بهترین و بدترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2019

نمایشگاه خودروی دیترویت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی ایالات‌متحده است که هرسال در ماه ژانویه برگزار می‌شود و انبوهی از علاقه‌مندان را به دیترویت می‌کشاند. البته این آخرین سالی است که نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه برگزار می‌شود و از سال آینده زمان برگزاری این نمایشگاه به ماه ژوئن منتقل خواهد شد. امسال اما نمایشگاه دیترویت در تاریخ 14 تا 27 ژانویه برگزار شد و بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی محصولات جدید و همین‌طور کانسپت‌های خود را برای اولین بار در این رویداد بزرگ رونمایی کردند؛ اما همهٔ این خودروها به یک اندازه جذاب و قابل‌توجه نبودند و حتی برخی از آن‌ها ناامیدکننده به نظر می‌رسیدند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب بهترین و بدترین خودروهایی که در نمایشگاه دیترویت 2019 رونمایی شدند را معرفی کنیم.

بدترین‌ها

کادیلاک XT6

ویژگی‌های ناامیدکنندهٔ زیادی در کراس‌اوور جدید کادیلاک XT6 وجود دارد. مثلاً درحالی‌که لینکلن اویاتور به‌عنوان رقیب اصلی این خودرو روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب کاملاً جدیدی ساخته شده، جنرال موتورز در XT6 از همان پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی C1XX خود مشترک با شورلت تراورز و بیوک انکلیو استفاده کرده است. همچنین درحالی‌که این روزها رقبا در محصولات خود از پیشرانه‌های توربوشارژ و هیبریدی استفاده می‌کنند، کراس‌اوور جدید کادیلاک با پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه شده که در طیف گسترده‌ای از محصولات جنرال موتورز هم بکار رفته است. علاوه بر این، کادیلاک تکنولوژی رانندگی خودکار سوپر کروز خود را هم برای XT6 ارائه نکرده که این را می‌توان حماقت بزرگی دانست. به همین دلیل، به نظر می‌رسد کادیلاک با این خودرو، نسل اول مدل SRX را با کراس‌اوور سه ردیفهٔ جدیدی جایگزین کرده است و بنابراین XT6 را می‌توان خودرویی دانست که 10 سال دیرتر معرفی شده است.

فولکس‌واگن پاسات

این روزها کراس‌اوورها به‌آرامی در حال نابود کردن سدان‌ها هستند و به همین دلیل فولکس‌واگن تصمیم گرفته نسل جدید نسخهٔ آمریکایی پاسات را روی همان پلت‌فرم نسل قبلی بسازد که در سال 2011 معرفی شد. این در حالی است که نسل جدید نسخهٔ اروپایی این سدان میان سایز که در سال 2015 معرفی شد، روی پلت‌فرم جدید MQB ساخته شده است. علاوه بر این، نسل جدید پاسات آمریکایی خصوصاً در داخل شباهت زیادی به نسل قبلی دارد و کابین آن هرچند به تکنولوژی‌های بیشتری مجهز شده است اما کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد. در همین حال، نسل جدید پاسات با همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی عرضه می‌شود که مثل قبل 174 اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، در نسل جدید نسخهٔ GT هم حذف شده که این یعنی خبری از پیشرانهٔ V6 نخواهد بود. همهٔ این‌ها نسل جدید فولکس‌واگن پاسات را به یکی از ناامیدکننده‌ترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2019 تبدیل کرده که بیشتر به یک فیس‌لیفت شباهت دارد تا نسل جدید.

تویوتا سوپرا

کوپهٔ افسانه‌ای تویوتا سوپرا پس از 17 سال غیبت سرانجام بازگشته است و در نگاه اول خودروی جذاب و البته شایسته‌ای به نظر می‌رسد اما این یکی از معدود مواردی است که در آن شایستگی و جذابیت همه‌چیز نیست. تویوتا دوازده سال را صرف بازگرداندن این نام پرافتخار کرده است اما نتیجهٔ کار چیزی بیشتر از یک ب‌ام‌و با لوگوی تویوتا نیست. البته از قبل مشخص شده بود که پلت‌فرم و پیشرانهٔ سوپرا با نسل جدید ب‌ام‌و Z4 مشترک خواهد بود اما گفته شده بود که بااین‌حال سوپرا ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک تویوتا را خواهد داشت. حال اما که نهایتاً پس از دوازده سال توسعه، نسل جدی این کوپهٔ ژاپنی رسماً معرفی شده است، به معنای واقعی کلمه می‌توان آن‌را یک ب‌ام‌و Z4 کم‌قدرت‌تر، بدون گیربکس دستی و با ویژگی‌های مکانیکی و داخلی ب‌ام‌و دانست؛ بنابراین هرچند ممکن است سوپرای جدید خودروی خوبی باشد اما این ماشین نه‌تنها طرفداران اصلی تویوتا بلکه بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را هم ناامید کرده است.

بهترین‌ها

فورد موستانگ شلبی GT500

نسل جدید پرچم‌دار خانوادهٔ موستانگ یعنی مدل شلبی GT500 پس از مدت‌ها انتظار سرانجام در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شد. در این ماشین همه‌چیز بشدت خوب است و به همین دلیل کاملاً ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد. چهرهٔ GT500 جدید، موستانگ گالپین راکت را یادآوری می‌کند که توسط فیسکر ساخته شده بود و استایل بسیار جذابی داشت. در همین حال، رینگ‌های فیبر کربنی، بال بزرگ عقب و چهار سر اگزوز نیز نمای زیبای بیرونی GT500 را تکمیل کرده‌اند. در زیر این پوستهٔ جذاب نیز خبرهای فوق‌العاده‌ای نهفته است زیرا به گفتهٔ فورد، این هیولا بیش از 700 اسب بخار قدرت دارد که انتقال این نیروی عظیم توسط یک گیربکس دوکلاچه صورت می‌گیرد؛ بنابراین در دنیایی که دوج چلنجر هلکت با پرسه در خیابان‌ها و ایجاد صدایی رعب‌انگیز سرها را به سمت خود می‌چرخاند، شلبی GT500 جدید باید خودرویی عالی باشد.

دوج رم هوی دیوتی

نسل جدید دوج رم HD یا هوی دیوتی با حداکثر گشتاور 1355 نیوتن متر، با قدرت به میدان آمده است. مدل 3500 HD این هیولا با پیشرانهٔ 6.7 لیتری کامینز می‌تواند تا 16 تن را بکسل کند که این یعنی مالکین می‌توانند حتی خانهٔ خود را روی چرخ قرار داده و جابجا کنند! علاوه بر این، رم 2500 و 3500 بر اساس مدل بسیار موفق 1500 ساخته شده‌اند که تکنولوژی‌های زیادی را برای سهولت در کشیدن تریلرهای بزرگ ارائه می‌کند مثل دوربین دید 360 درجه، دوربین بار و سنسورهای عقب که به‌طور خاص برای پوشش عرض اضافی چرخ‌های دوبل عقب در مدل 3500 طراحی شده‌اند. در همین حال، دوج نسخهٔ پاور واگن جدید را هم ارائه کرده است که تعلیق و قوای محرکهٔ آن برای توانایی‌های آفرود مورد اصلاح قرار گرفته و یکی از توانمندترین پیکاپ‌های آفرود حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

لکسس LC کابریولت کانسپت

هرچند شاید خیلی‌ها علاقه‌ای به خودروهای کابریولت نداشته باشند اما این لکسس LC کابریولت کانسپت در نمایشگاه دیترویت توجهات زیادی را به خود جلب کرد. البته این فعلاً یک کانسپت پرزرق‌وبرق است که امیدواریم به‌زودی ترجیحاً با سقف فلزی جمع شونده راهی خط تولید گردد. LC کابریولت کانسپت همانند نسخهٔ کوپهٔ خود کابین زیبا، مدرن و بروزی هم دارد که سنتی‌تر از رقبای آلمانی است. در بیرون نیز رینگ‌های عظیم 22 اینچی نمای جذابی به خودرو بخشیده‌اند. در زیر کاپوت این کوپهٔ روباز ژاپنی هم نیروگاه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 471 اسب بخار قدرت قرار گرفته که هدیهٔ خوبی برای طرفداران پیشرانه‌های تنفس طبیعی محسوب می‌شود.

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. artin
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    کادیلاک و لکسوس جزو بدترین ها؟؟؟

    پاسخ
    1. Sina
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      عزیزم درست نخوندی
      کادیلاک اره ولی لکسس تو بهترین ها

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (815 دیدگاه) ,

      درواقع کادیلاک و تویوتا
      و البته نه همه خودروهاشون بد

      پاسخ
      1. ADAK
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        برگ برنده کادیلاک فقط و فقط اسکالید هستش و در سگمنت های دیگه حرف آنچنانی برای گفتن نداره
        به اسکالید واقعا احترام میزارم چون در کلاس خودش جز بهترین هاست خدایش

        پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2051 دیدگاه) ,

    اونا نمایشگاه دارن مام نمایشگاه داریم تو بین این بدترین و بهترین ها من از دوج واقعا خوشم اومد به نظرم خیلی کاربردی و قدرتمند هست

    پاسخ
  3. Cadillac
    سوابق: (1527 دیدگاه) ,

    ضعف کدیلاکxt6
    پلتفرمه دف جلوش هست بنظرم
    هر چند لوکس سازای ژاپنی هم همینجورین
    ولی خب یه ماشین لوکس تو سگمنت x5و آویاتور
    باید تو نسخه پایه دف عقب باشه نه جلو این واقعیته
    بعدشم کدیلاک یه موتور ۳لیتری توربو داره اونو باید میذاشت نسخه پایه ولی بازم این موتور خیلی هم خوبه با ۳۱۰ اسب همچنین تنفس طبیعی بودنش

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (898 دیدگاه) ,

      دانشمند،فهمیده برای سرعت مکی رو مثال زدم
      از چیز به این ساددگی چنین نتیجه‌ای گرفتی‌؟چرا اینقدر بهت فشار اومد؟
      از موتور فقط قدرت رو فهمیدی؟کی‌ گفته؟کجا نوشته این موتور جزو ۱۰یا۲۰ موتور برتر دنیاست؟

      پاسخ
      1. Cadillac
        سوابق: (1527 دیدگاه) ,

        امثال مثه تو تا حرف درست میشنوفن
        داغ میکنن و شروع میکنن به بدو بیراه
        فشار بت اومد چیه؟
        یعنی نهایت جواب قانع کننده ت و مودبانه ت همینه؟
        بله یه موتور معرفی کن با ۳.۶ حجم این بازدهیو بده ؟
        اون ۲ درصد که گفتم موتورشیش سیلندر کمریه
        تواین سایت متاسفانه مثه توداره زیاد میشه
        تراوش کنین همینجوری ادامه بده

        پاسخ
        1. مانی
          سوابق: (898 دیدگاه) ,

          اصلا داغ نکردم
          فقط مثل خودت به خودت جواب دادم که
          ببینم در جواب چی‌ مینویسی
          محض کنجکاوی:D

  4. Mohammadreza
    سوابق: (494 دیدگاه) ,

    لکسوس lc کانورتیبل خیلی زیباست
    حتی زیبا تر از مدل کوپه
    در باره سوپرا هم اینطور که مشخصه تویوتا برای نسخه های داغتر و البته تولید محدود سوپرا برنامه های مفصلی داره که احتمالا شامل استفاده از موتور توسعه یافته توسط گازو ریسینگ هم میشه
    ولی تویوتا بخاطر توجیه پذیری مالی و سود متاسفانه نامی که کلی برای اسطوره شدنش زحمت کشیده بود رو مخدوش کرد و اینه که تاسف داره

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (529 دیدگاه) ,

    و‌بازهم اوازه عشق ابدی من
    رم!
    بهتر از همیشه و پرقدرت و‌با اصالت

    پاسخ
  6. mohammad
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    نگاه فورد شلبی که میکنی باهات حرف میزنه…

    پاسخ
  7. مانی
    سوابق: (898 دیدگاه) ,

    نسل جدید دوج رم HD یا هوی دیوتی با حداکثر گشتاور 1355 نیوتن متر، با قدرت به میدان آمده است. مدل 3500 HD این هیولا با پیشرانهٔ 6.7 لیتری کامینز می‌تواند تا 16 تن را بکسل کند که این یعنی مالکین می‌توانند حتی خانهٔ خود را روی چرخ قرار داده و جابجا کنند!
    خخخخخ ایول
    XT6 از اول معلوم بود بدرد نمیخوره اما دوستان متعصب امریکایی میگفتن بهترینه
    و یه چیز دیگه،کسی‌ اطلاعات داره راجع بهش؟
    این ماستنگ رو همینجور تقویت می‌کنن و قدرت رو میرسوسن به ۸۰۰ اسب
    شاسی ماشین تحمل داره؟تو تصادف با سرعت زیاد چه اتفاقی میوفته؟
    مثلا مکلارن تند میره اما شاسی کربنی بسیار سفتی داره

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (1012 دیدگاه) ,

      خب بزار جواب شمارو من بدم
      کادیلاک برندی نیست که همینجوری ماشین بده بیرون
      انجین این ماشین یکی از بهترین های دتیاست
      و مدل های بالاتر که بعد ها میاد احتمالا انجین ای بلک وینگ رو روش میزارن که از همین الان میشه فهمید بهترین خواهد بود
      اما این ماشین فقط مدل پایش دف جلو خواهد بود و مدل های بالاتر همه چهارچرخ متحرک هستن
      و در مورد موستانگ قبل اینکه مکلارن تاسیس شه موستانگ های اون زمان قدرت های 400 اسبی داشتن و امتحان های خودشون پس داده بودن
      وقتی از ماشین امریکایی سر در نمیاری سکوت اختیار کن

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (898 دیدگاه) ,

        بدون شک موتورش جزو بهترین‌های دنیا نیست
        موتورش خوب هست اما هر چیزی جائی داره و میبینی‌ که ایراد گرفته که جای این موتور اینجا نیست
        از چیزی اطلاع نداری مجبور نیستی‌ حرف بزنی‌ من میگم کسی‌ از استحکام شاسی این مدل خبر داره
        تو میگی‌ فورد از مک لارن قدیمی‌ تره و مدل‌های قدیمیش امتحان پس داده،خوب ربطش چیه؟
        این مدل جدیده و استاندارد‌های امروزی و توقعات باید بسیار بسیار بالاتر باشه

        پاسخ
        1. Cadillac
          سوابق: (1527 دیدگاه) ,

          بله این موتور ۳.۶ لیتری قدرت ۳۱۰ اسب داره و از ۹۸درصد ،از موتورهای دیگه با این حجم قدرتش بیشتره ۲ در صد بقیه ش هم هم قدرتشن،پس واقعا چیزی نمیدونی
          بعدشم مهندس خان این ماشین استوک کارخونه س و واسه هر قدرتی تکرار میکنم هرقدرتی که موتورش داشته باشه شاسیش تقویت شده و تحمل داره
          ،از مکلارن فقط فهمیدی تند میره ها؟تند میره

  8. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوست عزیزی که شلبی رو زیر سوال بردی مث اینکه یادت رفته قبل از اینکه اصن چیزی به عنوان مک لارن وجود خارجی داشته باشه کارول شلبی بود که تو مسابقات لمانز تونست به سلطه انزو فراری پایان بده!بعدش هر خودرو رو باید با رقبای خودش مقایسه کرد.شلبی با چلنجر هلکت و کامارو زی ال 1 مقایسه میشه نه با مک لارن.بعدش اتومبیل ساختن حلوا نیس که همینطور قدرت رو ببرن بالا.همیشه مهمترین اصل در ساخت اتومبیل اسپرت پایداری هست.لطفا اگه نوب هستید دیگه اینجا ثابتش نکنین

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (898 دیدگاه) ,

      من نوب تو پرو
      برو حرف زدن یاد بگیر
      اصلا قضیه چه ربطی‌ به مک لارن داره؟
      بچه ۲ سال فارسی‌ رو بهتر متوجه میشه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.