتون رو دادم…پس الکی اینجا شلوغش نکن و پشت این و اون حرف الکی نزن…شما آلمانی ها عادت دارین به شلوغ کردن…همون بهتر شما،از تویوتا و لکسس بدت اومد چون طرفداری این برند ها لیاقت میخواد که خیلی ها ندارند…شما بچسب به همون برند ۱۴ جدولیت…خیلی مونده به پای تویوتا و لکسس برسی.
        این کارا هم دموده شده که بیای تو یه پیج دیگه حرف پج دیگه ای رو بزنی که یه عده متعصب دیگه مثل خودت برن اونجا نظر بدن و از شما طرفداری کنن.جوابتو در همون پیج دادی و منم جوابتو دادم همونجا هم بحثم با شما تموم شد…دیگه این شلوغ بازیا و بچه بازی هارو توی این صفحه تموم کن آقای با ادب.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          من با میلاد عزیز صحبت داشتم اینجا :)
          خوشبختانه حرفی از شما به میون نیومد!
          داداش شما چرا همه چیو به خودت میگیری؟! :)
          من ادب رو کلی گفتم! توصیه ی من به همه از جمله به خودم بود.
          موفق و پیروز باشی داداش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          اتفاقا منم با شما نبودم…یکی بود خیلی ادب ادب میکرد توی این سایت منم جوابش رو دادم…
          من حرفی از شما زدم؟؟؟؟؟…شما چرا همه چیو به خودت میگیری… شک داری به خودت :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        فرید من شخصیتم دوگانه نیست . شاید به شما اینطور نمایان میشه .

        چون شخصا از دورویی بیذارم .

        لکسس هنوز باید میلیون ها کیلومتر کار کنه ، تا دید مردم نسبت

        بهش به اندازه ی برندهای باتجربه تر بشه .

        چون یک بنز نیست که 1.5 میلیون کیلومتر کار نکرده باشه ، دلیل

        بر بی کیفیت بودنه ؟؟؟

        این منطقه ؟؟؟ این استدلاله ؟؟؟ باشه .

        شما به شاهین میگی دیدت رو وسیع کن اما خودت فقط به فروش

        بازار امریکا مینگری . من هم به فروش جهانی .

        مردم دنیا بهترین قاضی و انتخاب کننده هستند .

        لکسس هنوز وجهه ی یک خودروی لوکس در اندازه سری 7 ب ام و .

        مازراتی کواتروپورته . بنز اس کلاس . ائودی آ8 . و …. ندارد .

        این که گفتم یک شبه و چندین ساله به وجود نمیاد .

        اصولا برندهای لوکسی که از دل یک برند معمولی در امدن ، نمیتونن

        انچنان که باید و شاید ، وجهه ی بالایی پیدا کنند . حال

        هرچقدر که از یکسری لحاظ بهتر باشند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          اتفاقا دوگانست بدجور هم دوگانه است و خودت خبر نداری…
          آقا میلاد تا همین مقدار کیلومتر کمی هم که رفته واسه یه برند ۲۵ ساله خیلی خیلی خیلیییییییییییییی زیاده…شما با سابقه ۱۲۵ سالتون همچین کیلومتری رو تو عمرتون ندیدین چون میدونین بالای ۱ میلیون اگه ماشیناتون بره موتورتون میوفته کف خیابون….
          توی اون دید و نظر مردم که شما میفرمایی، توی اون آمار های رسمی که برند محبوبت در ته مها سیر میکنه همه اون آمارها و اون لیستا همه طبق نظر مردم تهیه و تنظیم میشه و میبینی که چقدر مشخص و تاثیر گزار بوده ا :-D :-D :-D …همونایی که شما هیچوقت قبول نداری و نخواهی داشت…الکی هم نیا بگو قبول داری چون نداری…تازه شما ۱۲۵ سال تجربه داری بازم که زیر مایی که…شما تازه ۱۰۰ سال از لکسس جلوتری شما دیگه چرا…آیا یه برند ۱۲۵ ساله باید ۲۴ جدول باشه نسبت به برند اولی که فقط ۲۵ سال سابقه داره :-D :-D :-D پس دید مردم هم دیدی که دیدشون از بنز چیه(۲۴) و دیدشون از لکسس چیه(اول)…
          پس آقا میلاد اینقدر ۶۰ سال ۶۰ سال نکن…هر وقت اون بنز های معروفتون توی ۱۸ سال نه عزیزم توی ۵۰ سال نه اصلا توی ۸۰ سال 1/500/000 کیلومتر راه رفت و موتورش باز نشد اونوقت بیا اینجا ۶۰ سال ۶۰ سال راه بنداز و حرف از کیفیت و دوااااااام بزن…
          چییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟( لکسس هنوز وجهه ی یک خودروی لوکس در اندازه سری 7 ب ام و مازراتی کواتروپورته . بنز اس کلاس . ائودی آ8 . و …. ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)… O-O
          آقا میلاد این حرف های کوچیک و بچه گانه نه در حد شماست نه در حد تعداد نظر های شما…
          اینم یه حرف بچه گانه دیگه از یه متعصب دو آتیشه(اصولا برندهای لوکسی که از دل یک برند معمولی در امدن ، نمیتونن انچنان که باید و شاید ، وجهه ی بالایی پیدا کنند.حال هرچقدر که از یکسری لحاظ بهتر باشند)…دیگه حرف نداری نمیدونم از کجا درمیاری.
          بخوام هم بهت جواب بدم خودم رو نمیبخشم و واسه خودم متاسفم که چرا تا الان داشتم باهات بحث میکردم…این حرف هارو زودتر میزدی تا من میدونستم طرف حساب من کیه :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
          کلا بحث منم با شما توی همه موارد تمومه…فقط یه جمله از من به تو وصیت…از این تعصبت کم کن میدونم هیچوقت کم نمیشه و زیاد هم خواهد شد…موفق باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          حالا حالا ها باید بدوی . باید نمره بیاری .

          هنوز کسی چشم بسته ازت خرید نمیکنه . باید خودتو ثابت

          کنی . .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          حالا حالا ها باید بدوی . باید نمره بیاری .

          هنوز کسی چشم بسته ازت خرید نمیکنه . باید خودتو ثابت

          کنی . . .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. صادق

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود به همه ی بچه ها
    بلاخره هر سالی فراز و نشیبای خودشا داره، امسالم مث همیشه، یه سری برنده و یه سری بازنده بودن

    فیات واقعا داره روزای خوبشو طی میکنه، توی اکثر محصولاتش افزایش فروش داشته، دوج، آلفا، جیپ، مازراتی و… خیلی خوب داره طبق برنامه ی چندساله اش جلو میره، امیدوارم موفق بشه

    فراری gto هم که واقعا عاشقشم، ببینید چقد گرونه که زمانی که کلارکسون داشت معرفیش میکرد گفت متاسفانه شبکه ی bbc که از ثروتمندترین شبکه هاس توانایی بیمه کردنش رو نداریم!!!!!!!!!

    و در آخر، بگم که میخواستم یه دوتا لیچار درست و حسابی بار این سلطون برینی کنم، ولی گذشتم، فقط همین بس که فراری یه برند ملیه یکی از دلایل مستقل شدنش، جدای از باقی دلایل، همین بود، که یک برند ملی و مستقل باشه

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      درود بر داش صادق عزیز… سال خوبی برای ایتالیایی ها بود..امیدوارم سال2015 هم مث 2014 و بهتر از اون باشه مخصوصا برای برادر مازراتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود بر خاوری، داداش گل
        منم امیدوارم که ساله خوب، حتی خوب تر از ۲۰۱۴ رو طی کنن که البته دور از انتظار برای غیرتمندان اروپایی نیست
        مازراتی هم سال پرفروش و خوبی داشت، درسته میزان افزایش فروشش برای یه شرکت انبوه ساز من بنز و بی ام چیزی نیس، ولی برای مازراتی فوق العاده بود، امیدوارم که این روند رو مث باقی زیرمجموعه های فیات طی کنه

        ارادتمندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Mahdi

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    چه جریمه باحالی واسه اون راننده بوگاتی گذاشتن! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ehsan

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    سلطان برونئی کسی است که گفته اگر تمام فراری‌ها رنگ‌آمیزی ارغوانی داشته باشند، ۱۰ شرکت فراری را خواهد خرید.
    اگر این جمله ای که گفته واقعیت داشته باشه نشون میده چه آدم تمامیت خواهیست ( اینگونه افراد برای بشریت سم هستند )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. $@kasra@$

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    20سال بایه میراژ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خخخخخخخخخخخخ
    حقم نداره ماشینشو عوض کنه!
    خب یه پراید میدادن بهش باحالتر بود!
    قشنگ میتونست20سال با اون سر کنه تا حسابی جریمه بشه!
    میراژ که خوبه!!!!!!!!!!!!!!!
    پراید اونم از نوع اس ال(بدون فرمون هیدرولیک)و تک ایربگش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    تا وقتی پراید هست برای مجازات چرا میراژ!
    تا اون باشه دیگه بوگاتی تو اب نندازه!
    خخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    برنده اصلی این مناظره کشور دوست و برادر چین که با خوددوهای 100%کپی و بی کیفیت بازار ایران را از آن خود کرده و دومونتاژ کارداخلی دست به دامان محصولات نامعتبر چینی شده اند برنده چین ،که خیل طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده و دلباخته گان این کشور آمارهای عجیب از افتخارات خودروهای چینی در عرصه بین المللی میدهند!!
    برنده واقعی کشور چین که بازار کفش و کیف و پوشاک و پشه کش صنابع دستی کشور را فتح کرده و صنایع دستی هراستانی را کپی میکند و به خورد ملت میدهد دیگر خبری از قطعات اصلی در بازار نیست و تمامی قطعات چینی و یکبار مصرف شده اند این بود وعده خودکفایی و کالای درجه یک ایرانی کاش دست اندرکاران اقتصادی کشور ثالثی مانند کره جنوبی و یا تایوان و ترکیه را که استاندارد واقعی قطعات و محصولات را حفظ مبکنند برای بازار کشور انتخاب میکردند،من به یک نکته باریک تر از مو توجه کردم تا بحال متوجه شدید که تنها چین کالای اصلی و fake تولید میکند ؟بعنوان مثال شنیده نشده بگویند این کالا ساخت سوئد و تقلبی است یا این کالا را فلیپین تولید کرده و کیفیت ندارد..پس برنده اصلی چین ایت که بازار 80 ملیونی ایران را قبضه کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خودروهای زرهی برای پلیس!خداکنه همچین چیزی به گوش پلیس ایران نرسه.میدونید که چی میگم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سامان از تبریز

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    کوروت ها به زمین فرو رفتند !!!!!
    گنج قارون به این میگن ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. masood

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بازنده واقعی ما مردم ایران هستیم که در اثر بی تدبیری و سواستفاده […]سوار ماشین های عهد دقیانوس میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهادر

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بازنده واقعی شرکت بی ام دابلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر محمد

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      چرا؟!؟!؟!؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. E 36

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    کوروتا حیف شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یاسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    راننده بوگاتی …… ********************؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید (6*6)

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    اشتباه نکن اینی که نوشته برای پلیس برای پلیس راهنمایی و رانندگی و … نیست برای پلیس ضد شورشه
    بعدشم این حتی برای پلیس ضد شورش هم نیست مال ارتشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید (6*6)

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    فرید جان خودت رو ناراحت
    و الکی خودت رو خسته نکن

    کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده هرگز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      فدای تو نوید جان…اینا خودشون رو به کما زدند…کاش به خواب زده بودند…
      طرف جالبه میاد میگه لکسس وجهه ی یه برند لوکس رو نداره!!!!!!!!!!!!!!!!…آخه بگو کی بود ۲۵ سال پی اومد شمارو به خاک و خون کشید؟؟؟؟؟اگه وجهه نداشت پس چرا دارین به زمین و زمان خودتون رو میدوزین که باهاش رقابت کنین و به کیفیت و تکنولوژی دوامش و مقام هایی که داره برسین؟؟؟؟؟هااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D :-D :-D
      حتما نوید جان وجهه نداره دیگه که اینا دارن خودشون رو میکشن دیگه :-D :-D :-D :-D :-D …اگه وجهه داشت اونا بجای ۲۴ جدول اول بودند :-D :-D :-D :-D :-D :-D
      بابا اینا با کی کار دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        24 جدول . بازم به ما توفروش نمیرسید . اینقدر 25 ساله نکن .

        اون از تکنولوژی تویوتا سود میبرره . هرکی ندونه انگار ماشین

        اختراع کرده . هروقت تو فروش جهانی به نزدیک شدی و ما دیدیمت ،

        بعد اولدرم پولدرم کن . تویوتا حمایتت کنه ، گشنه میمونی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. نوید (6*6)

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    راستی من فک می کنم این مافیا همون مسیحه
    چون حذفش کردن با نام جدید اومده
    چون نظر هاش بی شباهت به نظر های مسیح نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا